Jump to content
IGNORERAD

Expressen om svenskar som vill dö i Thailand


John Khonken

Recommended Posts

19 minuter sedan, skrev LTD:

Ok, så här skrev du ovan ang artikeln.

 

"fast  jag tycker detta är riktigt bra återgivet utifrån den konversation vi hade." 

 

Jag bara reagerade på att det stod att det inte finns någon genuin bestående vänkrets på Phuket, att det bara är turister som kommer å går. Var det fel återgivet?

Tidigare hade ni ju Lars-Göran.....tyvärr finns ju inte han kvar i jordelivet.

1403747360_1-org.jpeg.0b5aa079242d130e9b40ea811d658632.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • LTD

    22

  • Vaxet older version

    15

  • Stefan

    7

  • Dolemon

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tidigare hade ni ju Lars-Göran.....tyvärr finns ju inte han kvar i jordelivet.

1403747360_1-org.jpeg.0b5aa079242d130e9b40ea811d658632.jpeg

 

Jag träffade honom för knappt 20 år sedan, då har jag för mej att han åkte en gammal Peugeot.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version

Själv tyckte jag detta reportage i sig var bra men journalister och jag har ofta delade meningar och jag tycker att i motsatts till Expressens rubrik förra veckan, "Svenskar som valt att dö i Thailand" istället sjävfallet skulle ha varit, "Svenskar som valt leva i Thailand" en viss men mycket sann och stor skillnad...........

 

Vad säger de direkt inblandade ?
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Vaxet older version:

Själv tyckte jag detta reportage i sig var bra men journalister och jag har ofta delade meningar och jag tycker att i motsatts till Expressens rubrik förra veckan, "Svenskar som valt att dö i Thailand" istället sjävfallet skulle ha varit, "Svenskar som valt leva i Thailand" en viss men mycket sann och stor skillnad...........

 

Vad säger de direkt inblandade ?
 

Onekligen en sannare beskrivning men troligen inte lika klickvänlig

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-08-02 at 00:05, skrev Vaxet older version:

Själv tyckte jag detta reportage i sig var bra men journalister och jag har ofta delade meningar och jag tycker att i motsatts till Expressens rubrik förra veckan, "Svenskar som valt att dö i Thailand" istället sjävfallet skulle ha varit, "Svenskar som valt leva i Thailand" en viss men mycket sann och stor skillnad...........

 

Vad säger de direkt inblandade ?
 

Dom inblandade säger att du har helt rätt, men det är ju inte vi som sätter rubrikerna...

Uran att ha något att jämföra med så tycker jag båda alternativen känns ganska ok.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen vill väl dö i Thailand, man är väl där för att leva.

Om man sedan har oturen att dö  är det inte mycket att göra åt, i alla fall inte i efterhand.

Har man en kronisk svårbehandlad sjukdom är det nog ändå att föredra att åtgärda den där man får bäst sjukvård + eftervård.

Är upp till varje enskild individ att avgöra vilket som känns bäst.

En bra försäkring + anhöriga som vill - kan omhänderta dig på gamla skröpliga dagar är nog avgörande.

"Leva" ensam sista tiden som ett kolli på någon institution är nog ingen som vill uppleva.

Tyvärr många som får det så i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag dör där jag dör blir det här i Thailand så är det Ok , men det vill inte kärringen blir för dyrt och för mycket jobb

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-07-23 at 09:12, skrev Vaxet older version:

 

Njae prisbilden i Phuket är betydligt högre än i övriga delar av Thailand. Naturligt då det just nu finns hur mycket Ryska pengar som helst verkar det som.

Har under årens lopp bott på ett flertal ställen i Thailand och senast sedan i mitten av maj i Hua Hin, efter att vi bestämt oss för att lämna Phuket. Det första vi reagerade på var prisbilden, billigare eller mycket billigare här. 

Hua Hin e ok priser men var hittar du det här för 79 baht? 

Köpt 500 m från där ni bodde i Rawai. 

Allt handlar bara om vilka ställen man går till. Visa mig motsvarande i HH.. 

