Jump to content
IGNORERAD

Begagnad bil Thailand


Mankan

Recommended Posts

Har tittat lite Honda Accord, CR-V eller HR-V

Accorden Àr sÀkert skönast att Äka lÄngt med och verkar i regel vara mer utrustad men inte sÄ praktsik dÄ med lÀgre frigÄng och midra lastmöjligheter. Ej delbart baksÀte. 

CR-V skulle nog vara mest praktiskt för vĂ„ran anvĂ€ndning men den kostar en del begagnad om man vill ha en generation 4 frĂ„n Årsmodell 2013 och dĂ„ har dom gĂ„tt rĂ€tt mycket.

HR-V mindre och allmÀnhet sÀmre utrustad men man fÄr lite nyare bil för samma pengar jÀmfört med CR-V.

 

MG zs verkar ge rĂ€tt mycket bil för pengarna. En 2018 har gĂ„tt ca 8000 mil verkar gĂ„ för ca 400 000 THB. Är det det skrĂ€p? Är det nĂ„gon som har erfarenhet av MG zs?

 

image.thumb.png.a5b431734b71bd514db2b268e988868a.png

  • Ge karma 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är inte MG ZS helt elektrisk? Kan man verkligen hitta laddstationer pĂ„ sĂ„ mĂ„nga stĂ€llen i Thailand? 

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

14 minuter sedan, skrev Jordbromannen:

Är inte MG ZS helt elektrisk? Kan man verkligen hitta laddstationer pĂ„ sĂ„ mĂ„nga stĂ€llen i Thailand? 

NÄgon elbil vill jag inte ha. Jag kan inte mycket om MG sÄ dÀr av min frÄga. SÄg flera tillsalu nyss nÀr jag kollade pÄ bilanonser och den röda ska vara 1500cc bensinmotor enligt annonsen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Har tittat lite Honda Accord, CR-V eller HR-V

Accorden Àr sÀkert skönast att Äka lÄngt med och verkar i regel vara mer utrustad men inte sÄ praktsik dÄ med lÀgre frigÄng och midra lastmöjligheter. Ej delbart baksÀte. 

CR-V skulle nog vara mest praktiskt för vĂ„ran anvĂ€ndning men den kostar en del begagnad om man vill ha en generation 4 frĂ„n Årsmodell 2013 och dĂ„ har dom gĂ„tt rĂ€tt mycket.

HR-V mindre och allmÀnhet sÀmre utrustad men man fÄr lite nyare bil för samma pengar jÀmfört med CR-V.

 

MG zs verkar ge rĂ€tt mycket bil för pengarna. En 2018 har gĂ„tt ca 8000 mil verkar gĂ„ för ca 400 000 THB. Är det det skrĂ€p? Är det nĂ„gon som har erfarenhet av MG zs?

 

image.thumb.png.a5b431734b71bd514db2b268e988868a.png

 

Är inte dessa MG som sĂ€ljs i Thailand en tidigare generations Mazda CX?

KÀnner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske Àr Àldre Àn du nÄgonsin varit förut, men du Àr ocksÄ yngre Àn vad du nÄgonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SjÀlv funderar jag pÄ en sÄdan hÀr, mycket bil för pengarna. Waxmo pÄ forumet har köpt en och Àr mycket nöjd.

image.thumb.png.23d9cf1470d9a41646792251998d1b17.png

 

https://www.one2car.com/en/cars-for-sale/mg/extender

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nicholas:

MG=kinesiskt bolag. 

 

Allt Ă€r frĂ„n Kina idag 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

8 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Allt Ă€r frĂ„n Kina idag 😀

Inte min fru 😄

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vi har en MGHS x sedan snart fyra Är. Bytt kontakterna för elstolparna ii övrigt sÄ inga problem.

 

ZS Àr i har samma motor, utan turbo. Motorn r utvecklad av GM och anvÀnd under lÄng tid och flera mÀrken.

 

ZS traditionell hydraulisk automat lÄda. HS har en DCT som Àr mera kÀnslig

 

Givetvis sÄ har Toyota och Honda en bÀttre kvalitetskÀnslan men det fÄr man ju betala för.

 

Ska man köpa begagnad bil bör man kolla att den servants enligt schemat.

 

Vad jag sett pÄ Youtube sÄ Àr problemet med mÄnga bilar idag att oljan byts för sÀllan.

 

MG har 1000 mil eller sex mÄnader i Thailand.

 

Service historiken finns i min bil registrerad i bildatorn. Bör nog vara sÄ i ZS ocksÄ. 

