Jump to content
IGNORERAD

Kommer Carabao-ölen lyckas?


dtbkk

Recommended Posts

Någon som har smakat på ölen. Är det en vanlig thai öl utan smak så kanske de tar över om marknadsföringen lyckas.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Och tror ni deras nya nya affärs kedja CJ more kommer att lyckas ?  det tror i alla fall jag , dem har allt etablerat 40 stycken av dem bara i Khon Kaen, samma stuk som 7/11 

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Peolito:

Någon som har smakat på ölen. Är det en vanlig thai öl utan smak så kanske de tar över om marknadsföringen lyckas.

För Thailändare så är det nog mest priset som avgör. Vanlig Thaiöl är ju ganska smaklös. Och det som Thailändarna bryr sig om är att dom blir berusade av ölen.

Vilket har blivit svårare när man sänkt alkoholhalten på ölen. Till exempel Chang hade ju 6,5% tidigare. Men då staten höjde skatten. Så valde man att sänka alkoholhalten och byta ut ölen men behålla flaska och logo. Chang är idag endast 4,8%

SAå kan dom komma upp i hygglig alkoholhalt till ett slagkraftigt pris. Så tror nog jag att dom kan lyckas.

  • Ge karma 4

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Peolito:

Någon som har smakat på ölen. Är det en vanlig thai öl utan smak så kanske de tar över om marknadsföringen lyckas.

Marknadsföring blir svårare när man inte får marknadsföra alkohol numera. 

Jag vet ju vad jag vill prioritera att få smaka. En bra IPA, dunkeln såg intressant ut och en god Weissbier som inte kostar skjortan. 

Hoppas de lyckas så vi får in lite bättre konkurrens än den idag.

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Wangthong:

Marknadsföring blir svårare när man inte får marknadsföra alkohol numera. 

Jag vet ju vad jag vill prioritera att få smaka. En bra IPA, dunkeln såg intressant ut och en god Weissbier som inte kostar skjortan. 

Hoppas de lyckas så vi får in lite bättre konkurrens än den idag.

Ja, tycker att IPA har tappat sitt. För mycket mysko blandningar i ölen. Weissbier OK om den är bra och man bara ska dricka en sådan. Dunkeln känns intressant som du skriver. Hoppas de får igenom så de och andra kan brygga öl i Thailand för de vanliga Singha och Chang blir man inte till sig av.

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Peolito:

Ja, tycker att IPA har tappat sitt. För mycket mysko blandningar i ölen. Weissbier OK om den är bra och man bara ska dricka en sådan. Dunkeln känns intressant som du skriver. Hoppas de får igenom så de och andra kan brygga öl i Thailand för de vanliga Singha och Chang blir man inte till sig av.

Jag är egentligen för engelsk traditionell ale, håller med om mysko blandningar. I övrigt så är det bara att hålla med. Tror dock att Carabao är det företag som skulle kunna få till en IPA med någon ny tilltalande smak. 

Apropå mysko blandningar så stötte jag på en väldigt mysko stout med kråkbär för några år sedan. Något så ovanligt som en törstsläckande stout. En av vad jag tycker mysko öl som blev lyckad. Men jag kan tänka att den delar uppfattningarna.

https://www.northernbrewers.se/index.php/stout/

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev janne_h:

Chang hade ju 6,5% tidigare. Men då staten höjde skatten. Så valde man att sänka alkoholhalten och byta ut ölen men behålla flaska och logo. Chang är idag endast 4,8%

Nu ska jag vara lite besserwisser här 😉

 

Chang hade tidigare en alkoholhalt på 6,4% medan man nu har en alkoholhalt på 5,0%

  • Ge karma 3

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns inte mycket att välja på i vår by så det fick bli denna.

IMG_20171002_203126.jpg

  • Ge karma 3

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Och den bästa ölen i Thailand är från Laos och heter beer Lao dark lager

Finns det inte en öl/bryggeri som heter Outlaw. Har du druckit deras öl?

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Dempa:

Nu ska jag vara lite besserwisser här 😉

 

Chang hade tidigare en alkoholhalt på 6,4% medan man nu har en alkoholhalt på 5,0%

Besserwisser eller ej. Men Chang håller nu 4,8% enligt texten på burken.

20231102_125341.thumb.jpg.e64cfe4f49afd47715740447f46a3797.jpg

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev rolba:

Besserwisser eller ej. Men Chang håller nu 4,8% enligt texten på burken.

20231102_125341.thumb.jpg.e64cfe4f49afd47715740447f46a3797.jpg

Kan det vara burken som har 4,8%? Den stora flaskan hade iallafall 5% senast jag var nere nu i augusti. Ja ja, 0,2% hit eller dit gör ju ingen större skillnad 😃

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Dempa:

Kan det vara burken som har 4,8%? Den stora flaskan hade iallafall 5% senast jag var nere nu i augusti. Ja ja, 0,2% hit eller dit gör ju ingen större skillnad 😃

Vanliga flaskorna står det 4,8 på.