IMG_20230803_142235.thumb.jpg.57ac40e40f888cfc0cc6d840bc386ced.jpgIMG_20230803_140055.thumb.jpg.00229dffe90081a3e93aea1b327b2e38.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Jag dör där jag dör blir det här i Thailand så är det Ok , men det vill inte kärringen blir för dyrt och för mycket jobb

Ja det blir ju staty över direktörn mitt i stan, och det blir fan dyrt!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
33 minuter sedan, skrev audirs2:

Ja det blir ju staty över direktörn mitt i stan, och det blir fan dyrt!:lipa:

Exakt det är statyerna hon är mest rädd för

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

Jag dör där jag dör blir det här i Thailand så är det Ok , men det vill inte kärringen blir för dyrt och för mycket jobb

Du ska fan inte dö, även om du jobbat hårt för att göra det... Vill nog slita lite mer på dej...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev evert 1:

"Leva" ensam sista tiden som ett kolli på någon institution är nog ingen som vill uppleva.

Blir man ett "kolli" blir man det oavsett om det är i Thailand eller i Sverige, har varit tvungen att följa polarens tillstånd, som fick en hjärtattack på flygplatsen 01. maj förra året i transit area efter säkerhetskontrollen, det är snart 1 år o 3 månader sedan. Han är förlamat, kan varken kommunicera eller äta själv, så han behöver 24/7 vård,  han skulle  inte klara i hemvård och frun skulle knappast orka sån börda heller. Ligger på ett sk nursery home i Jomtien fn. och ingen vet vad som kommer hända, ingen vet om han kan känna frun ens så undrar om Han är så nöjd för situationen även om frun kommer o ser på honom, klart det är hedervärd men undrar om det gör så stor nytta för honom? Vården kostar 3 000 € per månad (100 000 THB) + medicin o näring. Först lovade hemkommun betala för vården men efter 10 månader beslutade hemkommunen att sluta betala, det blev en organisations ändring i Finland årskiftet 2022-2023 och det blev samma system som i Sverige, istället för kommuner tog regioner över ansvaret. I juni 2023 drogs folkpensionen (klassas som garantipension i Sverige) in pga han flyttat utanför EU/ESS fast han hade chekat in till flyget redan när han fick hjärtstopped. Så hans intjänat pension räcker knappt till mediciner o näring. Försäkringsbolaget ansåg att hjärtstilleståndet beror på befintlig sjukdom och betalade bara akutvård i två veckor. 

 

Så man kan aldrig veta hur det går, har man någon gång blivit hjärtopererat eller fått vård för hjärtbesvären kan man råka illa ut. Han kanske inte  bekymrar sig själv men hela händelsen är en oerhört stor problem för anhöriga, finns ju släkt i Finland med. Oftast löser det med försäkringar men även motsatta kan hända. Flyg hem skulle ha kostat med regulärflyg ca 18 000€ med ambulansflyg 70 000 - 100 000 €. 

image.png.a228ece44f3044c2c676d555f9d1b15e.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
2 timmar sedan, skrev LTD:

Hua Hin e ok priser men var hittar du det här för 79 baht? 

Köpt 500 m från där ni bodde i Rawai. 

Allt handlar bara om vilka ställen man går till. Visa mig motsvarande i HH.. 

IMG_20230803_142235.thumb.jpg.57ac40e40f888cfc0cc6d840bc386ced.jpgIMG_20230803_140055.thumb.jpg.00229dffe90081a3e93aea1b327b2e38.jpg

 

Jag är glad för dig att du hittat vad du anser är billigt, men du............

 

Jag kan äta ute både dyrare och billigare oavsett var och så även i Phuket. Mitt liv består dock inte av hamburgare etc. utan mera ett vanligt och rätt vardagligt familje liv. Så boendekostnader, priser på allt från livsmedel till bränsle, trafiken(och den är fruktansvärd på Phuket numera) man ska ju till och från jobb, skola, resa etc. Men om man lever i badbyxor och äter ute, på barer etc, ja då kan man ju som jag tror du skrev tidigare, nästan äta gratis.