 

Jag funderar pÄ byta till en ny MG SE sÄ jag Àr nöjd med deras bilar.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

16 timmar sedan, skrev Mankan:

NÄgon elbil vill jag inte ha. Jag kan inte mycket om MG sÄ dÀr av min frÄga. SÄg flera tillsalu nyss nÀr jag kollade pÄ bilanonser och den röda ska vara 1500cc bensinmotor enligt annonsen.

Förmodligen sÀljs modeller som i europa Àr elbilar med bensinmotor i Thailand? Skulle gissa det i alla fall?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

27 minuter sedan, skrev Jordbromannen:

Förmodligen sÀljs modeller som i europa Àr elbilar med bensinmotor i Thailand? Skulle gissa det i alla fall?

I Thailand Àr ZS bensin och ZS EV elektrisk.

 

 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kolla pĂ„ en beg. Cheva. Är fruktansvĂ€rt billiga nu! Nya cheva finns ju inte att köpa lĂ€ngre

i Thailand. Har sjÀlv en Cheva som andrahandsvÀrdet har sjunkigt katastrofalt efter

att Cheva lÀmnat Thailand.

  • Ge karma 6
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

2 timmar sedan, skrev thomas001:

Kolla pĂ„ en beg. Cheva. Är fruktansvĂ€rt billiga nu! Nya cheva finns ju inte att köpa lĂ€ngre

i Thailand. Har sjÀlv en Cheva som andrahandsvÀrdet har sjunkigt katastrofalt efter

att Cheva lÀmnat Thailand.

SvÄt att hiita mer bil för pengarna Àn Cheva hÀr nu, Àr supernöjd med min Trailblazer som jag köpte ny för 5 Är sen nÀr dom sÀnkte priserna, Ä gillade min Z71 jag hade innan nÀstan lika mycket men Trailblazern Àr skönare att köra. 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har en MG5, varför vet jag inte riktigt dÄ vi inte anvÀnder den mycket, riktigt skrÀp.....men hon fick som hon ville.

VÀrdelös kvalité, egentligen frugans bil hon köpte den ny dÄ de kom, den var ok i 10000 mil nu som sagt skrÀp.

Kan inte se att nyare eller andra modeller skulle vara av bÀttre kvalité. 

Skulle aldrig köpa en MG igen, sÀrskilt inte begagnad.

  • Ge karma 5

Det Àr helt ok att ha en annan Äsikt Àn mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rÀtt!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

10 timmar sedan, skrev uptoyou:

Inte min fru 😄

Min fru Àr 25% Kines, hennes morfar kom direkt frÄn Kina till Thailand.

Tydligen en riktigt bra mÀnniska!

MVH

  • Ge karma 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tommy:

Min fru Àr 25% Kines, hennes morfar kom direkt frÄn Kina till Thailand.

Tydligen en riktigt bra mÀnniska!

MVH

Det Àr nog faktiskt nÄgot liknande med med fru. Hennes far hade ocksÄ kines i blodet, men har ingen koll pÄ hur mycket. Hennes far var tydligen ocksÄ en bra mÀnniska, tyvÀrr fick jag aldrig trÀffa honom.

  • Ge karma 2

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Har en MG5, varför vet jag inte riktigt dÄ vi inte anvÀnder den mycket, riktigt skrÀp.....men hon fick som hon ville.

VÀrdelös kvalité, egentligen frugans bil hon köpte den ny dÄ de kom, den var ok i 10000 mil nu som sagt skrÀp.

Kan inte se att nyare eller andra modeller skulle vara av bÀttre kvalité. 

Skulle aldrig köpa en MG igen, sÀrskilt inte begagnad.

??? Du anvĂ€nder den inte sĂ„ mycket men 10000 mil Ă€r det en Ă„rsmodel - 65😉

  • Ge karma 1
  • Minus 1
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

??? Du anvĂ€nder den inte sĂ„ mycket men 10000 mil Ă€r det en Ă„rsmodel - 65😉

Nej, jag har inte anvÀnt den mer Àn ett par mil, det Àr ju frugans bil, men inte ens hon anvÀnder den numera.....

MG Àr kinesiskt skit, Àven om de Àr tillverkade(ihopsatta) i Thailand numera.

Ändrades av Soengsang
  • Ge karma 1

Det Àr helt ok att ha en annan Äsikt Àn mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rÀtt!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

VĂ„ran Farmar truck uttagen 26/12 2017

 

 

received_162144987598759.thumb.jpeg.3cc989a3d07b62bdce22b6856500c3fb.jpeg

 

Har för en vecka sen rullat

Farmartrycken.thumb.jpg.9a4f49b3975044561beee3624fb9ebf4.jpg

 

Mvh.Dolemon

Ändrades av Dolemon
  • Ge karma 3
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna pÄ riktigt.

Du mÄste vara medlem för att kommentera pÄ forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. LĂ€tt gjort...!

Registrera dig pÄ forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in hÀr.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...