Jump to content
IGNORERAD

Är knarkturism vanligt i Thailand?


Jordbromannen

Recommended Posts

Jordbromannen

Är det många som lämnas sina barn till barnklubben Lollo och Bernie för att gå och köpa Cannabis?

IMG_5425.jpeg

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Mest ölturism. 

Även många som bosätter sig permanent för att kunna dricka Chang varje dag. 

 

Så värt.  (Stockholmska) 

 

  • Ge karma 1
  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Konsten att få sälja lösnummer är väldigt utvecklad numera. Om inte andra nyheter räcker får man spetsa till dom. 

Att åka till Phuket och lämna ifrån sig barnen  för att röka på och bada, kan kanske bli populärt. 

Undra om Thailand tror att ja ba ska minska i popularitet om de lyckas få cannabis att bli mera populärt? Ja ba måste ju kosta landet mycket. Lyckas de få det också populärt i turistkretsar kanske de kan öka andelen turister ännu mera. De bör kunna öka antalet miljarder indragna på turismen på det sättet.

  • Ge karma 2
  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan säga att det är en stor flopp. Under våra fyra veckor såg jag EN person på en coffe shop som säljer. Mycket rabatter

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ungdomar åker till Thailand för att:

1. festa

2. träffa andra ungdomar

3. sol och bad

4. Uppleva lite av landet och eventuellt kulturen.

Familjer åker till Thailand för:

1. Avkoppling

2. sol och bad

3 äta och dricka gott till rimligt pris

4. turistupplevelser - rida elefant, snorkla o.s.v.

Ensamma män:

1: köpa sex billigt

2: köpa och dricka öl

Finns säkert undantag men de är lätt räknade.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev evert 1:

Ungdomar åker till Thailand för att:

1. festa

2. träffa andra ungdomar

3. sol och bad

4. Uppleva lite av landet och eventuellt kulturen.

Familjer åker till Thailand för:

1. Avkoppling

2. sol och bad

3 äta och dricka gott till rimligt pris

4. turistupplevelser - rida elefant, snorkla o.s.v.

Ensamma män:

1: köpa sex billigt

2: köpa och dricka öl

Finns säkert undantag men de är lätt räknade.

Du glömde golfspelare som ofta åker ensamma, d v s utan familj, fast det är ju så klart, dom kanske ingår i din profetia, hålvanan har dom ju....

  • Ge karma 2
  • Haha 13

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev evert 1:

 

2: köpa och dricka öl

Finns säkert undantag men de är lätt räknade.

Är väl för väl att singelgubbarna både köper och dricker ölen. Vore ju urbota dumt att åka till Thailand enbart för att köpa öl, Systembolaget har ju betydligt bättre utbud.

  • Ge karma 8
  • Haha 7
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

 

Ett tag kändes det som om det fanns fler ganja shops än 7-11 i Bangkok, de flesta dock öde på kunder. Nu sist jag var nere, i juni, hade många redan packat ihop så tanken på att göra Bangkok till asiens Amsterdam verkar ha floppat rejält.

 

Spår att max 10% av de ganja shoppar som öppnat kommer att överleva. Inte oväntat.

 

Reportaget är ett typiskt click-bait jobb från två herrar som verkar finansiera ett längre uppehåll i Thailand varje år med att förse Expressen med "sensations" journalistik. 

Ska bli intressant att se hur det ser ut i Rawai när man snart kommer ner.

När jag lämnade i mars så fanns det långt mer än tio gånger fler rökshoppar än seven och family.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Ska bli intressant att se hur det ser ut i Rawai när man snart kommer ner.

När jag lämnade i mars så fanns det långt mer än tio gånger fler rökshoppar än seven och family.

Är ingen på forumet på plats i Rawai nu? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag såg var att det var relativt många "Flummare" som åkt till Thailand i Januari, brukade snacka med en amerikan. Jason, hans enda diskussionämne var vilket ställe som sålde bäst röka. Sen var det en Amerikan som hoppat ner från 4:e våningen på flygplatsen i nån form av psykos efter ha rökt på en månad eller nått. 

 

Jag träffade en italienare i Bangkok, han hade jobbat inom kaffeindustrin förut i Costa Rica, torkmaskner och dylikt, han hade flyttat till en Thailand och skötte maskinparken för cannabis nu så onekligen skapade det jobb.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev evert 1:

Ungdomar åker till Thailand för att:

1. festa

2. träffa andra ungdomar

3. sol och bad

4. Uppleva lite av landet och eventuellt kulturen.

Familjer åker till Thailand för:

1. Avkoppling

2. sol och bad

3 äta och dricka gott till rimligt pris

4. turistupplevelser - rida elefant, snorkla o.s.v.

