Jump to content
IGNORERAD

Expressen om svenskar som vill dö i Thailand


John Khonken

Recommended Posts

Vaxet older version
56 minuter sedan, skrev Jordbromannen:

En fortsättning på temat? Det låter hemskt att bo i Thailand när man läser Expressens rubrik:
Svenskarna i klimathelvetet ”det blir som en skräckfilm”!

IMG_5374.jpeg

 

Ja vad ska man säga ? Journalisten.....🤐.......

 

Annars trevlig att se en annan gammal Thai-forum räv .

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • LTD

    22

  • Vaxet older version

    15

  • Stefan

    7

  • Dolemon

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

John Khonken

Jag träffar alla utom Håkan. Dom trivs och har ett helt underbart liv. Mycket bättre liv i Thailand än vad dom någonsin kunde ha i Sverige. Jag var med på träffen när journalisten var och intervjuade alla fastboenden. Så tack Vaxet för detta. Pröva Udon så får du se

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jordbromannen:

En fortsättning på temat? Det låter hemskt att bo i Thailand när man läser Expressens rubrik:
Svenskarna i klimathelvetet ”det blir som en skräckfilm”!

IMG_5374.jpeg

Ha ha ha ja varför inte utnyttja materialet för lite klimatpropaganda också. Mainstream media måste ju uppfylla sin agenda.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Jag träffar alla utom Håkan. Dom trivs och har ett helt underbart liv. Mycket bättre liv i Thailand än vad dom någonsin kunde ha i Sverige. Jag var med på träffen när journalisten var och intervjuade alla fastboenden. Så tack Vaxet för detta. Pröva Udon så får du se

Vad har ni för temperatur på dagarna i Udon i Maj, Juni, Juli? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
45 minuter sedan, skrev Mankan:

Ha ha ha ja varför inte utnyttja materialet för lite klimatpropaganda också. Mainstream media måste ju uppfylla sin agenda.

 

Håller helt med om propagandan och själv blir lika trött varje gång jag ser den här vinklingen. 

 

Undrar hur många miljöfrälsta som ser rubriken och direkt känner att detta ännu en gång bekräftar att allt är skit. Sedan läser de ingressen och lite till. Inser att det handlar om äldre män som flyttat i Thailand och då tänker, Aha dom där gubbarna, jaja de kan koka i det där helvetet 🔥 .

 

Vad jag försöker skriva är att vi som har några år på nacken, är vita män och har flyttat /har anknytning till Thailand knappast är de som ingår i svenska miljörörelsen och många journalisters drömreferens grupp, snarare tvärtom. Och här har en duktig idi*t lyckats klämma in lite skrämsel propaganda till Svensson.  

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Stefan:

Ja fy för fan, Finspång är helvetet på jorden jämfört med Travelsjö.

 

FB_IMG_1689149369259.jpg.7d353673892eca1c7f53ff43e14a1a8f.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jan Peter Hultgren
On 2023-08-05 at 17:34, skrev Stefan:

Du menar han som hade en blå brandbil i sandlådan?

Nä fan, har inget mot varesig Phuket eller Hua Hin. 

Lägg ner skitsnacket, jag ska jobba i Finspång när jag kommer hem, sug på det!

Grattis till Fispångs jobbet, måste åka dit någon gång om året o hälsa på chefen på kontoret.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-08-05 at 18:53, skrev Vaxet older version:

 

Jag är inte här för att tuppfäktas, men du verkar vara det. Jag har inget behov av att på något sätt ursäkta min flytt från Phuket till HuaHin, varför skulle jag ha det ?

 

Jag vill också återigen gratta dig till att du trivs så bra i billiga Phuket, bra där. Och jag trivdes skitbra där också och var på vippen att köpa mig ett hus inne i Ban Bua. Men som tur var gjorde jag inte det.

Eller rättare sagt blev jag utkonkurrerad av en Rysk mäklare som själv köpte huset. Utgångspris 24 000 000, köpt av min mäklares chef som dagen efter att huset kom ut officiellt den 3/8 2022 kaschade upp 23 mille.(vet att de fick ett bud på 25, men antar att detta aldrig nådde ägaren) Vidare sålt den 3/3 2023 till en rysk konstnärinna och hennes familj, pris 36 500 000. 🙃.

"Källa min Ryska mäklare, ja alltså hon som presenterade huset för mig och min partner. Att Ryssar nu köper nästan allt vet vi och sedan blir det "Resale" av huset som det så ofta heter i husannonser på Phuket. (googla Russians, Phuket, buy house and condos och du får du upp massor med uppdaterade och pålitliga källor)

 

Jag lever I Thailand för att jag gillar Thailand. Jag såg förändringen och ville jag bo i Ryssland så hade jag gjort det.

Den sista September avslutar Thailändska myndigheterna möjligheten att få 5, 10 eller 20 års Elite visum i dess nuvarande form i alla fall. Det framgår mellan raderna i Thailändsk press att detta är ett dolt försök att stoppa den nu lavinartade inflyttning, framförallt till Phuket och Samui, men också Pattaya med omgivning.

 

Men vem vet, kriget, visumregler och framför allt utgången av kriget kanske kan förändra situationen, då är Phuket värt att titta på igen. Men när och om detta händer.......ja världen är ju som den är just nu, så vi får.

 

 Och min körning är väl under all kritik då, eftersom jag inte är nära dina varvtider 😘 , funderar dock på hur vi kan hamna i så olika trafiksituationer. Men nåväl, du är nöjd med trafiksituationen på Phuket och jag trivs med den i HuaHin området, så allt är ju bra där. 🥳 

 

 

 

Var står det att Elite visa ska ändras eller försvinna ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
49 minuter sedan, skrev pust:

Var står det att Elite visa ska ändras eller försvinna ?

 Typ överallt om man Googlar 😉. Ungefär 16 800 000 resultat (0,40 sekunder) .......och  jag fick min via Imigration i Phetchaburi.

 

https://www.thaiembassy.com/Thailand-visa/Thailand-elite-visa-2023-program-changes

 

 

IMG_5017.jpeg

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev LTD:

Vad har ni för temperatur på dagarna i Udon i Maj, Juni, Juli? 

Tuesday, Aug 8 Moderate 57AQI US 28° 23° 14.4 km/h

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Tuesday, Aug 8 Moderate 57AQI US 28° 23° 14.4 km/h

 

Och i Maj, Juni och Juli?

38-43gr? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...