Jump to content
IGNORERAD

Expressen om svenskar som vill dö i Thailand


John Khonken

Recommended Posts

Vaxet older version
4 timmar sedan, skrev LTD:

Jag har eget hus här och köper i mellanåt in tjänster för sånt jag inte vill pula med själv, jag anlitar grannen eller nån annan lokal förmåga och det kostar aldrig mer än 100 baht/tim. 

Anlita nåt företag skulle aldrig falla mig in, man får va lite om och omkring sig så hittar man. 

 

Kör runt en hel del med bilen och vart till flygplatsen senast för 2-3 mån sen, tog 1 tim dit å 1 tim hem.

När vi åkte till HH i början på Juli så slog det mig direkt när vi kom dit att fn vilken trafik. Petchkasem va rent bedrövligt seg. 

Det ökar med folk i HH i stort sett lika mycket som det gör i Phuket, trafiken på helgerna i HH är inte att leka med och när snabbtåget är klart så ska du få se på invasion som ger fina köer i butiker mm å golfbanorna kommer höja priserna å trycka ut för många spelare så det blir värsta kön där också efter några hål. 😉

 

Golf slutade jag med för ca 5 år sen, tycker att det är för varmt här för det. Men hade jag spelat golf så hade jag flyttat till HH direkt, HH är klockrent golf paradis, har kikat runt på samtliga banor på Phuket av ren nyfikenhet och dom kan inte mäta sig med banorna i HH. Dom första 4-5 åren i HH spelade jag ett par ggr i veckan men tröttnade som sagt pga värmen, 36-37 gr va inte ovanligt på golfbanan å det förtar hela grejen tycker jag. Har faktiskt sneglat lite på Spanien pga golfen, vår å höst där e nog jäkligt nice. 

 

Ja vad ska jag skriva. 

Kanon att du har hus i Phuket och dessutom fixat det nyligen, då är väl kostnader överhuvud taget inga problem med tanke på att ett hus på Phuket idag i Rawai kostar sisådär 20 mille och uppåt, så vad pratar vi om. Samma med trafik, 1 timma till flygplatsen, bra gjort, min partner pendlade mellan Phuket och Bangkok under 2 år och de sisådär 100 gånger jag själv skjutsade henne så nådde vi aldrig denna 1 timma, oftast mer än dubbelt. Körde du kanske motorbike ? och körde du över Chalong i bil, så måste du äga någon typ av fordon med blåljus på taket :) 

 

Och jag kan verkligen inte rekommendera att flytta till Spanien. 8 år på Mallorca fick mig att inse att Thailand inte alls är korrupt, ja alltså jämfört med Spanien. Förmögenhets skatt på precis allt du äger oavsett var och detta skall redovisas varje år, Fastighets skatt, inkomstskatt oavsett var du tjänar pengarna, ja listan kan göras lång.  Och Spanjorer kontra Thailändare, ja herregud, går inte jämföra på samma dag. 

Och som sagt, Jag var Medlem i Son Vida Arrabella Golf med 3 banor inkl. i Palma, bara 7200++ Euro per år :) , eller Green fee 220-700 Euro ;) .

Dit har varken Phuket eller HH nått ännu, även om vissa banor på Phuket försöker nu.  

 

 

 

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • LTD

    22

  • Vaxet older version

    15

  • Stefan

    7

  • Dolemon

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2023-08-04 at 15:29, skrev Vaxet older version:

 

Ja vad ska jag skriva. 

Kanon att du har hus i Phuket och dessutom fixat det nyligen, då är väl kostnader överhuvud taget inga problem med tanke på att ett hus på Phuket idag i Rawai kostar sisådär 20 mille och uppåt, så vad pratar vi om. Samma med trafik, 1 timma till flygplatsen, bra gjort, min partner pendlade mellan Phuket och Bangkok under 2 år och de sisådär 100 gånger jag själv skjutsade henne så nådde vi aldrig denna 1 timma, oftast mer än dubbelt. Körde du kanske motorbike ? och körde du över Chalong i bil, så måste du äga någon typ av fordon med blåljus på taket :) 

 

Och jag kan verkligen inte rekommendera att flytta till Spanien. 8 år på Mallorca fick mig att inse att Thailand inte alls är korrupt, ja alltså jämfört med Spanien. Förmögenhets skatt på precis allt du äger oavsett var och detta skall redovisas varje år, Fastighets skatt, inkomstskatt oavsett var du tjänar pengarna, ja listan kan göras lång.  Och Spanjorer kontra Thailändare, ja herregud, går inte jämföra på samma dag. 

