Jump to content
IGNORERAD

Restaurang att käka på på nyårsafton


Nillerille

Recommended Posts

Jag, tjejen och en kompis är i Jomtien under nyår och då vi inte är 22 längre så lutar det åt att käka nå gott med ett par öl. Tänkte att vi försöker hitta något trevligt ställe som man kan spendera ett par timmar på för att sen gå ner till Jomtien beach o glo på fyrverkerier.

 

Jag vill gå till ett avslappnat ställe med god mat/atmosfär. Får gärna vara flerrätters eller så men inget krav. Inge fine dining 🙂 finns inget bra ställe i Jomtien så kan vi åka in till Pattaya också. Ingen renodlat seafoodställe då tjejen inte kan äta det.

 

ifall du vet nå bra ställe så hojta gärna till. Du får gärna säga ifall man behöver boka i förväg också.

 

tack på förhand! 

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Nillerille:

Jag, tjejen och en kompis är i Jomtien under nyår och då vi inte är 22 längre så lutar det åt att käka nå gott med ett par öl. Tänkte att vi försöker hitta något trevligt ställe som man kan spendera ett par timmar på för att sen gå ner till Jomtien beach o glo på fyrverkerier.

 

Jag vill gå till ett avslappnat ställe med god mat/atmosfär. Får gärna vara flerrätters eller så men inget krav. Inge fine dining 🙂 finns inget bra ställe i Jomtien så kan vi åka in till Pattaya också. Ingen renodlat seafoodställe då tjejen inte kan äta det.

 

ifall du vet nå bra ställe så hojta gärna till. Du får gärna säga ifall man behöver boka i förväg också.

 

tack på förhand! 

 

Ett ställe med trevlig och lugn miljö är News & Steak. Dom brukar ha en nyårsmeny men man bör boka. Vet inte om det är vad du kallar för fine dining men kolla in det.

  • Ge karma 4

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Ett ställe med trevlig och lugn miljö är News & Steak. Dom brukar ha en nyårsmeny men man bör boka. Vet inte om det är vad du kallar för fine dining men kolla in det.

Tack Esspe! Ska ta mig en titt.

 

Fler förslag är välkommna 🙂

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Hilton i Pattaya, boka i förväg. Vid 12 går du bara ut på deras terass och avnjuter fyrverkerierna. Dyrt, ja, men någon gång kan man väl lyxa till det.

  • Ge karma 6
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2023-11-20 at 06:31, skrev Nillerille:

Jag, tjejen och en kompis är i Jomtien under nyår och då vi inte är 22 längre så lutar det åt att käka nå gott med ett par öl. Tänkte att vi försöker hitta något trevligt ställe som man kan spendera ett par timmar på för att sen gå ner till Jomtien beach o glo på fyrverkerier.

 

Jag vill gå till ett avslappnat ställe med god mat/atmosfär. Får gärna vara flerrätters eller så men inget krav. Inge fine dining 🙂 finns inget bra ställe i Jomtien så kan vi åka in till Pattaya också. Ingen renodlat seafoodställe då tjejen inte kan äta det.

 

ifall du vet nå bra ställe så hojta gärna till. Du får gärna säga ifall man behöver boka i förväg också.

 

tack på förhand! 


Moonlight om det fortfarande är öppet och fortfarande håller bra klass på maten. 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Moonlight om det fortfarande är öppet och fortfarande håller bra klass på maten. 

Var ligger det?

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så jätte mycket för era svar. Uppskattar det verkligen!

 

Då jag är typen som undviker att dra på mig en skjorta i onödan så behöver det inte vara så sofistikerat. God mat får det dock gärna vara 🙂 

 

Ni vet ett sånt där ställe alla blir mätta och belåtna på och pressar i sig efterrätt bara för att det är gott men man kanske inte riktigt orkar egentligen. Ett ställe där det kan bli högljutt men därför alla har trevligt och inte tänker sig för att stämman blir lite hög. Avslappnat men bra standard.

 

Nu förväntar jag mig inte att bli serverat mitt fantasiställe på ett silverfat men ifall man inte säger hur man vill ha det så finns ju ingen chans 🙂

 

Jag hade gärna letat runt och prövat men kommer ner först 28:e december så kan bli tajt.

 

Sen så kan det ju vara bra att ha på forumet för andra som undrar.

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas ni får en riktigt fin kväll på nyårsafton med god mat och dryck innan himlen fylls med fyrverkerier! 🍾

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Buffén på Pattaya Park kanske kan vara ett alternativ, tyvärr brukar dom stänga ganska tidigt men det kanske är annorlunda på nyårsafton.

 

Jag var där för två år sedan, maten var okej men dom internationella rätterna var lätträknade då, kanske för att det precis var i slutet på Covid restriktionerna.

Alkoholfri dryck ingår men övrigt får man betala extra för

 

Men utsikten går ju inte att klaga på och eftersom restaurangen snurrar så spelar det ju ingen roll var man sätter sig. Gäller att man inte är höjdrädd bara.

