Jump to content
IGNORERAD

Två BankID på en telefon


lasseiudon

Recommended Posts

Issanbonde

Ett litet exempel.

Frugan åker till Los 3 mån men står för elabonemanget. Då Ser det ju bättre ut att jag för över till hennes konto samt betalar från henne med hennes bankid på min telefon.

Om hon nere denna månad ska deklarationen in.. Testa det från thai av en thai@@

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Issanbonde:

Ett litet exempel.

Frugan åker till Los 3 mån men står för elabonemanget. Då Ser det ju bättre ut att jag för över till hennes konto samt betalar från henne med hennes bankid på min telefon.

Om hon nere denna månad ska deklarationen in.. Testa det från thai av en thai@@

Så får man inte samarbeta enligt socialfallet, då är du i princip kvinnomisshandlare. Gör om, gör rätt...... (obs, en del ironi kan finnas i detta inlägg)🌞

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
26 minuter sedan, skrev Amigo:

Tomma tunnor skramlar mest. De som faktiskt är det, håller tyst om sånt. Men visst kan man höja lågt självkänsla genom att skryta om förmögenhet som inte finns i RL eller att flickan är geni o röker cannabis. Tänk hur patetiskt det är, seriöst

Där kom vänstermuppens avundsjuka fram med besked.

Jantelagen regerar. Upp till kamp 

image.png.388c34d70ac472b9aa65e8801a286731.png

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Issanbonde

Hur många här hjälper gumman med momsen den 22,/5,??

Samt arbetsgivar uppgifterna??

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev frogfish:

Du veta alltså inte. Varför skriva skit du inte vet?

Kommer denna konversation kosta mig 1200 spänn, ska jag förvänta mig inkasso? Eller är det lugnt?

Svårt att släppa saken som är över ett år gammal, samt hänga sig för en uppenbar skrivfel, hör ru du riktigt sandlåda nivå o visar att även du är en patetisk skit. Försök ens komma på nåt nytt. Säkert är du nu glad o nöjd?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Ett litet exempel.

Frugan åker till Los 3 mån men står för elabonemanget. Då Ser det ju bättre ut att jag för över till hennes konto samt betalar från henne med hennes bankid på min telefon.

Om hon nere denna månad ska deklarationen in.. Testa det från thai av en thai@@

Hur menar du att det ser bättre ut? Vem skulle bry sig om du betalar räkningen direkt från ditt konto

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Issanbonde
Precis nyss, skrev Mankan:

Hur menar du att det ser bättre ut? Vem skulle bry sig om du betalar räkningen direkt från ditt konto

Hon 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
11 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Ett litet exempel.

Frugan åker till Los 3 mån men står för elabonemanget. Då Ser det ju bättre ut att jag för över till hennes konto samt betalar från henne med hennes bankid på min telefon.

Om hon nere denna månad ska deklarationen in.. Testa det från thai av en thai@@

Ett bra exempel, jag har även hand om fruns ISK konton med fonder och aktier som hon vägrar hålla på med då hon inte kan.  Men det har gjort henne ganska välbeställd iallafall, även om inte Jante Amigo tror på det.

En del vill ha allt gratis

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 minuter sedan, skrev Amigo:

Svårt att släppa saken som är över ett år gammal, samt hänga sig för en uppenbar skrivfel, hör ru du riktigt sandlåda nivå o visar att även du är en patetisk skit. Försök ens komma på nåt nytt. Säkert är du nu glad o nöjd?

Argumenten slut?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Issanbonde
Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Ett bra exempel, jag har även hand om fruns ISK konton med fonder och aktier som hon vägrar hålla på med då hon inte kan.  Men det har gjort henne ganska välbeställd iallafall, även om inte Jante Amigo tror på det.

En del vill ha allt gratis

Amigo ska vi inte bry oss om.

Lever man i skyddade molm är det svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Ett bra exempel, jag har även hand om fruns ISK konton med fonder och aktier som hon vägrar hålla på med då hon inte kan.  Men det har gjort henne ganska välbeställd iallafall, även om inte Jante Amigo tror på det.

En del vill ha allt gratis

Vilket svin du är. Jag skulle nog räkna med en proxyanmälan.....🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Issanbonde:

Hon 

Ser hon bättre ut? Hmm. 

 

Jag är rädd att jag inte hänger med. Oavsett om man vill dela bank-ID eller ej verkar det ju lite omständligt förfarande att betala räkningar på.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

Svårt att släppa saken som är över ett år gammal, samt hänga sig för en uppenbar skrivfel, hör ru du riktigt sandlåda nivå o visar att även du är en patetisk skit. Försök ens komma på nåt nytt. Säkert är du nu glad o nöjd?

Lite svårt att glömma folk som ska fakturera för att hjälpa till på forum, men vi är alla olika. Förstår dock att du vill glömma det....

 

Sen att ligga hemma och misstro sin partner, och hela tiden tro att hon (han?) ska blåsa dig, det måste vara jobbigt. Men som sagt, vi är alla olika...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

En del vill ha allt gratis

Visa vad jag velat ha gratis? Hörru inte så klokt att skryta om förmögenhet, i riktiga livet. Det visar bara hur jävla dum du är

 

6 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Hur många här hjälper gumman med momsen den 22,/5,??

