Jump to content
IGNORERAD

Kommer Carabao-ölen lyckas?


dtbkk

Recommended Posts

Wangthong
On 2023-11-02 at 22:09, skrev Nicholas:

Jag tror inte vi bara ska tro det är thailändare som har fokus på ruset. 

 

Price competition from TCC spurred Boon Rawd to respond with the introduction of a lower-priced brand called Leo.

 

Man förstår vad som är den huvudsakliga anledning till gubbsens favorisering av Leo. 

 

Om Carabobo lyckas beror till stor del på om dom får bukt med maffian, men stora mängder rent vatten är nog inte heller lätt att ordna. 

 

Thailändarna verkar riktigt kluriga i att lura sig själva. Köper billig öl med låg alkoholhalt är bara början på idiotin.

Antar att de flesta sett när de dricker riswiski. De köper en liten flaska och ett flak soda och en djäkla massa is. Fyller glas med is sedan en kapsyl riswiski och toppar upp med soda. När de druckit en stund fyller de på med soda och dricker. Så fortsätter det. När all färg i glaset är borta fyller de på med en kapsyl riswiski och toppar upp med soda igen.

Den lilla flaskan riswiski räcker länge. Soda springer de hela tiden och köper.

  • Ge karma 6
  • Minus 1
  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Wangthong:

Thailändarna verkar riktigt kluriga i att lura sig själva. Köper billig öl med låg alkoholhalt är bara början på idiotin.

Antar att de flesta sett när de dricker riswiski. De köper en liten flaska och ett flak soda och en djäkla massa is. Fyller glas med is sedan en kapsyl riswiski och toppar upp med soda. När de druckit en stund fyller de på med soda och dricker. Så fortsätter det. När all färg i glaset är borta fyller de på med en kapsyl riswiski och toppar upp med soda igen.

Den lilla flaskan riswiski räcker länge. Soda springer de hela tiden och köper.

Vad menar du med billig öl med låg alkoholhalt? De flesta jag träffat som dricker öl håller sig Leo, Chang eller Singa precis som många västerlänningar som vistas i Thailand. Har aldrig sett nåra Thailändarna hemma i byn som dricker riswiski (vad du nu detta är) med soda. Hemma hos oss dricker de flesta Lao khao rent utan att blanda med något. På diverse thaimusikställen då man kör med helflaskor dricks allt från Chivas till Sam Song med antingen soda eller cola. Hur starka dessa blandas är högst individuellt. Jag känner inte igen att de brukar vara speciellt svaga blandningar men vi har väl olika erfarenheter helt enkelt. 

  • Ge karma 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-11-02 at 08:15, skrev Wangthong:

Är det bara jag som tycker att det är viktigare med smaken. Har det något med att man vill göra annat än att ojja sig dagen efter nu när man snart börjar bli gammal! 4,8 eller 6,4 ja ända upp till 7 % tycker jag kan kvitta bara de är goda. 10% och över så är det inte många öl som är goda längre och är de goda så kan man inte dricka så många innan man blir full. Bara nackdelar.

Är det fyllan man vill åt kan de dricka seesip.

Det var ju tack vare högre % som Chang var GODARE förr så procenten är viktig inte bara för fyllan utan framför allt smaken..

  • Ge karma 4

MVH Micke.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Wangthong:

Thailändarna verkar riktigt kluriga i att lura sig själva. Köper billig öl med låg alkoholhalt är bara början på idiotin.

Antar att de flesta sett när de dricker riswiski. De köper en liten flaska och ett flak soda och en djäkla massa is. Fyller glas med is sedan en kapsyl riswiski och toppar upp med soda. När de druckit en stund fyller de på med soda och dricker. Så fortsätter det. När all färg i glaset är borta fyller de på med en kapsyl riswiski och toppar upp med soda igen.

Den lilla flaskan riswiski räcker länge. Soda springer de hela tiden och köper.

Grannhuset här ute i buffelrövarnas rike är en liten restaurang, där samlas risbönderna då och då för lite ätbart och tar då ett eller fler glas tillsammans, någon alkohollagen innehar dom inte men lokalbutiken ligger 50 meter bort så inga pompem. Där laddades upp med Carabao öl, lager och dunkel, för ett par veckor sedan, åtgången är knappt noterbart, fortfarande LEO som dominerar men glädjande nog har någon mer än undertecknad fastnat för Dunkel som alternativ så ännu så länge fortsätter butiksägaren komplettera hyllorna med drickbart thaiöl.

 

Kapsylransonerna må se knepigt ut men det gäller ju som bekant att få i sig hyfsat mycket vätska så helt förkastligt är det inte och vad japsylerna innehåller varierar till största delen mellan Hong Tong och Blend  inget som går att dricka rent men det har jag aldrig sett en Thsi göra heller, och Lao Khao verkar vara en magborstare som intas innan öl o Whiskey....