 

Men med liv lite mindre turistigt så räcker det ju med att kolla hyres eller till salu priser på fastigheter i Phuket och man inser att de är minst 4 ggr högre än i Hua Hin och 10 ggr. högre än i inlandet. Hyrde själv i två år för 46 000/månad, hyrdes efter mig ut för 135 000 till en rysk familj, de hyrde av en rysk mäklare som i sin tur hyrde det för 100 000 av en Kinesmäklare som hyrt det i fem år för 85 000 av ägarinnan till Pool Garden som också är kines, ja detta är sant och du vet adressen. Inte en Thai inblandad i detta, ryssar och kineser och det är Phuket nu.

 

Så det går åt en sjuhelsickes massa billigare hamburgare för att täcka bara boende kostnaden . Tråkigt men sant, Phuket är en favorit som jag hoppas kommer tillbaka igen.

 

:::::::::::::::::::::::::blir nog lite struligt i Phuket nästkommande år då Elite Thaivisa slutar att utfärdas den sista september och alla de som fått under senaste året skall granskas. 1 miljon Baht för 20 års visa är inga problem för dem som sedan köper ett hus för 50 000 000, och det är rätt många nu. Men utan visa, eller indraget, vad händer då ??

Att de slutar utfärdas eller kommer omformas samt att tidigare redan utfärdade kommer kollas, är helt säkert Thailändska regeringens drag att komma till tals med en okontrollerad ekonomisk invandring av ryska sk. flyktingar, men detta förtjänar väl en egen tråd om någon vill starta.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Amigo:

Blir man ett "kolli" blir man det oavsett om det är i Thailand eller i Sverige, har varit tvungen att följa polarens tillstånd, som fick en hjärtattack på flygplatsen 01. maj förra året i transit area efter säkerhetskontrollen, det är snart 1 år o 3 månader sedan. Han är förlamat, kan varken kommunicera eller äta själv, så han behöver 24/7 vård,  han skulle  inte klara i hemvård och frun skulle knappast orka sån börda heller. Ligger på ett sk nursery home i Jomtien fn. och ingen vet vad som kommer hända, ingen vet om han kan känna frun ens så undrar om Han är så nöjd för situationen även om frun kommer o ser på honom, klart det är hedervärd men undrar om det gör så stor nytta för honom? Vården kostar 3 000 € per månad (100 000 THB) + medicin o näring. Först lovade hemkommun betala för vården men efter 10 månader beslutade hemkommunen att sluta betala, det blev en organisations ändring i Finland årskiftet 2022-2023 och det blev samma system som i Sverige, istället för kommuner tog regioner över ansvaret. I juni 2023 drogs folkpensionen (klassas som garantipension i Sverige) in pga han flyttat utanför EU/ESS fast han hade chekat in till flyget redan när han fick hjärtstopped. Så hans intjänat pension räcker knappt till mediciner o näring. Försäkringsbolaget ansåg att hjärtstilleståndet beror på befintlig sjukdom och betalade bara akutvård i två veckor. 

 

Så man kan aldrig veta hur det går, har man någon gång blivit hjärtopererat eller fått vård för hjärtbesvären kan man råka illa ut. Han kanske inte  bekymrar sig själv men hela händelsen är en oerhört stor problem för anhöriga, finns ju släkt i Finland med. Oftast löser det med försäkringar men även motsatta kan hända. Flyg hem skulle ha kostat med regulärflyg ca 18 000€ med ambulansflyg 70 000 - 100 000 €. 

image.png.a228ece44f3044c2c676d555f9d1b15e.png

Trist som fn. 

Man ska nog se till att ha en hyfsad inkomst som pensionär om man ska bli gammal i Thailand så ens tjej har råd att leja in lite hjälp. Har man så lite pension att man är berättigad till garantipension och ingen hög på banken så vetefasen om man ska bo i Thailand, det är ganska egoistiskt. 

