Jump to content
IGNORERAD

Dagar kvar innan nästa resa till LOS


Nerike

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev Mankan:

Våfflor med sylt och grädde vill jag minnas var det enda som stack ut i den loungen. I övrigt snarlik menzies loungerna eller vad de nu heter.

CIMG1199.jpeg

CIMG1198.jpeg

CIMG1196.jpeg

CIMG1194.jpeg

De var två stycken lounger, en på nedervåningen och en där uppe. 

 

Den ena hade "champagne" och den andra Gin Tonic, ville man ha båda fick man besöka bägge.

 

"Maten" var inte bättre än i Norrsken.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

69 dagar. Från Kastrup 08:35 på morgonen så det blir ingen tid till något lounge häng.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev rolba:

9, the magic number. 

Oavsett är det härligt med ensiffrigt.

 

Härda ut! 

 

Snart slipper du furustickor i limpmackorna..

 

 

Fan svårt med vettiga billiga biljetter nu.

Ändrades av apknug
  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev apknug:

De var två stycken lounger, en på nedervåningen och en där uppe. 

 

Den ena hade "champagne" och den andra Gin Tonic, ville man ha båda fick man besöka bägge.

 

"Maten" var inte bättre än i Norrsken.

Ja bilderna är från den där uppe som man tidigare fick acces till med Emirates Business. Den där nere innan passkontrollen var en menzies lounge där det gick att komma in med priorety pass. Den har jag besökt många gånger eftersom jag väldigt sälllan flyger bussines.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja bilderna är från den där uppe som man tidigare fick acces till med Emirates Business. Den där nere innan passkontrollen var en menzies lounge där det gick att komma in med priorety pass. Den har jag besökt många gånger eftersom jag väldigt sälllan flyger bussines.

Det stämmer, båda var Menzies lounger både uppe o nere. Precis som Norrsken och Aurora i T2. Det var bara SAS och Amex, om man räknar den, som lnte var Menzies. Man kom in i alla fyra med PP eller Lounge Key.

 

Nu ska all trängas i Norrsken både Business resenärer och de med Priority Pass och äta dillkryddade potatis snacks.......

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev apknug:

Det stämmer, båda var Menzies lounger både uppe o nere. Precis som Norrsken och Aurora i T2. Det var bara SAS och Amex, om man räknar den, som lnte var Menzies. Man kom in i alla fyra med PP eller Lounge Key.

 

Nu ska all trängas i Norrsken både Business resenärer och de med Priority Pass och äta dillkryddade potatis snacks.......

Jag har för mig att det inte gicka att komma in där uppe med PP men kanske kommer ihåg fel.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har för mig att det inte gicka att komma in där uppe med PP men kanske kommer ihåg fel.

Jag hängde i bägge med mitt PP flera gånger. 

 

Det var lite konstiga drakar som jobbade där inne som inbland tyckte att man skulle gå till en viss Lounge om man flög med ett visst bolag fast man kunde välja fritt.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-09-09 at 06:40, skrev Soengsang:

Avstå Pearl lounge, fd Norrsken, såvida du inte kommer in fritt o vill se spektaklet.

Troligtvis en av världens sämsta lounge, ett skämt och skam för Sveriges största flygplats.

Läs gärna recensionerna på google, de är roande och komiska.

Sveriges största flygplats är en skam i sig själv. 

Swedavias monopol är inte direkt gynnsamt för medborgarna i Sverige. 

 

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Blev till att åka 11e Jan till 11e Feb ,, Issan (suck)  i två veckor ,,, Sen ner till syd 10 mil  Hua hin ... Prachuap Khiri Khan, Lite att utforska av den delen av Thailand ,,,Blir till o hyra bil först uppe i Issan sen ner till Bkk med buss sen hyra en till ,,, .. Snart dags för o köpa en picks i Thailand...

  • Ge karma 6
Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Nicholas:

Sveriges största flygplats är en skam i sig själv. 

Swedavias monopol är inte direkt gynnsamt för medborgarna i Sverige. 

 

Detta skrevs i Maj 2022:

 

NYHET: Pontus in the Air stänger sin verksamhet på Arlanda, efter meningsskiljaktigheter med Swedavia som enligt Pontus Frithiof ”har valt att tolka upphandlingslagstiftningen som att vi inte är hyresgäster utan att vi bedriver restaurangverksamhet i form av en tjänst”.

 

Det här innebär att Pontus in the Air inte får sitt hyreskontrakt förlängt och att restaurangen stänger under 2022. Vidare skriver Pontus Frithiof: ”Man kan läsa på Swedavias hemsida att man har förberett sig länge, tar ett avstamp i att utveckla flygplatsen med ett brett F&B-utbud i framtiden där man fokuserar på en bred sortimentsmix och ett högt upplevt prisvärde. Om det rimmar med korta kontrakt, klustrade upphandlingar (där varje aktör måste driva flera enheter) och högsta hyran låter vi framtidens gäster bedöma!”

