Jump to content
IGNORERAD

Säkert att köpa hus i Thailand?


ofan

Recommended Posts

9 minuter sedan, skrev Tommy:

Nu säger frun i huset att det skall vara möjligt för utlänningar att äga lite mark som huset står på, kanske sedan 2 år sedan...

 

OBS detta är INTE fakta, utan nåt hon uppfattat att regeringen i Thailand införde för att bland annat Kineser ville investera, om de fick äga marken.

 

Så kolla med en kunnig advokat.

 

EDIT: Hon googlade på Thai och tydligen får utlänningar äga 1 Rai! Googla!

 

 

MVH

 

Motkravet är väl att dom investerar ganska många miljoner i företag i Thailand. Ingen ny regel. Har funnits ganska länge

 

Edit: 40 miljoner baht ska investeras och lagen kom 1999

 

The Thai government created 1 exception in the Land Code Amendment Act no.8 (1999) which allows foreigners under strict conditions and with approval of the Minister of Interior to acquire 1 rai of land for residential purposes. This requires among others an investment into specific Thai bonds and funds of 40 million Thai baht.

 

https://www.thaicontracts.com/articles/8-thai-law-isn-t-simple/33-land-code-amendment-alien-ownership.html

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    10

  • Elmeri

    8

  • Tommy

    6

  • LTD

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev Tallviking:

 

Motkravet är väl att dom investerar ganska många miljoner i företag i Thailand. Ingen ny regel. Har funnits ganska länge

Osäker, vi översatte texten hon hittade på Thai, och jag såg inget om det, men fullt möjligt.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Osäker, vi översatte texten hon hittade på Thai, och jag såg inget om det, men fullt möjligt.

 

MVH

 

Kan vara detta förslag från 2022 hon läst

 

vet inte om det gick igenom och gällde i så fall bara speciella områden

 

https://thainews.prd.go.th/en/news/detail/TCATG221026100454016

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

 

Kan vara detta förslag från 2022 hon läst

 

vet inte om det gick igenom och gällde i så fall bara speciella områden

 

https://thainews.prd.go.th/en/news/detail/TCATG221026100454016

Jo, det såg jag.

Hoppsan, 40 miljoner Thb, lite tufft!

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

Jo, det såg jag.

Hoppsan, 40 miljoner Thb, lite tufft!

 

MVH

 

Finns ju många rika kineser......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Som vanligt så ska Boa52 in och tycka om mina åsikter som är vad jag tycker.

Bara för att hans förhållande är bra så måste tydligen alla andras vara det också!!!

Nu råkar jag ha pratat med några personer i Chiang Mai som det inte blev så lyckat för när dom köpt hus.

Jag gläds naturligtvis med alla det går bra för men är inte så naiv att jag tror det gör det för alla.

Så åter igen så skulle JAG föredra att hyra istället för att köpa.

Som utlänning kan man säkert bli rejält utsatt i Thailand om något går snett.

Sen vad det är som går snett är oviktigt i sammanhanget.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Som vanligt så ska Boa52 in och tycka om mina åsikter som är vad jag tycker.

Bara för att hans förhållande är bra så måste tydligen alla andras vara det också!!!

Nu råkar jag ha pratat med några personer i Chiang Mai som det inte blev så lyckat för när dom köpt hus.

Jag gläds naturligtvis med alla det går bra för men är inte så naiv att jag tror det gör det för alla.

Så åter igen så skulle JAG föredra att hyra istället för att köpa.

Som utlänning kan man säkert bli rejält utsatt i Thailand om något går snett.

Sen vad det är som går snett är oviktigt i sammanhanget.