 

Dubbel prissättning kör dom med så för thai kostar det 500 baht och för utlänningar har jag för mig att det var 700 baht.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mickey1969:

Buffén på Pattaya Park kanske kan vara ett alternativ, tyvärr brukar dom stänga ganska tidigt men det kanske är annorlunda på nyårsafton.

 

Jag var där för två år sedan, maten var okej men dom internationella rätterna var lätträknade då, kanske för att det precis var i slutet på Covid restriktionerna.

Alkoholfri dryck ingår men övrigt får man betala extra för

 

Men utsikten går ju inte att klaga på och eftersom restaurangen snurrar så spelar det ju ingen roll var man sätter sig. Gäller att man inte är höjdrädd bara.

 

Dubbel prissättning kör dom med så för thai kostar det 500 baht och för utlänningar har jag för mig att det var 700 baht.

 

Kom in för thaipris när jag visade thai körkortet. 

  • Ge karma 3

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Mickey1969:

Buffén på Pattaya Park kanske kan vara ett alternativ, tyvärr brukar dom stänga ganska tidigt men det kanske är annorlunda på nyårsafton.

 

Jag var där för två år sedan, maten var okej men dom internationella rätterna var lätträknade då, kanske för att det precis var i slutet på Covid restriktionerna.

Alkoholfri dryck ingår men övrigt får man betala extra för

 

Men utsikten går ju inte att klaga på och eftersom restaurangen snurrar så spelar det ju ingen roll var man sätter sig. Gäller att man inte är höjdrädd bara.

 

Dubbel prissättning kör dom med så för thai kostar det 500 baht och för utlänningar har jag för mig att det var 700 baht.

Detta kommer jag till 100% att pröva. sjukt nice. Älskar mukata så gillar nog detta med.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Nerike:

Har ett tips som jag har fått, och jag var nöjd med maten och servicen
Blir fler besök där, inte dyrt eller billigt utan som en billig svensk krog fast bättre mat.
JOMTIEN BOATHOUSE RESTAURANT
https://jomtien-boathouse.com/restaurant/

Tack så mycket för detta förslag! Precis något åt det där hållet jag letar efter. Sen kanske man får se Elvis också!!!!!!

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Nillerille:

Jätte fina förslag. Kommer absolut gå till Harrys när jag är där. Brukar dom köra någon nyårsgrej eller?

Harrys brukar ha olika jippon så håll koll på deras hemsida eller facebook

  • Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Nillerille:

Jätte fina förslag. Kommer absolut gå till Harrys när jag är där. Brukar dom köra någon nyårsgrej eller?

Julbordet annonseras först av förklarlig anledning. Men hör med forumets medlemmar som typ går förbi dagligen som @Fritzoch @pust de borde kunna tipsa när det dyker upp affischer för nyårsafton.

 

När det gäller den obligatoriska Kebabpizzan på nyårsdagen så rekommenderar jag "svensk" restaurangen mitt på Soi sju Jomtien då behöver du inte åka så långt.

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev apknug:

Julbordet annonseras först av förklarlig anledning. Men hör med forumets medlemmar som typ går förbi dagligen som @Fritzoch @pust de borde kunna tipsa när det dyker upp affischer för nyårsafton.

 

När det gäller den obligatoriska Kebabpizzan på nyårsdagen så rekommenderar jag "svensk" restaurangen mitt på Soi sju Jomtien då behöver du inte åka så långt.

Tack för tipset.

 

Perfekt att ha ett kebabpizzahak i bakfickan att dra fram 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot

Sandbar by the sea, en bit in på Dongtan beach.

Rabbit Resort ligger lite längre bort än ovanstående om man kommer ifrån Jomtien

Lite dyrare på mat och dryck men väldigt god mat och bra service där.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
On 2023-11-22 at 10:43, skrev Mickey1969:

Buffén på Pattaya Park kanske kan vara ett alternativ, tyvärr brukar dom stänga ganska tidigt men det kanske är annorlunda på nyårsafton.

 

Jag var där för två år sedan, maten var okej men dom internationella rätterna var lätträknade då, kanske för att det precis var i slutet på Covid restriktionerna.

Alkoholfri dryck ingår men övrigt får man betala extra för

 

Men utsikten går ju inte att klaga på och eftersom restaurangen snurrar så spelar det ju ingen roll var man sätter sig. Gäller att man inte är höjdrädd bara.

 

Dubbel prissättning kör dom med så för thai kostar det 500 baht och för utlänningar har jag för mig att det var 700 baht.

 

Testade den igen men det var ingen större skillnad, i stort sett bara asiatiska maträtter.

Inte riktigt i min smak men man blev proppmätt ändå.

 

Öppet 16:30 - 22:00

Bifogar bilder på dryckesmenyn.

 

IMG_20231224_185226.thumb.jpg.5db173bb1944c2074c77df6ef3cc2293.jpgIMG_20231224_185232.thumb.jpg.f0bc8e739e1ab481c9de540906625c08.jpg

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Hilton, allt du kan drömma om att äta vad gäller seafood och mycket annat samt utsikt över fyrverkerierna, 4.800 baht + drinkpaket 2.250 baht.

 

Det får ju kosta lite om man sskall ligga på topp.

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...