 

Begriper för övrigt inte hur en Svensk gubbe kan vara berättigad till garantipension, då måste man ha jobbat svart hela livet typ å får nog fn skylla sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

 

Jag är glad för dig att du hittat vad du anser är billigt, men du............

 

Jag kan äta ute både dyrare och billigare oavsett var och så även i Phuket. Mitt liv består dock inte av hamburgare etc. utan mera ett vanligt och rätt vardagligt familje liv. Så boendekostnader, priser på allt från livsmedel till bränsle, trafiken(och den är fruktansvärd på Phuket numera) man ska ju till och från jobb, skola, resa etc. Men om man lever i badbyxor och äter ute, på barer etc, ja då kan man ju som jag tror du skrev tidigare, nästan äta gratis.

 

Men med liv lite mindre turistigt så räcker det ju med att kolla hyres eller till salu priser på fastigheter i Phuket och man inser att de är minst 4 ggr högre än i Hua Hin och 10 ggr. högre än i inlandet. Hyrde själv i två år för 46 000/månad, hyrdes efter mig ut för 135 000 till en rysk familj, de hyrde av en rysk mäklare som i sin tur hyrde det för 100 000 av en Kinesmäklare som hyrt det i fem år för 85 000 av ägarinnan till Pool Garden som också är kines, ja detta är sant och du vet adressen. Inte en Thai inblandad i detta, ryssar och kineser och det är Phuket nu.

 

Så det går åt en sjuhelsickes massa billigare hamburgare för att täcka bara boende kostnaden . Tråkigt men sant, Phuket är en favorit som jag hoppas kommer tillbaka igen.

 

:::::::::::::::::::::::::blir nog lite struligt i Phuket nästkommande år då Elite Thaivisa slutar att utfärdas den sista september och alla de som fått under senaste året skall granskas. 1 miljon Baht för 20 års visa är inga problem för dem som sedan köper ett hus för 50 000 000, och det är rätt många nu. Men utan visa, eller indraget, vad händer då ??

Att de slutar utfärdas eller kommer omformas samt att tidigare redan utfärdade kommer kollas, är helt säkert Thailändska regeringens drag att komma till tals med en okontrollerad ekonomisk invandring av ryska sk. flyktingar, men detta förtjänar väl en egen tråd om någon vill starta.

Burgaren mm på stället jag var på idag e bara ett exempel, inga problem att äta gott å billigt här. Bodde 8 år i HH och var där för 2v sen, mat å dryck är precis samma priser som i Rawai, beror som sagt helt på vart man går. 

Men boende har du rätt i, det är dyrare här, men det är det enda som skiljer. 

 

Ang trafiken håller jag inte alls med, tycker fn att den e värre i HH, spec på helgerna när hela Bkk kommer ner.

I Rawai är det lite rusningstrafik på em sen på kvällen undrar man va alla tog vägen, hur lugnt som helst, mycket lugnare än i HH. 

Jag jämför nu med trafiken runt Soi 94-88 där jag håller till när jag är i HH, Du kanske bor en bit utanför? 

 

Jag gillar HH, det är bra där också men på ett annat sätt, håller bara inte med om att det skulle vara så dyrt på Phuket som många påstår, förutom boende då. Men så finns det saker här som inte existerar i HH som enligt mig gör det värt att pröjsa lite extra för boendet. Men jag kommer dyka upp i HH också i mellanåt. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Att Phuket upplevs som dyrare är väl som Krabi att det går många charterkärror från Europa dit?, klart att det bli dyrare då.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev LTD:

Trist som fn. 

Man ska nog se till att ha en hyfsad inkomst som pensionär om man ska bli gammal i Thailand så ens tjej har råd att leja in lite hjälp. Har man så lite pension att man är berättigad till garantipension och ingen hög på banken så vetefasen om man ska bo i Thailand, det är ganska egoistiskt. 

 

Begriper för övrigt inte hur en Svensk gubbe kan vara berättigad till garantipension, då måste man ha jobbat svart hela livet typ å får nog fn skylla sig själv.

