Jump to content
IGNORERAD

Den sämsta filmen eller serien du har sett


NiceBeaver

Recommended Posts

Jag och en kompis var ute och gick runt i Stockholm en lördagseftermiddag 1981. Vi var 15-16 år. Utanför en biograf stod en skylt för en film som hade premiär. Man lovade spännande biljakter och sånt. Varför inte då det snart var visning. Vi skämtar fortfarande om den. Dom utlovade biljakterna var nattetid så man såg bara två billjus åka uppför ett berg.

Många år senare kände jag ett sug att se den igen och verkligen kolla om den var så usel. Hittade den på en olaglig sida och gav den ett nytt försök. Upptäckte då att det även var en konstig sidohistoria om en musikstudio, men den var lika dålig som vi mindes.

Originaltiteln är King of the Mountain, på svenska Det vilda racet. Med Harry Hamlin som senare blev känd i Lagens änglar.

https://www.imdb.com/title/tt0082619/?ref_=nm_flmg_t_88_act

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kötthandlarn

    5

  • apknug

    4

  • Tommy

    3

  • SatanG

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Törnfåglarna eller vad serien hette sånt jävla dravel, men gick hem hos brudarna så man pina igenom varje avsnitt då den gick på tv, obs inte själv utan med tjejen jämte mig

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg He-Man med Dolph Lundgren på bio.

Jag var ensam i hela salongen.

 

Den kunde varit bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

armor of god med  jackie chan

 

när den slottade in i videoapparaten så blev det ganska snabbt snabbspolning genom hela filmen

 

tror dock att jag skulle uppskatta den mera nu

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Jag och en kompis var ute och gick runt i Stockholm en lördagseftermiddag 1981. Vi var 15-16 år. Utanför en biograf stod en skylt för en film som hade premiär. Man lovade spännande biljakter och sånt. Varför inte då det snart var visning. Vi skämtar fortfarande om den. Dom utlovade biljakterna var nattetid så man såg bara två billjus åka uppför ett berg.

Många år senare kände jag ett sug att se den igen och verkligen kolla om den var så usel. Hittade den på en olaglig sida och gav den ett nytt försök. Upptäckte då att det även var en konstig sidohistoria om en musikstudio, men den var lika dålig som vi mindes.

Originaltiteln är King of the Mountain, på svenska Det vilda racet. Med Harry Hamlin som senare blev känd i Lagens änglar.

https://www.imdb.com/title/tt0082619/?ref_=nm_flmg_t_88_act

Ja 20 år innan David Lynch gjorde sitt mästerverk, om att åka på berget, Mulholland Drive så kom denna och banade väg......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Valfri film eller serie där Läckberg varit inblandad. Otroligt att hon säljer så bra.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tittar man ens på en dålig film eller serie ?

 

Ända sedan TV2 introducerades 1969 är det ju bara att byta kanal !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Varför tittar man ens på en dålig film eller serie ?

 

Ända sedan TV2 introducerades 1969 är det ju bara att byta kanal !

Ja det var det Palme och gänget tyckte. Vad klagar ni på?  Ni har ju valfrihet.!

 

Vissa har ännu inte drygt femtio (50) år senare, genomskådat tricket tydligen. ....

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Tallviking:

Varför tittar man ens på en dålig film eller serie ?

 

Ända sedan TV2 introducerades 1969 är det ju bara att byta kanal !

 

Svårt att byta kanal när man redan satt i biosalongen.

Jag minns filmen "Konvoj" som någon av de sämsta jag sett.

Med bl.a. Kris Kristofferson.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Konvoj_(film)

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev biker:

 

Svårt att byta kanal när man redan satt i biosalongen.

Jag minns filmen "Konvoj" som någon av de sämsta jag sett.

Med bl.a. Kris Kristofferson.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Konvoj_(film)

mvh

biker

 

 

Bara resa sig upp och gå ut ju !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Världens sämsta film genom tiderna anses vara Ed Woods Plan 9 From Outer Space. Den är så dålig så att man kan ha roligt att titta på den men själv har jag bara orkat med kortare snuttar. Det finns faktiskt en film om denne "demonregissör" med Johnny Depp i huvudrollen jag sett och rekommenderar, titel Ed Wood.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

"The Ninja mission" av legenden Mats Helge Olsson, hans enda(?) "succé".

 

 

Första filmen jag såg i Karlskrona under min värnplikt, vi skrattade gott åt K-pistar med lösskjutningspipa, och en del annat, som gamla svenska Armé-suggor med röda stjärnor påmålade.

 

Vill se den igen, bara för att plåga mej själv...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Varför tittar man ens på en dålig film eller serie ?

 

Ända sedan TV2 introducerades 1969 är det ju bara att byta kanal !

Hade man hyrt en moviebox och 2 rullar så såg man dem till slutet oavsett hur dåliga de än var. Sedan en trailer-rulle på det som man fick låna gratis. :)

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Mankan:

Hade man hyrt en moviebox och 2 rullar så såg man dem till slutet oavsett hur dåliga de än var. Sedan en trailer rulle på det som man fick låna gratis. :)

Word! Så var det.

