Jump to content
IGNORERAD

LF vägrar Wise överföring. Dax byta bank NU.


Chomphoo

Recommended Posts

Fy fasen vad trött jag är på Länsförsäkringar Bank! Milt sagt asförbannad. Skulle föra över 20k kronor igår med Wise och får felmedelande att min bank inte tillåter så stort belopp. Har nu bestämt mig att bryta allt med Länsförsäkringar. Redan flyttat all sparkapital till ny bank. 

 

Min fråga är..... Vilken bank har ni andra som inte strular med regler och förbud? Förslag?

 

Ha en Fin Valborg.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chomphoo

    5

  • Kenneth4618

    3

  • spooncreek

    3

  • apknug

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Överförde maxbeloppet, SEK 150.000 från SEB till Wise igår. Inga som helst problem. 

 

De ringer upp mig här i Thailand om jag begär det. Excellent service. 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

ICA banken funkar

, Nordea samma skit som LF

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Baa:

ICA banken funkar

, Nordea samma skit som LF

Har Nordea, och har aldrig haft problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev gst:

Har Nordea, och har aldrig haft problem.

Samma här, dock måste man höja överföringsgränsen för utlandsbetalningar. Detta måste göras i kontakt med en "bankman" vid lite större summor. När jag gjorde slutbetalningen av huset i Ban Phe hade jag oturen att få en "fnaling" till bankman som vägrade att tillåta mig överföra 200.000 sek till mitt konto i Thailand. Han krävde att jag skulle redogöra för vart pengarna kom ifrån, hur mycket skatt jag betalat på dem, varför "stora" summor kommit in på mitt konto (utdelning från företaget) mm mm. Till slut krävde han lagfarten på fastigheten, översatt till svenska. Jag svarade att jag ska väl för fan inte låna pengar av er, det är mitt redan hårt trippelbeskattade kapital som jag vill överföra, duger jag inte som kund hos er vill jag avsluta alla mina affärer med er. En stund senare ringde min "personliga bankman" upp och meddelade att allt är i sin ordning för att föra över hur mycket du vill till ditt konto i Thailand.

Förutom denna lilla incident har Nordea fungerat väldigt bra!

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Swedbank har funkar bra för oss, både vid husbygge och husköp med mera.

En gång fick jag ett meddelande att ringa dem och de ställde  några frågor om vår ekonomi.

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

HB funkar bra, överförde 60 k för några månader sedan. Ska ej vara problem med något större summor heller. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Har Nordea, och har aldrig haft problem.

 

Nordea betraktar insättning till Wisekonto, tillika överföringar via Wise med debitkortet,  som kontantuttag. Därmed gäller max 15 000 SEK per 7-dagarsperiod.   

Ett annat problem,  som iofs  drabbar få på detta forum där de flesta bor i Sverige, är att tjänsten Trustly inte går att använda längre som utskriven. Gäller kanske för alla banker och inte bara Nordea. 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Baa:

ICA banken funkar

, Nordea samma skit som LF

Hade Ica såg jag. Kanske det funkar via Wise men Ica kontot har inte ens med Thai Baht i valutalistan 😉 . Ska testa med wise

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Nordea betraktar insättning till Wisekonto, tillika överföringar via Wise med debitkortet,  som kontantuttag. Därmed gäller max 15 000 SEK per 7-dagarsperiod.   

Ett annat problem,  som iofs  drabbar få på detta forum där de flesta bor i Sverige, är att tjänsten Trustly inte går att använda längre som utskriven. Gäller kanske för alla banker och inte bara Nordea. 

 

 

OK, jag använder alltid Trustly, och det är ju ingen utlandsöverföring, men jag är heller inte utskriven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker dessa problem med bankerna har gått till överdrift! Har fått förklarat för mig av LF att det är för att stoppa pengartvätt och andra kriminella överföringar. Men det borde väll räcka med att man tyräffar någon på banken och uppvisar ...... Ja, Thaifru som har släkt och hus där nere. Jag menar hur fan kan ett hus stå och Laokhaofarsan hålla sig på benen utan ekonomiskt stöd 😉 

 

Är så jävla trött på att man inte kan använda sina surt förvärvade pengar till det man vill. Undrar ju hur det ska gå när jag tänkt sälja prylarna och dra ner några år innan pension och leva på mina besparingar. Kommer ju inte kunna göra tex bilköp och liknande för pengarna är fast i Sverige. Ta med en resväska med sedlar i omgångar på flyget kvarstår som alternativ. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Tycker dessa problem med bankerna har gått till överdrift! Har fått förklarat för mig av LF att det är för att stoppa pengartvätt och andra kriminella överföringar. Men det borde väll räcka med att man tyräffar någon på banken och uppvisar ...... Ja, Thaifru som har släkt och hus där nere. Jag menar hur fan kan ett hus stå och Laokhaofarsan hålla sig på benen utan ekonomiskt stöd 😉 

 

Är så jävla trött på att man inte kan använda sina surt förvärvade pengar till det man vill. Undrar ju hur det ska gå när jag tänkt sälja prylarna och dra ner några år innan pension och leva på mina besparingar. Kommer ju inte kunna göra tex bilköp och liknande för pengarna är fast i Sverige. Ta med en resväska med sedlar i omgångar på flyget kvarstår som alternativ. 

