Jump to content
IGNORERAD

TM30


stenb

Recommended Posts

Om jag hyr en condo via t.ex airbnb i en-två månader och inte uthyraren rapporterar, oftast verkar det ju vara självincheckning och man träffar aldrig värden. Är det ett absolut krav att man rapporterar var man är även om man är där som turist i 1-2 månader?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stenb:

Om jag hyr en condo via t.ex airbnb i en-två månader och inte uthyraren rapporterar, oftast verkar det ju vara självincheckning och man träffar aldrig värden. Är det ett absolut krav att man rapporterar var man är även om man är där som turist i 1-2 månader?

Borde väl ligga på hyresvärdens ansvar...? Tänker att bor man på hotell så är det ju deras skyldighet att rapportera det .

Men någon på MPR  bör ha ett korrekt svar ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Naam jai:

Borde väl ligga på hyresvärdens ansvar...? Tänker att bor man på hotell så är det ju deras skyldighet att rapportera det .

Men någon på MPR  bör ha ett korrekt svar ?

 

Det är som du skriver, hyresvärd, hotellinnehavare, husägare etc. som ska rapportera om inneboende utlänning.

Ska göras inom 24 tim. Jag kom hit 9 nov. Bor hos frugan i hennes hus. Hon gjorde anmälan online, funkade bra.

Så om TS hyr en condo är det uthyraren som ska sköta TM30.

https://tm30.immigration.go.th/tm30api/loginExternal.jsp?value=EXT&id=bbb1c32a017fa69177599797a07459ca

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stenb:

Om jag hyr en condo via t.ex airbnb i en-två månader och inte uthyraren rapporterar, oftast verkar det ju vara självincheckning och man träffar aldrig värden. Är det ett absolut krav att man rapporterar var man är även om man är där som turist i 1-2 månader?

Om du inte har andra ärenden till immigration typ förlängning eller nåt så är det bara skippa anmälan.

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev mrsurin:

Jag var till immigration och anmälde min ankomst till mitt hus efter 3 dagar, förra året var kompisen från Göteborg här och anmälde sig först  efter en vecka, han fick 2000B i böter.

 

 

 

20231106_112019.jpg

Det verkar vara som på de flesta ställen i Thailand. Man gör lite olika. Ifjol dröjde jag nog två veckor med min anmälan. I år tänkte jag att jag skulle sköta mig bättre. Det blev nog runt två veckor i år också. Inga problem. Jag tycker väldigt bra om imm här i Pitsanuloke, de är väldigt hjälpsamma och förklarar vad de vill ha. Sedan är det kanske inte alltid att det stämmer med den officiella beskrivningen. Men så länge jag inte blir drabbad på ett negativt sätt, klagar jag inte.

  • Ge karma 6
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...