Bara personliga reflektioner utifrån ingenstans.

 

  • Ge karma 6

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Surin är det flera som regelbundet dricker nya Carabao Dunkel, mig själv inkluderat.

 

Ett välkommet alternativ till en ölöken utan dess like.

Jag menar, ett land med 70 miljoner människor ska väl ha fler än en handfull ölsorter att välja mellan...?

Ändrades av Surin P3
  • Ge karma 9
Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
7 timmar sedan, skrev Mankan:

Vad menar du med billig öl med låg alkoholhalt? De flesta jag träffat som dricker öl håller sig Leo, Chang eller Singa precis som många västerlänningar som vistas i Thailand. Har aldrig sett nåra Thailändarna hemma i byn som dricker riswiski (vad du nu detta är) med soda. Hemma hos oss dricker de flesta Lao khao rent utan att blanda med något. På diverse thaimusikställen då man kör med helflaskor dricks allt från Chivas till Sam Song med antingen soda eller cola. Hur starka dessa blandas är högst individuellt. Jag känner inte igen att de brukar vara speciellt svaga blandningar men vi har väl olika erfarenheter helt enkelt. 

Billig öl och alkoholsvag är väl relativt. De vanliga sorterna här i Thailand är billiga i förhållande till de som inte säljs i större kvantitet. Jag tog uttrycket från tidigare inlägg så jag borde egentligen haft situationstecken runt.

 

Riswiski skrev jag för att jag tycker inte att det är Whiskey. Dit räknar jag de inhemska wiski sorterna som Hong Tong mm. Jag räknar ej Lao Khao i den kategorin. Den är väl mera i kategorin rävgift. Att det inte är korrekt, utan av mig påhittat kan man kanske lista ut. Tydligen faller det inte i god jord hos vissa att skoja till det.  

 

Kul ändå att en del verkar tycka om Dunkel. Att smaker o traditioner är lite olika får vi försöka leva med även när det gäller öl och wiski.

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
23 minuter sedan, skrev Surin P3:

Här i Surin är det flera som regelbundet dricker nya Carabao Dunkel, mig själv inkluderat.

 

Ett välkommet alternativ efter en ölöken utan dess like.

Jag menar, ett land med 70 miljoner människor ska väl ha fler än en handfull ölsorter att välja mellan...?

Thailand är definitivt en ölöken vilket vi väl kan tacka de två stora i branchen för. Jag brukar kalla thai för ett öluland. Ölöken var ett bra uttryck. 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
33 minuter sedan, skrev Wangthong:

Thailand är definitivt en ölöken vilket vi väl kan tacka de två stora i branchen för. Jag brukar kalla thai för ett öluland. Ölöken var ett bra uttryck. 

Bästa ölen i Thailand ät från Laos. Beer Lao dark lager   

  • Ge karma 7
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Wangthong:

Thailand är definitivt en ölöken vilket vi väl kan tacka de två stora i branchen för. Jag brukar kalla thai för ett öluland. Ölöken var ett bra uttryck. 

Förr kunde jag köpa Hoegarden på tunna på Makro i MaeSai. Var helt underbart än den lokala ölen. Inget du sett?

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
2 timmar sedan, skrev Peolito:

Förr kunde jag köpa Hoegarden på tunna på Makro i MaeSai. Var helt underbart än den lokala ölen. Inget du sett?

Jag har inte sett på tunna. Däremot finns den på burk på Makro i Phitsanuloke. Visst är den god. Speciellt i jämförelse med det ordinarie utbudet. Fast det är inget jag kan dricka dagligen. Den och Leffe brukar jag njuta med i svåra stunder. Dvs när suget på bra öl blir för stort. Däremot har jag svårt med det lokala ipa utbudet. Vi är väl bortskämda med bra öl i Sverige.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Wangthong:

Jag har inte sett på tunna. Däremot finns den på burk på Makro i Phitsanuloke. Visst är den god. Speciellt i jämförelse med det ordinarie utbudet. Fast det är inget jag kan dricka dagligen. Den och Leffe brukar jag njuta med i svåra stunder. Dvs när suget på bra öl blir för stort. Däremot har jag svårt med det lokala ipa utbudet. Vi är väl bortskämda med bra öl i Sverige.

Jag menar metalltunna. Ölutbudet i Svedala är kanon. Tänk dig förr när det bara fanns typ 6 öl, falcon, pripps m.fl.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
On 2024-02-07 at 15:32, skrev Peolito:

Jag menar metalltunna. Ölutbudet i Svedala är kanon. Tänk dig förr när det bara fanns typ 6 öl, falcon, pripps m.fl.

