Jump to content
IGNORERAD

Roliga annonser och Thaiförsäljning


Vaxet older version

Recommended Posts

Vaxet older version

Hittade ingen tråd om detta men den finns säkert, men ändå.

 

Alla dessa minst sagt hoppfulla mäniskor som förutsätter att alla andra är mindre bemedlade och går på vad som helst.

Ibland tas svängarna ut så mycket att det blir roligt, ja typ att de flesta C vitamin drinkar i Thailand innehåller 200% vitamniner.

 

Så jag lägger in ett inlägg jag just såg i mitt flöde på FB, om nu någon skulle vilja köpa ABCDE för 5000:- svenska så ser ni ju inläggets avsändare överst, men jag avråder och hoppas ni bara skrattar lite och kanske kan dela något liknande, annonser, mail erbjudande, ja lite för mycket av det hela....men kul....

 

เฉลิมเดช ประพิณไพโรจน

"Get a driver's license 100% legally. You don't have to come to the exam by yourself at the transport. We take the exam for you.  If you are interested in getting a driver's license (you can inquire via Line) @242vppix

- Motorcycle ,2000 baht

- Car 3,000 baht

- Thor. 2. 4,000 baht

- Thor. 3. 5,000 baht

- Thor. 4 6,000 baht  You don't have to take the exam yourself at the transportation. We will test it for you....

Ändrades av Vaxet older version
  • Ge karma 3
  • Haha 6
Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

Hittade ingen tråd om detta men den finns säkert, men ändå.

 

Alla dessa minst sagt hoppfulla mäniskor som förutsätter att alla andra är mindre bemedlade och går på vad som helst.

Ibland tas svängarna ut så mycket att det blir roligt, ja typ att de flesta C vitamin drinkar i Thailand innehåller 200% vitamniner.

 

Så jag lägger in ett inlägg jag just såg i mitt flöde på FB, om nu någon skulle vilja köpa ABCDE för 5000:- svenska så ser ni ju inläggets avsändare överst, men jag avråder och hoppas ni bara skrattar lite och kanske kan dela något liknande, annonser, mail erbjudande, ja lite för mycket av det hela....men kul....

 

เฉลิมเดช ประพิณไพโรจน

"Get a driver's license 100% legally. You don't have to come to the exam by yourself at the transport. We take the exam for you.  If you are interested in getting a driver's license (you can inquire via Line) @242vppix

- Motorcycle ,2000 baht

- Car 3,000 baht

- Thor. 2. 4,000 baht

- Thor. 3. 5,000 baht

- Thor. 4 6,000 baht  You don't have to take the exam yourself at the transportation. We will test it for you....

Inte ens i Thailand kan det väl vara ”100% lagligt” att låta någon annan göra provet…

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Marlon:

Inte ens i Thailand kan det väl vara ”100% lagligt” att låta någon annan göra provet…

Njaa märkligt, men du kan översätta ditt svenska kk till thai kort utan uppkörning bl.a. TikTok service i Pattaya hjälper till med det 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Naam jai:

Njaa märkligt, men du kan översätta ditt svenska kk till thai kort utan uppkörning bl.a. TikTok service i Pattaya hjälper till med det 🤔

Jag tolkade erbjudandet som att någon annan går och gör proven, dvs. behövs inget körkort eller ens någon kunskap överhuvudtaget

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
22 minuter sedan, skrev Marlon:

Inte ens i Thailand kan det väl vara ”100% lagligt” att låta någon annan göra provet…

 

Snälla ni, vad som är lagligt och vad som är möjligt är två helt olika saker här, vad tror ni alla Visa företag bygger sin basverksamhet på. 

  • Ge karma 6
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Naam jai:

Njaa märkligt, men du kan översätta ditt svenska kk till thai kort utan uppkörning bl.a. TikTok service i Pattaya hjälper till med det 🤔

Det är normalt förfarande, har man giltiga körkort i sverige så  får man motsvarande thailändska körkort. Utan teori eller körprov.

Inte behövs det någon serviceagent för detta.

Mina thaikort kostade 319 baht, men det är några år sedan. Bil och MC. Blev först 2-åriga, sedan vid förnyelse 5-åriga.