För det första han var där på besök hos sin fru, ett halv år, inte permanent utflyttat och för det andra vet inte om han hade fått behålla folkpensionen hade ändrat situationen särsklid mycket? Sen att han besöker fru där är väl helt normalt! De har varit gifta närmare 20 år 

 

Jag håller med dig att han skulle ha hållit sig i Finland och jag avrådde honom att åka pga hans situation men vad kan man göra, vuxen människa. Han hade en fulltäckande försäkring, men de begränsar den först när olyckan är framme.  Det står bara i allmänna villkor att befintliga sjukdomar kan minska ersättning. Vad han gjort tidigare är inte min sak att döma och troligen inte hade ändrat situationen om han så hade en pension på 20 000 SEK 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
1 timme sedan, skrev LTD:

Burgaren mm på stället jag var på idag e bara ett exempel, inga problem att äta gott å billigt här. Bodde 8 år i HH och var där för 2v sen, mat å dryck är precis samma priser som i Rawai, beror som sagt helt på vart man går. 

Men boende har du rätt i, det är dyrare här, men det är det enda som skiljer. 

 

Ang trafiken håller jag inte alls med, tycker fn att den e värre i HH, spec på helgerna när hela Bkk kommer ner.

I Rawai är det lite rusningstrafik på em sen på kvällen undrar man va alla tog vägen, hur lugnt som helst, mycket lugnare än i HH. 

Jag jämför nu med trafiken runt Soi 94-88 där jag håller till när jag är i HH, Du kanske bor en bit utanför? 

 

Jag gillar HH, det är bra där också men på ett annat sätt, håller bara inte med om att det skulle vara så dyrt på Phuket som många påstår, förutom boende då. Men så finns det saker här som inte existerar i HH som enligt mig gör det värt att pröjsa lite extra för boendet. Men jag kommer dyka upp i HH också i mellanåt. 

 

Framgår så tydligt att vi tittar på olika kostnader. Mat ute, öl, nöjesliv av större format etc. bryr jag mig inte om och därmed inte dessa priser heller.

Men har du ett hus med pool och vill ha hjälp med lite trädgård och pool, du kanske vill måla om eller renovera, om man jobbar kanske en maid, ja listan kan bli lång, då är Phuket överlägset dyrast. Jag som Flyttade hit från att ha bott på Mallorca många år ser hur priserna i Phuket närmar sig dessa astronomiska höjder.

 

Kör du Rawai-Chalong-Phuket-flygplatsen, eller vill spela golf, morgon eller kväll så kommer du kanske ändra dig angående trafik, jag vet då en av oss inte jag pendlat till Bangkok, och en är lat och spelar just golf..

Körsträcka ca 44km till flygplatsen, antagen tid i Google map normalt ca 1 timma till 1,5 timmar, men i de flesta fall ca 2,5 timmar, Hinner en jädrans lång bit i och runt HuaHin på 2,5 timmar. Phuket är bra, absolut, men trafik och pris mässigt har du fel, i alla fall med det livet jag och många andra små familjer lever.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla försäkringsbolag har alltid någon finstilt klausul där de kan hänvisa till för att slippa betala ut.

Alla gamlingar har mer eller mindre alltid någon latent vilande åkomma, som kan bryta ut när som helst.

Demens är annars en vanlig åkomma som kan drabba äldre, inbillar mig att en dement människa borde kunna få en drägligare ålderdom i Thailand än vad som förekommer i Sverige.

Har du en yngre käresta inbillar jag mig att hon tar bättre hand om dig än vad du blir på demensboenden i Sverige.