Jag förstod att du menade metalltunna. Vi som brygger hemma kallar dom för partytunnor, 3 liter oftast. När jag brygger använder jag mest 19 liter tunna. Makro här hade något inhemskt märke på tunna.

 

Har varit i bkk och fått lite bra öl från tappar Hoegarden är överallt nästan på tapp. Fast Bangkok är också en stad som är helt underutvecklad när det gäller bra öl. Det blir mer och mer tappar men de flesta har de inhemska märkena samt Carlsberg etc.

En svensk småstad har bättre ölutbud.

 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Wangthong:

Jag förstod att du menade metalltunna. Vi som brygger hemma kallar dom för partytunnor, 3 liter oftast. När jag brygger använder jag mest 19 liter tunna. Makro här hade något inhemskt märke på tunna.

 

Har varit i bkk och fått lite bra öl från tappar Hoegarden är överallt nästan på tapp. Fast Bangkok är också en stad som är helt underutvecklad när det gäller bra öl. Det blir mer och mer tappar men de flesta har de inhemska märkena samt Carlsberg etc.

En svensk småstad har bättre ölutbud.

 

Jag så att du smuttade på lite bärs i Bangkok. Hoppas utvecklingen av utländsk öl ökar i BKK efter två dagar i Thailand tröttnar man på den inhemska ölen.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
24 minuter sedan, skrev Peolito:

Jag så att du smuttade på lite bärs i Bangkok. Hoppas utvecklingen av utländsk öl ökar i BKK efter två dagar i Thailand tröttnar man på den inhemska ölen.

Jag var överlycklig igår och vaknade lycklig i morse. Då var det nästan så att man ångrade att man borstade bort ölsmaken vid tandborstningen när man gick å la sig. Fast vid närmare eftertanke stannar nog inte dom goda ölensymerna kvar någon längre stund. 

 

Flera månader utan riktig öl är en pina. Måste åka från byn oftare.

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Wangthong:

Jag var överlycklig igår och vaknade lycklig i morse. Då var det nästan så att man ångrade att man borstade bort ölsmaken vid tandborstningen när man gick å la sig. Fast vid närmare eftertanke stannar nog inte dom goda ölensymerna kvar någon längre stund. 

 

Flera månader utan riktig öl är en pina. Måste åka från byn oftare.

Kan du inte köpa med dig ett litet lager?

  • Ge karma 1

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
42 minuter sedan, skrev uptoyou:

Kan du inte köpa med dig ett litet lager?

De ligger mest troligt på fat om 20 - 50 l. Även om de ligger på flaska är det inte helt smärtfritt att få med på planet. Rolba skulle kanske kunna köpa loss lite från Bryggaren i Phuket och ordna frakt hit upp. Fast där tror jag att thailändsk lag inte blir så uppskattande. Fast Rolba fixar det säkert.

 

Fixar han flaskor är det ok. Blir det på fat får jag fixa en tapanläggning här hemma. Med kylning och kolsyra så blir det lite jobb. Tanken är dock bra.

  • Ge karma 1
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

De ligger mest troligt på fat om 20 - 50 l. Även om de ligger på flaska är det inte helt smärtfritt att få med på planet. Rolba skulle kanske kunna köpa loss lite från Bryggaren i Phuket och ordna frakt hit upp. Fast där tror jag att thailändsk lag inte blir så uppskattande. Fast Rolba fixar det säkert.

 

Fixar han flaskor är det ok. Blir det på fat får jag fixa en tapanläggning här hemma. Med kylning och kolsyra så blir det lite jobb. Tanken är dock bra.

Det skulle se ut det. Jag som fick årets första utmärkelse idag från Singha.

Dricker ju My Beer och Leo som är deras produkter.

20240209_210301.thumb.jpg.0f3b48995c6c06814607b91b4be67384.jpg

  • Ge karma 6
  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev rolba:

Det skulle se ut det. Jag som fick årets första utmärkelse idag från Singha.

Dricker ju My Beer och Leo som är deras produkter.

20240209_210301.thumb.jpg.0f3b48995c6c06814607b91b4be67384.jpg

Fick du välja eller det var båda 2 😄

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
27 minuter sedan, skrev rolba:

Det skulle se ut det. Jag som fick årets första utmärkelse idag från Singha.

Dricker ju My Beer och Leo som är deras produkter.

20240209_210301.thumb.jpg.0f3b48995c6c06814607b91b4be67384.jpg

Man får gratulera! 

Trycker de upp visitkort "certified and valued Singha beer drinker"!

Tråkigt att det inte fungerar som jag tänkt. Du får naturligtvis prioritera din ny roll. 

De lär väl sponsra med kläder som du har när du är ute på öldrickar uppdrag?

Du har definitivt stigit i graderna, tänk om du fortsatt med Thaiger, light var det väl dessutom.

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...