Jump to content
IGNORERAD

Dagar kvar innan nästa resa till LOS


Nerike

Recommended Posts

91 Dagar kvar innan man landar i Bangkok
Åker med Qatar Airways, kostade 7 880 SEK

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nerike:

91 Dagar kvar innan man landar i Bangkok
Åker med Qatar Airways, kostade 7 880 SEK

Bra pris. Hur länge stannar du?

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev rolba:

Bra pris. Hur länge stannar du?

30 dagar

90 dagar kvar

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

8 dagar kvar, blev Thai Airways för 9288 har jag för mig det kostade. Drygt två veckor, mestadels arbete denna gång.

  • Ge karma 1

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Har läst lite om säkerhetskontrollen på Arlanda, är det den nya säkerhetskontrollen som gäller nu.
Dvs. Elektronit kan ligga kvar i handbagaget (dator, mobil), för man har ju läst att batteriapparater skall checkas in.
 

Glöm frågan har hittat vad som gäller, det var att man inte får checka in batteriprodukter och vissa produkter fick man både checka in samt ha i handbagaget

Ändrades av Nerike
  • Ge karma 1

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Nerike:

Har läst lite om säkerhetskontrollen på Arlanda, är det den nya säkerhetskontrollen som gäller nu.
Dvs. Elektronit kan ligga kvar i handbagaget (dator, mobil), för man har ju läst att batteriapparater skall checkas in.
 

Glöm frågan har hittat vad som gäller, det var att man inte får checka in batteriprodukter och vissa produkter fick man både checka in samt ha i handbagaget

5F är den nya, jag passerade där för någon månad sedan och det gick galant förutom att de gick och kollade min stora powerbank manuellt hos någon supervisor.
https://www.swedavia.se/arlanda/sakerhetskontroll/

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

28 april åker jag dit och hälsar på frugan några veckor

Blev Qtar B787-A380-A380-B787

Blir även ett besök på Al Safwa First Lounge  då jag tog ett lite längre stopp på nedresan 🙂

  • Ge karma 5

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

28 april åker jag dit och hälsar på frugan några veckor

Blev Qtar B787-A380-A380-B787

Blir även ett besök på Al Safwa First Lounge  då jag tog ett lite längre stopp på nedresan 🙂

Jag har dom här planen enligt biljetten
Arlanda - Doha Boeing 777-300, Doha - Bangkok Boeing 787-8, Bangkok - Doha Airbus A380-800, Doha - Arlanda Boeing 787-9
Så det verkar inte vara finnair som kör Arlanda - Doha samt Doha - Arlanda då dom inte har några Boeing plan i sin flotta

  • Ge karma 3

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nerike:

Jag har dom här planen enligt biljetten
Arlanda - Doha Boeing 777-300, Doha - Bangkok Boeing 787-8, Bangkok - Doha Airbus A380-800, Doha - Arlanda Boeing 787-9
Så det verkar inte vara finnair som kör Arlanda - Doha samt Doha - Arlanda då dom inte har några Boeing plan i sin flotta

Qtar kör morgonflyget och finnarna på eftermiddagen 

  • Ge karma 3

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Qtar kör morgonflyget och finnarna på eftermiddagen 

Perfekt då vi åker 09 15

  • Ge karma 1

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev rolba:

13 dagar knappt.

Börjar bli stressigt nu.

 

Stressigt o tömma alla lager med dricka?

  • Ge karma 1
  • Haha 2

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev rolba:

OT.

Finns det någon lounge som är öppen innanför passkontrollen på Arlanda nu för tiden?

Finns säkert det, men jag brukar komma ca 2-3 timmar innan flyget och då hinner man bara med 2 stooora öl så lounge har jag aldrig behövt använda på Arlanda.
 

  • Ge karma 3

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

OT.

Finns det någon lounge som är öppen innanför passkontrollen på Arlanda nu för tiden?

Tror att det bara American Express Pop-up Lounge  vid F26 som flyttat dit tillfälligt när det byggs om på gamla stället.

Ser nu att den ligger före passkontrollen

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 2

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev rolba:

OT.

Finns det någon lounge som är öppen innanför passkontrollen på Arlanda nu för tiden?

 

Ja, Menzies har en på T2 och en på T5. Båda heter The Pearl. Nytt namn men samma usla standard som föregångaren Norrsken enligt pålitlig källa.

  • Ge karma 1

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Lucky:

 

Ja, Menzies har en på T2 och en på T5. Båda heter The Pearl. Nytt namn men samma usla standard som föregångaren Norrsken enligt pålitlig källa.

De är före passkontrollen. Tyvärr har inte Arlanda någon lounge efter den, då den stängde när de började bygga om.

Får hoppas att de öppnar en ny när allt är klart

  • Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Lucky:

 

Ja, Menzies har en på T2 och en på T5. Båda heter The Pearl. Nytt namn men samma usla standard som föregångaren Norrsken enligt pålitlig källa.

Jag släpar förmodligen på 2 thaidamer så behöver komma igenom passkontrollen innan man kan slappna av.

  • Ge karma 1
  • Haha 6
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

De är före passkontrollen. Tyvärr har inte Arlanda någon lounge efter den, då den stängde när de började bygga om.

Får hoppas att de öppnar en ny när allt är klart

De slog väl igen i samband med covid och har inte öppnat sedan dess.

Jaja, vad är väl en bal på slottet.

Man får väl ta en bira med pöbeln och fresta på kontot för barnbarnen 😇

  • Ge karma 4
  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev rolba:

De slog väl igen i samband med covid och har inte öppnat sedan dess.

Jaja, vad är väl en bal på slottet.

Man får väl ta en bira med pöbeln och fresta på kontot för barnbarnen 😇

Avstå Pearl lounge, fd Norrsken, såvida du inte kommer in fritt o vill se spektaklet.

Troligtvis en av världens sämsta lounge, ett skämt och skam för Sveriges största flygplats.

Läs gärna recensionerna på google, de är roande och komiska.

  • Ge karma 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Avstå Pearl lounge, fd Norrsken, såvida du inte kommer in fritt o vill se spektaklet.

Troligtvis en av världens sämsta lounge, ett skämt och skam för Sveriges största flygplats.

Läs gärna recensionerna på google, de är roande och komiska.

Är den inte lika bra som denna?

😉

 

  • Haha 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Soengsang:

Avstå Pearl lounge, fd Norrsken, såvida du inte kommer in fritt o vill se spektaklet.

Troligtvis en av världens sämsta lounge, ett skämt och skam för Sveriges största flygplats.

Läs gärna recensionerna på google, de är roande och komiska.

Det är jäkligt synd att man inte har tillgång till nån vettig lounge på Arlanda när man flyger Business med Qatar eller Emirates. 

 

De på F piren var ändå OK om man jämför med Norrsken.

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...