Och som sagt, Jag var Medlem i Son Vida Arrabella Golf med 3 banor inkl. i Palma, bara 7200++ Euro per år :) , eller Green fee 220-700 Euro ;) .

Dit har varken Phuket eller HH nått ännu, även om vissa banor på Phuket försöker nu.  

 

 

 

Om det tar 2 tim för dig från Rawai till flygplatsen så kör du som en vägbula, inte ens när grannen som kör sakta skjutsade oss så tog det så lång tid, va ca 1 tim å 10 min för honom. Tror inte ens det tar 2 tim om man kör via Kata, Karon, Patong. 100 baht bussen tar 2 tim å 17 min å den tar långa vägen å stannar en jvla massa ggr och det visar väl att du bara hittar på en massa strunt för att motivera varför du flyttade. 

 

https://phuketsmartbus.com/phuket-smart-bus-eng/

 

Jag köpte mitt hus i Maj 2021 å fick en bra covid rabatt men några 20 mille lär jag inte få för det 😥

 

Jag va precis till Homepro å köpte färg, det tog 40 min från jag åkte till jag va hemma igen å då tillbringade jag en bra stund i butiken. Nu ska jag ut å måla lite. Ha en fin kväll 🙃

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
1 timme sedan, skrev LTD:

Om det tar 2 tim för dig från Rawai till flygplatsen så kör du som en vägbula, inte ens när grannen som kör sakta skjutsade oss så tog det så lång tid, va ca 1 tim å 10 min för honom. Tror inte ens det tar 2 tim om man kör via Kata, Karon, Patong. 100 baht bussen tar 2 tim å 17 min å den tar långa vägen å stannar en jvla massa ggr och det visar väl att du bara hittar på en massa strunt för att motivera varför du flyttade. 

 

https://phuketsmartbus.com/phuket-smart-bus-eng/

 

Jag köpte mitt hus i Maj 2021 å fick en bra covid rabatt men några 20 mille lär jag inte få för det 😥

 

Jag va precis till Homepro å köpte färg, det tog 40 min från jag åkte till jag va hemma igen å då tillbringade jag en bra stund i butiken. Nu ska jag ut å måla lite. Ha en fin kväll 🙃

 

Jag är inte här för att tuppfäktas, men du verkar vara det. Jag har inget behov av att på något sätt ursäkta min flytt från Phuket till HuaHin, varför skulle jag ha det ?

 

Jag vill också återigen gratta dig till att du trivs så bra i billiga Phuket, bra där. Och jag trivdes skitbra där också och var på vippen att köpa mig ett hus inne i Ban Bua. Men som tur var gjorde jag inte det.

Eller rättare sagt blev jag utkonkurrerad av en Rysk mäklare som själv köpte huset. Utgångspris 24 000 000, köpt av min mäklares chef som dagen efter att huset kom ut officiellt den 3/8 2022 kaschade upp 23 mille.(vet att de fick ett bud på 25, men antar att detta aldrig nådde ägaren) Vidare sålt den 3/3 2023 till en rysk konstnärinna och hennes familj, pris 36 500 000. 🙃.

"Källa min Ryska mäklare, ja alltså hon som presenterade huset för mig och min partner. Att Ryssar nu köper nästan allt vet vi och sedan blir det "Resale" av huset som det så ofta heter i husannonser på Phuket. (googla Russians, Phuket, buy house and condos och du får du upp massor med uppdaterade och pålitliga källor)

 

Jag lever I Thailand för att jag gillar Thailand. Jag såg förändringen och ville jag bo i Ryssland så hade jag gjort det.

