Jump to content
IGNORERAD

Expressen om svenskar som vill dö i Thailand


John Khonken

Recommended Posts

John Khonken

Igår hade Expressen en artikel om Svenska i Udonthani som flyttat ut helt från Sverige. På bild var från vår vän Farbror Baa. Jag köpte såklart tidningen igår för att läsa artikeln . Det fanns ingenting i tidningen om den artikeln. Många av mina vänner ska vara med i artikeln. Jag var på mötet där Expressen träffade alla inblandade. Självklart ville dom inte tala med mig. Eftersom jag var där på semester. 

Är det någon som har hela artikeln som man kan läsa den???

TACK PÅ FÖRHAND

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • LTD

    22

  • Vaxet older version

    15

  • Stefan

    7

  • Dolemon

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Igår hade Expressen en artikel om Svenska i Udonthani som flyttat ut helt från Sverige. På bild var från vår vän Farbror Baa. Jag köpte såklart tidningen igår för att läsa artikeln . Det fanns ingenting i tidningen om den artikeln. Många av mina vänner ska vara med i artikeln. Jag var på mötet där Expressen träffade alla inblandade. Självklart ville dom inte tala med mig. Eftersom jag var där på semester. 

Är det någon som har hela artikeln som man kan läsa den???

TACK PÅ FÖRHAND

 

På Thaisnack finns den utlagd! Fast inte från Expressen! Damernas Värld tror jag!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev audirs2:

På Thaisnack finns den utlagd! Fast inte från Expressen! Damernas Värld tror jag!:lipa:

 

Vart hittar du den artikeln?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev lasseiudon:

På Facebook i tråden Vi Svenskar i Udon Thani kan du läsa allt.

 

 

Jag är president i svenska avdelningen VVF(Våga Vägra Fejsbuuk) så det är förbjudet.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Jag är president i svenska avdelningen VVF(Våga Vägra Fejsbuuk) så det är förbjudet.

Någon gång måste man väl ändå säga att "ok jag ger mig" internet facebook var inte en fluga. Men det är klart de yngre generationerna väljer nog mer och mer andra plattformar så håller man ut tillräckligt länge så.... 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
10 timmar sedan, skrev John Khonken:

Igår hade Expressen en artikel om Svenska i Udonthani som flyttat ut helt från Sverige. På bild var från vår vän Farbror Baa. Jag köpte såklart tidningen igår för att läsa artikeln . Det fanns ingenting i tidningen om den artikeln. Många av mina vänner ska vara med i artikeln. Jag var på mötet där Expressen träffade alla inblandade. Självklart ville dom inte tala med mig. Eftersom jag var där på semester. 

Är det någon som har hela artikeln som man kan läsa den???

TACK PÅ FÖRHAND

 

 

Det kan störa mig ngt helt otroligt att när man väljer att köpa ett lösnummer (inget skämt menat i det :giggle:), så borde de s.k. Premiumartiklarna vara med i papperstidningen......

Till skillnad från när man bara läser på nätet utan abonnemang......

 

Kul dock att se på bilden hur bra farbror Baa ser ut att må.......🙏 ❤️

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Det kan störa mig ngt helt otroligt att när man väljer att köpa ett lösnummer (inget skämt menat i det :giggle:), så borde de s.k. Premiumartiklarna vara med i papperstidningen......

Till skillnad från när man bara läser på nätet utan abonnemang......

 

Kul dock att se på bilden hur bra farbror Baa ser ut att må.......🙏 ❤️

89 kronor i månaden har du råd med kompis 🫠

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

89 kronor i månaden har du råd med kompis 🫠

 

Nä.....:giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Mankan:

Någon gång måste man väl ändå säga att "ok jag ger mig" internet facebook var inte en fluga. Men det är klart de yngre generationerna väljer nog mer och mer andra plattformar så håller man ut tillräckligt länge så.... 

 

Vad då ge sej?

Jag är inte intresserad av att vara medlem där.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Vad då ge sej?

Jag är inte intresserad av att vara medlem där.

Ok, det är upp till dig så klart. Men jag förstod det som du tycket illa om att information delas där eftersom du inte själv då får ta den av informationen. Men jag fattade säkert fel.

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mankan:

Ok, det är upp till dig så klart. Men jag förstod det som du tycket illa om att information delas där eftersom du inte själv då får ta den av informationen. Men jag fattade säkert fel.

 

 

 

Nej, jag har inget emot att folk delar info där, jag har bara inget intresse av att var medlem där, tyvärr så fanns inte artikeln på ts som audi påstod för då hade jag kunnat läsa den där utan att vara medlem....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Själv är jag president i "Våga vägra det andra onämnbra forumet"  😉😉😉😉😉😉😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Själv är jag president i "Våga vägra det andra onämnbra forumet"  😉😉😉😉😉😉😉

 

Tjärring Snack?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Stör mig på rubriken.

