Jump to content
IGNORERAD

SHL final 2023 Växjö - Skellefteå.


Amigo

SHL final 2023  

21 röster

  1. 1. Vilka vinner

    • Skellefteå
      13
    • Växjö
      8

This poll is closed to new votes

  • Vänligen logga in eller registrera dig för att rösta i denna omröstning.
  • Poll closed on 2023-04-22 at 13:00

Recommended Posts

Helt enkelt, vilka vinner. 

 

Spelas i bäst av sju matcher

F1 Lör 15 april 15:15 Lag 1-Lag 2

F2 Mån 17 april 19:30 Lag 2-Lag 1

F3 Tor 20 april 19:30 Lag 1-Lag 2

F4 Lör 22 april 15:15 Lag 2-Lag 1

F5 Mån 24 april 19:30 Lag 1-Lag 2

F6 Tor 27 april 19:30 Lag 2-Lag 1

F7 Lör 29 april 15:15 Lag 1-Lag 2

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    13

  • Soengsang

    4

  • frogfish

    4

  • Wangthong

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skellefteå har ju redan vunnit den moraliska finalen mot Örebro så Växjö lär bli en behaglig resa mot Le Mat.

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Lucky:

Skellefteå har ju redan vunnit den moraliska finalen mot Örebro så Växjö lär bli en behaglig resa mot Le Mat.

Håller med, Skellefteå AIK har en liten övertag men får se, just nu 2-2 efter stark första period för Ske men Växjö kom lika starkt i andra perioden. 36  min spelat av första final spel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Jag hoppas på Skellefteå, som har en lång och trogen Hockeykultur :thumbsup:......

Har inte mycket till övers för Växjö :giggle:.....

image.png.adb348da8e4a41ff4b7d34e4e74058e3.png

 

image.thumb.png.62c601efdc94cf0f86753b38afce3d44.png

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en jämn match, nästan 5 perioder och tyvärr var det Växjö som tog vinsten. Men nån måste vinna i varje match och detta var den första. 

 

1-0 i matcher till VLH, resultat 3-2 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan kan de inte ha en chips i pucken som ger signal när pucken är över linjen i mål? Man har ju uppfunnit märkligare saker. Just nu är en raket på väg till Jupiter.

 

Men vilken räddning av Larmi, otrolig reflex.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Fan kan de inte ha en chips i pucken som ger signal när pucken är över linjen i mål? Man har ju uppfunnit märkligare saker. Just nu är en raket på väg till Jupiter.

 

Men vilken räddning av Larmi, otrolig reflex.

 

Chip funkar nog lite bättre än chips.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det 2-0 i matcher, dags för Skellefteå att vakna, annars kan det vara för sent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår gick det bättre för Skellefteå. Jämna lag och verkar att alla matcher går till 4 eller 5 perioder.

image.png.85c380ee351c4627c86bd142f19bcbb9.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerande ändå att i Skellefteås lag finns bara en icke svensk spelare, tysken Tom Kühnhackl. 

Tror fortfarande på att SAIK tar detta.

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Amigo:

Igår gick det bättre för Skellefteå. Jämna lag och verkar att alla matcher går till 4 eller 5 perioder.

image.png.85c380ee351c4627c86bd142f19bcbb9.png

Eftersom Skellefteå tränas av en Djurgårdare hejar jag på dem. Synd att Jocke Eriksson den drummeln fick iväg Robert Ohlsson till Skellefteå annars hade Dif inte åkt ur.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Lucky:

Imponerande ändå att i Skellefteås lag finns bara en icke svensk spelare, tysken Tom Kühnhackl. 

Tror fortfarande på att SAIK tar detta.

Tycker att Skellefteås inställning är rätt. Att fostra upp egna spelare och samträna mot ett lag som passar klubbens filosofi. Har väl varit lite rörigt i Skellefteå de sista åren, känns som de inte håller samma stabila linje som tidigare. (Svårt att få till detta skriftlig så det blir begripligt.)

 

De norrländska lagen har inte så mycket pengar att de hela tiden kan köpa, köpa, köpa...... I norr är det ju kvar de lag som har stark industrikultur, Skellefteå och Luleå. Naturligtvis har även Modo och Timrå stark industrikultur fast de är lite mindre orter än Skellefteå och Luleå. Det är väl det som spelar in, alla har ett betydande publikstöd. Björklöven lämnade ju översta toppen för länge sedan, trots att Umeå är största staden i norr som har ett eget hockeylag.

Heja SAIK!  

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Igår gick det bättre för Skellefteå. Jämna lag och verkar att alla matcher går till 4 eller 5 perioder.

image.png.85c380ee351c4627c86bd142f19bcbb9.png

Är också imponerad av att i slutspelen avgörs det oftast på 7'e matchen! Det är alltså fyra matcher kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Amigo:

Oj oj nu blir jag orolig. https://www.svt.se / Växjö en seger från guld Idag var det ingen jämn match, undrar vad som hänt med Skellefteå sen torsdag?