Den sista September avslutar Thailändska myndigheterna möjligheten att få 5, 10 eller 20 års Elite visum i dess nuvarande form i alla fall. Det framgår mellan raderna i Thailändsk press att detta är ett dolt försök att stoppa den nu lavinartade inflyttning, framförallt till Phuket och Samui, men också Pattaya med omgivning.

 

Men vem vet, kriget, visumregler och framför allt utgången av kriget kanske kan förändra situationen, då är Phuket värt att titta på igen. Men när och om detta händer.......ja världen är ju som den är just nu, så vi får.

 

 Och min körning är väl under all kritik då, eftersom jag inte är nära dina varvtider 😘 , funderar dock på hur vi kan hamna i så olika trafiksituationer. Men nåväl, du är nöjd med trafiksituationen på Phuket och jag trivs med den i HuaHin området, så allt är ju bra där. 🥳 

 

 

 

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

 

Jag är inte här för att tuppfäktas, men du verkar vara det. Jag har inget behov av att på något sätt ursäkta min flytt från Phuket till HuaHin, varför skulle jag ha det ?

 

Jag vill också återigen gratta dig till att du trivs så bra i billiga Phuket, bra där. Och jag trivdes skitbra där också och var på vippen att köpa mig ett hus inne i Ban Bua. Men som tur var gjorde jag inte det.

Eller rättare sagt blev jag utkonkurrerad av en Rysk mäklare som själv köpte huset. Utgångspris 24 000 000, köpt av min mäklares chef som dagen efter att huset kom ut officiellt den 3/8 2022 kaschade upp 23 mille.(vet att de fick ett bud på 25, men antar att detta aldrig nådde ägaren) Vidare sålt den 3/3 2023 till en rysk konstnärinna och hennes familj, pris 36 500 000. 🙃.

"Källa min Ryska mäklare, ja alltså hon som presenterade huset för mig och min partner. Att Ryssar nu köper nästan allt vet vi och sedan blir det "Resale" av huset som det så ofta heter i husannonser på Phuket. (googla Russians, Phuket, buy house and condos och du får du upp massor med uppdaterade och pålitliga källor)

 

Jag lever I Thailand för att jag gillar Thailand. Jag såg förändringen och ville jag bo i Ryssland så hade jag gjort det.

Den sista September avslutar Thailändska myndigheterna möjligheten att få 5, 10 eller 20 års Elite visum i dess nuvarande form i alla fall. Det framgår mellan raderna i Thailändsk press att detta är ett dolt försök att stoppa den nu lavinartade inflyttning, framförallt till Phuket och Samui, men också Pattaya med omgivning.

 

Men vem vet, kriget, visumregler och framför allt utgången av kriget kanske kan förändra situationen, då är Phuket värt att titta på igen. Men när och om detta händer.......ja världen är ju som den är just nu, så vi får.

 

 Och min körning är väl under all kritik då, eftersom jag inte är nära dina varvtider 😘 , funderar dock på hur vi kan hamna i så olika trafiksituationer. Men nåväl, du är nöjd med trafiksituationen på Phuket och jag trivs med den i HuaHin området, så allt är ju bra där. 🥳 

 

 

 

Tuppfäktning är jag inte intresserad av, det får Thaisen hålla på med. Men kör man på 2 tim Rawai flygplatsen närmaste vägen när bussen tar 2 tim å 17 min längsta vägen så är det ju klockrent struntprat av nån anledning.. 

 

Ha det gott i trevliga HH, synd bara att luften är så dålig där vintertid. 🙃

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
2 timmar sedan, skrev LTD:

Tuppfäktning är jag inte intresserad av, det får Thaisen hålla på med. Men kör man på 2 tim Rawai flygplatsen närmaste vägen när bussen tar 2 tim å 17 min längsta vägen så är det ju klockrent struntprat av nån anledning.. 

 

Ha det gott i trevliga HH, synd bara att luften är så dålig där vintertid. 🙃

 Snälla du, bussen står i samma kö som jag oavsett över Chalong eller Pattong. Jag är återigen glad för dig och din extrema framkomlighet, eller kanske min sävlighet. Jag är också glad för din skull att du trivs så bra i Phuket och lever billigt utan köer, en fantastisk prestation ! En prestation jag inte lyckades med.