Hyra är givetvis bäst om man är osäker, men litar man på sin fru och har barn ihop så är en investering helt klart motiverad.  Är du 60 år & tjejen 20 år och du börjar pumpa in pengar för ett hus på hennes mark ute bland gurkorna, ja då får man skylla sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
7 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Hyra är givetvis bäst om man är osäker, men litar man på sin fru och har barn ihop så är en investering helt klart motiverad.  Är du 60 år & tjejen 20 år och du börjar pumpa in pengar för ett hus på hennes mark ute bland gurkorna, ja då får man skylla sig själv.

Självklart är det så.

Men jag är tillräckligt gammal för att ha sett ett antal förhållanden rasa oavsett om dom haft barn.

Sen vet väl dom flesta vilka följder det kan få.

Men som sagt gläds jag med alla det går bra för.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har sina fördelar att ha ett eget boende i Thailand, "känns mera hemma" iallafall. Det var lätt att resa fram o tillbaka med handbaggage Man kan bli inskriven i "gula boken" och har man planer att stanna mer stadig i TH är det behagligt med eget. Vi har vårat på mörka sidan, nära Eastiny Resort & Spa Väg 7 går ganska nära men har inte stört mig än så länge (nu har jag inte varit där på 5 år) EN moske också ca ½ km bort men inte hört ett knyst därifrån.  Jag får varken hus, egendom eller pengar med mig ändå och har inga arvingar heller, om jag kolar så varför oroa sig för framtiden?  Tror ni att de i Titan fick glädje eller tröst av sina pengar? Som @Tommy  skrev, jag klarar mig oavsett vad som händer.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Nu behöver det ju inte vara att ett förhållande spricker som ställer till det.

En engelsman jag pratade med hade fått thailändare som grannar och dom förde ett satans oväsen.

Han klarade inte att bo kvar i huset och hade hyrt en lgh i stan så länge.

Efter ett år hade huset fortfarande inte blivit sålt så han var ganska frustrerad.

Saker kan ju ändra sig jäkligt fort om man har otur.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Saker kan ju ändra sig jäkligt fort om man har otur.

Ja jaa det kan hända i Veddesta likaväl som i Pattaya eller Nonwhere buri, man ska inte vara rädd för lite fight. 😄

 

Som Finlands nuvarande finansminister (Sann Finländare) sa::ironi: Våld är ett undervärderat sätt att lösa problem." :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Amigo:

Det har sina fördelar att ha ett eget boende i Thailand, "känns mera hemma" iallafall. Det var lätt att resa fram o tillbaka med handbaggage Man kan bli inskriven i "gula boken" och har man planer att stanna mer stadig i TH är det behagligt med eget. Vi har vårat på mörka sidan, nära Eastiny Resort & Spa Väg 7 går ganska nära men har inte stört mig än så länge (nu har jag inte varit där på 5 år) EN moske också ca ½ km bort men inte hört ett knyst därifrån.  Jag får varken hus, egendom eller pengar med mig ändå och har inga arvingar heller, om jag kolar så varför oroa sig för framtiden?  Tror ni att de i Titan fick glädje eller tröst av sina pengar? Som @Tommy  skrev, jag klarar mig oavsett vad som händer.

 

Är på samma barna jag med.

Vi köpte huset för 18 år sen, allt står på komandoran.

Så såg huset ut innan vi bestämde oss för att köpa det.

PA110015.thumb.JPG.641b37807fef92b68ab45ed8cad569bc.JPG

PA200004.thumb.JPG.7c536347a9481b1ee07d7c3d0f58f80c.JPG

och när vi flyttade in

32.thumb.JPG.2c9fbd613970c3510ba8bf267cd52c6c.JPG

Pris 1,2 milj B

Sen har vi byggt om det så att det blev ett 2 våningshus , så ser det ut idag

20190831_175328.thumb.jpg.7242d4f4011835a22e48bd419c51c0c2.jpg

 

Men den dag jag slutar jobba flyttar jag dit och blir boende där.

