Jump to content
IGNORERAD

Två BankID på en telefon


lasseiudon

Recommended Posts

Amigo, varför ger du ett "pannslag" till Kenneth4618 i inlägget ovan???

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
8 minuter sedan, skrev uptoyou:

Amigo, varför ger du ett "pannslag" till Kenneth4618 i inlägget ovan???

Därför att han fick ett av mig 😁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Därför att han fick ett av mig 😁

Hämnden är ljuv :D

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev uptoyou:

Amigo, varför ger du ett "pannslag" till Kenneth4618 i inlägget ovan???

Bara för att förtjänar det (alltid oavsett inlägg), och för att han går i taket pga det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
31 minuter sedan, skrev Amigo:

Bara för att förtjänar det (alltid oavsett inlägg), och för att han går i taket pga det.

Nu har du haft hallucinationer igen, sluta rök 🙂

Att jag skulle bry mig om karma från en fjant som dig är nog bara en våt dröm hos dig.

 

P3 har nollställt min karma så att du och apkungen och några fler kan sluta käka valium och avboka tiderna hos psykologen.  Som Burken sa: Allt för hälsan 😁

Krya på dig 👍

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Två Bankid på en telefon ?  :lol:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

Behöver man ha 2 bank-ID om man har 2 olika banker? Jag trodde samma bank-ID gällde för alla personliga "inloggningar ".

 

Jag har inte min frus Bank-ID och inte hon mitt. Hon klarade sig bra utan svensk snubbe flera år i Sverige innan hon träffade mig. Däremot har hon ett tvilling kreditkort utan övre köp gräns där jag får fakturan. Det är smidigt att överlåta notan till frugan när vi är på krogen.

 

 

Hej

Jag har 1 mobilt bankid, utfärdat av Nordea, funkar överallt där bankid krävs, och det är ju numera de flesta ställen som kräver

id. Men det kanske är en bra idé att ha 2, skulle det enda man har strula av någon anledning, då är man ganska illa ute.

 

För övrigt så är det väl en  självklarhet att inte ha tillgång till andra personers id-handlingar?? Eller är det inte det?

Samma med att "låna" lösenord mm.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 minut sedan, skrev biker:

Hej

Jag har 1 mobilt bankid, utfärdat av Nordea, funkar överallt där bankid krävs, och det är ju numera de flesta ställen som kräver

id. Men det kanske är en bra idé att ha 2, skulle det enda man har strula av någon anledning, då är man ganska illa ute.

 

För övrigt så är det väl en  självklarhet att inte ha tillgång till andra personers id-handlingar?? Eller är det inte det?

Samma med att "låna" lösenord mm.

mvh

biker

 

Beror på vilken den andra är, eller?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Beror på vilken den andra är, eller?

Ju om man vill ha kontrollen över nån så tvingar man denne ge sitt ID. Undrar om det är lagligt att ge sig ut som nån annan? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Precis nyss, skrev Amigo:

Ju om man vill ha kontrollen över nån så tvingar man denne ge sitt ID. Undrar om det är lagligt att ge sig ut som nån annan? 

Nu är inte jag som dig och tvingar min fru till någonting.

Beställ en hjärntransplantion, du verkar behöva det.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nu är inte jag som dig och tvingar min fru till någonting.

Beställ en hjärntransplantion, du verkar behöva det.

Det är ju klart att man inte erkänner sånt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
12 minuter sedan, skrev Amigo:

Det är ju klart att man inte erkänner sånt. 

Nej det förstår jag att du inte gör, som bidragstagare behöver du hennes pengar.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nej det förstår jag att du inte gör, som bidragstagare behöver du hennes pengar.

Du verkar inte fatta hur diskutionen går, eller? Rök på Du. Dina försök till illvilja biter inte på mig. 

Även om Du är en bidragstagare, betyder inte att andra är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
22 minuter sedan, skrev Amigo:

Du verkar inte fatta hur diskutionen går, eller? Rök på Du. Dina försök till illvilja biter inte på mig. 

Även om Du är en bidragstagare, betyder inte att andra är det.

Både frun och jag är miljonärer 🤣

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev uptoyou:

Amigo, varför ger du ett "pannslag" till Kenneth4618 i inlägget ovan???