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version

Tanken med tråden var ju inte direkt att diskutera körkortsfrågor utan att dela sanna och i Thailand rätt normala annonser 🙏😀.

 

  • Ge karma 8
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Vaxet older version:

Tanken med tråden var ju inte direkt att diskutera körkortsfrågor utan att dela sanna och i Thailand rätt normala annonser 🙏😀.

 

 

Den "normala annons" du beskrev i inledningen är ett pågående scam som postas i vart och varannat forum med thaikoppling på Facebook sedan en tid men brukar raderas inom några minuter oftast av moderatorerna eftersom det är en uppenbar Scam

  • Ge karma 1

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
15 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Den "normala annons" du beskrev i inledningen är ett pågående scam som postas i vart och varannat forum med thaikoppling på Facebook sedan en tid men brukar raderas inom några minuter oftast av moderatorerna eftersom det är en uppenbar Scam

 

Och det är du stensäker på..............? ville helst höra svaret innan jag länkar och det tycks bara vara jag som ser det roliga i detta......

 

Ibland behöver man ju inte vara bror duktig utan bara se det roliga i saker, oavsett om de är lagliga, riktiga eller scamm, de finns ju ändå, fan vad tråkigt det måste vara då.......

 

Här är länken, som började med en annons om att hyra ett beachfront men smått ruckligt 🥸 hus för 120 000 baht.......per månad.....och i svaren dyker dessutom erbjudandet om körkort upp. Så både hyrpris och annons i samma tråd, kul för oss som kan se det roliga i det otroligt olagliga men ändå händer det hela tiden.

https://www.facebook.com/groups/1914782685458214/posts/3691878504415281/?comment_id=3693066677629797&notif_id=1694448890221631&notif_t=feedback_reaction_generic&ref=notif 

Ändrades av Vaxet older version
  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version

Ok, 200% vitaminer då, scam och olagligt igen eller bara vanligt Thailand 🇹🇭 , lite kul tycker jag. Ingen behöver förklara att 200% är svårt att få in i flaskan om nu någon känner sig manad. 😊

IMG_5561.jpeg

Ändrades av Vaxet older version
  • Ge karma 4
  • Haha 4
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

Ok, 200% vitaminer då, scam som och olagligt igen eller bara vanligt Thailand 🇹🇭 vh lite kul. Ingen behöver förklara aty 200% är svårt att få in i flakan om nu någon känner sig manad. 😊

Men är det scam också att öl har bara 4% alkohol? 

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

Ok, 200% vitaminer då, scam och olagligt igen eller bara vanligt Thailand 🇹🇭 , lite kul tycker jag. Ingen behöver förklara att 200% är svårt att få in i flaskan om nu någon känner sig manad. 😊

IMG_5561.jpeg

Om jag ska vara lite ”bror duktig” så kan ju 200% referera till dagligt intag dvs. dubbelt så mycket C vitamin som man behöver per dag

Missar nog massor av dessa ”erbjudande ” då jag inte har några sociala medier mer är LinkedIn. Där kan man ju dock ibland få kanonerbjudanden att tjäna hela 100 - 200 kr/timme för något ospecificerat arbete. Det tycker jag är humor

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

Ok, 200% vitaminer då, scam och olagligt igen eller bara vanligt Thailand 🇹🇭 , lite kul tycker jag. Ingen behöver förklara att 200% är svårt att få in i flaskan om nu någon känner sig manad. 😊

IMG_5561.jpeg

 

Jag tänker inte förklara dina 200%.

Men på min burk med B-vitamin kapslar

står det så här.

Många procent blir det.........

 

 

 

Näringsinnehåll per dagsdos 1 kapsel % av DRI*:

Tiamin 2,5 mg 227 %

Riboflavin 5 mg 357 %

Niacin 50 mg 312 %

Vitamin B6 5 mg 357 %

Folsyra 300 µg 150 %

Vitamin B12 15 µg 600 %

Biotin 50 µg 100 %

Pantotensyra 12 mg 200 %

 

mvh

biker

 

  • Ge karma 4
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version

Ok, jag ger mig, fakta-granskare.

Så att en toarulle i Thailand kan kosta 30 baht, men en tvåpack av samma kostar 79 baht har väl också en förklaring antar jag. 