 

För övrigt tror jag du hamnat rätt med tanke på din nedvärderande kommentar om "Thaisen får hålla på med", dem slipper du ju bry dig om i Phuket. Изучайте русский язык, это пригодится на прекрасном Пхукете

 

Tack för informationen angående dålig rök, det låter ju intressant med tanke på att jag bodde 10 år rakt över viken och där var luften ok enligt mig.  Men är just därför vi hyr ett år så vi inte sätter foten permanent i myllan innan vi vet hur Vi känner det här i ChaAm/HuaHin området. Precis som vi i slutändan var absolut säkra på att Phuket inte var för oss och då flyttade hit på prov. 

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

 Snälla du, bussen står i samma kö som jag oavsett över Chalong eller Pattong. Jag är återigen glad för dig och din extrema framkomlighet, eller kanske min sävlighet. Jag är också glad för din skull att du trivs så bra i Phuket och lever billigt utan köer, en fantastisk prestation ! En prestation jag inte lyckades med.

 

För övrigt tror jag du hamnat rätt med tanke på din nedvärderande kommentar om "Thaisen får hålla på med", dem slipper du ju bry dig om i Phuket.

 

Tack för informationen angående dålig rök. Det är just därför vi hyr ett år så vi inte sätter foten permanent i myllan innan vi vet hur Vi känner det här i ChaAm/HuaHin området. Precis som vi i slutändan var absolut säkra på att Phuket inte var för oss och då flyttade hit på prov. 

Ja kör du längsta vägen som bussen gör och stannar lika ofta så förstår jag att det tar 2 tim, testa Google map nästa gång e ett hett tips då kör du också på 1 tim. Men om inte tiden betyder nåt så är ju vägen som bussen tar trevlig, mycket fint att se. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
2 minuter sedan, skrev LTD:

Ja kör du längsta vägen som bussen gör och stannar lika ofta så förstår jag att det tar 2 tim, testa Google map nästa gång e ett hett tips då kör du också på 1 tim. Men om inte tiden betyder nåt så är ju vägen som bussen tar trevlig, mycket fint att se. 

 :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

 Snälla du, bussen står i samma kö som jag oavsett över Chalong eller Pattong. Jag är återigen glad för dig och din extrema framkomlighet, eller kanske min sävlighet. Jag är också glad för din skull att du trivs så bra i Phuket och lever billigt utan köer, en fantastisk prestation ! En prestation jag inte lyckades med.

 

För övrigt tror jag du hamnat rätt med tanke på din nedvärderande kommentar om "Thaisen får hålla på med", dem slipper du ju bry dig om i Phuket. Изучайте русский язык, это пригодится на прекрасном Пхукете

 

Tack för informationen angående dålig rök, det låter ju intressant med tanke på att jag bodde 10 år rakt över viken och där var luften ok enligt mig.  Men är just därför vi hyr ett år så vi inte sätter foten permanent i myllan innan vi vet hur Vi känner det här i ChaAm/HuaHin området. Precis som vi i slutändan var absolut säkra på att Phuket inte var för oss och då flyttade hit på prov. 

Kände du inte till att luften är kass i HH vintertid? Typ samma som i Bkk då. Investera i ett gäng luftrenare om du är mån om hälsan.

Screenshot_20230805_221929_com.android.gallery3d_edit_477824731186461.thumb.jpg.e577ef7b6763ae99b60accd27ba3a87b.jpgScreenshot_20230805_221942_com.android.gallery3d_edit_477808549453651.thumb.jpg.3892dea048321bac7cfae78dfad9496e.jpg

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar bara vem som stulit vems hink o spade??

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Baa:

Undrar bara vem som stulit vems hink o spade??

Det kan bara finnas en som har rätt om Phuket.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev apknug:

Det kan bara finnas en som har rätt om Phuket.

Du menar han som hade en blå brandbil i sandlådan?

