Jump to content
IGNORERAD

Övervakningskameror


audirs2

Recommended Posts

Tänkte skaffa en kamera att ha utanför min verkstad! Det händer för mycket skumt på natten, lastbilen slangas det ur och annat sabotage på den! Förra veckan så hade någon skurit hål i bränsle slangen så det kom luft i systemet!

Kollar lite kameror av olika kvalitet från 600.-   upp till ca 5000.-! Vad vet ni om detta och vilken har ni? TP link är dom billigaste ser jag, men det e väl bara skit?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev audirs2:

Tänkte skaffa en kamera att ha utanför min verkstad! Det händer för mycket skumt på natten, lastbilen slangas det ur och annat sabotage på den! Förra veckan så hade någon skurit hål i bränsle slangen så det kom luft i systemet!

Kollar lite kameror av olika kvalitet från 600.-   upp till ca 5000.-! Vad vet ni om detta och vilken har ni? TP link är dom billigaste ser jag, men det e väl bara skit?

 

Har du Wifi som fungerar utanför ?

 

kan rekommendera dessa isåfall

 

https://www.kjell.com/se/varumarken/arlo/sakerhet-overvakning/kameraovervakning/natverkskameror/arlo-pro-4-spotlight-overvakningskamera-1-pack-vit-p64874

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
10 minuter sedan, skrev audirs2:

Tänkte skaffa en kamera att ha utanför min verkstad! Det händer för mycket skumt på natten, lastbilen slangas det ur och annat sabotage på den! Förra veckan så hade någon skurit hål i bränsle slangen så det kom luft i systemet!

Kollar lite kameror av olika kvalitet från 600.-   upp till ca 5000.-! Vad vet ni om detta och vilken har ni? TP link är dom billigaste ser jag, men det e väl bara skit?

På sommarstugan har jag två Arlo pro som funkar bra. En app i mobilen som spelar när något rör sig. Att man laddar dem är en fördel då man slipper dra el och kan flytta dem lätt. En nackdel om man glömmer att ladda dem men de håller batteriet ett par månader om det inte spelas in för mycket.

Man kan även kommunicera med den som står framför kameran. 

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Fredman:

På sommarstugan har jag två Arlo pro som funkar bra. En app i mobilen som spelar när något rör sig. Att man laddar dem är en fördel då man slipper dra el och kan flytta dem lätt. En nackdel om man glömmer att ladda dem men de håller batteriet ett par månader om det inte spelas in för mycket.

Man kan även kommunicera med den som står framför kameran. 

Ska kolla den! För mig inga problem med laddning, jag är ju här jämt!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Tallviking:

Bra pris på den!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arlo är bra om man ska ha flera kameror. Upp rill fem kameror kan kopplas till samma basstation (och du måste ha en basstation, kostar ca 1000 kr). Ofta säljs paket med basstation och 1-4 kameror.

 

Vid huset i Thailand har jag fem kameror som varnar så snart något rör sig och spelar in samtidigt och lagrar "i nätet". Går även att titta i realtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev gst:

Arlo är bra om man ska ha flera kameror. Upp rill fem kameror kan kopplas till samma basstation (och du måste ha en basstation, kostar ca 1000 kr). Ofta säljs paket med basstation och 1-4 kameror.

 

Vid huset i Thailand har jag fem kameror som varnar så snart något rör sig och spelar in samtidigt och lagrar "i nätet". Går även att titta i realtid.

 

Är det mycket problem med inbrott i din by?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev gst:

Arlo är bra om man ska ha flera kameror. Upp rill fem kameror kan kopplas till samma basstation (och du måste ha en basstation, kostar ca 1000 kr). Ofta säljs paket med basstation och 1-4 kameror.

 

Vid huset i Thailand har jag fem kameror som varnar så snart något rör sig och spelar in samtidigt och lagrar "i nätet". Går även att titta i realtid.

 

Många av Arlo:s kameror behöver ingen basstation längre

 

Jag har 3 st Arlo Pro 4 XL och 2 st Arlo Q Plus, alla anslutna via Wifi direkt till routern utan någon basstation

  • Ge karma 1

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Är det mycket problem med inbrott i din by?

Nej, inte inbrott direkt, men man vet ju aldrig. Sen litar jag inte riktigt på alla människor :( Stor tomt också, så vi vill gärna veta vad som händer, har hänt att saker försvunnit tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Många av Arlo:s kameror behöver ingen basstation längre

 

Jag har 3 st Arlo Pro 4 XL och 2 st Arlo Q Plus, alla anslutna via Wifi direkt till routern utan någon basstation

Ok, jag har bara "vanliga" Arlo Pro, och de kräver basstation. Dessa kameror lagrar också i molnet då?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev gst:

Nej, inte inbrott direkt, men man vet ju aldrig. Sen litar jag inte riktigt på alla människor :( Stor tomt också, så vi vill gärna veta vad som händer, har hänt att saker försvunnit tidigare.

