Jump to content
IGNORERAD

Glatt överaskad!


thomas001

Recommended Posts

Vaxet older version

Har du bara ett ? Mitt Mc och mitt bilkort haltar i datum fast att de togs vid samma tilfälle.🙃

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, Vaxet older version said:

Har du bara ett ? Mitt Mc och mitt bilkort haltar i datum fast att de togs vid samma tilfälle.🙃

Har även ett mc-kort som färfaller den 20/1 nästa år. Det är bara 5-årigt.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev thomas001:

jag ser att det gäller till 2028. Fick tydligen 10 år när jag senast förnyade!

Du har ju fått 22 års kort senast. Från 2006 - 2028, samma datum som Du fyller 70. TiT bara gratulera Dig som slipper förnya var 5:te år 

image.png.cebfde0101593adedaf469e81e062317.png

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, Amigo said:

Du har ju fått 22 års kort senast. Från 2006 - 2028, samma datum som Du fyller 70. TiT bara gratulera Dig som slipper förnya var 5:te år 

image.png.cebfde0101593adedaf469e81e062317.png

Nej,det har jag inte fått! 2006 står för första gången jag fick körkort och då fick jag bara ett 2-årigt kort!

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev thomas001:

Nej,det har jag inte fått! 2006 står för första gången jag fick körkort och då fick jag bara ett 2-årigt kort!

Tydligen är det olika på olika ställen, TiT Första kortet tog jag 2007 och den var ett år på den tiden, har ingen bild kvar, Senaste gick ut 2019 men det står inget när jag fått körkortet första gången i mitt.

image.png.4b22877a72debed9efbe029c9d1b69fa.png

Ändrades av Amigo
  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, Amigo said:

Tydligen är det olika på olika ställen, TiT Första kortet tog jag 2007 och den var ett år på den tiden, har ingen bild kvar, Senaste gick ut 2019 men det står inget när jag fått körkortet första gången i mitt.

image.png.4b22877a72debed9efbe029c9d1b69fa.png

Jag minns mitt första thai-körkort, var ju bara en liten papperslapp med ett påklistrat fotografi! Tyvärr

har jag slängt det för många år sedan!

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Nej,det har jag inte fått! 2006 står för första gången jag fick körkort och då fick jag bara ett 2-årigt kort!

Hmm märkligt. För mig motsvarar "Issue Date" datumet när just senaste körkort är utfärdat. På samma sätt som det fungerar med ett pass och andra identifikationshandlingar. Mitt första körkort tog jag långt innan 2018 då man bara fick ett år i taget som senare vart 2 år. Intressant dock att veta vad kriterierna för att få 10 årigt körkort är. Det framgår ju inte ens på DLT:s hemsida att det finns vad jag har sett.

image.thumb.png.7ef7b8db775a5629c84af5371e8fe8cf.png

Ändrades av Mankan
  • Ge karma 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Mankan:

Hmm märkligt. För mig motsvarar "Issue Date" datumet när just senaste körkort är utfärdat. 

Normalt så är det ju så, men på Thailändska körkort står där datumet det är första gången utfärdat, rättare sagt då det femåriga är utfärdat, kollade just mitt och frugans, så det stämmer vad @thomas001 skriver.

  • Ge karma 4

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Soengsang:

Normalt så är det ju så, men på Thailändska körkort står där datumet det är första gången utfärdat, rättare sagt då det femåriga är utfärdat, kollade just mitt och frugans, så det stämmer vad @thomas001 skriver.

Ok så nu i vinter när jag förnyar och får 5 årigt andra gången kommer det fortfarande stå 12 januari 2018 som "issue date". Det finns väl någon logik i det antar jag. Men hur får man 10 årigt då, har du det? 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde det inte stått  2571 eller 2572 som slutår eller används inte den gregorianska eller buddhistiska officiellt längre ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog mitt första 29/12-09 och förnyade till 5 årigt 30/12-10 och det är det datumet som står på kortet som jag har nu. Det förnyades i januari i år och gäller till 4 juni -28

Kumphawapi

image.thumb.png.e73968343a392c5789283db70aaaf319.png

 

010.JPG

011.JPG

012.JPG

013.JPG

014.JPG

015.JPG

016.JPG

017.JPG

Körkort.JPG

  • Ge karma 7

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, evert 1 said:

Borde det inte stått  2571 eller 2572 som slutår eller används inte den gregorianska eller buddhistiska officiellt längre ?

Läs på mitt kort! Det står ju bägge tidsåldrarna. Är viktigt att kolla först innan man skriver!!

  • Ge karma 2
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev thomas001:

Är viktigt att kolla först innan man skriver!!

Det är överkurs för en del här 😉

  • Haha 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Mankan:

Ok så nu i vinter när jag förnyar och får 5 årigt andra gången kommer det fortfarande stå 12 januari 2018 som "issue date". Det finns väl någon logik i det antar jag. Men hur får man 10 årigt då, har du det? 

Nä jag har inte det, mig veterligen ingen bekant heller.
Gissar han hade tur, inget annat…..så vida det inte har att göra med hans efternamn 😂

TiT

  • Ge karma 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minutes ago, Mankan said:

Ok så nu i vinter när jag förnyar och får 5 årigt andra gången kommer det fortfarande stå 12 januari 2018 som "issue date". Det finns väl någon logik i det antar jag. Men hur får man 10 årigt då, har du det? 

Har nog att göra med att jag har bott här jävligt länge utan uppehåll.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev det mycke körkorts snack, Men vad jag blev överaskad i vår. Skulle klippa gräset

första gången,tänkte efter helpöte senast jag använde gräsklipparen så fick jag leta efter alla bultar muttrar som ramlat lös. Såg 2 tim jobb innan jag kunde klippa gräset Gick och skulle

hämta klipparen Vad glad jag blev hade ju köpt en ny klippare förra året HUVA

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Boa52 said:

Nu blev det mycke körkorts snack, Men vad jag blev överaskad i vår. Skulle klippa gräset

första gången,tänkte efter helpöte senast jag använde gräsklipparen så fick jag leta efter alla bultar muttrar som ramlat lös. Såg 2 tim jobb innan jag kunde klippa gräset Gick och skulle

hämta klipparen Vad glad jag blev hade ju köpt en ny klippare förra året HUVA

Behövs det körkort till din gräsklippare?🤣

  • Haha 13
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev thomas001:

Har nog att göra med att jag har bott här jävligt länge utan uppehåll.

Känner många som gjort det, haft körkort längre, men ingen har mig veterligen 5 år.

Svärfar förlorade sitt utan utgångsdatum, fick nu istället ett 5 årigt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Boa52:

Nu blev det mycke körkorts snack

Kanske tråden handlade om det?

  • Ge karma 1
  • Haha 4

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kanske tråden handlade om det?

Kör du din barkbåt lägg dej inte i vad du inte förstår. Tråden heter Glatt överaskad är du med

  • Ge karma 2
  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev thomas001:

Har nog att göra med att jag har bott här jävligt länge utan uppehåll.

Så kan det vara men det borde väl finnas någon regel.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Boa52:

Kör du din barkbåt lägg dej inte i vad du inte förstår. Tråden heter Glatt överaskad är du med

Läste du första inlägget i tråden?

Pannslag.JPG

Ändrades av Kenneth4618
  • Haha 3

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Soengsang said:

Känner många som gjort det, haft körkort längre, men ingen har mig veterligen 5 år.

Svärfar förlorade sitt utan utgångsdatum, fick nu istället ett 5 årigt.

Förr fick ju Thailändare kort som gällde hela livet. Känner flera thaiare som bara har en liten papperslapp

utan utgångsdatum.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...