 

En "bekant" till mig skulle alltid prompt hyra den längsta filmen, då fick man enligt honom mest för pengarna. Han fick inte vara med o välj så ofta.

 

Men fan vi skitfilmer det fanns på hyllorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Hände på 70 talet, vi reste oss och gick efter 20 minuter

https://www.filmtipset.se/film/macbeth-8

Hmm...

 

Nu kom jag ihåg storfilmen Gandhi...

 

Har försökt se den 2 gånger...

Första gången somnade jag och missade mer än hälften, enda gången jag somnat på en biograf!

Andra gången orkade jag ca 1 timme, sen stängde jag videon.

 

Kan vara sämre är "The ninja mission"!!!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Det mesta med Jean-Claude Van Damme suger getpung......:giggle:

Speciellt dålig var väl "No retreat, No Surrender", som hade en oerhört konstig "plot" om att ett hänsynslöst brottssyndikat är på väg att ta kontrollen över den amerikanska kampsportsvärlden med brutala metoder. Syndikatets fruktade hantlangare "Ivan The Russian" (Jean-Claude Van Damme) skyr inte några medel för att få som han vill.

Sedan blir det väldigt konstigt med att hjälten i filmen kommer i kontakt med den avlidna Bruce Lee:s ande och blir tränad av honom och sedan använder kunskapen för att slutligen besegra "Ivan The Russian" ??? :rotfl:.

https://en.wikipedia.org/wiki/No_Retreat,_No_Surrender

 

Fast det tycker jag så här i efterhand (när man är "Kapten Efterklok") och har sett filmerna på äldre dagar.....:rotfl:

När jag började min kampsportssväng under senare delen av 80-talet, så var ju Van Damme det coolaste som fanns och alla hans filmer inmundigades mentalt "in da masse".......😁

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Det mesta med Jean-Claude Van Damme suger getpung......:giggle:

Speciellt dålig var väl "No retreat, No Surrender", som hade en oerhört konstig "plot" om att ett hänsynslöst brottssyndikat är på väg att ta kontrollen över den amerikanska kampsportsvärlden med brutala metoder. Syndikatets fruktade hantlangare "Ivan The Russian" (Jean-Claude Van Damme) skyr inte några medel för att få som han vill.

Sedan blir det väldigt konstigt med att hjälten i filmen kommer i kontakt med den avlidna Bruce Lee:s ande och blir tränad av honom och sedan använder kunskapen för att slutligen besegra "Ivan The Russian" ??? :rotfl:.

https://en.wikipedia.org/wiki/No_Retreat,_No_Surrender

 

Fast det tycker jag så här i efterhand (när man är "Kapten Efterklok") och har sett filmerna på äldre dagar.....:rotfl:

När jag började min kampsportssväng under senare delen av 80-talet, så var ju Van Damme det coolaste som fanns och alla hans filmer inmundigades mentalt "in da masse".......😁

Fast uppföljaren No retreat, No Surrender 2 har väldigt roliga scener från Thailand. Filmat på bland annat Patpong!

 

Men visst B film är det. Jag har, förhoppningsvis, fortfarande en kopia på vhs nånstans. 

 

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/No_Retreat,_No_Surrender_2

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
11 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Natural born killers var en skitfilm,så vi gick efter 20-30min.

 

Måste säga att det här med filmsmak och musiksmak och även all annan smak är jätteintressant......💙

Tror det finns lika många smaker, som det finns människor på jorden......

Det är väl det som gör livet intressant tycker jag.....:thumbsup:

Personligen tyckte jag att "Natural born killers" var en utmärkt film med många bra skådisar som gjorde några av sina bästa rollprestationer någonsin.....

Woody Harrelson t.ex. var bara mest känd för sin roll som det "lätt korkade" bartendern i "Skål" och att han gjorde en sådan här roll tyckte jag var skitkul.....🙏

 

Men som sagt, så respekterar jag diversiteten i olika smak.......❤️

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
12 minuter sedan, skrev apknug:

Fast uppföljaren No retreat, No Surrender 2 har väldigt roliga scener från Thailand. Filmat på bland annat Patpong!

 

Men visst B film är det. Jag har, förhoppningsvis, fortfarande en kopia på vhs nånstans. 

 

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/No_Retreat,_No_Surrender_2

 

Ja, men Jean-Claude Van Damme var ju inte med i denna, så då kan det bara bli bättre.....:rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns någon gång i ungdomen när vi lockades av titeln på filmen i tron om att det var en riktig Monte Phyton film. Vi var de enda i salongen och enligt biljettförsäljaren så hade ingen varit på tidiga föreställningen. Filmen "Fronten e phyton" var riktigt usel.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Benriach:

Star wars...

 

Det är inte mindre än TRE nya filmer på gång.  :dance1: :party:👾.Tack till gud och alla  midikloriner där ute i galaxen långt, långt borta. Plus att det nyss var säsongsavslut på Mandalorian säsong 3. Men bäst av allt som görs i Star Wars Universum just nu är nog ändå Andor säsong 1, där bland andra Stellan Skargård medverkar och gör en lysande insats som Luthen Rael. Book of Bobba Fett gick inte heller av för hackor.

 

image.thumb.png.7473acb4268e004ad783b75cc64b9f74.png

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...