Jump to content
IGNORERAD

Begagnad bil Thailand


Mankan

Recommended Posts

Har tittat lite Honda Accord, CR-V eller HR-V

Accorden är säkert skönast att åka långt med och verkar i regel vara mer utrustad men inte så praktsik då med lägre frigång och midra lastmöjligheter. Ej delbart baksäte. 

CR-V skulle nog vara mest praktiskt för våran användning men den kostar en del begagnad om man vill ha en generation 4 från Årsmodell 2013 och då har dom gått rätt mycket.

HR-V mindre och allmänhet sämre utrustad men man får lite nyare bil för samma pengar jämfört med CR-V.

 

MG zs verkar ge rätt mycket bil för pengarna. En 2018 har gått ca 8000 mil verkar gå för ca 400 000 THB. Är det det skräp? Är det någon som har erfarenhet av MG zs?

 

image.thumb.png.a5b431734b71bd514db2b268e988868a.png

  • Ge karma 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Jordbromannen:

Är inte MG ZS helt elektrisk? Kan man verkligen hitta laddstationer på så många ställen i Thailand? 

Någon elbil vill jag inte ha. Jag kan inte mycket om MG så där av min fråga. Såg flera tillsalu nyss när jag kollade på bilanonser och den röda ska vara 1500cc bensinmotor enligt annonsen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Har tittat lite Honda Accord, CR-V eller HR-V

Accorden är säkert skönast att åka långt med och verkar i regel vara mer utrustad men inte så praktsik då med lägre frigång och midra lastmöjligheter. Ej delbart baksäte. 

CR-V skulle nog vara mest praktiskt för våran användning men den kostar en del begagnad om man vill ha en generation 4 från Årsmodell 2013 och då har dom gått rätt mycket.

HR-V mindre och allmänhet sämre utrustad men man får lite nyare bil för samma pengar jämfört med CR-V.

 

MG zs verkar ge rätt mycket bil för pengarna. En 2018 har gått ca 8000 mil verkar gå för ca 400 000 THB. Är det det skräp? Är det någon som har erfarenhet av MG zs?

 

image.thumb.png.a5b431734b71bd514db2b268e988868a.png

 

Är inte dessa MG som säljs i Thailand en tidigare generations Mazda CX?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv funderar jag på en sådan här, mycket bil för pengarna. Waxmo på forumet har köpt en och är mycket nöjd.

image.thumb.png.23d9cf1470d9a41646792251998d1b17.png

 

https://www.one2car.com/en/cars-for-sale/mg/extender

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nicholas:

MG=kinesiskt bolag. 

 

Allt är från Kina idag 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Allt är från Kina idag 😀

Inte min fru 😄

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har en MGHS x sedan snart fyra år. Bytt kontakterna för elstolparna ii övrigt så inga problem.

 

ZS är i har samma motor, utan turbo. Motorn r utvecklad av GM och använd under lång tid och flera märken.

 

ZS traditionell hydraulisk automat låda. HS har en DCT som är mera känslig

 

Givetvis så har Toyota och Honda en bättre kvalitetskänslan men det får man ju betala för.

 

Ska man köpa begagnad bil bör man kolla att den servants enligt schemat.

 

Vad jag sett på Youtube så är problemet med många bilar idag att oljan byts för sällan.

 

MG har 1000 mil eller sex månader i Thailand.

 

Service historiken finns i min bil registrerad i bildatorn. Bör nog vara så i ZS också. 

 

Jag funderar på byta till en ny MG SE så jag är nöjd med deras bilar.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Mankan:

Någon elbil vill jag inte ha. Jag kan inte mycket om MG så där av min fråga. Såg flera tillsalu nyss när jag kollade på bilanonser och den röda ska vara 1500cc bensinmotor enligt annonsen.

Förmodligen säljs modeller som i europa är elbilar med bensinmotor i Thailand? Skulle gissa det i alla fall?

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Jordbromannen:

Förmodligen säljs modeller som i europa är elbilar med bensinmotor i Thailand? Skulle gissa det i alla fall?

I Thailand är ZS bensin och ZS EV elektrisk.

 

 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla på en beg. Cheva. Är fruktansvärt billiga nu! Nya cheva finns ju inte att köpa längre

i Thailand. Har själv en Cheva som andrahandsvärdet har sjunkigt katastrofalt efter

att Cheva lämnat Thailand.

  • Ge karma 6
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev thomas001:

Kolla på en beg. Cheva. Är fruktansvärt billiga nu! Nya cheva finns ju inte att köpa längre

i Thailand. Har själv en Cheva som andrahandsvärdet har sjunkigt katastrofalt efter

att Cheva lämnat Thailand.

Svåt att hiita mer bil för pengarna än Cheva här nu, är supernöjd med min Trailblazer som jag köpte ny för 5 år sen när dom sänkte priserna, å gillade min Z71 jag hade innan nästan lika mycket men Trailblazern är skönare att köra. 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Har en MG5, varför vet jag inte riktigt då vi inte använder den mycket, riktigt skräp.....men hon fick som hon ville.

Värdelös kvalité, egentligen frugans bil hon köpte den ny då de kom, den var ok i 10000 mil nu som sagt skräp.

Kan inte se att nyare eller andra modeller skulle vara av bättre kvalité. 

Skulle aldrig köpa en MG igen, särskilt inte begagnad.

  • Ge karma 5

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev uptoyou:

Inte min fru 😄

Min fru är 25% Kines, hennes morfar kom direkt från Kina till Thailand.

Tydligen en riktigt bra människa!

MVH

  • Ge karma 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tommy:

Min fru är 25% Kines, hennes morfar kom direkt från Kina till Thailand.

Tydligen en riktigt bra människa!

MVH

Det är nog faktiskt något liknande med med fru. Hennes far hade också kines i blodet, men har ingen koll på hur mycket. Hennes far var tydligen också en bra människa, tyvärr fick jag aldrig träffa honom.

  • Ge karma 2

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Har en MG5, varför vet jag inte riktigt då vi inte använder den mycket, riktigt skräp.....men hon fick som hon ville.

Värdelös kvalité, egentligen frugans bil hon köpte den ny då de kom, den var ok i 10000 mil nu som sagt skräp.

Kan inte se att nyare eller andra modeller skulle vara av bättre kvalité. 

Skulle aldrig köpa en MG igen, särskilt inte begagnad.

??? Du använder den inte så mycket men 10000 mil är det en årsmodel - 65😉

  • Ge karma 1
  • Minus 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

??? Du använder den inte så mycket men 10000 mil är det en årsmodel - 65😉

Nej, jag har inte använt den mer än ett par mil, det är ju frugans bil, men inte ens hon använder den numera.....

MG är kinesiskt skit, även om de är tillverkade(ihopsatta) i Thailand numera.

Ändrades av Soengsang
  • Ge karma 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Våran Farmar truck uttagen 26/12 2017

 

 

received_162144987598759.thumb.jpeg.3cc989a3d07b62bdce22b6856500c3fb.jpeg

 

Har för en vecka sen rullat

Farmartrycken.thumb.jpg.9a4f49b3975044561beee3624fb9ebf4.jpg

 

Mvh.Dolemon

Ändrades av Dolemon
  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...