Jump to content
IGNORERAD

Inrikesflyg i Thailand


hasseryd

Recommended Posts

Jag bor i Chiangmai och tänkte att jag skulle ge mej en Födelsedagspresent , en tripp till Fiskebyn (Pattaya)

Så jag sökte på flyg Chiangmai-Suvanabhuni (Bangkok om ni inte viste) och sen Taxi eller buss till Partis   Får efter sökning svar att Tur/Returbiljett kostar som billigast 915 b. Hur kan det vara så relativt billigt när en enkel Bussbiljet Chiangmai- BKk kostar runt 700 b...  Bara en fundering!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev hasseryd:

Jag bor i Chiangmai och tänkte att jag skulle ge mej en Födelsedagspresent , en tripp till Fiskebyn (Pattaya)

Så jag sökte på flyg Chiangmai-Suvanabhuni (Bangkok om ni inte viste) och sen Taxi eller buss till Partis   Får efter sökning svar att Tur/Returbiljett kostar som billigast 915 b. Hur kan det vara så relativt billigt när en enkel Bussbiljet Chiangmai- BKk kostar runt 700 b...  Bara en fundering!!!

Ditt inlägg väcker ju lite frågor. Hur har du egentligen sökt? Har du fått ett paketpris med taxi eller buss och flyg? Buss från BKK till Pattaya är ju rätt billigt men taxi kostar i regel ca: 1000THB enkel väg. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara Flyg med  Appen Cheap Flight och fick då som billigast 878 b tur/retur sen hadde jag planerat ta buss till Pattaya kostar runt 200 b ( ev Taxi för ...1100 b)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev hasseryd:

Bara Flyg med  Appen Cheap Flight och fick då som billigast 878 b tur/retur sen hadde jag planerat ta buss till Pattaya kostar runt 200 b ( ev Taxi för ...1100 b)

 

Ja det låter nu onekligen väldigt billigt. Jag har själv inte erfarenhet av appen.  

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hasseryd:

Jag bor i Chiangmai och tänkte att jag skulle ge mej en Födelsedagspresent , en tripp till Fiskebyn (Pattaya)

Så jag sökte på flyg Chiangmai-Suvanabhuni (Bangkok om ni inte viste) och sen Taxi eller buss till Partis   Får efter sökning svar att Tur/Returbiljett kostar som billigast 915 b. Hur kan det vara så relativt billigt när en enkel Bussbiljet Chiangmai- BKk kostar runt 700 b...  Bara en fundering!!!

Det är nog inget skumt. Inrikesflyg har väl alltid varit billigt, vet att jag flugit mellan Bangkok och Buriram många gånger för typ 7-800 baht (enkel).

 

Dock får du nog räkna med tillägg för bagage etc om du har nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Personligen skulle jag aldrig boka via dessa online resebyråer, ytterst lite dyrare att boka direkt från flygbolagen, om inte billigare.

Definitivt smidigare om något krångel att ha att göra direkt med flygbolaget.

Jag har bokat via Airasia, Nok, Bkk air och Thai.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...