Ensamma män:

1: köpa sex billigt

2: köpa och dricka öl

Finns säkert undantag men de är lätt räknade.

Var kan man rida elefant menar du?

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Baa:

Du glömde golfspelare som ofta åker ensamma, d v s utan familj, fast det är ju så klart, dom kanske ingår i din profetia, hålvanan har dom ju....

Dax att sluta med golfen innan man hamnar i fel "fack", hålvana si å så med det 5555555

Stighelmer.thumb.jpg.9d6776891170173cbc02ad2aa2125472.jpg

  • Ge karma 2
  • Haha 8
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev John Khonken:

Jag kan säga att det är en stor flopp. Under våra fyra veckor såg jag EN person på en coffe shop som säljer. Mycket rabatter

Det kanske var Expressen journalisten. Fast jag skulle tro att de inte ödslar tid på sådana besök.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev evert 1:

Ungdomar åker till Thailand för att:

1. festa

2. träffa andra ungdomar

3. sol och bad

4. Uppleva lite av landet och eventuellt kulturen.

Familjer åker till Thailand för:

1. Avkoppling

2. sol och bad

3 äta och dricka gott till rimligt pris

4. turistupplevelser - rida elefant, snorkla o.s.v.

Ensamma män:

1: köpa sex billigt

2: köpa och dricka öl

Finns säkert undantag men de är lätt räknade.

Javisst! Va ska de åka till Thailand för att knarka för. Här hemma finns hur mycket knark som helst i den minsta byn i den avlägsnaste skog.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dolemon:

Dax att sluta med golfen innan man hamnar i fel "fack", hålvana si å så med det 5555555

Stighelmer.thumb.jpg.9d6776891170173cbc02ad2aa2125472.jpg

Det syns! Ska du hitta det stora hålet bakom dig, står du åt fel håll! Nybörjar träningen kom jag ihåg, fast jag hade nog en bättre tränare än dig. Han såg åtminstonne till att jag var vänd åt rätt håll. 

  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Det syns! Ska du hitta det stora hålet bakom dig, står du åt fel håll! Nybörjar träningen kom jag ihåg, fast jag hade nog en bättre tränare än dig. Han såg åtminstonne till att jag var vänd åt rätt håll. 

Tack för tipset.

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Javisst! Va ska de åka till Thailand för att knarka för. Här hemma finns hur mycket knark som helst i den minsta byn i den avlägsnaste skog.

Du vågar inte gå nära en skog och om du åkt bil eller hört nån säga där finnsdet knark så

tro honom inte bara som ni skriver om expressen, svammel

  • Minus 4
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Du vågar inte gå nära en skog och om du åkt bil eller hört nån säga där finnsdet knark så

tro honom inte bara som ni skriver om expressen, svammel

Kul du hör av dej ding ding😏

  • Minus 2
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev M33:

Är väl för väl att singelgubbarna både köper och dricker ölen. Vore ju urbota dumt att åka till Thailand enbart för att köpa öl, Systembolaget har ju betydligt bättre utbud.

Finns dom typerna också. När jag var i Pattaya 92. Så bodde jag på Diana in. Vi var några svenskar, som satt i lobbyn och spanade in vilka som bodde på hotellet. In kommer svensk som är illröd i ansiktet som han druckit dom senaste veckorna dygnet runt. Han hade 2 bärkassar med sig med sprit och öl. Hans kommentar var "det är billigare att dricka på rummet grabbar". Mitt ex var ihop med en finne efter att vi gjort slut. Allt han gjorde var att dricka på rummet som hon fick handla. Och sov hela semestern. Han hade lika bra kunnat stanna i Sverige. Han dog för ett tag sen. Troligtvis alkoholrelaterade (må han vila i frid) . 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR är underbart.....

Skarmavbild2023-08-20kl_16_03_14.thumb.png.18a2578e6947bb705c74d330edcf420e.png

  • Haha 18

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Soengsang:

MPR är underbart.....

Skarmavbild2023-08-20kl_16_03_14.thumb.png.18a2578e6947bb705c74d330edcf420e.png

Boa har fått självinsikt 🤣

  • Ge karma 1
  • Haha 5

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om cannabis i Thailand. Jag tänker inte prova på, men jag försöker att förstå en sak. Det finns ju att köpa på många ställen men man får väl inte röka varsomhelst och hursomhelst? Vad är det som gäller? Hur och var?

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...