Man kan nämligen mer eller mindre dagligen läsa om vilka missförhållanden som förekommer på dessa boenden, just där sparivern gått väl långt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta gäller vid svensk garantipension

Garantipensionen kan upphöra om du flyttar utomlands

Har du garantipension får du inte behålla den om du flyttar utanför Sverige. Planerar du att vara borta från Sverige i högst ett år kan du få behålla garantipensionen under din vistelse utanför Sverige. Det gäller även om du har inkomstpensionstillägg.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Amigo:

För det första han var där på besök hos sin fru, ett halv år, inte permanent utflyttat och för det andra vet inte om han hade fått behålla folkpensionen hade ändrat situationen särsklid mycket? Sen att han besöker fru där är väl helt normalt! De har varit gifta närmare 20 år 

 

Jag håller med dig att han skulle ha hållit sig i Finland och jag avrådde honom att åka pga hans situation men vad kan man göra, vuxen människa. Han hade en fulltäckande försäkring, men de begränsar den först när olyckan är framme.  Det står bara i allmänna villkor att befintliga sjukdomar kan minska ersättning. Vad han gjort tidigare är inte min sak att döma och troligen inte hade ändrat situationen om han så hade en pension på 20 000 SEK 

Låter märkligt, när man är skriven i Sverige och har en Svensk försäkring så brukar dom flyga hem en till Sverige fortast möjligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Vaxet older version:

 

Framgår så tydligt att vi tittar på olika kostnader. Mat ute, öl, nöjesliv av större format etc. bryr jag mig inte om och därmed inte dessa priser heller.

Men har du ett hus med pool och vill ha hjälp med lite trädgård och pool, du kanske vill måla om eller renovera, om man jobbar kanske en maid, ja listan kan bli lång, då är Phuket överlägset dyrast. Jag som Flyttade hit från att ha bott på Mallorca många år ser hur priserna i Phuket närmar sig dessa astronomiska höjder.

 

Kör du Rawai-Chalong-Phuket-flygplatsen, eller vill spela golf, morgon eller kväll så kommer du kanske ändra dig angående trafik, jag vet då en av oss inte jag pendlat till Bangkok, och en är lat och spelar just golf..

Körsträcka ca 44km till flygplatsen, antagen tid i Google map normalt ca 1 timma till 1,5 timmar, men i de flesta fall ca 2,5 timmar, Hinner en jädrans lång bit i och runt HuaHin på 2,5 timmar. Phuket är bra, absolut, men trafik och pris mässigt har du fel, i alla fall med det livet jag och många andra små familjer lever.

Jag har eget hus här och köper i mellanåt in tjänster för sånt jag inte vill pula med själv, jag anlitar grannen eller nån annan lokal förmåga och det kostar aldrig mer än 100 baht/tim. 

Anlita nåt företag skulle aldrig falla mig in, man får va lite om och omkring sig så hittar man. 

 

Kör runt en hel del med bilen och vart till flygplatsen senast för 2-3 mån sen, tog 1 tim dit å 1 tim hem.

När vi åkte till HH i början på Juli så slog det mig direkt när vi kom dit att fn vilken trafik. Petchkasem va rent bedrövligt seg. 

Det ökar med folk i HH i stort sett lika mycket som det gör i Phuket, trafiken på helgerna i HH är inte att leka med och när snabbtåget är klart så ska du få se på invasion som ger fina köer i butiker mm å golfbanorna kommer höja priserna å trycka ut för många spelare så det blir värsta kön där också efter några hål. 😉

 

Golf slutade jag med för ca 5 år sen, tycker att det är för varmt här för det. Men hade jag spelat golf så hade jag flyttat till HH direkt, HH är klockrent golf paradis, har kikat runt på samtliga banor på Phuket av ren nyfikenhet och dom kan inte mäta sig med banorna i HH. Dom första 4-5 åren i HH spelade jag ett par ggr i veckan men tröttnade som sagt pga värmen, 36-37 gr va inte ovanligt på golfbanan å det förtar hela grejen tycker jag. Har faktiskt sneglat lite på Spanien pga golfen, vår å höst där e nog jäkligt nice. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Låter märkligt, när man är skriven i Sverige och har en Svensk försäkring så brukar dom flyga hem en till Sverige fortast möjligt.

det står i allmänna villkoren att en befintlig sjukdom kan innebära att det blir restriktioner i försäkringen.erv.se / Om du är sjuk innan resan

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...