Jump to content
IGNORERAD

Två BankID på en telefon


lasseiudon

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Är det du SLU?

Får man ha två nick?

För mig kan du ha det, men fråga @Surin P3 för säkerhets skull. Vad är SLU för nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Issanbonde
1 minut sedan, skrev Amigo:

Okey, låt bli att göra diagnoser på folk då, det kallas för kvacksalveri

Ursäkta är du San eller!@@@

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Issanbonde:

Ursäkta är du San eller!@@@

Konstiga förkortningar här idag, vad är san för nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Issanbonde
3 minuter sedan, skrev Amigo:

Konstiga förkortningar här idag, vad är san för nåt?

Sann då din .....

Link to comment
Dela på andra sajter

Issanbonde

Amigo nu vill jag ej vara elak men din käresta hur mycket behöver hon hjälpa dig med per månad,? Taskigt avtal på internet. Flytta från mellansverige till Norrland.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Amigo nu vill jag ej vara elak men din käresta hur mycket behöver hon hjälpa dig med per månad,? Taskigt avtal på internet. Flytta från mellansverige till Norrland.

Du skriver att Du inte vill vara elak, och i nästa mening ifrågasätter du min förmåga att klara mig själv. 

Sen att flytta till Norrland, Du kommer se en enorm flyttvåg närmaste 10 åren hit. Dessutom ser jag inget konstigt med min flytt, tvärtom en jävligt klokt beslut. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Issanbonde
1 minut sedan, skrev Amigo:

Du skriver att Du inte vill vara elak, och i nästa mening ifrågasätter du min förmåga att klara mig själv. 

Sen att flytta till Norrland, Du kommer se en enorm flyttvåg närmaste 10 åren hit. Dessutom ser jag inget konstigt med min flytt, tvärtom en jävligt klokt beslut. 

Up till dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Har version 7.32 och fortfarande två bank-id, och möjligheten att lägga till fler finns kvar.

 

1 timme sedan, skrev wavis:

Samma här har 7.32 o har mitt o min mors , inga problem

De gamla aktiva ligger kvar, och kan användas,  även om man uppgraderar till nya versionen.

 

Testa och gå hela vägen och lägg till ytterligare ett BankID, då uppstår problemen.

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev apknug:

 

De gamla aktiva ligger kvar, och kan användas,  även om man uppgraderar till nya versionen.

 

Testa och gå hela vägen och lägg till ytterligare ett BankID, då uppstår problemen.

Oki , Ja jag vet inte men ska kolla med min kontaktperson på banken på måndag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev wavis:

Oki , Ja jag vet inte men ska kolla med min kontaktperson på banken på måndag. 

Har du problem med BankID nu då? 

 

Annars if it ain't broken don't fix it. 

 

Tänk på att man inte får använda någon annans BankID inte ens om man har fullmakt. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
22 timmar sedan, skrev Amigo:

sjh = sjukhus och ja har både från Handelsbanken och ICA dock i olika enheter. Iför sig onödigt ha HB kvar men det varken tar plats eller kostar nåt så får det vara. Konto hos handels har jag bara för att har tecknat ett livsförsäkring för länge sedan och tror inte att jag skulle få en ny idag pga hälsan o historiken så den får vara kvar tills jag fyller 67 år.

 

Började inte Handelsbanken ta avgift för sina konton för några år sedan?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Började inte Handelsbanken ta avgift för sina konton för några år sedan?

Det är nog 25 kr per månad. 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
2 minuter sedan, skrev Amigo:

Det är nog 25 kr per månad. 

 

En ren maffia avgift.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

 

En ren maffia avgift.

Vissa vill ha allt gratis, sägs det. Det tar väl alla banker nuförtiden, t.o.m ICA 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Började inte Handelsbanken ta avgift för sina konton för några år sedan?

Det är väl en definitionsfråga, men jag betalar 360 sek/år för mitt kort (som är knutet till ett konto) i SHB.

Mina övriga konton där kostar inget.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
4 minuter sedan, skrev Amigo:

Vissa vill ha allt gratis, sägs det. Det tar väl alla banker nuförtiden, t.o.m ICA 

 

Med tanke på skillnaden mellan inlåningsränta och utlåningsränta så borde det räcka där.

