Jump to content
IGNORERAD

Första April


Nerike

Recommended Posts

Vilka aprilskämt har ni sett idag samt vilka tycker ni har vart bäst genom åren.

 

Mitt bästa är när pappa berätta om när mormor satte en nylonstrumpa på Tv:n, och han undra vad hon gjorde.

Då svarade hon att man kunde få färgtv, för det hade hon sett på tv. Pappa bara svarade henne vet du inte vilken dag  det är idag, hon blev ganska tyst 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
10 minuter sedan, skrev Nerike:

Vilka aprilskämt har ni sett idag samt vilka tycker ni har vart bäst genom åren.

 

Mitt bästa är när pappa berätta om när mormor satte en nylonstrumpa på Tv:n, och han undra vad hon gjorde.

Då svarade hon att man kunde få färgtv, för det hade hon sett på tv. Pappa bara svarade henne vet du inte vilken dag  det är idag, hon blev ganska tyst 

Det gjorde min mor också 😁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Skruvat kommer detta erbjudande

 

IMG_3812.thumb.jpeg.cbd8f926e40a8999590b3c11fccc92fb.jpeg

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Det gjorde min mor också 😁

Ska tilläggas att min var också med, men ville inte skriva det, ville inte visa hur korkad min mamma var som gick på det.

 

Tror många mödrar gick på det, även en hel del pappor, jag kommer inte ihåg det utan har fått det berättat av farsan.

 

Tror det måste vara SVT:s bästa aprilskämt genom tiderna 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Nylonstrumpan är nog outstanding, men minns också då de gick ut med att sommartid hade införts i smyg, blev lite förvirrat en stund för många.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

På grund av de skenande matpriserna kommer Ikea tvingas sluta sälja sina välkända köttbullar.

 

"Det är med stor sorg som vi tvingas meddela att våra klassiska köttbullar kommer tas ur sortimentet" meddelade Ikea Sverige i ett pressmeddelande under lördagen. De ersätts med varuhusets veganska bullar, gjorda på bland annat bark och äpple.

På grund av de skenande matpriserna kommer Ikea tvingas sluta sälja sina välkända köttbullar.

 

Nu är situationen ohållbar, det är för dyrt just nu", skriver Peder von Schnitzelbaum, Head of meat and spices på Ikea Sverige, och fortsätter:

"För att undvika en massiv prisökning som riskerar att gräva hål i våra konsumenters plånböcker har vi valt att ersätta köttbullarna med våra växtbaserade bullar, gjorda på bark, havre, potatis, lök och äpple."

 

image.png.b68737e304178e6fc135d14c692d7189.png

 

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde nyss på nyheterna att i Tavelsjö och övriga norr om liggande lappmarker skulle det bli fjällbjörksbark som gällde.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Alarik:

Hörde nyss på nyheterna att i Tavelsjö och övriga norr om liggande lappmarker skulle det bli fjällbjörksbark som gällde.

Ikea i Tavelsjö är stilbildande i det fallet!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Wangthong:

Ikea i Tavelsjö är stilbildande i det fallet!

 

Ja, Tavelsjö är väldigt speciellt i flera sammanhang.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa jag har sett är nog fyrabarnspappan som poserade med fyra bebisar med fyra olika morsor under nyfödda. "En galen kväll ", sa den stolte fadern...

andreas-utterhall.jpg

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nerike:

Vilka aprilskämt har ni sett idag samt vilka tycker ni har vart bäst genom åren.

 

Mitt bästa är när pappa berätta om när mormor satte en nylonstrumpa på Tv:n, och han undra vad hon gjorde.

Då svarade hon att man kunde få färgtv, för det hade hon sett på tv. Pappa bara svarade henne vet du inte vilken dag  det är idag, hon blev ganska tyst 

 

En arbetskamrat till min far gjorde samma sak trots att han var ingenjör och arbetade med konstruktioner, snarare ingentinggör..

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Modsens läckta forumdel på MPR

 

outstanding

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Enis:

Modsens läckta forumdel på MPR

 

outstanding

 

enis

pluralis? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fann ett skämt i Finland förr att om man hällde 4 takts olja i en tvåtakts Saab så blev den fyrtaktare!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skåne yheterna skrev att de planer man nu gör för att dra en tunnelbana mellan Köpenhamn och Malmö vill Stockholm att den skulle dras vidare upp till Stockholm och tunneln skulle då passera under Växjö och jönköping

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Skåne yheterna skrev att de planer man nu gör för att dra en tunnelbana mellan Köpenhamn och Malmö vill Stockholm att den skulle dras vidare upp till Stockholm och tunneln skulle då passera under Växjö och jönköping

De vill väl slå nytt rekord i sås tunnel. 

Sås tunnel upphöjt i massor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

FB_IMG_1680354198236.thumb.jpg.72cc1295c0b83a64c6077da1fb1cebb6.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ny produkt i Sibylla shoppen

Screenshot_20230401_184810_Facebook.thumb.jpg.346d8735368a0cb50cfd6f0ee9b3ff1c.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjällby IF har fått nya ägare 

 

både schampo och balsam ingick i avtalet

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

Mjällby IF har fått nya ägare 

 

både schampo och balsam ingick i avtalet

 

enis

Hörde att det var "Head and shoulders-schampoo" de ingått ett sponsoravtal med...

Så de byter namn till "By IF"!

 

Eftersom "Mjäll" försvinner!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...