Nä fan, har inget mot varesig Phuket eller Hua Hin. 

Lägg ner skitsnacket, jag ska jobba i Finspång när jag kommer hem, sug på det!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Stefan:

Du menar han som hade en blå brandbil i sandlådan?

Nä fan, har inget mot varesig Phuket eller Hua Hin. 

Lägg ner skitsnacket, jag ska jobba i Finspång när jag kommer hem, sug på det!

Nä precis, HH å Phuket (Rawai) är ju dom 2 bästa orterna i Thailand 🙃

17 minuter sedan, skrev Baa:

Undrar bara vem som stulit vems hink o spade??

Saknar du din? 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Stefan:

Du menar han som hade en blå brandbil i sandlådan?

Nä fan, har inget mot varesig Phuket eller Hua Hin. 

Lägg ner skitsnacket, jag ska jobba i Finspång när jag kommer hem, sug på det!

Finspång fy böveln, säj upp dej

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev LTD:

Nä precis, HH å Phuket (Rawai) är ju dom 2 bästa orterna i Thailand 🙃

Saknar du din? 

Jag har hängt i de båda platserna, blir väl inte bättre än man gör det till och vad man gillar, men att mer eller mindre idi*tförklara varandra är faktiskt lite sandlådementilitet, 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Finspång fy böveln, säj upp dej

Ja fy för fan, Finspång är helvetet på jorden jämfört med Travelsjö.

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Stefan:

Jag har hängt i de båda platserna, blir väl inte bättre än man gör det till och vad man gillar, men att mer eller mindre idi*tförklara varandra är faktiskt lite sandlådementilitet, 

Nu läser du nog in lite väl mycket mellan raderna. Vi hade lite olika syn på hur lång tid det tar till flygplatsen men visade ju sig att Vaxet följer John med bussen medans jag tar snabbaste vägen. Helt säker på att Vaxet inte är nån idi*t, han är säkert görtrevlig över en kall. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev LTD:

Nu läser du nog in lite väl mycket mellan raderna. Vi hade lite olika syn på hur lång tid det tar till flygplatsen men visade ju sig att Vaxet följer John med bussen medans jag tar snabbaste vägen. Helt säker på att Vaxet inte är nån idi*t, han är säkert görtrevlig över en kall. 

Jo, det blev nog lite för snabbt där! 

Har faktiskt träffat han för många år sedan. Japp, görtrevlig!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version

Ja vet ni vad, jag har ju levt i Thailand en herrans massa år sammanslaget. Jomtien, Chiang Rai, Nakhon Si Thammarat och nu senast då HH med omnejd. Har trivts på alla ställen.

Chiang Rai där luften ju ska vara dödlig.....shit.... men mitt luktsinne missade det och inte hade jag någon app som berättade hur illa det var. Kanske får ångra den meningen i framtiden vem vet. Lungor , lever, njurar, hjärta och precis hela 93 kg Farang har fått i sig så mycket skit under årens lopp så vad som helst kan antagligen explodera , implodera eller som nu helt enkelt bara korrodera 🤮💔💣 

 

Under åren har ju Thailand ändrats och så har dessa platser. Jomtien var en by och Pattaya med två lyxhotel "typ" och resten av mindre slag.

Phuket 1998 var en näst intill Robison Cruise känsla, i alla fall Na Harn och Ya nui.

När jag och min då baby dotter knallade in på Tesco i Nackhon si Thamarat, fick jag bokstavligt talat fäkta mig ut ur affären då ingen tidigare tydligen hade sett varken en livs levande Farang eller en Hazip/hazip baby och därför inte bara skulle titta utan också peta och klämma på oss båda.

 

Och HuaHin så här två månader in väldigt bra för mig, hur det var för 25 år sedan behöver jag ju inte jämföra med.

 

Jag har haft förmånen att kunna leva i det land och på den plats jag velat under merparten av mitt liv och det jag nu är ute efter är en plats där jag förhoppningsvis i ro kan bli ännu äldre. Så jag föredrar att känna av den plats jag är på ett tag och passar det inte så får man ju flytta på sig.

