Jump to content
IGNORERAD

Vilka Sjukförsäkringar har ni?


Holst

Recommended Posts

30 minutes ago, rolba said:

Förlängning av hemförsäkringen må vara lite dyr men man får nog mest för pengarna den dagen olyckan är framme.

Vet inte om jag kan hålla med. Har min försäkring i AIA och den hjälp jag har fått från dom under min stroke tycker jag är helt underbar!! Har inget att klaga på.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • biker

    5

  • rolba

    4

  • Esspe

    4

  • måne

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev biker:

 

Jodå, jag är med i den gruppen och kommer att kontakta Claes framöver. Tack för svar ang. Coris.

mvh

biker

Jag kan rekommendera Clas klockrent ,har  frågat om saker, får ett snabbt svar och rätt 👌😁

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Vet inte om jag kan hålla med. Har min försäkring i AIA och den hjälp jag har fått från dom under min stroke tycker jag är helt underbar!! Har inget att klaga på.

För dom som du har tecknat AIS för en lång stund sedan är det väldigt prisvärt. 

 

Frugan har AIS och jag var tänkt teckna med dom nu när vi börjar bo där nere under vintern. I vintras så framkom det inte så smickrande saker för frugan. De som frugan har haft som kontaktpersoner har strulat så att försäkringen gällde inte det som vi trodde. Vi var upp flera ggr på lokalkontoret. Men det slutade med att chefen tog parti för sina anställda. TiT. Man ska inte som frugan vara godtrogen. 

Jag har sagt åt hon flera ggr men hon tror på thailändarnas godhet, så det har jag inte haft något för. Nu känns det inget bra att kunna säga, vad var det jag sa. De har varit bra för frugan hon har haft mycket hjälp av sin AIS försäkring tidigare. 

 

Jag har kört förlängning på hemförsäkringen det har kostat en del, men inte så jättedyrt. 

Nu blir jag äldre så jag ska se hur mycket dyrare det blir den här gången om jag får hitta något annat. Fyller 70 nu så det är bara att hålla tummarna och ha ett bra försäkringsskydd. 

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minutes ago, Wangthong said:

För dom som du har tecknat AIS för en lång stund sedan är det väldigt prisvärt. 

 

Frugan har AIS och jag var tänkt teckna med dom nu när vi börjar bo där nere under vintern. I vintras så framkom det inte så smickrande saker för frugan. De som frugan har haft som kontaktpersoner har strulat så att försäkringen gällde inte det som vi trodde. Vi var upp flera ggr på lokalkontoret. Men det slutade med att chefen tog parti för sina anställda. TiT. Man ska inte som frugan vara godtrogen. 

Jag har sagt åt hon flera ggr men hon tror på thailändarnas godhet, så det har jag inte haft något för. Nu känns det inget bra att kunna säga, vad var det jag sa. De har varit bra för frugan hon har haft mycket hjälp av sin AIS försäkring tidigare. 

 

Jag har kört förlängning på hemförsäkringen det har kostat en del, men inte så jättedyrt. 

Nu blir jag äldre så jag ska se hur mycket dyrare det blir den här gången om jag får hitta något annat. Fyller 70 nu så det är bara att hålla tummarna och ha ett bra försäkringsskydd. 

Jag har inte AIS utan AIA! Jag har ju haft samma i  ca 20 år nu. Har samma skydd idag som jag fick

när jag tecknade den. Med ny försäkring tecknad idag med samma skydd skulle vara svindyrt.

Jag har  betalt exakt samma summa varje halvår under alla år!

Jag har väl lite tur då min kontaktperson hos AIA pratar flytande Engelska!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev thomas001:

Vet inte om jag kan hålla med. Har min försäkring i AIA och den hjälp jag har fått från dom under min stroke tycker jag är helt underbar!! Har inget att klaga på.

Det som framförallt skiljer för en i Thailand icke fastboende är hemtransport om tillståndet tillåter.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev thomas001:

Jag har inte AIS utan AIA! Jag har ju haft samma i  ca 20 år nu. Har samma skydd idag som jag fick

när jag tecknade den. Med ny försäkring tecknad idag med samma skydd skulle vara svindyrt.

Jag har  betalt exakt samma summa varje halvår under alla år!

Jag har väl lite tur då min kontaktperson hos AIA pratar flytande Engelska!

