Jump to content
IGNORERAD

Ta med mediciner,blomsticklingar,reservdelar ifrån sverige


kenke

Recommended Posts

Skall ta med mig blodtrycks mediciner för 6 månader till Thailand,checkar ni in mediciner eller tar ni med dem i hand baggaget

Sticklingar utan jord ,bara rötter  funkar det med tullen

Reservdelar till min bil vad säger tullen om det

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Levande växter förbjudet

Blodtrycksmedecin billigare i Thailand

Reservdelar till bil oftast billigare i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mediciner som inte klassas som narkotika eller psykotropiska så måste medicinen vara i original förpackning och du får ta med mediciner för max 30 dagars bruk. Du bör även en medicinförteckning på engelska som du kan få från apoteket.

Ta med medicinen i handbagaget.

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev kenke:

Skall ta med mig blodtrycks mediciner för 6 månader till Thailand,checkar ni in mediciner eller tar ni med dem i hand baggaget

Sticklingar utan jord ,bara rötter  funkar det med tullen

Reservdelar till min bil vad säger tullen om det

MVH

Vad gäller blodtrycksmedicin så finns det även i Thailand. För övrigt är det nog inga konstigheter att sluta äta blodtrycksmedicin

i Thailand. Allt handlar om kost och motion. Men naturligtvis måste man hålla koll på trycket.

Har själv haft med mig en hel del mc-reservdelar till Thailand. Normalt sett inga problem.

Bara om det handlar om sådant som ej är tillåtet generellt på trafikflyget.

T.ex. fick jag skicka gastrycks-stötdämpare med fraktflyg, ville man ej ha på vanligt passagerarflyg.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev kenke:

Skall ta med mig blodtrycks mediciner för 6 månader till Thailand,checkar ni in mediciner eller tar ni med dem i hand baggaget

Sticklingar utan jord ,bara rötter  funkar det med tullen

Reservdelar till min bil vad säger tullen om det

MVH

Betalar 100 Baht för 50 piller av dessa, 5mg.

 

download.jpg.33917c244a9daef27cf4a0a75168df9a.jpg

  • Ge karma 2

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid mediciner med mig, en omgång i handbagaget och resten i resväskan. Under alla år har jag bara blivit kollad en gång och då blev tullaren nyfiken på en Konsumpåse med potensmedel, när jag berättade vad det var skrattade han bara och frågade om han inte kunde få ett paket eftersom jag hade så många!

Link to comment
Dela på andra sajter

För några år sedan hade jag med färskpotatis och gräslök med rot. Har sett på TV om gränskollen i Australien så jag gick på rött.

Efter att jag förklarat vad jag hade med mej så skickade tullaren iväg mej. Sedan ropade han till sina kolleger på Thailänska och 

pekade på mej. Samtliga började gapskratta.

Men vad lagen säger vet jag inte.

 

MVH

Nutteman

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Jag har alltid mediciner med mig, en omgång i handbagaget och resten i resväskan. Under alla år har jag bara blivit kollad en gång och då blev tullaren nyfiken på en Konsumpåse med potensmedel, när jag berättade vad det var skrattade han bara och frågade om han inte kunde få ett paket eftersom jag hade så många!

Man måste skilja på vad reglerna säger och hur man gör själv, när någon frågar om reglerna.

 

Jag har också tagit med mer än vad får några gånger.  Har inte heller blivit kollad under alla år jag rest, men det är ingen garanti för att jag kan bli kollad nästa gång 🙂

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 5

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Elmeri:

Levande växter förbjudet

Blodtrycksmedecin billigare i Thailand

Reservdelar till bil oftast billigare i Thailand.

Det beror lite på högkostnadsskyddet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...