Jump to content
IGNORERAD

Tur och returbiljett 49 dagar Bangkok


venacava

Recommended Posts

Hej på er,

 

Jag åker till Thailand tur och retur 49 dagar, dock blir det ett kortare stopp i Laos för att fylla på med ytterligare dagar i Thailand då jag får bara stanna 30 dagar med svenskt pass. 
Det jag hakar upp mig på är just min utresebiljett. Kommer thai immigrationen/passkontrollanten på flygplatsen vid inresa undra varför jag är i Thailand 49 dagar om han frågar efter utresedatum?? 
Tycker att turistvisum är krångligt och fylla i, massor med dokument och utdrag som skall bifogas

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev venacava:

Hej på er,

 

Jag åker till Thailand tur och retur 49 dagar, dock blir det ett kortare stopp i Laos för att fylla på med ytterligare dagar i Thailand då jag får bara stanna 30 dagar med svenskt pass. 
Det jag hakar upp mig på är just min utresebiljett. Kommer thai immigrationen/passkontrollanten på flygplatsen vid inresa undra varför jag är i Thailand 49 dagar om han frågar efter utresedatum?? 
Tycker att turistvisum är krångligt och fylla i, massor med dokument och utdrag som skall bifogas

Sök ett 60 dagars turistvisum istället är min rekommendation. Enklast och billigast 350 kr och allt sköts via en e-tjäns och visumet kommer på mejlen. Planerar du broder run eller förlängning på plats måste du enligt reglerna kunna visa upp en utresebiljett inom 30 dagar. 

  • Ge karma 8

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev venacava:

Hej på er,

 

Jag åker till Thailand tur och retur 49 dagar, dock blir det ett kortare stopp i Laos för att fylla på med ytterligare dagar i Thailand då jag får bara stanna 30 dagar med svenskt pass. 
Det jag hakar upp mig på är just min utresebiljett. Kommer thai immigrationen/passkontrollanten på flygplatsen vid inresa undra varför jag är i Thailand 49 dagar om han frågar efter utresedatum?? 
Tycker att turistvisum är krångligt och fylla i, massor med dokument och utdrag som skall bifogas

Håller med Mankan. E-visa har blivit lättare. Ett 60-dagars turistvisa är i princip bara att ta foto av pass mm. Det som du behöver på webben tar du printscreen på och skickar med på ansökan. Du behöver inte göra allt på en gång. Spara för varje gång du lämnat ansökan och gå tillbaka när du har hämtat mer av vad de frågar om.

 

Mycket enklare och billigare än ett border run. 

 

Lägger till en del här:

Är du svensk kommer din E-ansökan att hanteras på ambassaden i Stockholm. Det innebär att de svenska dokumenten är användbara. Jag har bara använt svenska dokument sista gångerna. 

Ändrades av Wangthong
  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag dum , men när jag gjorde det förut, köpte en ombokningbar,sen ändrade jag bara bokning till ett senare datum, kostar lite mer men har man råd att åka, upp till dej 😁🍺

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev venacava:

Hej på er,

 

Jag åker till Thailand tur och retur 49 dagar, dock blir det ett kortare stopp i Laos för att fylla på med ytterligare dagar i Thailand då jag får bara stanna 30 dagar med svenskt pass. 
Det jag hakar upp mig på är just min utresebiljett. Kommer thai immigrationen/passkontrollanten på flygplatsen vid inresa undra varför jag är i Thailand 49 dagar om han frågar efter utresedatum?? 
Tycker att turistvisum är krångligt och fylla i, massor med dokument och utdrag som skall bifogas

Vill du säkra upp en utresa inom 30 dagar så är det enkelt och billigt att hyra en riktig bokning med flyg. Kostar från 9-10 USD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det finns alla möjliga omvägar att välja om man verkligen vill slippa söka ett turistvisum för 350kr. Alla är nog dock krångligare och dyrare.

Ändrades av Mankan
  • Ge karma 9

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
9 minuter sedan, skrev apknug:

Vill du säkra upp en utresa inom 30 dagar så är det enkelt och billigt att hyra en riktig bokning med flyg. Kostar från 9-10 USD.

Ha ha, BTT Travel Pattaya agency?

Eller Naklua?

 

  • Ge karma 1
  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara mycket roligare med en sväng till grannlandet istället för att sitta framför datorn och söka e visum iof....

 

Men det blir inte billigare eller enklare.

 

Jag lyckades på nåt jäkla konstigt sett få mitt gamla passnummer i det e visum som jag drar ner på idag ....

 

Såg det igår.

Ändrades av apknug
  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kolla min fot:

Ha ha, BTT Travel Pattaya agency?

Eller Naklua?

 

Testa med Google så hittar du säkert nån lämplig om du inte ska ut och åka.

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
1 minut sedan, skrev apknug:

Kan vara mycket roligare med en sväng till grannlandet istället för att sitta framför datorn och söka e visum iof....

 

Men det blir inte billigare eller enklare.

 

Jag lyckades på nåt jäkla konstigt sett få mitt gamla passnummer i det e visum som jag drar ner på idag ....

 

Så det igår.

Var det Vad TS. Efterfrågade?

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev kolla min fot:

Var det Vad TS. Efterfrågade?

Han ville väl träffa dig o BTT nere i fiskebyn men saknar utresebiljett. 

 

Riskerar nekad boarding.

 

Ett visa run verkar inplanerat redan, bara hoppas BTT hakar på.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
1 minut sedan, skrev apknug:

Testa med Google så hittar du säkert nån lämplig om du inte ska ut och åka.