SKE kanske komihåg att de är från Norrland, och därefter gav upp???

 

 

Bara en fundering.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Tommy:

SKE kanske komihåg att de är från Norrland, och därefter gav upp???

 

 

Bara en fundering.

 

 

MVH

Du är fortfarande en idi*t alltså?

 

"AIK vi ger aldrig upp", sjungs i hela arenan

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Du är fortfarande en idi*t alltså?

 

"AIK vi ger aldrig upp", sjungs i hela arenan

"Det är aldrig försent att ge upp", så de har rätt men det hjälper ju knappast?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Växjö är ju för bra helt enkelt. Det går på halvfart och håller tätt, och när de vill växlar de upp och gör en strut. Trist spelidé, lite som atletico Madrid för några år sen, men effektivt.

SAIK kan åka hur mkt skridskor som helst, men så länge det inte leder till mål är det bara energislöseri.

Själv skiter jag i vem som vinner, men det är ju uppenbar klasskillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

SKE kanske komihåg att de är från Norrland, och därefter gav upp???

 

 

Bara en fundering.

 

 

MVH

SAIK om man skall förkorta. Ett förbannat bra lag, som fått svårt mot ännu bättre Växjö. 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

SAIK om man skall förkorta. Ett förbannat bra lag, som fått svårt mot ännu bättre Växjö. 
 

Sorry tog förkortningen TV använde...

 

SAIK är korrekt.

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-04-21 at 08:16, skrev Wangthong:

Är också imponerad av att i slutspelen avgörs det oftast på 7'e matchen! Det är alltså fyra matcher kvar.

peningarna ska in. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev M33:

SAIK om man skall förkorta. Ett förbannat bra lag, som fått svårt mot ännu bättre Växjö. 
 

SAIK är inte rätt förkortning. SAIK är en bandyklubb i Sandviken. Alla i och runt Skellefteå säger bara AIK och inget annat, ingen använder SAIK. Men på grund av att ett lag från Solna anser sig ha ensamrätt på namnet AIK så används förkortningen SKE av vissa tidningar.

//mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tommy:

Sorry tog förkortningen TV använde...

 

SAIK är korrekt.

 

 

7 timmar sedan, skrev mrco:

SAIK är inte rätt förkortning. SAIK är en bandyklubb i Sandviken. Alla i och runt Skellefteå säger bara AIK och inget annat, ingen använder SAIK. Men på grund av att ett lag från Solna anser sig ha ensamrätt på namnet AIK så används förkortningen SKE av vissa tidningar.

//mrco

Jag hade fel, lever fortfarande i dåtid uppenbarligen.

 

IMG_1027.thumb.png.aa6cf55a37a04e716c5cd7131fd2a341.png

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Nicholas:

peningarna ska in. 

 

Enl Luleå HF VD finns inga pengar att tjäna pga resekostnader. Det går inte planera resandet i förväg och därför måste man charta flyg för varje match som äter upp eventuella vinsten. Dessutom är både Vide arena och Skellefteå Kraft arena liten i sammanhanget, tar ca 5 800 personer. (trodde själv på 5350) Räcker väl i normal fall i grundserien men i finalen verkar det vara mer tryck, ser "köpes biljetter" i tidningar och FB inför varje match.

 

Och jag tillägger att jag inte har nån insyn i hockeyklubbens ekonomi, har bara läst vad skrivs i media, och när jag tänker saken så är det nog så. Kan det vara 110 mil flygväg mellan dessa städer? (bil 126 mil)

11 timmar sedan, skrev frogfish:

Växjö är ju för bra helt enkelt.

Tänk att jag medhåller med dig i detta, särskild i lördags vad det så jämfört med SKE

 

Men det finns chans än så länge, vi får se på måndag.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Nicholas:

peningarna ska in. 

 

Det är så att man funderar.

 

3 timmar sedan, skrev Amigo:

Enl Luleå HF VD finns inga pengar att tjäna pga resekostnader. Det går inte planera resandet i förväg och därför måste man charta flyg för varje match som äter upp eventuella vinsten. Dessutom är både Vide arena och Skellefteå Kraft arena liten i sammanhanget, tar ca 5 800 personer. (trodde själv på 5350) Räcker väl i normal fall i grundserien men i finalen verkar det vara mer tryck, ser "köpes biljetter" i tidningar och FB inför varje match.

 

Och jag tillägger att jag inte har nån insyn i hockeyklubbens ekonomi, har bara läst vad skrivs i media, och när jag tänker saken så är det nog så. Kan det vara 110 mil flygväg mellan dessa städer? (bil 126 mil)

Tänk att jag medhåller med dig i detta, särskild i lördags vad det så jämfört med SKE

 

Men det finns chans än så länge, vi får se på måndag.

Chartra flyg är säkert inte billigt. En final mellan Luleå och SAIK skulle säkert inbringa en hel del. Bara de låter bli att flyga då. SAIK - Brynäs skulle också kunna ge en hel del. De får planera finalerna så att de kan tjäna pengar.

Vi hoppas ändå på sju matcher.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...