Hos ICA-banken betalar jag en kortavgift och hos min lokala bank betalar jag en avgift för att kunna betala mina räkningar på internetbanken, inga avgifter för kontona.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Med tanke på skillnaden mellan inlåningsränta och utlåningsränta så borde det räcka där.

Hos ICA-banken betalar jag en kortavgift och hos min lokala bank betalar jag en avgift för att kunna betala mina räkningar på internetbanken, inga avgifter för kontona.

Det ingår en bank kort även hos Handels, och man har svårt att klara sig utan betalkort i dagens samhälle. Jag som använder telefon för att betala måste ändå ha en kort i botten, fast jag slipper bära med en fysiskt kort Men som jag skrev, behåller kontot så länge jag har livsförsäkring hos dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
17 timmar sedan, skrev Amigo:

Ju om man vill ha kontrollen över nån så tvingar man denne ge sitt ID. Undrar om det är lagligt att ge sig ut som nån annan? 

 

Om jag inte har helt fel så bör det krävas en bevittnad fullmakt för att det ska vara helt lagligt, jag har lämnat det hos min bank så att "revisorn" kan sköta ekonomin utan min inblandning.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har Swedbank

Bankkort Mastercard

Betal- och kreditkort Mastercard

Internetbanken med betaltjänst (för att betala räkningar)

Swish

Kundcenter Privat

Privatkonto

Appen 

Mobilt BankID

Nyhetsbrev

Rabatt på hemförsäkring och bilförsäkring 

Ingen uppläggningsavgift på bolån och privatlån

har dessutom Företagskonto, 2 ISK konton och e-sparkonto

Nyckelkund för 39 kr/mån 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Om jag inte har helt fel så bör det krävas en bevittnad fullmakt för att det ska vara helt lagligt, jag har lämnat det hos min bank så att "revisorn" kan sköta ekonomin utan min inblandning.

Man kan inte få eller ge någon annan fullmakt att använda BankID dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
4 minuter sedan, skrev apknug:

Man kan inte få eller ge någon annan fullmakt att använda BankID dock.

 

Jag är lite gammaldags vad gäller banken, jag håller mej till de klassiska dosorna som man loggar in med....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev apknug:

Man kan inte få eller ge någon annan fullmakt att använda BankID dock.

 

Har ingen med BankId och gör direkt

 

Nordea har nått man kan  teckna som heter medanvändareavtal, skulle gissa om någon ansöker om det så använder medanändaren sitt vanliga bankid och kan då välja sig själv eller den man skall hjälpa.

 

Kvira har väl något liknade också

 

/Enis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Om jag inte har helt fel så bör det krävas en bevittnad fullmakt för att det ska vara helt lagligt, jag har lämnat det hos min bank så att "revisorn" kan sköta ekonomin utan min inblandning.

En fullmakt är helt annan sak, oftas ger det befogenhet att sköta ett visst ärende, som att ta ut läkemedel i apoteket eller som i ditt fall, sköta bokföring/revision. Sen finns det ju en öppen fullmakt som ger bredare befogenheter utan begränsningar.

 

BankID kan man använda överallt där den gäller oavsett ärende, man kan logga in på myndigheternas sidor, köpa grejer på nätet, hämta paket på posten, teckna avtal mm. Det är väl inte på skoj det finns kampanjer som "Bli svårlurad"

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
4 timmar sedan, skrev Amigo:

En fullmakt är helt annan sak, oftas ger det befogenhet att sköta ett visst ärende, som att ta ut läkemedel i apoteket eller som i ditt fall, sköta bokföring/revision. Sen finns det ju en öppen fullmakt som ger bredare befogenheter utan begränsningar.

 

BankID kan man använda överallt där den gäller oavsett ärende, man kan logga in på myndigheternas sidor, köpa grejer på nätet, hämta paket på posten, teckna avtal mm. Det är väl inte på skoj det finns kampanjer som "Bli svårlurad"

 

Kan man verkligen köpa grejer på nätet med ett bankid??

Jag brukar använda mitt ICA-kort.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
1 minut sedan, skrev UglyFarang:

 

Kan man verkligen köpa grejer på nätet med ett bankid??

Jag brukar använda mitt ICA-kort.

Det finns ställen på nätet

där man betalar med kort och verifierar kortet med bank-id.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...