Boa som fann sin fru på en två veckors sista minuten, destination Phuket eller din din andra bästis BTT, lika värdelösa

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
1 minut sedan, skrev apknug:

Han ville väl träffa dig o BTT nere i fiskebyn men saknar utresebiljett. 

 

Riskerar nekad boarding.

 

Ett visa run verkar inplanerat redan, bara hoppas BTT hakar på.

Som vanligt

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kolla min fot:

Boa som fann sin fru på en två veckors sista minuten, destination Phuket eller din din andra bästis BTT, lika värdelösa

Ta och växla lite svenska femhundringar på växlingskontoret så får du känna på värdelöst.

  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
2 minuter sedan, skrev apknug:

Ta och växla lite svenska femhundringar på växlingskontoret så får du känna på värdelöst.

Ta och väx upp. På plats hämtas deg utifrån lokal ATM

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev kolla min fot:

Ta och väx upp. På plats hämtas deg utifrån lokal ATM

Googla fram kartan så du ser var den ligger och om den har stängt då.

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
3 minuter sedan, skrev apknug:

Googla fram kartan så du ser var den ligger och om den har stängt då.

Det behövs inte för min del 128 eller 132 steg, NO shit matters

20230815_103405.jpg

received_293217093095967.jpeg

  • Ge karma 6
Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
2 timmar sedan, skrev apknug:

Ta och växla lite svenska femhundringar på växlingskontoret så får du känna på värdelöst.

Eller så håller man käften utan någon BTT verifikation.

 

Någon vettig information till TS. Har du inte lyckats få fram än så länge 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev kolla min fot:

Eller så håller man käften utan någon BTT verifikation.

 

Någon vettig information till TS. Har du inte lyckats få fram än så länge 

Säger han som drar in BTT och även ormen i vart o varannant inlägg. Med yttersttrevlig ton också.

 

Gå och växla en femhunka istället. 

 

Själv ska jag ta mig en GT, eller två! 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Mankan:

 

E-visa sidan har nyligen uppdaterad så nu är det betydligt färre dokument som behöver bifogas. Här får du en snabb guide ihopknåpad av undertecknad på 20 minuter.

Gå in på https://www.thaievisa.go.th/ och registrera ett konto. Fyll alltid i dina namn exakt som det står i passet längst ner där det står utan Å Ä och Ö om du har nogon av dessa bokstäver i ditt namn, fyll i epost adress önskat lösenord osv.

 

Förbered följande fem dokument/bilder. (JPG, JPEG, PDF file, Limit Size is 3 MB)

1.  Biodata page of Passport or Travel Document. (bild på ditt pass, nedre första uppslaget med alla informationer)

2. Photograph taken within the last six months. (Bild på dig själv, Med mobilkamera mot vit bakgrund, kolla exempelbilderna dom hänvisar till i ansökan så bilden får rätt proportioner)

3. Document indicating current location (Samma passbild som dokument (1) eller personbevis från skattemyndigheten ska fungera. Jag föredrar det senare då det för mig känns mer rätt. personbevis går snabbt att ladda ner från skatteverkets hemsida med bank-ID)

4. Travel booking confirmation (Bifoga en bekräftelse på din flygresa)

5. Proof of accommodation in Thailand, e.g. Accommodation bookings, invitation letters from family/friends in Thailand. (En hotell bokning. Det ska gå bra med bara första natten. Har du Ingen bokning så fixa en avbokningar bokning Agoda eller motsvarade hotellbokningssida)

 

Logga in och starta en ny ansökan på e-visa sidan.

På första sidan fyller du i enligt följande.

·   Travel Document Holder of: (Sweden)

·   Current Location:(Sweden)

·   Passport Type: (Ordinary Passport)

·   Purpose of Visit (Tourism/Leisure activities)

·   Visa Type: ( Tourist Visa (TR))

·   Number of Entries:(Sigle)

 

På sida två gör du följande:

1.  Dra in eller välj ovanstående bild 1 (bild på ditt pass). Svara ja på frågan om automatisk ifyllnad.

2.  Dra in eller välj bild 2.

3.  Komplettera så din adress, arbetssituation, inkomst, vart ditt pass är utfärdat etc. kolla även att passuppgifterna som fylls i automatisk blivit rätt och rätta vid behov.

 

På sida tre följande:

1.  Datum för när du anländer och lämnar Thailand, flygnummer etc.

2. Adress till hotellet.

 

På sidan fyra bifogar du resterade tre dokument enligt listan ovan.

Sedan är det bara att betala och skicka in.

Se till att trycka på spara för vare sida så kan du under två veckors tid uppdatera ansökan genom att logga in på nytt. Använd inte någon översättnings funktion på sidan för då kan du få problem.  Lycka till.


det var ju betydligt enklare än versionen i somras, då skulle ju allt möjligt bifogas. Nu var det precis som du sa, väldigt enkelt. Betalt å klart, bara invänta godkännandet. Tar väl cirka 7 dagar, så ingen panik än. 

  • Ge karma 6
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev venacava:


det var ju betydligt enklare än versionen i somras, då skulle ju allt möjligt bifogas. Nu var det precis som du sa, väldigt enkelt. Betalt å klart, bara invänta godkännandet. Tar väl cirka 7 dagar, så ingen panik än. 

För mig gick non-O på mindre än 7 dagar. Fast det finns ju alltid en chans att de vill ha något kompletterat. Sista gången gick det bra men gången innan fick jag komplettera en grej. Men det var snabbt fixat och snabbt svar på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...