Jump to content
IGNORERAD

Snart 90 dagar Visum fritt till Thailand!


lovelos

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

För morsan så krävdes mailkontakt en handfull gånger.

Och för sånt som inte står med i listan online.

 

Vi gav upp... Typiskt thaikrångel.

Hmm märkligt. Jag följer ju en del forum när det gäller visum och det är många som skiver att de får beviljat utan problem på några dagar. Själv sökte jag förra veckan Non O (Gift med Thai) som jag fick beviljat. Där krävdes inkomst på motsvarade 40 000 THB eller 400 000 THB på konto. Jag bifogade bara senaste lönespecen och det gick uppenbarligen bra. Om det var några veckor sedan du sökte så kanske det var enligt dom gamla reglerna. För nu finns det ju ingenstans att bifoga finansiella dokumet och då inte heller "Proof of sponsorship". Och förmodligen är det väl där det krånglade till sig om hon inte hade bevis på egna finnansiella medel.

Ändrades av Mankan
  • Ge karma 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde thai ambassaden i Stockholm igår EM. Och ambassaden visste ingenting om ev förlängd visum. Gjorde det vanliga visumet igår istället så är allt klart på 7-10 dagar fick precis tillbaka ansökan och allt okay. Snabbt jobbat av ambassaden 😃😃🙏🙏🙏🇸🇪🇹🇭🇸🇪🇹🇭🇸🇪🇹🇭36 kvar 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev soi covboy:

Jag ringde thai ambassaden i Stockholm igår EM. Och ambassaden visste ingenting om ev förlängd visum. Gjorde det vanliga visumet igår istället så är allt klart på 7-10 dagar fick precis tillbaka ansökan och allt okay. Snabbt jobbat av ambassaden 😃😃🙏🙏🙏🇸🇪🇹🇭🇸🇪🇹🇭🇸🇪🇹🇭36 kvar 

Välkommen hit ner!

 

Skickade du några inkomstuppgifter?

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Schengen är bra, åtminstone för oss som bor inom Schengen tycker jag, mycket smidigare med gränspassager.

 

Hmm jag bor oxå innan för, men har ingen nytta av den som jag inte far kors och tvärs över gränserna

Flyger bara ut ur Schengen

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Dolemon:

 

Hmm jag bor oxå innan för, men har ingen nytta av den som jag inte far kors och tvärs över gränserna

Flyger bara ut ur Schengen

 

Nu var mitt inlägg ett svar till SC som uttryckte sej så här:
"Det fick man 1976 också när jag flög ner , men sedan har ju schengen skiten kommit till" 


Och då blev mitt svar detta:
"Schengen är bra, åtminstone för oss som bor inom Schengen tycker jag, mycket smidigare med gränspassager." 

 

Jag åker en del till Tyskland och handlar och har i planeringen att åka runt en del i Europa de närmaste åren och då känns det positivt, har du några problem med att vi ingår i Schengen?

  • Ge karma 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Nu var mitt inlägg ett svar till SC som uttryckte sej så här:
"Det fick man 1976 också när jag flög ner , men sedan har ju schengen skiten kommit till" 


Och då blev mitt svar detta:
"Schengen är bra, åtminstone för oss som bor inom Schengen tycker jag, mycket smidigare med gränspassager." 

 

Jag åker en del till Tyskland och handlar och har i planeringen att åka runt en del i Europa de närmaste åren och då känns det positivt, har du några problem med att vi ingår i Schengen?

 

Väldigt smidigt med Schengen-Visa när thailändare kommer och besöker oss i Sverige och vill passa på att se sig om lite i Europa.

  • Ge karma 4

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

 

Nu var mitt inlägg ett svar till SC som uttryckte sej så här:
"Det fick man 1976 också när jag flög ner , men sedan har ju schengen skiten kommit till" 


Och då blev mitt svar detta:
"Schengen är bra, åtminstone för oss som bor inom Schengen tycker jag, mycket smidigare med gränspassager." 

 

Jag åker en del till Tyskland och handlar och har i planeringen att åka runt en del i Europa de närmaste åren och då känns det positivt, har du några problem med att vi ingår i Schengen?

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-11-23 at 12:22, skrev Lucky:

 

Tack! Kollade bestämmelserna igår och där stod att man skulle kunna visa upp ett banktillgodohavande på minst 20.000 baht. 

 

On 2023-11-23 at 14:26, skrev Mankan:

Du behöver logga in och göra en ansökan hela vägen för at få se vilka dokument som behöver bifogas. Detta ändrades nyligen och uppenbarligen har man inte ändrat alla informationssidor. Jag skapade en test ansökan 12 november och då är det dokument enligt bilden som ska bifogas. Det kan ju förståss ha ändrats igen sedan den 12:e men det tror jag inte. Det har diskuterats på andra forum att det står fel information på de publica sidorna. 

image.png.1e837fbf8c0daa1a304b30b6dcaa392b.png

Jag kan bekräfta att det @Mankanskriver är korrekt.

