Jump to content
IGNORERAD

Dagar kvar innan nästa resa till LOS


Nerike

Recommended Posts

Scandinaviancorner
On 2023-09-13 at 23:34, skrev wavis:

Blev till att åka 11e Jan till 11e Feb ,, Issan (suck)  i två veckor ,,, Sen ner till syd 10 mil  Hua hin ... Prachuap Khiri Khan, Lite att utforska av den delen av Thailand ,,,Blir till o hyra bil först uppe i Issan sen ner till Bkk med buss sen hyra en till ,,, .. Snart dags för o köpa en picks i Thailand...

Ja men då ses vi i KK

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Ja men då ses vi i KK

Inte alls omöjligt,, Kommer jag förbi så tittar jag in . 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev thongniam:

42 dagar kvar  ner 29/10 och hem den 11/5.

THAI bägge vägar

Dags att börja möblera 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Dags att börja möblera 🙂

Japp. Hann bara med säng o AC i vårat sovrum innan vi åkte hem

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-09-16 at 03:50, skrev wavis:

Ja du , Vi pratar faktiskt om det men HH inget för mig i så fall kolla läget lite  längre ner  typ Pkk vill kolla den landremsan lite mer  ,, Men inte omöjligt att man drar ner till Rawai då jag vart där från 2010  o en gäkla massa gånger fram till 2017 ,, o varför inte stanna till på kao sok på vägen dit , Ja mycket att tänka på , Men det viktigaste Darlingen ska ha sitt o jag mitt så bägge blir nöjda 

Tyckte mig läsa att ni skulle till HH efter Isaan men Rawai är ju riktigt nice 👍 

Men tråkigare stad än Pkk får man leta efter enligt min personliga smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-09-16 at 02:11, skrev LTD:

Ska det få plats en moppe på flaket så måste det va en pickis med liten hytt, en 4 dörrars har för litet flak. 

Jag hade en med minibaksäte å då fick moppen precis plats, men det va rätt meckigt att lasta av å på moppen så det blev bara på en resa som vi tog med den.

Gillar också att sitta högt så man för en bra blick över trafiken men suven jag har nu är mycket skönare att köra, hyr hellre moppe på plats om vi åker nånstans. 

Har haft mängder med moppar på flaket på min 4 dörrars Toyota, inga problem alls, ..inte samtidigt dock...555..

Ställer man den lite diagonalt får även de nya lite längre mc plats.

  • Ge karma 3

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, Baa said:

Har haft mängder med moppar på flaket på min 4 dörrars Toyota, inga problem alls, ..inte samtidigt dock...555..

Ställer man den lite diagonalt får även de nya lite längre mc plats.

Håller helt med! Har en 4-dörrars Cheva-pickup. Inga problem med moppen på flaket. Har en 150 cc yamaha.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-09-15 at 21:11, skrev LTD:

Ska det få plats en moppe på flaket så måste det va en pickis med liten hytt, en 4 dörrars har för litet flak. 

Jag hade en med minibaksäte å då fick moppen precis plats, men det va rätt meckigt att lasta av å på moppen så det blev bara på en resa som vi tog med den.

Gillar också att sitta högt så man för en bra blick över trafiken men suven jag har nu är mycket skönare att köra, hyr hellre moppe på plats om vi åker nånstans. 

Lastat moppar på 4 dörrars utan problem, inga konstigheter. Både på vår gamla Mitsu och nu på Toyota.

Gör om och gör rätt 🙂

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Lastat moppar på 4 dörrars utan problem, inga konstigheter. Både på vår gamla Mitsu och nu på Toyota.

Gör om och gör rätt 🙂

Bakgavellyft? 

Lasthöjden är inte nådig. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Baa:

Har haft mängder med moppar på flaket på min 4 dörrars Toyota, inga problem alls, ..inte samtidigt dock...555..

Ställer man den lite diagonalt får även de nya lite längre mc plats.

Med stängd baklucka? 

Min pcx fick precis plats på diagonalen på min pickis, hytt med litet baksäte. Stängd baklucka givetvis då det väl är olagligt att köra med öppen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Lastat moppar på 4 dörrars utan problem, inga konstigheter. Både på vår gamla Mitsu och nu på Toyota.

Gör om och gör rätt 🙂

Med stängd baklucka? Är click så mycket mindre? 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev LTD:

Med stängd baklucka? Är click så mycket mindre? 

Stängd baklucka, yes.....och flera här i tråden ser jag.

Är ju bara att ge dig ut på vägen så ser du nog många fler 4 dörrars med moppe bakpå.

Du ställer den naturligtvis på tvären, hörn till hörn, blir liksom mest plats så.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Stängd baklucka, yes.....och flera här i tråden ser jag.

Är ju bara att ge dig ut på vägen så ser du nog många fler 4 dörrars med moppe bakpå.

Ok då måste moppar typ click vara betydligt mindre än pcx, min fick plats med ett par cm tillgodo på diagonalen och då va det större flak än på 4 dörrars. E väl därför pcx är så mycket skönare att köra

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev LTD:

Ok då måste moppar typ click vara betydligt mindre än pcx, min fick plats med ett par cm tillgodo på diagonalen och då va det större flak än på 4 dörrars. E väl därför pcx är så mycket skönare att köra

Har aldrig haft någon click på, bara dream och wave, och som sagt, inte rakt på flaket, från hörn till hörn, funkar jättebra.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har aldrig haft någon click på, bara dream och wave, och som sagt, inte rakt på flaket, från hörn till hörn, funkar jättebra.

 

dom mopparna är ju betydligt mindre än pcx så det är ju fusk 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev LTD:

dom mopparna är ju betydligt mindre än pcx så det är ju fusk 

Jag hade en click och min tjej en pcx när vi tog färjan till Koh Chang.

 

Hon fick betala för Bigbike......

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev LTD:

dom mopparna är ju betydligt mindre än pcx så det är ju fusk 

Inte alls något fusk...Bara rena fakta...

Men dina pcx är naturligtvis längre än våra.😄😄😄

T o m Hondas ganska stora 350 cc moppe fick plats men då måste man svänga på framhjulet.

received_947340460086134.jpeg

Ändrades av Baa
  • Ge karma 4

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En sådan här har vi. Inga problem att få plats med den på flaket på vår 4-dörrars pickup med stängd bak lucka!

2.png.cd133f3fb0f02cb334874deb3f30e117.png

 

 

Den är ju rätt så lång!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-09-17 at 16:22, skrev LTD:

Ok då måste moppar typ click vara betydligt mindre än pcx

Totallängden på dessa moppar är likvärdig.

PCX har ca 100mm längre hjulbas, men dock 13"' och 14'' hjul, medan typ Dream har 18'' hjul, så totallängden, ytterkant hjul-hjul blir i princip den samma.

  • Ge karma 3

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...