 

Banker är djävulens utsända på jorden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick förklarat av SHB att iom att jag för över till mig eget konto i Bkk bank, så är de inte lika kinkiga. Men det kan säkert skilja mellan olika kontor och banker.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Banker är djävulens utsända på jorden.

Trodde det var försäkringsbolagen?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Chomphoo:

Tycker dessa problem med bankerna har gått till överdrift! Har fått förklarat för mig av LF att det är för att stoppa pengartvätt och andra kriminella överföringar. Men det borde väll räcka med att man tyräffar någon på banken och uppvisar ...... Ja, Thaifru som har släkt och hus där nere. Jag menar hur fan kan ett hus stå och Laokhaofarsan hålla sig på benen utan ekonomiskt stöd 😉 

 

Är så jävla trött på att man inte kan använda sina surt förvärvade pengar till det man vill. Undrar ju hur det ska gå när jag tänkt sälja prylarna och dra ner några år innan pension och leva på mina besparingar. Kommer ju inte kunna göra tex bilköp och liknande för pengarna är fast i Sverige. Ta med en resväska med sedlar i omgångar på flyget kvarstår som alternativ. 


Cash i bagaget är ju populärt. Det är ju dock en del som torskar dit. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skandiabanken har funkat till det lilla jag fört över till wise. (dessutom inen avgift om man inte har kort)

Men försiktigheten har gått till överdrift och inga tvättare har fångats på det sättet.

 

Ville jag tvätta skulle jag gå till Swedbank Baltikum eller Danske Bank. De som bevisat sig vara bra på det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 timmar sedan, skrev p125:

Skandiabanken har funkat till det lilla jag fört över till wise. (dessutom inen avgift om man inte har kort)

Men försiktigheten har gått till överdrift och inga tvättare har fångats på det sättet.

 

Ville jag tvätta skulle jag gå till Swedbank Baltikum eller Danske Bank. De som bevisat sig vara bra på det...

Inte nu längre

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Banker är djävulens utsända på jorden.

 

6 timmar sedan, skrev Tommy:

Trodde det var försäkringsbolagen?

 

 

MVH

 

Banker och försäkringsbolag är dagens maffia.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Nordea betraktar insättning till Wisekonto, tillika överföringar via Wise med debitkortet,  som kontantuttag. Därmed gäller max 15 000 SEK per 7-dagarsperiod.   

Ett annat problem,  som iofs  drabbar få på detta forum där de flesta bor i Sverige, är att tjänsten Trustly inte går att använda längre som utskriven. Gäller kanske för alla banker och inte bara Nordea. 

 

 

Trustly funkar igen sen en tid tillbaka 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


Cash i bagaget är ju populärt. Det är ju dock en del som torskar dit. 

Helgens kontantkurs för den som kommer igenom filtret med den fullproppade Cavalet väskan.

 

IMG_20230429_115909.thumb.jpg.4412c62902312fe17d09498ad0da712a.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
14 minuter sedan, skrev apknug:

Helgens kontantkurs för den som kommer igenom filtret med den fullproppade Cavalet väskan.

 

IMG_20230429_115909.thumb.jpg.4412c62902312fe17d09498ad0da712a.jpg

 

Jag gled igenom filtret med både Visakort, MasterCard och Amex.

Frun hade några Thb sedan tidigare och har tagit ut något mindre belopp att använda där det är svårbetalat med kort.

Jag jagar inte decimaler ändå. Kursen blir det den blir och jag blir varken fattig eller rik på svängningarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Jag gled igenom filtret med både Visakort, MasterCard och Amex.

Frun hade några Thb sedan tidigare och har tagit ut något mindre belopp att använda där det är svårbetalat med kort.

Jag jagar inte decimaler ändå. Kursen blir det den blir och jag blir varken fattig eller rik på svängningarna.

Fast nu gällde det rostfritt i Cavalet väska, gärna med solglasögon på i tullfiltret....

 

Det gäller att se cool 😎 ut. 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
6 timmar sedan, skrev LTD:

Trustly funkar igen sen en tid tillbaka 

 

Inte förra veckan i mitt universum. Återkommer när jag provat igen senare i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...