Jump to content
IGNORERAD

Är knarkturism vanligt i Thailand?


Jordbromannen

Recommended Posts

Vaxet older version
2 timmar sedan, skrev uptoyou:

Onödigt långt svar som inte har med min fråga att göra. Om t.ex. någon i din familj blir påkörd av en bil med en förare som har cannabis i blodet, är det okej?

Låt oss återuppta denna diskution när du vet mer om hur cannabis fungerar. Och P3s svar är verkligen sant.......

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Vaxet older version:

Låt oss återuppta denna diskution när du vet mer om hur cannabis fungerar. Och P3s svar är verkligen sant.......

Då är ditt svar alltså JA. Tack då vet jag.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev uptoyou:

Är man då brukare av cannabis några gånger i veckan då är man aldrig tillräckligt "nykter" för att köra fordon eller jobba.......

Det finns gränsvärden, ex i England så är gränsen 2 microgram per liter blod. Man räknar med att det tar ca 12 tim efter att man har rökt en joint innan man kommer under gränsen, en joint är dock rätt mycket att suga i sig själv men det är alltså ungefär som för alkohol, man får vänta till typ lunch/em dagen efter en fylla. 

 

Sen att man kan hitta spår av thc i framför allt urinen eller håret upp till nån mån efter är en helt annan sak. 

Själva ruset sitter i ca 4-6 tim efter sista blosset om det är bra cannabis, skillnad mot alkohol är att man har noll bakrus dagen efter och sover ofta bra. 

 

Om du är nyfiken så dra först i dig en 7-8 öl å rök sen, det gifter sig jäkligt bra och majjan tar udden av bakfyllan, spec om man röker nära inpå att man går å lägger sig. 😁

 

ezgif.com-gif-maker.thumb.jpg.4630f81eb9cf822a3d05f023563a9e08.jpg

Ändrades av LTD
  • Ge karma 2
  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
36 minuter sedan, skrev uptoyou:

Då är ditt svar alltså JA. Tack då vet jag.

Mitt svar är att om personen ifråga har spår av morötter, lingon, gingsenq, cannabis eller varför inte ***alkohol .

Är inte personen påverkad eller berusad av vad det än må vara, inkluderat läkemedel, så är det likgiltigt för mig då jag vet att man kan ha saker i blodet väldigt länge utan att det för den skull påverkar en. 

 

***alkohol : kan spåras upp till tre månader via provtagning.....googla om ni vill...😉

Ändrades av Vaxet older version
  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev LTD:

Det finns gränsvärden, ex i England så är gränsen 2 microgram per liter blod. Man räknar med att det tar ca 12 tim efter att man har rökt en joint innan man kommer under gränsen, en joint är dock rätt mycket att suga i sig själv men det är alltså ungefär som för alkohol, man får vänta till typ lunch/em dagen efter en fylla. 

 

Sen att man kan hitta spår av thc i framför allt urinen eller håret upp till nån mån efter är en helt annan sak. 

Själva ruset sitter i ca 4-6 tim efter sista blosset om det är bra cannabis, skillnad mot alkohol är att man har noll bakrus dagen efter och sover ofta bra. 

 

Om du är nyfiken så dra först i dig en 7-8 öl å rök sen, det gifter sig jäkligt bra och majjan tar udden av bakfyllan, spec om man röker nära inpå att man går å lägger sig. 😁

 

ezgif.com-gif-maker.thumb.jpg.4630f81eb9cf822a3d05f023563a9e08.jpg

Tack så mycket, det var ett sådant svar hag eftersökte 🙂

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Vaxet older version:

Mitt svar är att om personen ifråga har spår av morötter, lingon, gingsenq, cannabis eller varför inte ***alkohol .

Är inte personen påverkad eller berusad av vad det än må vara, inkluderat läkemedel, så är det likgiltigt för mig då jag vet att man kan ha saker i blodet väldigt länge utan att det för den skull påverkar en. 

 

***alkohol : kan spåras upp till tre månader via provtagning.....googla om ni vill...😉

Alkohol går att spåra betydligt längre än 3 månader, men oftast är man nykter dagen efter på eftermiddagen eller kvällen. Min fråga handlade om när man var "nykter" från cannabis?

  • Ge karma 1

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
2 timmar sedan, skrev uptoyou:

Alkohol går att spåra betydligt längre än 3 månader, men oftast är man nykter dagen efter på eftermiddagen eller kvällen. Min fråga handlade om när man var "nykter" från cannabis?

 

Nej din fråga var  "Om t.ex. någon i din familj blir påkörd av en bil med en förare som har cannabis i blodet, är det okej? ". 

Och efter lite krumbukter är vi nu översens om att finnas spår av kvar i kroppen och att vara påverkad inte är samma sak. 

Och svaret på din senaste fråga finner du några inlägg upp av LTD, jag klistrar in igen.

 

LTD "Det finns gränsvärden, ex i England så är gränsen 2 microgram per liter blod. Man räknar med att det tar ca 12 tim efter att man har rökt en joint innan man kommer under gränsen, en joint är dock rätt mycket att suga i sig själv men det är alltså ungefär som för alkohol, man får vänta till typ lunch/em dagen efter en fylla. 