Naturligtvis är det AIA frugan har (hade). Hon har kvar livförsäkringsdelen. Sjukförsäkringsbiten är hon blåst på. Hon har fått kompensation (för att hon inte ska gå vidare) för sjukförsäkringsbiten. Försäkringsbolaget är bra, men ruttet folk finns det lite här och där. Man får inte vara för godtrogen bara. Hade det varit jag hade jag inte accepterat kompensation utan krävt att få tillbaka sjukförsäkringen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade med LF idag vad vår försäkring skulle kosta(jag 71 frugan 64)14200 sek 15/10-15/4.(9400 för mig 4800 frugan)obs,det gick inte att få billigare om man eldades upp på plats i Thailand.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev måne:

Kollade med LF idag vad vår försäkring skulle kosta(jag 71 frugan 64)14200 sek 15/10-15/4.(9400 för mig 4800 frugan)obs,det gick inte att få billigare om man eldades upp på plats i Thailand.

Sa du till att de skulle exkludera USA?

Brukar bli 25-30% billigare då.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev rolba:

Sa du till att de skulle exkludera USA?

Brukar bli 25-30% billigare då.

 

Nämde att jag skulle till Thailand

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev måne:

Nämde att jag skulle till Thailand

De brukar ha två varianter. Säger man inget så får man säkert den dyraste.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-05-23 at 12:57, skrev biker:

Hej

Måste man teckna försäkringen helt år, eller går det t.ex. teckna 6 mån?

Var i Thailand 6 månader senast, och använde min Folksam hemförsäkring 45 dagar + förlängning upp till 6 mån.

Men tycker det blir ett dyrt sätt, måste hitta något bättre till nästa resa. WR kanske är ett bra alternativ.

mvh

biker

 

 

Är du inte fast bosatt i Thailand så är det knappast en sjukförsäkring du ska ha. Bästa pris och mest för pengarna får du genom att förlänga din hemförsäkrings reseskydd. Den täcker betydligt mer och blir det katastrof så flygs du hem. Kolla runt lite på olika bolag. ICA lär ha 60 dagar inkl i hemförsäkringen t.ex.

 

När jag kom hit 2019 så hade jag LF som jag sen förlängde i 2 år. Längre får man inte hos dom. Ska åka till Sverige snart och stannar jag minst en månad kan jag gå på en ny runda med dom. Nu har jag Coris som verkar vara något mellanting mellan sjuk och reseförsäkring. hur länge som helst. Minst 45 dagar tror jag det är och max 4 månader i stöten men går att förlänga Hade ett fall med dom och det var inga som helst problem men det var iofs ingen störra sak heller.  Kostnadsmässigt vill jag minnas att LF låg på ca 29kr/dag och Coris ligger på 39kr/dag men LF täcker bättre med. Jag är 68 år.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Är du inte fast bosatt i Thailand så är det knappast en sjukförsäkring du ska ha. Bästa pris och mest för pengarna får du genom att förlänga din hemförsäkrings reseskydd. Den täcker betydligt mer och blir det katastrof så flygs du hem. Kolla runt lite på olika bolag. ICA lär ha 60 dagar inkl i hemförsäkringen t.ex.

 

När jag kom hit 2019 så hade jag LF som jag sen förlängde i 2 år. Längre får man inte hos dom. Ska åka till Sverige snart och stannar jag minst en månad kan jag gå på en ny runda med dom. Nu har jag Coris som verkar vara något mellanting mellan sjuk och reseförsäkring. hur länge som helst. Minst 45 dagar tror jag det är och max 4 månader i stöten men går att förlänga Hade ett fall med dom och det var inga som helst problem men det var iofs ingen störra sak heller.  Kostnadsmässigt vill jag minnas att LF låg på ca 29kr/dag och Coris ligger på 39kr/dag men LF täcker bättre med. Jag är 68 år.

 

Tackar för info👍

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Är du inte fast bosatt i Thailand så är det knappast en sjukförsäkring du ska ha. Bästa pris och mest för pengarna får du genom att förlänga din hemförsäkrings reseskydd. Den täcker betydligt mer och blir det katastrof så flygs du hem. Kolla runt lite på olika bolag. ICA lär ha 60 dagar inkl i hemförsäkringen t.ex.

 

När jag kom hit 2019 så hade jag LF som jag sen förlängde i 2 år. Längre får man inte hos dom. Ska åka till Sverige snart och stannar jag minst en månad kan jag gå på en ny runda med dom. Nu har jag Coris som verkar vara något mellanting mellan sjuk och reseförsäkring. hur länge som helst. Minst 45 dagar tror jag det är och max 4 månader i stöten men går att förlänga Hade ett fall med dom och det var inga som helst problem men det var iofs ingen störra sak heller.  Kostnadsmässigt vill jag minnas att LF låg på ca 29kr/dag och Coris ligger på 39kr/dag men LF täcker bättre med. Jag är 68 år.

 

Lf för frugan gick på 4200 sek 41/2 månad(+45 dgr fritt)Hon är 64

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...