Jump to content
IGNORERAD

Två BankID på en telefon


lasseiudon

Recommended Posts

On 2023-08-09 at 17:58, skrev apknug:

Det stämmer naturligtvis inte, BankID är en legitimations handling och den utfärdas till en privatperson. Det står även "Exempelvis kan en hel familj ”dela” på t ex en Ipad." Så inte gäller det företag.

 

Gröngölings boken är inte uppdaterad sedan Kalle Anka pocket kom ut 1983 typ.

 

Det är bara ett BankID som gäller sedan i våras. 

Jag förstår inte problemet???

 

OM man behöver 2 olika BankID, så är det väl enklast att skaffa en till mobil med abbonemang??? Problem solved!

Ger ju också en extra trygghet om man råkar tappa eller förstöra en av lurarna!

 

MVH

  • Ge karma 2

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag förstår inte problemet???

 

OM man behöver 2 olika BankID, så är det väl enklast att skaffa en till mobil med abbonemang??? Problem solved!

Ger ju också en extra trygghet om man råkar tappa eller förstöra en av lurarna!

 

MVH

Du behöver inte ha något telefonabonemang för att kunna installera BankID, det räcker bra med bara internet.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag förstår inte problemet???

 

OM man behöver 2 olika BankID, så är det väl enklast att skaffa en till mobil med abbonemang??? Problem solved!

Ger ju också en extra trygghet om man råkar tappa eller förstöra en av lurarna!

 

MVH

Vissa android enheter kan väl ha flera användarkonton, så bör inte vara några problem med tex flera bank id i en lur.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag förstår inte problemet???

 

OM man behöver 2 olika BankID, så är det väl enklast att skaffa en till mobil med abbonemang??? Problem solved!

Ger ju också en extra trygghet om man råkar tappa eller förstöra en av lurarna!

 

MVH

"Problemet" i denna tråd är inte två egna BankId på samma telefon, vilket sommdu säger är en rätt klen backup. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Dags att byta telefon för de som har nyare Huawei. https://www.dn.se / I vår slutar bank-id fungera på nyare mobiler från kinesiska Huawei.

 

Efter maj 2024 kommer det inte längre gå att använda bank-id på vissa mobiler från Huawei. Alla modeller som använder appbutiken Appgallery, i stället för Googles egen butik, omfattas. Det betyder samtliga mobiler nyare än serien Huawei P30, som släpptes 2019. Eftersom P30-mobilerna använder Googles tjänst så kommer de fortsätta fungera med bank-id som tidigare.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...