 

Idag meddelade samtidigt Swedavia att man planerar många nya etableringar under 2023/2024 och att man redan i dagarna öppnar buffékonceptet Taste by Nordrest i Terminal 5. 

 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-09-14 at 04:34, skrev wavis:

Blev till att åka 11e Jan till 11e Feb ,, Issan (suck)  i två veckor ,,, Sen ner till syd 10 mil  Hua hin ... Prachuap Khiri Khan, Lite att utforska av den delen av Thailand ,,,Blir till o hyra bil först uppe i Issan sen ner till Bkk med buss sen hyra en till ,,, .. Snart dags för o köpa en picks i Thailand...

Varför en Pickis? Lastar bra men oftast obekväma, i en vanlig sedan blir bilresan skönare.

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev MickeN:

Ett steg närmare Thailands resan, bilen är såld och 22 dagar kvar.20230915_102611.thumb.jpg.fa266f1dce9285475ee490cbd0ed5e40.jpg

Skål och välkommen tillbaka till Thailand. 

20230318_165132.jpg

  • Ge karma 8
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev rolle68:

Skål och välkommen tillbaka till Thailand. 

20230318_165132.jpg

Några skålar kan det bli när man väl är där.

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev MickeN:

Ett steg närmare Thailands resan, bilen är såld och 22 dagar kvar.20230915_102611.thumb.jpg.fa266f1dce9285475ee490cbd0ed5e40.jpg

Jag har bara lyckats bli av med en bil den här säsongen och den var inte ens min. Hade siktet inställt på tre eller fyra. Fortfarande sju bilar och en buss på gården. Jag åker ändå. 😉.

5 dagar kvar.

  • Ge karma 6
  • Haha 8
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev rolba:

Jag har bara lyckats bli av med en bil den här säsongen och den var inte ens min. Hade siktet inställt på tre eller fyra. Fortfarande sju bilar och en buss på gården. Jag åker ändå. 😉.

5 dagar kvar.

Bra val att åka ner innan vintern kommer och inte till nästa sommar!

 

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Varför en Pickis? Lastar bra men oftast obekväma, i en vanlig sedan blir bilresan skönare.

Tycker man sitter upp lite på en pickis och ser bra ut  , Sen framförallt en moppe där bak,,, 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wavis:

Tycker man sitter upp lite på en pickis och ser bra ut  , Sen framförallt en moppe där bak,,, 

Går in många moppar. 

Sitter högre än valfri pickis.

 

20221211_195158.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nicholas:

Går in många moppar. 

Sitter högre än valfri pickis.

 

20221211_195158.jpg

He He   lite överkurs,, men ok

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev wavis:

Tycker man sitter upp lite på en pickis och ser bra ut  , Sen framförallt en moppe där bak,,, 

Ska det få plats en moppe på flaket så måste det va en pickis med liten hytt, en 4 dörrars har för litet flak. 

Jag hade en med minibaksäte å då fick moppen precis plats, men det va rätt meckigt att lasta av å på moppen så det blev bara på en resa som vi tog med den.

Gillar också att sitta högt så man för en bra blick över trafiken men suven jag har nu är mycket skönare att köra, hyr hellre moppe på plats om vi åker nånstans. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det 12 dagar kvar till take off

Ändrades av Nerike
  • Ge karma 4

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-09-14 at 04:34, skrev wavis:

Blev till att åka 11e Jan till 11e Feb ,, Issan (suck)  i två veckor ,,, Sen ner till syd 10 mil  Hua hin ... Prachuap Khiri Khan, Lite att utforska av den delen av Thailand ,,,Blir till o hyra bil först uppe i Issan sen ner till Bkk med buss sen hyra en till ,,, .. Snart dags för o köpa en picks i Thailand...

Bara en mån i Thailand å sabba 2v i Isaan, låt tjejen åka dit sälj istället å vänta på henne i HH, 2v ensam där med grabbarna kan du nog stå ut med 🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Bara en mån i Thailand å sabba 2v i Isaan, låt tjejen åka dit sälj istället å vänta på henne i HH, 2v ensam där med grabbarna kan du nog stå ut med 🙃

Ja du , Vi pratar faktiskt om det men HH inget för mig i så fall kolla läget lite  längre ner  typ Pkk vill kolla den landremsan lite mer  ,, Men inte omöjligt att man drar ner till Rawai då jag vart där från 2010  o en gäkla massa gånger fram till 2017 ,, o varför inte stanna till på kao sok på vägen dit , Ja mycket att tänka på , Men det viktigaste Darlingen ska ha sitt o jag mitt så bägge blir nöjda 

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...