 

En polare till mig ansökte om Turist Visa häromdagen behövdes inte några papper på pengar.

 

Förra månaden var jag tvungen att skicka in dock.

 

Det går framåt till det bättre!

 

Thailand är bäst!

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
8 timmar sedan, skrev apknug:

 

Jag kan bekräfta att det @Mankanskriver är korrekt.

 

En polare till mig ansökte om Turist Visa häromdagen behövdes inte några papper på pengar.

 

Förra månaden var jag tvungen att skicka in dock.

 

Det går framåt till det bättre!

 

Thailand är bäst!

Har Brodern ansökt om turist visum?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev apknug:

 

Jag kan bekräfta att det @Mankanskriver är korrekt.

 

En polare till mig ansökte om Turist Visa häromdagen behövdes inte några papper på pengar.

 

Förra månaden var jag tvungen att skicka in dock.

 

Det går framåt till det bättre!

 

Thailand är bäst!

Flyger till Thailand i början av januari och jag tänkte åka ut landvägen till t.ex Kambodja innan mina 30 dagar gått. Hur många dagar får jag då vid återinresa landvägen?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stenb:

Flyger till Thailand i början av januari och jag tänkte åka ut landvägen till t.ex Kambodja innan mina 30 dagar gått. Hur många dagar får jag då vid återinresa landvägen?

Kommer inte ansöka om visum i förväg då min flygbiljett är 65 dagar och då räcker ändå inte ett turistvisum 

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev stenb:

Flyger till Thailand i början av januari och jag tänkte åka ut landvägen till t.ex Kambodja innan mina 30 dagar gått. Hur många dagar får jag då vid återinresa landvägen?

 

30.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

30.

Okej, undrar om det kan det bli nåt trubbel med ombordstigning på Arlanda iom att jag inte har visum? Eller vid ankomsten i Bangkok? Var nån här som skrev att man kanske bör ha en biljett ut ur landet att visa? Får väl hoppas att det blir 90 dagar innan dess

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev stenb:

Okej, undrar om det kan det bli nåt trubbel med ombordstigning på Arlanda iom att jag inte har visum? Eller vid ankomsten i Bangkok? Var nån här som skrev att man kanske bör ha en biljett ut ur landet att visa? Får väl hoppas att det blir 90 dagar innan dess

 

Jag köpte en "utresebiljett" för 5-10$ förra gången jag åkte ner om de ville se en sådan på CPH, kolla namnet noga för det är en till utseendet riktig biljett....

Kollade nu och en "resa" BKK till KUL kostar 5$ med Thai....

 

https://www.fakeflighttickets.com/

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bestämde mig för att ansöka om TR visa idag. Har väntat in i det sista med att det ska komma nått om 60 dagar men orkar inte chansa längre. Slipper gärna förnya nere i Thailand efter 60 dagar då immigration under högsäsong inte är stället man vill spendera ett par timmar på menar jag 🤪 Själva visumet kostar ju 400kr så man tjänar ju på det också.

 

Jag behövde inte ladda upp något om pengar.

  • Ge karma 6
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nillerille:

Jag bestämde mig för att ansöka om TR visa idag. Har väntat in i det sista med att det ska komma nått om 60 dagar men orkar inte chansa längre. Slipper gärna förnya nere i Thailand efter 60 dagar då immigration under högsäsong inte är stället man vill spendera ett par timmar på menar jag 🤪 Själva visumet kostar ju 400kr så man tjänar ju på det också.

 

Jag behövde inte ladda upp något om pengar.

Har de höjt till 400 kr?

 

Jag betalade 350 kr 26 oktober.

 

Fortfarande bättre än 1 900 baht iof.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-11-23 at 15:04, skrev apknug:

Välkommen hit ner!

 

Skickade du några inkomstuppgifter?

Nej. Visumet kostade 350 kronor 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev apknug:

Har de höjt till 400 kr?

 

Jag betalade 350 kr 26 oktober.

 

Fortfarande bättre än 1 900 baht iof.

Fasen jag var lite snabb där. Du har helt rätt. Kostade 350kr

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-11-21 at 16:30, skrev Mickey1969:

Ett välkommet förslag.

Men påverkar detta verkligen folks resevanor?

Vill man stanna länge så ansöker man väl om ett TR visum, okej kostar ju lite grann men det är ju fruktansvärt smidigt nu för tiden.

 

För min del som brukar kunna ta långledigt med kort varsel på vintern så skulle det vara skönt att bara kunna boka en biljett och sticka iväg utan att behöva strula med visum.

  • Ge karma 3

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...