Trivs i Thai miljö fast vi har huset är i Ayutthaya, hennes bröder bodde i Chaiyaphum provins innan dom la pipen i vädret,

20171123_080124.thumb.jpg.551d07fe5957d4def7a90ae4f2c8e090.jpg

20171123_104900.thumb.jpg.b86a63caa343cce8e2fb54214a7780af.jpg

Mat det äter man på golvet hä ä sen gammalt

20171123_120213.thumb.jpg.ad87fa833cfcac3225777704e545ddd0.jpg

Komandoran i brodens exklusive kök

20171123_110804.thumb.jpg.b03dd093ff2bc4247f51f6d645dfe0bb.jpg

fanns knappt mobilt internet när vi var dit för 5 år sen men stortrivdes där

 

Mvh.Dolemon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart är man nästan aldrig i Thailand vekar det dumt att köpa nåt.

 

TS planerar dock att bo på heltid. 

 

Akta dig för de värsta fällorna @ofan och gå inte in med mer pengar än vad du i värsta fall kan förlora! 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Nu behöver det ju inte vara att ett förhållande spricker som ställer till det.

En engelsman jag pratade med hade fått thailändare som grannar och dom förde ett satans oväsen.

Han klarade inte att bo kvar i huset och hade hyrt en lgh i stan så länge.

Efter ett år hade huset fortfarande inte blivit sålt så han var ganska frustrerad.

Saker kan ju ändra sig jäkligt fort om man har otur.

Det kan ju även hända i Sverige om man har otur.

 

Litar man på sin fru så får man göra det bästa av situationen istället för att blåsa varandra.  (kolla på Rickard Olsson så ser du). Förövrigt en jäkligt trevlig kille som jag har haft mycket kul med genom åren.

 

Vem trodde att han skulle bli blåst? Ett felsteg räcker så trist är det både här och i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
10 minuter sedan, skrev Amigo:

Ja jaa det kan hända i Veddesta likaväl som i Pattaya eller Nonwhere buri, man ska inte vara rädd för lite fight. 😄

 

Som Finlands nuvarande finansminister (Sann Finländare) sa::ironi: Våld är ett undervärderat sätt att lösa problem." :ironi:

Jag gissar att du knappast tar en "fight med thailändare i Thailand för då ligger du jävligt illa till.

Men i Svedala kan man ju alltid försöka, även om det ser illa ut.

Sen skrev jag inget om var det kunde gå illa, för det kan det var som helst,vilket säkert dom flesta fattade.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här såg våran projekt: Våran unit är tredje från höger, jag skulle ha tagit den första men alla fyra var redan reserverade. Infarten blir längre för nån tusing per meter.

raaka_condo.thumb.jpg.a1c84974c8b8a6f8691a0c8a20200baf.jpg

piha.thumb.jpg.7c409ab18d7ed6521cad517378c89d9e.jpg

 

katu.thumb.jpg.7dd0c1e53b6dc2832c88a5595ffbe093.jpg

Vi köpte den så här. Allt är standard men djuger åt oss.

julkisivu_raaka.jpg.b26b4f58d610e2ccd2c0f9d9ccd989fa.jpg

Så kom jag på att man kan glassa in bilparkeringen, det är där jag tillbringar min tid mest,

piha_startti1.thumb.jpeg.ae3522f52dab9b69b8793dec9f26e42e.jpeg

 

piha_vaiheessa.jpg.988fb789be62112866e6ec6320e76140.jpg

 

piha_vaiheessa1.jpg.32b0a1b77aac3b32570faae31c076690.jpg

Så blev det 

piha_valmis.jpg.b6afed0edc8c60c68ba8d8bbecfc12a3.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Jag gissar att du knappast tar en "fight med thailändare i Thailand för då ligger du jävligt illa till.

Men i Svedala kan man ju alltid försöka, även om det ser illa ut.

Sen skrev jag inget om var det kunde gå illa, för det kan det var som helst,vilket säkert dom flesta fattade.

Undrar hur många emoij och ironiskyltar man behöver lägga för att det förstås som ironi? Sen jag försöker faktiskt vara trevlig och dela min erfarenhet om "projekt".