Samt arbetsgivar uppgifterna??

Finns väl bokförings byråer för sånt? 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Lite svårt att glömma folk som ska fakturera för att hjälpa till på forum, men vi är alla olika. Förstår dock att du vill glömma det....

 

Sen att ligga hemma och misstro sin partner, och hela tiden tro att hon (han?) ska blåsa dig, det måste vara jobbigt. Men som sagt, vi är alla olika...

Nej du jag behöver inte misstro eller vara rädd för nåt som du beskriver, 

 

EDit: Men jag börjar tro att Du möjligen inte har ekonomi att ta din pojkvän till Sverige eftersom Du så intensivt anlagar mig för olika saker som totalt saknar grund o sanning.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

Finns väl bokförings byråer för sånt? 

Amigo.bokföring.se. Bara 1200 sek/timme😃

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Amigo.bokföring.se. Bara 1200 sek/timme😃

Nej du, inte min grej, jag köpte den tjänsten när jag hade mina bolag, mycket smidigare och enklare än att själv hålla på. Fick en moms deklaration av henne varje månad och betalade till skatteverket. Tror det var ca 450 SEK/timme på den tiden

Link to comment
Dela på andra sajter

Issanbonde
12 minuter sedan, skrev Amigo:

Visa vad jag velat ha gratis? Hörru inte så klokt att skryta om förmögenhet, i riktiga livet. Det visar bara hur jävla dum du är

 

Finns väl bokförings byråer för sånt? 

Vet du vad det kostar,?

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon

"Från och med version 7.31 av BankID-appen är det inte längre möjligt att aktivera mer än ett BankID per installation."

Detta är ifrån BankID's support och om det stämmer kan jag bara komma på ett sätt att komma runt det hela och det är att skaffa en extra telefon och installera frugans BankID där. Funktionen att installera sitt eget BankID på 3 olika installationer finns kvar så vitt jag vet.

Någon som kan komma på ett annat sätt att komma runt problemet med att ha tillgång till flera olika BankID?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
10 minuter sedan, skrev Amigo:

Visa vad jag velat ha gratis? Hörru inte så klokt att skryta om förmögenhet, i riktiga livet. Det visar bara hur jävla dum du är

 

Finns väl bokförings byråer för sånt? 

Skryter inte, bara svarar på ditt påstående om bidrag som du är väl bekant med.

Bokföringsbyrårer vill ha bra betalt precis som du när du ska ge tips och råd 😁

10 minuter sedan, skrev Amigo:

EDit: Men jag börjar tro att Du möjligen inte har ekonomi att ta din pojkvän till Sverige eftersom Du så intensivt anlagar mig för olika saker som totalt saknar grund o sanning.

Och det gör inte du?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Issanbonde
4 minuter sedan, skrev Amigo:

Nej du, inte min grej, jag köpte den tjänsten när jag hade mina bolag, mycket smidigare och enklare än att själv hålla på. Fick en moms deklaration av henne varje månad och betalade till skatteverket. Tror det var ca 450 SEK/timme på den tiden

Då vet du ju!!@ vsrför tjafsar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
9 minuter sedan, skrev Amigo:

Nej du, inte min grej, jag köpte den tjänsten när jag hade mina bolag, mycket smidigare och enklare än att själv hålla på. Fick en moms deklaration av henne varje månad och betalade till skatteverket. Tror det var ca 450 SEK/timme på den tiden

Ja det gick ju bra 🤣

Blev tvungen till att flytta från en etta med kokvrå i Södertälje till en tvåa i Luleå för att ta hit en  som hjälper till med försörjningen 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Då vet du ju!!@ vsrför tjafsar du?

Vad då tjafsar, billigt peng för att slippa göra det själv. 8 timmar för 50 verifikationer per mån inkl löner för 6-8 pers Bokslut o revision separat.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev lasseiudon:

"Från och med version 7.31 av BankID-appen är det inte längre möjligt att aktivera mer än ett BankID per installation."

Detta är ifrån BankID's support och om det stämmer kan jag bara komma på ett sätt att komma runt det hela och det är att skaffa en extra telefon och installera frugans BankID där. Funktionen att installera sitt eget BankID på 3 olika installationer finns kvar så vitt jag vet.

Någon som kan komma på ett annat sätt att komma runt problemet med att ha tillgång till flera olika BankID?

Vore en stor ändring av funktionalitet om de tar bort möjligheten att ha flera bankid per enhet. Jag har själv 3 bankid för olika personer på mina enheter, men om det är som du säger kommer ju det förändras.

Har du provat själv, så du inte missuppfattat nåt? Jag skulle bli förvånad om det inte funkar med flera bankid per enhet framöver, men inget är ju omöjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Issanbonde
Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Ja det gick ju bra 🤣

Tror inte man klarar sig under 40/verifikationer i dag plus start avgift

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...