Ändrades av Vaxet older version
  • Ge karma 2
  • Haha 13
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

Ok, jag ger mig, fakta-granskare.

Så att en toarulle i Thailand kan kosta 30 baht, men en tvåpack av samma kostar 79 baht har väl också en förklaring antar jag. 

Men självklart, två rullar är ju dyrare tillverka än en rulle! 😂

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

Ok, jag ger mig, fakta granskare så att en toarulle i Thailand kan kosta 30 baht, men en tvåpack av samma kostar 79 baht har väl också en förklaring antar jag. 

Där är du något på spåren, också noterat att fler / större förpackning kan vara dyrare. Letade i telefonen men kunde inte hitta någon bild. Ett exempel är att vi bemödade oss in på Big C för att bla köpa kakor i storpack för att senare konstatera att samma var billigare (per styck) på den lokala lilla 7-11 bakom hotellet. Just då var jag inte glad (inte pga priset utan pga tiden vi la på att gå in på Big C) men efteråt rätt festligt 😀

  • Ge karma 1
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

En annan att det är olika pris på att hyra en bil beroende på hur många som ska åka med. Tänker att man hyr ju hela bilen plus förare och därmed bestämmer själv hur många som ska åka, men icke. Ska man åka många mil så visst, drar mer bränsle. Men 3 km längs stranden, mja…

Ändrades av Marlon
Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

Ok, jag ger mig, fakta-granskare.

Så att en toarulle i Thailand kan kosta 30 baht, men en tvåpack av samma kostar 79 baht har väl också en förklaring antar jag. 

Det är vanskligt att försöka vara rolig här på MPR.

Jag gjorde misstaget att lägga in en bild med "thailogik" i matematik en gång för länge sedan.

Det blev samma faktanörderi som för dig.

Man får tydligen inte tycka att thai har lite lustiga saker för sig här på MPR.

  • Ge karma 7

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Man får tydligen inte tycka att thai har lite lustiga saker för sig här på MPR.

 

Efter att ha kollat upp detta påstående, så har jag kommit fram till att det är falskt.

 

Man får tycka att thai har lustiga saker för sig här på MPR. 😂

  • Haha 13
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste alla gilla samma slags humor? En undran bara utan koppling till tråden. Vem är det på MPR som sätter linjen vilka skämt är okey och vilka är inte okey?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Amigo:

Varför måste alla gilla samma slags humor? En undran bara utan koppling till tråden. Vem är det på MPR som sätter linjen vilka skämt är okey och vilka är inte okey?

Boa

  • Haha 7

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Vaxet older version:

Hittade ingen tråd om detta men den finns säkert, men ändå.

 

Alla dessa minst sagt hoppfulla mäniskor som förutsätter att alla andra är mindre bemedlade och går på vad som helst.

Ibland tas svängarna ut så mycket att det blir roligt, ja typ att de flesta C vitamin drinkar i Thailand innehåller 200% vitamniner.

 

Så jag lägger in ett inlägg jag just såg i mitt flöde på FB, om nu någon skulle vilja köpa ABCDE för 5000:- svenska så ser ni ju inläggets avsändare överst, men jag avråder och hoppas ni bara skrattar lite och kanske kan dela något liknande, annonser, mail erbjudande, ja lite för mycket av det hela....men kul....

 

เฉลิมเดช ประพิณไพโรจน

"Get a driver's license 100% legally. You don't have to come to the exam by yourself at the transport. We take the exam for you.  If you are interested in getting a driver's license (you can inquire via Line) @242vppix

- Motorcycle ,2000 baht

- Car 3,000 baht

- Thor. 2. 4,000 baht

- Thor. 3. 5,000 baht

- Thor. 4 6,000 baht  You don't have to take the exam yourself at the transportation. We will test it for you....

Thailand har ett system där körskolan är ackrediterad och  kan vara DLT,s förlängda arm. Vilket gör att körskolan godkänner den som ska ta körkort a DLT,s räkning. Sätter man det i kontext till det jag skrivit. Så är texten ovan ganska rimlig.

Sen kanske översättningen på texten ovan gör att det ser annorlunda ut än vad det är.

  • Ge karma 1

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...