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Amigo:

Undrar hur många emoij och ironiskyltar man behöver lägga för att det förstås som ironi? Sen jag försöker faktiskt vara trevlig och dela min erfarenhet om "projekt".

Svårt att lära gamla hundar sitta.....

 

Hur stort har du där inne? Hur har området förändrats sedan du köpte? Prislapp? Nu då?

 

Borde vara en ultimat combo mellan hus och lägenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev apknug:

Borde vara en ultimat combo mellan hus och lägenhet.

Det är ca 100 kvm inkl tillbyggnad, delat på tre små sovrum uppe och vardagsrum och thaikök nere samt tillbyggnat. I runda slängar kom den kosta 2,5 miljoner THB, sen var det ju några AC, köksutrusning, spis, kyl, frys, tre TV mm. Tillbyggnaden kostade under 100 000 THB Två badrum, både nere o uppe. Försöker hitta planlösningen / ritningen men mina foton är som de är, oorganiserade. Vet inte hur priset har ändrats, alla unit har sålds men det det byggdes inte färdig med alla slängor. Det skulle ha blivit fler till höger i skärmdumpen, har för mig att till vänster också, tre som är färdiga syns svagt (under bilverkstad etc där B är rätt nära våran unit.)

image.png.e270c79ca7ea7a1864aaec947ac7f316.png

Från camera mot gatan.JPEG_20230519_121458_249489046187410586.jpg.81be0a7faf5385f21fb1a3b40bced44c.jpg

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
46 minuter sedan, skrev Amigo:

Undrar hur många emoij och ironiskyltar man behöver lägga för att det förstås som ironi? Sen jag försöker faktiskt vara trevlig och dela min erfarenhet om "projekt".

Om du nu ska försöka vara lustig så skriv mer lustigt då.

Att behöva komplettera sin text med emojs ser mest tunt ut.

Men det verkar svårt för dom flesta vid ett tangentbord nuförtiden.

För mig är det vad folk skriver som gäller.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Om du nu ska försöka vara lustig så skriv mer lustigt då.

Att behöva komplettera sin text med emojs ser mest tunt ut.

Men det verkar svårt för dom flesta vid ett tangentbord nuförtiden.

För mig är det vad folk skriver som gäller.

Jag ger mig, Du har så rätt, förlåt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så såldes kåken innan nåt var ens påbörjat:

esite.jpeg.05a5b789bb8a8b101dc0fe6ca35abf22.jpeg

 

Och ungefär så blev det till slut:

pohjapiirrustus.thumb.jpeg.24f3dc383cf785e8d5c67f719de0ee49.jpeg

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Amigo:

Så såldes kåken innan nåt var ens påbörjat:

esite.jpeg.05a5b789bb8a8b101dc0fe6ca35abf22.jpeg

 

Och ungefär så blev det till slut:

pohjapiirrustus.thumb.jpeg.24f3dc383cf785e8d5c67f719de0ee49.jpeg

Påminner ganska mycket om vårat "Townhouse" i storlek och utförande, men ert är bredare och kanske lite kortare.

Vi har renoverat/ byggt till i 2 omgångar.

Första var en enkel uppfräschning, mest färg, nya badrum på båda våningarna och lite solskydd.

Sen brann grann-radhuset, och vi behövde reparera vårt hem...

 

Då tog vi och byggde om, lite som ni gjort, fast Bilparkeringen blev ett hyfsat stort rum 25m2, ungefär

Istället för att bara lägga tak över "Bilparkeringen" så Byggdes en stor altan , som tak, och ytterväggen på andra våningen i det som kallas "master bedroom+ bedroom1" flyttades ut 1 meter över "Bilparkeringen" så att det rummet blev betydligt mycket större.