Måste dock erkänna att jag börjar jag bli lite otålig och vill verkligen hitta det ställe där jag kan skapa mig ett riktigt och tryggt hem. Om det sedan slutar ute i spenaten med min käre gode vän NB eller kanske runt IL's paradis, HuaHin eller ja inte vet jag, så vet jag i alla fall att det blir Thailand. Har prövat tillräckligt många länder nu.

 

Jag slåss inte för någon plats utan kan bara referera till mina egna erfarenheter från de platser jag bott på, vilket jag gör i denna tråd också. Och självklart har det alltid funnits en anledning till varför jag rört på mig. Om sedan någon annan har helt andra erfarenheter än mig av en plats så är det ju så, och ingen har ju varken fel eller rätt, thats it.

 

 

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vaxet jag lovar dig du hamnar snart i Udonthani. Där är det kanon. Både golf (bara Nio hål) men ändå och jäckla bra människor. Flygplats  som tar dig ut i världen snabbt. Ge det en chans så träffas vi

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev John Khonken:

Vaxet jag lovar dig du hamnar snart i Udonthani. Där är det kanon. Både golf (bara Nio hål) men ändå och jäckla bra människor. Flygplats  som tar dig ut i världen snabbt. Ge det en chans så träffas vi

Royal Creek golf 18 hål.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Vaxet older version:

 Snälla du, bussen står i samma kö som jag oavsett över Chalong eller Pattong. Jag är återigen glad för dig och din extrema framkomlighet, eller kanske min sävlighet. Jag är också glad för din skull att du trivs så bra i Phuket och lever billigt utan köer, en fantastisk prestation ! En prestation jag inte lyckades med.

 

För övrigt tror jag du hamnat rätt med tanke på din nedvärderande kommentar om "Thaisen får hålla på med", dem slipper du ju bry dig om i Phuket. Изучайте русский язык, это пригодится на прекрасном Пхукете

 

Tack för informationen angående dålig rök, det låter ju intressant med tanke på att jag bodde 10 år rakt över viken och där var luften ok enligt mig.  Men är just därför vi hyr ett år så vi inte sätter foten permanent i myllan innan vi vet hur Vi känner det här i ChaAm/HuaHin området. Precis som vi i slutändan var absolut säkra på att Phuket inte var för oss och då flyttade hit på prov. 

Måste inflika lite. Köade du tillsammans med flygplatsbussen när du åkte via Chalong så var åtmindstone en av er på fel väg.

Angående tid så är det snabbaste jag åkt mellan flygplatsen och Rawai ca 50 minuter och det långsammaste ca 1 timme och 20 minuter förutom en gång då det var en svår olycka och vi blev stående minst en halvtimme. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
16 minuter sedan, skrev rolba:

Måste inflika lite. Köade du tillsammans med flygplatsbussen när du åkte via Chalong så var åtmindstone en av er på fel väg.

Angående tid så är det snabbaste jag åkt mellan flygplatsen och Rawai ca 50 minuter och det långsammaste ca 1 timme och 20 minuter förutom en gång då det var en svår olycka och vi blev stående minst en halvtimme. 

J a du måste ju inflika men jag har sagt mitt och detta börjar bli löjligt. 

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Vaxet older version:

J a du måste ju inflika men jag har sagt mitt och detta börjar bli pinsamt. 

Du har helt rätt. Har inte så mycket att göra med att dö i expressen. Mpr i ett nötskal. Trevlig helg i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordbromannen

En fortsättning på temat? Det låter hemskt att bo i Thailand när man läser Expressens rubrik:
Svenskarna i klimathelvetet ”det blir som en skräckfilm”!

IMG_5374.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla min fot
38 minuter sedan, skrev Jordbromannen:

En fortsättning på temat? Det låter hemskt att bo i Thailand när man läser Expressens rubrik:
Svenskarna i klimathelvetet ”det blir som en skräckfilm”!

IMG_5374.jpeg

Personen som skrivit texten ser ut att vara en erfaren journalist.  Kanske han besöker kyrkans barntimma varje Söndag. Sälja klick och lösnummer rubriker...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...