Du har nog hittat något gammalt lager.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Dempa:

Kan det vara burken som har 4,8%? Den stora flaskan hade iallafall 5% senast jag var nere nu i augusti. Ja ja, 0,2% hit eller dit gör ju ingen större skillnad 😃

Är det bara jag som tycker att det är viktigare med smaken. Har det något med att man vill göra annat än att ojja sig dagen efter nu när man snart börjar bli gammal! 4,8 eller 6,4 ja ända upp till 7 % tycker jag kan kvitta bara de är goda. 10% och över så är det inte många öl som är goda längre och är de goda så kan man inte dricka så många innan man blir full. Bara nackdelar.

Är det fyllan man vill åt kan de dricka seesip.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Wangthong:

Är det bara jag som tycker att det är viktigare med smaken. Har det något med att man vill göra annat än att ojja sig dagen efter nu när man snart börjar bli gammal! 4,8 eller 6,4 ja ända upp till 7 % tycker jag kan kvitta bara de är goda. 10% och över så är det inte många öl som är goda längre och är de goda så kan man inte dricka så många innan man blir full. Bara nackdelar.

Är det fyllan man vill åt kan de dricka seesip.

Smaken är avgörande. Finns det inget annat kan en sunköl rinna ner.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Peolito:

Smaken är avgörande. Finns det inget annat kan en sunköl rinna ner.

Har det svårt just nu, när jag är i Thailand. Sunköl kan man ju inte ha varje dag. 

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

På Systemet är den tydligen 5%  🤔

Screenshot_20231102_084149_Chrome.thumb.jpg.6194f4828b6afa163d96eb6545eb3a12.jpg

 

  • Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Dempa:

Kan det vara burken som har 4,8%? Den stora flaskan hade iallafall 5% senast jag var nere nu i augusti. Ja ja, 0,2% hit eller dit gör ju ingen större skillnad 😃

Det är en sänkning av Alkoholhalten med fyra (4) procent. 

 

 

  • Ge karma 1
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Peolito:

Finns det inte en öl/bryggeri som heter Outlaw. Har du druckit deras öl?

Det är en väldigt bra öl. Problemet med den är åtkomsten. Outlaw finns visserligen både på 7/11 och Big C. Problemet är bara priset. Ingen thai köper en 33a för 100 baht. Vilket gör dom till hyllvärmare. Varav inga nya tas in när dom tar slut. Jag hittade några flaskor på big c. Dom hade tydligen stått så länge på hyllan att dom ruttnat, och var helt odrickbara. 

 

  • Ge karma 3

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Det är en väldigt bra öl. Problemet med den är åtkomsten. Outlaw finns visserligen både på 7/11 och Big C. Problemet är bara priset. Ingen thai köper en 33a för 100 baht. Vilket gör dom till hyllvärmare. Varav inga nya tas in när dom tar slut. Jag hittade några flaskor på big c. Dom hade tydligen stått så länge på hyllan att dom ruttnat, och var helt odrickbara. 

 

Hittar jag en god öl för 100 baht är det rena rean. Fast det klart de mängder jag dricker som måttlighetsdrickare föder ingen tillverkare av craftbear. Även om ni övriga ölälkslare hjälper till.

 

Har inte sett dom på Big C här uppe i Phitsanuloke i varje fall. 7/11 är inte mitt första val när det gäller inköp av craft bear. Fast de har en massa bra artiklar. När vi åkte på roadtripp i början på året upptäckte vi att deras varma mackor gjorde både thailändare och falanger (mig själv) glada. Idag köpte frugan salapaoo på 7/11 som var bättre än de jag var så stolta över inkopta på en kinesrestaurang. Jag var jättestolt och tyckte att jag gjort värdens bästa grej som köpt in dessa för att ge till frugan.  Idag beställde hon ett helt gäng från 7/11 att lägga i frysen. Jättegoda. Seven har faktiskt god kvalitetskontroll.

Dessutom sponsrar ägaren av 7/11 thaipaviljongen i Sverige.

Ändrades av Wangthong
  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
5 timmar sedan, skrev Peolito:

Finns det inte en öl/bryggeri som heter Outlaw. Har du druckit deras öl?

NO

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-11-01 at 11:52, skrev janne_h:

För Thailändare så är det nog mest priset som avgör. Vanlig Thaiöl är ju ganska smaklös. Och det som Thailändarna bryr sig om är att dom blir berusade av ölen.

Vilket har blivit svårare när man sänkt alkoholhalten på ölen. Till exempel Chang hade ju 6,5% tidigare. Men då staten höjde skatten. Så valde man att sänka alkoholhalten och byta ut ölen men behålla flaska och logo. Chang är idag endast 4,8%

SAå kan dom komma upp i hygglig alkoholhalt till ett slagkraftigt pris. Så tror nog jag att dom kan lyckas.

Jag tror inte vi bara ska tro det är thailändare som har fokus på ruset. 

 

Price competition from TCC spurred Boon Rawd to respond with the introduction of a lower-priced brand called Leo.

 

Man förstår vad som är den huvudsakliga anledning till gubbsens favorisering av Leo. 

 

Om Carabobo lyckas beror till stor del på om dom får bukt med maffian, men stora mängder rent vatten är nog inte heller lätt att ordna. 

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Wangthong

Carabao verkar inte ha lyckats. Ser inte att det blivit någon större succe. Lyckades få tag på 2st lager och 4st mörka. Ville egentligen ha tag på IPA fast det har jag inte lyckats med på de månader jag prövat. 

Lagern var hemsk och den mörka ändå värre. Drack en halv och sedan vaska jag och gav bort resten. 

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...