Sen byggde vi in "Köket" med tak, väggar och en ordentlig fläkt "Farrang-style", eftersom det var helt öppet under ett skärmtak bakom huset,

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Istället för att bara lägga tak över "Bilparkeringe

Det blev en extra rum för oss också, en L format, totalt 21 kvm. Köket är också med tak o väggar, inte ritat i sin helhet i "ritningen" Vad kan den vara, 2,5 m x 5,6 m VI har ju vatten tank på 3 kbm, två tvättmaskiner, ugn och annat som man brukar ha i köket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lång text för den som orkar läsa.. 

 

Ang att äga eller inte äga sin bostad i Thailand tvistar de lärde om, personligen har jag alltid sagt att köpa bostad i Thailand är en mycket dålig investering och det är det om man bara ser till den ekonomiska biten. Själv hade jag bestämt mig för att aldrig i helsike köpa ett hus här men efter 8 år i Hua Hin så hade jag börjat tröttna på hyresvärdar med brist på sunt förnuft och när vi flyttade till Rawai och fick nys på ett hus i precis det läget där vi ville bo som såldes med en rejäl covid rabatt så kunde jag inte låta bli. Huset var ett renoveringsobjekt och renoveringen blev betydligt mer omfattande än jag först tänkt, typ 95% av huset är nytt, bara en del av stommen är kvar. Med facit i hand så är det trots covid rabatt ingen bra ekonomisk affär jämfört med om jag haft pengarna på börsen men jag är rätt säker på att huset pga läget är ganska enkelt att sälja utan att göra förlust. Jag lyckades ju genomföra hela renoveringen med burmeser som jag betalade varje dag för utfört arbete och jag fixade själv allt inköp av material och pekade med hela handen hur dom skulle bygga. Idag är det i stort sett omöjligt att göra på samma sätt, det finns inga arbetslösa burmeser här längre och renovera via att anlita att byggföretag blir minst dubbla kostnaden och med betydligt sämre resultat.

 

Men det har varit och är en mycket bra investering i livskvalitet, både jag och tjejen trivs otroligt mycket bättre i vårt eget hus där vi gör som vi själva vill och vi har inrett det precis så som vi vill ha det. Bekvämare boende utifrån mina preferenser får jag leta efter. 

 

Så till det här med att man som falang inte kan äga mark som ju ställer till det en del. 

Personligen så har jag en Usufruct vilket jag tyckte var det bästa lagliga alternativet. Äga via företag kan ge en bättre kontroll men att göra det lagligt är både komplicerat och mycket dyrt. 

Företaget skall ha en rullande verksamhet och alla delägarna skall kunna visa att dom hade pengar till sin del annars är dom nominees vilket är olagligt. Regeringen innan juntakuppen 2014 hade precis innan kuppen bestämt sig för att slå ner på alla olagliga företagskonstellationer som äger fastigheter men det kom av sig pga juntans övertag av makten. Men NÄR kommer man att ta upp den frågan igen?... Den dagen kommer det att bli jobbigt för dem som har hus på företag som inte uppfyller allt som krävs för att det ska vara lagligt och det är många delar, så många att jag inte orkar gå in på alla här. 

 

Leasing då, ja leasing är ett trygg och okomplicerat sätt att ”äga” som gör det möjligt att sälja utan att behöva tjafsa med frun el dyl. 

MEN… Det är enligt lag bara mögligt att leasa i 30 år, alla avtal som innehåller optioner om 30 extra år eller tom 30+30 som en del har gör faktiskt hela avtalet ogiltigt och den som är markägare när dom första 30 åren löpt ut behöver absolut inte kännas vid den här optionen, om inte falangen äger själva huset vilket få gör så kan dom kasta ut en rakt av och om man äger själva huset så kan man nekas tillträde till det. Ett 30 årigt leasing avtal är enligt lag bara möjligt att förlänga först när 27 år har gått men där fuskas det en hel del på Landoffice kontoren runt om i landet så den möjligheten KAN finnas men inget man ska räkna med till 100%. En leasing är alltså eg inget annat än en 30 årig hyra där man betalar i förskott. 