Och han som konstant hävdar att karma inte är viktigt... Lite autosatir över hela situationen....😁

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev biker:

För övrigt så är det väl en  självklarhet att inte ha tillgång till andra personers id-handlingar?? Eller är det inte det?

Det är väl inget konstigt i att man i en familj har gemensamma sätta att hjälpa varandra i en familj. Inga konstigheter i min familj med att vi har varandras bankid, dessutom finns det fullmakter mellan varandra för att betala räkningar etc.

 

Det konstiga är ju folk som misstror sina närmaste, inte ett liv jag skulle vilja ha. Men det gäller väl att hålla hårt i socialbidraget, och samtidigt jaga ut sin importfru att arbeta livet ur sig, så att livet kan rulla på. Jaja, vi är alla olika.

 

Edit: Sista gäller ju inte @biker, men det kanske alla förstod......

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev frogfish:

Och han som konstant hävdar att karma inte är viktigt... Lite autosatir över hela situationen....😁

Autosatir, sa Bull.......

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Både frun och jag är miljonärer 🤣

Tomma tunnor skramlar mest. De som faktiskt är det, håller tyst om sånt. Men visst kan man höja lågt självkänsla genom att skryta om förmögenhet som inte finns i RL eller att flickan är geni o röker cannabis. Tänk hur patetiskt det är, seriöst

 

18 minuter sedan, skrev frogfish:

Och han som konstant hävdar att karma inte är viktigt... Lite autosatir över hela situationen....😁

Eller hur, konstigt att folk vill skriva om mig hela tiden. Det är inte jag som har tagit mitt nick upp i tråden.

 

10 minuter sedan, skrev frogfish:

Det är väl inget konstigt i att man i en familj har gemensamma sätta att hjälpa varandra i en familj. Inga konstigheter i min familj med att vi har varandras bankid, dessutom finns det fullmakter mellan varandra för att betala räkningar etc.

 

Det konstiga är ju folk som misstror sina närmaste, inte ett liv jag skulle vilja ha. Men det gäller väl att hålla hårt i socialbidraget, och samtidigt jaga ut sin importfru att arbeta livet ur sig, så att livet kan rulla på. Jaja, vi är alla olika.

Du verkar vara en riktigt medio som vet hur folk har det och vad som kommer hända om två år efter beviljat UT. Sen att du kallar nån socialbidragare handlar nog om dig Vissa är faktiskt inte värt att lägga ner tid, o du tillhör dem med Nummer kenneth

 

E: Jag är så jävla spännt på att vad som kommer hända i october, kan Du inte berätta? @frogfish

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev frogfish:

Det konstiga är ju folk som misstror sina närmaste,

Vilket är mest misstro, att ha koll på partners mobila Bank ID eller låta sambon sköta sin ekonomi själv? Tänk på det 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

Du verkar vara en riktigt medio

Vad är ett medio?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Vad är ett medio?

Tänk på det Hoppas du kan sova i natt. Kan berätta imorgon .

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Vilket är mest misstro, att ha koll på partners mobila Bank ID eller låta sambon sköta sin ekonomi själv? Tänk på det 

I min familj sköter vi saker blandat själv och gemensamt. Men med bankid har vi löst det med fullmakter mellan oss, mest för att det krävs från banker. Vi misstror inte varandra, utan förväntar oss att vi kan hjälpa till när den andra inte kan.

 

Vad betyder "ha koll på partners mobila Bank ID", faktiskt ärligt nyfiken? Om det går åt båda hållen är det väl inget problem? Om man inte har baktankar, som du verkar ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Tänk på det Hoppas du kan sova i natt. Kan berätta imorgon .

Du veta alltså inte. Varför skriva skit du inte vet?

Kommer denna konversation kosta mig 1200 spänn, ska jag förvänta mig inkasso? Eller är det lugnt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
15 minuter sedan, skrev Amigo:

Du verkar vara en riktigt medio som vet hur folk har det

Snacka om självmål

:rotfl::rotfl:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Amigo:

eller att flickan är geni o röker cannabis

Har du nån källa på detta? Ett citat räcker långt. Låter både lågt och långsökt. Utgår från ett pannslag i retur, men med lite tur kanske det förklaras vem som avses med uttalandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...