Jump to content
IGNORERAD

Thailändska livförförsäkringar


lasseiudon

Recommended Posts

Frugan har flera gånger pratat om att vi skulle skaffa Livförsäkring här i Thailand. Dom är jättebra säger hon, man betalar ett par hundralappar per månad och om du dör kan man kanske få en miljon. Åså ger hon en massa exemplel på folk ute i byarna som fått en miljon när någon dött.

 

Vad är detta för försäkringar hon talar om? Jag kan inte fatta att man skulle kunna få en miljon efter att ha betalat in några tusen i premie! Vad är det hon dillar om igentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Frugan har flera gånger pratat om att vi skulle skaffa Livförsäkring här i Thailand. Dom är jättebra säger hon, man betalar ett par hundralappar per månad och om du dör kan man kanske få en miljon. Åså ger hon en massa exemplel på folk ute i byarna som fått en miljon när någon dött.

 

Vad är detta för försäkringar hon talar om? Jag kan inte fatta att man skulle kunna få en miljon efter att ha betalat in några tusen i premie! Vad är det hon dillar om igentligen?

Akta dig för henne🙂😉

  • Ge karma 8
  • Haha 6

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några miljoner har jag aldrig sett till men det där finns lite överallt och hur det fungerar vetefsn men pengar kommer det  300 000 fick familjen när svärmor dog för ett tag sedan, kom cash i nypan dagen efter hon dog, bra hjälp för begravning.

  • Ge karma 6

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Frugan har flera gånger pratat om att vi skulle skaffa Livförsäkring här i Thailand. Dom är jättebra säger hon, man betalar ett par hundralappar per månad och om du dör kan man kanske få en miljon. Åså ger hon en massa exemplel på folk ute i byarna som fått en miljon när någon dött.

 

Vad är detta för försäkringar hon talar om? Jag kan inte fatta att man skulle kunna få en miljon efter att ha betalat in några tusen i premie! Vad är det hon dillar om igentligen?

För ett par år sen var det väl "inne" att försäkra upp folk som var nära döden, och casha ut på dem efteråt. Vet inte om det var en skröna, men jag fattade aldrig hur det funkade i realiteten,

 

Men i "vår" by finns det nån typ av "begravningsförsäkring" som faller ut när personer dör. Frugan och jag betalar 2400/person och år för svärföräldrarna, och det ger 160.000 baht/person när de trillar av pinn. En bra hjälp vid begravningen.

Om det är officiellt via bolag, eller via bygemenskapen vet jag ej. Men jag vet att det funkar, många i byn som använt sig av det.

 

Men tillbaka till din fråga om livförsäkring. Om frugan skulle börja insistera på att teckna en livförsäkring på mig, så skulle jag nog börja se mig över axeln.....

  • Ge karma 8
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev frogfish:

För ett par år sen var det väl "inne" att försäkra upp folk som var nära döden, och casha ut på dem efteråt. Vet inte om det var en skröna, men jag fattade aldrig hur det funkade i realiteten,

 

Men i "vår" by finns det nån typ av "begravningsförsäkring" som faller ut när personer dör. Frugan och jag betalar 2400/person och år för svärföräldrarna, och det ger 160.000 baht/person när de trillar av pinn. En bra hjälp vid begravningen.

Om det är officiellt via bolag, eller via bygemenskapen vet jag ej. Men jag vet att det funkar, många i byn som använt sig av det.

 

Men tillbaka till din fråga om livförsäkring. Om frugan skulle börja insistera på att teckna en livförsäkring på mig, så skulle jag nog börja se mig över axeln.....

 

Det röda jag har markert, har min dam med, gäller Ayutthaya

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
On 2023-11-07 at 09:41, skrev lasseiudon:

Frugan har flera gånger pratat om att vi skulle skaffa Livförsäkring här i Thailand. Dom är jättebra säger hon, man betalar ett par hundralappar per månad och om du dör kan man kanske få en miljon. Åså ger hon en massa exemplel på folk ute i byarna som fått en miljon när någon dött.

 

Vad är detta för försäkringar hon talar om? Jag kan inte fatta att man skulle kunna få en miljon efter att ha betalat in några tusen i premie! Vad är det hon dillar om igentligen?

 

Tja om detta med en miljon inkluderar döda faranger i landet.

Ja då hade nog varenda dam men farang i hela riket redan försäkrat sin Tiraq, och vi stackare hade sedan levt farligare.....ojojoj.....betydligt farlgare.

En sådan försäkring hade dock varit vida känd och försäkringsbolaget som erbjuder detta lär dö i takt med dess kunder tyvär.

 

Svar på frågan är enligt min info. att detta oftast sanktioneras av byarna, och även i mindre städer finns detta och hitta om man letar, men som sagt......som försäkrad farang skulle jag inte må bättre även om min begravning var säkrad. Så min tiraq kommer inget få veta om denna tråd.🤥🙏

  • Ge karma 1
  • Haha 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att frugan betalar försäkringar för svärmor och storebror. 

Har ingen aning om vad det är för. Får nog fråga henne 🙂

  • Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Frun har försäkring på sin mamma och bror

Betalar visst 12000 per år och nu efter 20 år betalas tydligen 300000 ut per försäkring då fortfarande lever 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...