Jump to content
IGNORERAD

Superettan 2023


Nicholas

Recommended Posts

Där fick Helsingborgs tränare sparken hela bunten. 

 

Ett tidigare allsvenskt lag som låg i toppen dessutom. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Granen har väl barrat ända sedan vm I Ryssland...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Där fick Helsingborgs tränare sparken hela bunten. 

 

Ett tidigare allsvenskt lag som låg i toppen dessutom. 

 

 

Sparkade efter förlust mot Västerås SK verkar märkligt ;-). De flesta lag kommer ju få stryk av VSK i år. Nästa måndag ska vi tvåla dit ÖSK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är fint att skapa en tråd om Superettan redan nu så att @Kötthandlarn kan gå in här och få lite information om läget i Brage, Skövde AIK och Gefle. Storklubbarna i närområdet, typ GAIS och Utsikten, har han nog redan koll på.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Atom:

Jag tycker det är fint att skapa en tråd om Superettan redan nu så att @Kötthandlarn kan gå in här och få lite information om läget i Brage, Skövde AIK och Gefle. Storklubbarna i närområdet, typ GAIS och Utsikten, har han nog redan koll på.

 

Utsikten vann jag fina pengar på några ggr förra året. Stabilt gäng från det glada götet som aldrig ska räknas bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Utsikten vann jag fina pengar på några ggr förra året. Stabilt gäng från det glada götet som aldrig ska räknas bort.

Utsikten var det enda lag som förra säsongen spelade ut Västerås SK på vår hemmaplan. Som tur är tog vi oss samman och gjorde en stark höst, samtidigt som Utsikten rasade ihop under höstsäsongen. I år har båda lagen fått en helt ok start på säsongen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
52 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Utsikten vann jag fina pengar på några ggr förra året. Stabilt gäng från det glada götet som aldrig ska räknas bort.

Utsikten är väl om jag har fattat det rätt? Lite Frölunda? När dom låg i lägre divisioner var det en del gamla blåvita som varvade ner där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Brage har alla chanser i år (med) sist vi gick upp kunde ju Östersund trixa tillbaka sin plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
13 timmar sedan, skrev Atom:

Jag tycker det är fint att skapa en tråd om Superettan redan nu så att @Kötthandlarn kan gå in här och få lite information om läget i Brage, Skövde AIK och Gefle. Storklubbarna i närområdet, typ GAIS och Utsikten, har han nog redan koll på.

 

Ha ha ha, du har en poäng där......:rotfl:❤️

Dock är man ingen "kappvändare" bara för att det går dåligt.....

 

Men med tanke på att du hade en tråd om flytta till Sverige "Stockholm eller Skövde" tror jag den hette, så tror jag du till slut hamnar i Skövde och då möts vi på en publiklös (förutom Blåvitts 8000 tillresta supportrar) plastplan på "schlätta".......:rotfl:

 

Puss i armhålan på dig.......😁

Det var ett jäkla roligt inlägg från dig och jag skrattade gott när jag läste det....🙏 :rotfl:

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-04-18 at 12:33, skrev Nicholas:

Där fick Helsingborgs tränare sparken hela bunten. 

 

Ett tidigare allsvenskt lag som låg i toppen dessutom. 

 

 

 

Uruselt skött genom alla år. 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt skön 3-0 seger för VSK igår hemma mot Örebro, trots ganska uselt spel. ÖSK var nära att reducera till 2-1 några gånger med vi höll undan. Nu väntar två raka tuffa bortamatcher mot J Södra och Gefle. Sköna Gröna VSK!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
spooncreek

Utsikten vann igen till bra odds. Klassiska ÖIS fick ta stryk i derbyt. Ut med det gamla, in med det nya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig 3-0 seger för Västerås SK borta mot Gefle. Nu är vi serieledare, åtminstone i ett dygn i en haltande tabell. Länge sedan det var så här roligt att hålla på VSK.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Härlig seger för Västerås SK borta mot Sundsvall igår. Nu väntar seriefinal hemma mot Utsikten nästa helg. Sköna Gröna VSK mot allsvenskan.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev JohanR:

Härlig seger för Västerås SK borta mot Sundsvall igår. Nu väntar seriefinal hemma mot Utsikten nästa helg. Sköna Gröna VSK mot allsvenskan.

Högst osannoligt

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev måne:

Högst osannoligt

Med tanke på att VSK bara gjort två allsvenska säsonger under min livstid (57 år) så är det kanske så, men jag tillåter mig att drömma lite nu när vi har medvind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Superettan anno 2024 lovar att bli något alldeles extra med AIK, Blåvitt och byfånarna från Degerfors som komplement till mitt kära Örebro SK. Härligt!

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
3 timmar sedan, skrev Lucky:

Superettan anno 2024 lovar att bli något alldeles extra med AIK, Blåvitt och byfånarna från Degerfors som komplement till mitt kära Örebro SK. Härligt!

Tror inte att du får några byfånar från Degerfors i samma serie. Vad jag vet kan man inte åka ner från allsvenskan till div1 norra? För det är väl där ÖSK riskerar att hamna?

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
1 timme sedan, skrev jlh66:

Tror inte att du får några byfånar från Degerfors i samma serie. Vad jag vet kan man inte åka ner från allsvenskan till div1 norra? För det är väl där ÖSK riskerar att hamna?

Teoretiskt sett så kan det ske och jag har för mig att Akropolis IF drabbades för ett par år sedan. De åkte ut ur Superettan p g a sportsliga insatser och sedan blev de tvångsnedflyttade till div 2 p g a ekonomin.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
42 minuter sedan, skrev jlh66:

Tror inte att du får några byfånar från Degerfors i samma serie. Vad jag vet kan man inte åka ner från allsvenskan till div1 norra? För det är väl där ÖSK riskerar att hamna?

Teoretiskt sett så kan det ske och jag har för mig att Akropolis IF drabbades för ett par år sedan. De åkte ut ur Superettan p g a sportsliga insatser och sedan blev de tvångsnedflyttade till div 2 p g a ekonomin. De drog sig ur div 2 efter förlust i premiären med 28-0 och efter det några wo- matcher.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev GreenValley:

Teoretiskt sett så kan det ske och jag har för mig att Akropolis IF drabbades för ett par år sedan. De åkte ut ur Superettan p g a sportsliga insatser och sedan blev de tvångsnedflyttade till div 2 p g a ekonomin. De drog sig ur div 2 efter förlust i premiären med 28-0 och efter det några wo- matcher.

 

Stämmer vi spela ut dom ur superetten i en kvalmatch, sen blev det en kanonsäsong i fjor med en 5 e plats i superettan

....men det var då det i år ligger vi tvärsist (skövde aik)....misstänker att som bäst kan vi nå en kvalplats i år 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Degerfors riskerar att åka ner i SE. Men dom har ekonomi nog att inte rasa lägre.

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-07-09 at 15:02, skrev JohanR:

Med tanke på att VSK bara gjort två allsvenska säsonger under min livstid (57 år) så är det kanske så, men jag tillåter mig att drömma lite nu när vi har medvind.

Hur är känslan nu då?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev MickeN:

Hur är känslan nu då?

Efter gårdagens seger mot Utsikten så är drömmen om allsvenskan nästa säsong än mer levande. Sköna Gröna VSK

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...