 

Sen att man kan hitta spår av thc i framför allt urinen eller håret upp till nån mån efter är en helt annan sak. 

Själva ruset sitter i ca 4-6 tim efter sista blosset om det är bra cannabis, skillnad mot alkohol är att man har noll bakrus dagen efter och sover ofta bra. "

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

 

Nej din fråga var  "Om t.ex. någon i din familj blir påkörd av en bil med en förare som har cannabis i blodet, är det okej? ". 

Och efter lite krumbukter är vi nu översens om att finnas spår av kvar i kroppen och att vara påverkad inte är samma sak. 

Och svaret på din senaste fråga finner du några inlägg upp av LTD, jag klistrar in igen.

 

LTD "Det finns gränsvärden, ex i England så är gränsen 2 microgram per liter blod. Man räknar med att det tar ca 12 tim efter att man har rökt en joint innan man kommer under gränsen, en joint är dock rätt mycket att suga i sig själv men det är alltså ungefär som för alkohol, man får vänta till typ lunch/em dagen efter en fylla. 

 

Sen att man kan hitta spår av thc i framför allt urinen eller håret upp till nån mån efter är en helt annan sak. 

Själva ruset sitter i ca 4-6 tim efter sista blosset om det är bra cannabis, skillnad mot alkohol är att man har noll bakrus dagen efter och sover ofta bra. "

Jag ställde frågan tidigare, men då svarade du inte. Jag har läst och gett LTD karma för hans inlägg 🙂

Spår av alkohol är inga problem, men spår av cannabis är problem i Sverige, i varje fall för flera säkerhetsklassade tjänster. Så, nu har vi rett ut detta, skål 🍻

Ändrades av uptoyou
  • Ge karma 1

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-08-22 at 12:39, skrev uptoyou:

Alkohol går att spåra betydligt längre än 3 månader, men oftast är man nykter dagen efter på eftermiddagen eller kvällen. Min fråga handlade om när man var "nykter" från cannabis?

Vilket test spårar alkohol längre än 3 månader?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Vilket test spårar alkohol längre än 3 månader?

Minns inte vad dom olika testen heter, kan kolla det senare.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Vilket test spårar alkohol längre än 3 månader?

Skrumplever testet.......

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev apknug:

Vilket läkemedel ska man äta mot skrumplever då?

Vet ej, men killgissar på att det finns inga läkemedel mot det. 😉;-)

Eller kanske C2H5OH. 😉

Ändrades av Stoneys

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Stoneys:

Vet ej, men killgissar på att det finns inga läkemedel mot det. 😉😉

Fan....

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev uptoyou:

Minns inte vad dom olika testen heter, kan kolla det senare.

Du kan inte eller prover kan inte kolla om du druckit alkohol efter några dar så skit snack

  • Minus 5
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Du kan inte eller prover kan inte kolla om du druckit alkohol efter några dar så skit snack

Skitsnacket står du för, som vanligt 😄

I saliv kan alkohol detekteras i upp till 2 dagar, i urin upp till 5 dagar och i hår upp till 90 dagar (som andra drogtester).

 

https://www.revistachilenadeepilepsia.cl/blog/all/hur-lange-syns-alkohol-i-blodet.html

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 6

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-08-26 at 00:07, skrev uptoyou:

Minns inte vad dom olika testen heter, kan kolla det senare.

Släpp det.  Ett vanligt leverprov upptäcker alkohol 4-5 veckor tillbaka.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev apknug:

Skrumplever testet.......

Då är det nog försent att ta ett alkotest😃

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
19 timmar sedan, skrev Boa52:

Du kan inte eller prover kan inte kolla om du druckit alkohol efter några dar så skit snack

 

Alltid lika underbart när någon självsäkert kliver rakt in i klaveret utan att själv ens veta om det, låt oss se om gropen blir ännu djupare. Men PEth test, CDT test och analys av hår och hud är antagligen inte släppt i vissa delar av Svedala.

 

Nåväl, inga skrumplever test utan ett vanliga tester vid t.e.x. nyanställning till vissa jobb, vid medicinska utredningar och även som kontrollör av överkonsumtion av alkohol. 

  • Ge karma 4
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

 

Alltid lika underbart när någon självsäkert kliver rakt in i klaveret utan att själv ens veta om det, låt oss se om gropen blir ännu djupare. Men PEth test, CDT test och analys av hår och hud är antagligen inte släppt i vissa delar av Svedala.

 

Nåväl, inga skrumplever test utan ett vanliga tester vid t.e.x. nyanställning till vissa jobb, vid medicinska utredningar och även som kontrollör av överkonsumtion av alkohol. 

Kul att någon med lite kunskap uttalar sig i tråden.

 

Hud rester var nytt för mig. Förstår att det bara används i grova brotts sammanhang.

 

Är faktiskt ganska fine med drogtester/jobb, men att testa någon för semesterfyllan i Thailand kan bli jäkligt fel. Krökar du hårt i 2-3 veckor på semestern så syns det 5 veckor tillbaka. Helt jäkla onödig information kan jag tycka.

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...