Har kamerorna betalat sig än :D

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev uptoyou:

Har kamerorna betalat sig än :D

Ja, på så sätt att det känns mycket lugnare. Dessutom vet ju de som har nyckel att kamerorna finns :)

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev gst:

Ok, jag har bara "vanliga" Arlo Pro, och de kräver basstation. Dessa kameror lagrar också i molnet då?

 

 Ja men alla modeller över Arlo Pro kräver abonnemang för att lagra i molnet och det kostar från 99kr/mån men då kan du ha hur många kameror du vill

Hade 8 st förut totalt i två hus i ett och samma konto, alla styrda av geofencing så dom slog av och på automatiskt när någon av oss kom hem/lämnade någon av huset

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

 Ja men alla modeller över Arlo Pro kräver abonnemang för att lagra i molnet och det kostar från 99kr/mån men då kan du ha hur många kameror du vill

Hade 8 st förut totalt i två hus i ett och samma konto, alla styrda av geofencing så dom slog av och på automatiskt när någon av oss kom hem/lämnade någon av huset

Vilka av dem har geofencing, Tänkte byta ut de jag har i garagen..

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

 Ja men alla modeller över Arlo Pro kräver abonnemang för att lagra i molnet och det kostar från 99kr/mån men då kan du ha hur många kameror du vill

Hade 8 st förut totalt i två hus i ett och samma konto, alla styrda av geofencing så dom slog av och på automatiskt när någon av oss kom hem/lämnade någon av huset

 

1 minut sedan, skrev wavis:

Vilka av dem har geofencing, Tänkte byta ut de jag har i garagen..

Tror nog alla Arlo Pro har geofencing, mina har det i alla fall. Dessutom gratis lagring av upp till fem kameror, dock bara lagring i 30 dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

He he ,, Kollade nu i mina inställningar o vips så hittade jag geofencing i mina nuvarande kameror, Har det i låset på ytterdörren o funkar kanon ihopa med mitt homey smart home.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

 Ja men alla modeller över Arlo Pro kräver abonnemang för att lagra i molnet och det kostar från 99kr/mån men då kan du ha hur många kameror du vill

Hade 8 st förut totalt i två hus i ett och samma konto, alla styrda av geofencing så dom slog av och på automatiskt när någon av oss kom hem/lämnade någon av huset

 

Kan man inte koppla sticka eller hårddisk till de med basstation ens?

Jag har en lätt allergi mot allt vad molnlagring heter...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Kan man inte koppla sticka eller hårddisk till de med basstation ens?

Jag har en lätt allergi mot allt vad molnlagring heter...

Får alldeles utmärkt, men inget alternativ för mig från Sverige. Dessutom om man skulle få inbrott år det ju bara för tjuvarna att sno även den :)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev wavis:

Vilka av dem har geofencing, Tänkte byta ut de jag har i garagen..

Det är i appen geofencing-funktionen sitter. Inte i kamerorna som sådana

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Det är i appen geofencing-funktionen sitter. Inte i kamerorna som sådana

Ja nu när jag läst på :read:  så funkar det även med mina Cleverio kameror, Billigare alternativ men som sagt funkar nu... 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev gst:

Får alldeles utmärkt, men inget alternativ för mig från Sverige. Dessutom om man skulle få inbrott år det ju bara för tjuvarna att sno även den :)

 

Ok, så det går inte att gå in in hårddisken på distans och gå igenom och radera eller spara sekvenser?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Ok, så det går inte att gå in in hårddisken på distans och gå igenom och radera eller spara sekvenser?

Ytterst tveksamt. Först måste du ju komma åt ditt privata nätverk på distans, sen måste du ju kunna göra mappen delbar, vilket jag inte vet hur det skulle fungera genom att minne/hårddisk hänger direkt på basstationen. Men visst, kan du komma åt dit privata nätverk på distans kanske det finns en möjlighet?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev gst:

Ytterst tveksamt. Först måste du ju komma åt ditt privata nätverk på distans, sen måste du ju kunna göra mappen delbar, vilket jag inte vet hur det skulle fungera genom att minne/hårddisk hänger direkt på basstationen. Men visst, kan du komma åt dit privata nätverk på distans kanske det finns en möjlighet?

funkar fin fint. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Frugan vill installera kameror hemma hos svärmorsan o svärfarsan.

Hennes tanke är att kunna övervaka ( titta till ) hennes morsa då hon börjar bli krasslig och precis kommit hem från sjukhuset.

hur löser man detta från Svedala?

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...