 

Med en Usufruct som jag själv valde så har man besittningsrätt till huset så länge man lever och är den som bestämmer vem som ska bo där och den som har rätt att hyra ut mm, man kan ex leasa ut fastigheten på 30 år till någon om man vill, ex till ens barn när man börjar komma till åren och det är då först när den leasingen löper ut som själva ägaren till fastigheten får tillbaka den. 

Med en Usufruct så är det i princip omöjligt att belåna eller sälja fastigheten om inte usufruct innehavaren ger sitt godkännande och släpper sin usufruct vilket gör det väldigt svårt för den som på pappret äger fastigheten att omsätta den i pengar och det är det som är hela grejen när man köper hus här, att se till så att enda sättet för den som äger fastigheten att omsätta den i pengar är att göra upp en deal med DIG och ingen annan. 

En usufruct är dessutom billig, 75 baht i registrering det är allt. 

 

30 årig leasing kostar 1,1% av fastighetens värde/leasingavgiften i avgift när man registrerar vilket blir ganska många tusenlappar och värdet kan man inte sätta till något godtyckligt belopp utan ska vara marknadsvärdet. 

 

Äga via företag är dyrast, räkna med 30-50.000/år iaf och har man inte ett lagligt och smart upplägg kan det bli mycket dyrare. Dessutom så skall företaget betala skatt på den hyra man kunde fått in om inte DU (VD:n) hade bott i huset. Men visst om man har ett smart upplägg med A/B aktier mm så är äga via företag det som ger bäst kontroll, det finns en massa smarta grejer man kan hitta på med bolag men allt står och faller med om bolaget har en laglig verksamhet, att ha ett bolag som bara finns för att äga en fastighet är väldigt långt ifrån lagligt.  

 

Sen finns det andra krångliga upplägg med superficies å dyl men det får ni googla på. 

 

Själv tyckte jag att Usufruct kändes bäst men det gäller att vara påläst för det är väldigt vanligt att Landoffice nekar och inte vill godkänna Usufruct. Dom försökte samma sak med oss men jag hade läst på och triggat tjejen i hur hon skulle uppträda på Landoffice så det gick vägen. 

 

Många tänker som så att dom har en bra relation och litar på sin tjej mm men missar vad som händer i det fall tjejen går bort före dom själva vilket givetvis inte är tanken men som mycket väl kan hända. Har man då glömt det här med testamente så står man där med en släkt som skiter fullständigt i falangen, dom ser bara pengarna i huset dom har ärvt. 

Man kan som utlänning ärva en fastighet i Thailand men den måste säljas inom ett år. 

 

Att sälja ett beg hus i Thailand är långt ifrån lätt men som alltid så är det läget som avgör, så oavsett om ni tänker att här vill jag bo resten av livet så tänk till lite på vad som kan hända om grannar börjar föda upp hundar eller bygger en hönsgård, det kan uppstå en massa saker som gör att man trots allt vill flytta och står då huset på mark i ex tjejens hemby så är det ju bara att glömma huset. 

 

Så här såg vårt hus ut när vi köpte det. 

Screenshot_20230714_150608_com.android.gallery3d.thumb.jpg.e8b96a258c99c2b3e55c3704dc9246f0.jpg

 

Så här såg det ut efter 5 mån när vi flyttade in. Planen är att det ska bli en pool på gräsmattan framför huset när jag väl bestämt mig för typ av pool. 

Screenshot_20230714_150642_com.android.gallery3d.thumb.jpg.31eeefae020b0ae1f49825571be1afae.jpg

 

Tanken är också att bygga carport på infarten så nuvarande carport kan integreras i huset. 

IMG_20220107_134936.thumb.jpg.d32020d2b4e7e1f3aa6dc8dea1ef2339.jpg

 

 

 

 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...