Det är väl svenskar som vill leva i Thailand, inte dö.

 

Det säljer inte lika bra.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
3 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Det kan störa mig ngt helt otroligt att när man väljer att köpa ett lösnummer (inget skämt menat i det :giggle:), så borde de s.k. Premiumartiklarna vara med i papperstidningen......

Till skillnad från när man bara läser på nätet utan abonnemang......

 

Kul dock att se på bilden hur bra farbror Baa ser ut att må.......🙏 ❤️

Det var så jag tänkte. Låsta artiklar finns att köpa i pappersdelen som kostar 32 kr.  Bara flera dagar gamla nyheter. Är det inte märkligt. Dom stora drakarna får presstöd för att sälja papperstidningar som består av gamla nyheter.   Dom bra artiklarna är låsta för prenumeration på nätet. 

Enligt mig lurar man konsumenterna. 

SÅ BORT MED PRESSTÖDET. 

Det är troligtvis därför dom gör pappersdelen. Bara är för presstödet

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Stort tack till Håkan med det fina namnet för att jag fick läsa artikeln. Väldigt bra tycker jag. Och Farbror Baa är en mycket god vän så många plus till dig. Kul när man var på plats också

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2023-07-19 at 04:02, skrev hakancnx:

IMG_4833.thumb.jpeg.744d1fd6d86f09c364c0cd8ac1b5fc9f.jpegIMG_4834.thumb.jpeg.ccadc8ba01ca5497432db92e1010be06.jpegIMG_4835.thumb.jpeg.33899f41b279b77b6abd8cf85bea969f.jpegIMG_4836.thumb.jpeg.1e29d038042bea1494ec267ce2d29307.jpegIMG_4837.thumb.jpeg.3b74d9727df256aca49829096bb0819f.jpegIMG_4838.thumb.jpeg.e4bbf442f186d020cb3eec2ce7187dc7.jpeg

 

 

Snyggt CNX....🙏

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har träffat dessa trevliga gubbar ett par ggr i Udon å HH. Men det som sägs om ex Phuket visar bara att dom inte varit här. Lite försvarstal tror jag för att dom fastnat där uppe. Fi satan för att bo i en by där alla vet vem farangen är. 

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minutes ago, LTD said:

Har träffat dessa trevliga gubbar ett par ggr i Udon å HH. Men det som sägs om ex Phuket visar bara att dom inte varit här. Lite försvarstal tror jag för att dom fastnat där uppe. Fi satan för att bo i en by där alla vet vem farangen är. 

jag kan inte hålla med! Jag är ju den ende falangen som bor här uppe, och den kärlek,ömhet och uppskattning jag möts av här

är helt otrolig och underbar! Jag fick ju en stroke i Julas och hur alla bryr sig om mitt välbefinade är ju helt fantasktisk!

Jag har ju varit på Phuket,Kosamui, i Pattaya och Bangkok flera ggr. 

Saknar inte dessa ställen någonting! Har ju en massa riktiga vänner här. Så jag kommer att bli gammal

och kremerad här i byn!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

jag kan inte hålla med! Jag är ju den ende falangen som bor här uppe, och den kärlek,ömhet och uppskattning jag möts av här

är helt otrolig och underbar! Jag fick ju en stroke i Julas och hur alla bryr sig om mitt välbefinade är ju helt fantasktisk!

Jag har ju varit på Phuket,Kosamui, i Pattaya och Bangkok flera ggr. 

Saknar inte dessa ställen någonting! Har ju en massa riktiga vänner här. Så jag kommer att bli gammal

och kremerad här i byn!

Är ju just det där med att vara den ende falangen, fi satan va tråkigt. 

I artikeln står det ju att i turistorter som ex Phuket så finns det inget bestående vän gäng, bara turister som kommer å går å det stämmer ju inte alls. Här e tjockt med falanger som bor året runt och ta ex HH, där e nog fn fler svennar än i Göteborg å garanterat fler än i Malmö.. 

Men om man bara e här en vecka på hotell och rör sig i turistkvarteren å på stranden så hittar man inte oss. 

Å vill man umgås med Thai så finns det en å annan av dom också.. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Är ju just det där med att vara den ende falangen, fi satan va tråkigt. 

I artikeln står det ju att i turistorter som ex Phuket så finns det inget bestående vän gäng, bara turister som kommer å går å det stämmer ju inte alls. Här e tjockt med falanger som bor året runt och ta ex HH, där e nog fn fler svennar än i Göteborg å garanterat fler än i Malmö.. 

Men om man bara e här en vecka på hotell och rör sig i turistkvarteren å på stranden så hittar man inte oss. 

Å vill man umgås med Thai så finns det en å annan av dom också.. 

 

 

Kan bara hålla med thomas001 till 100%

Har man riktiga Thai vänner så behövs inga falanger

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...