Jump to content
IGNORERAD

Snabba cash är bättre än empati, tragiskt !


Vaxet older version

Recommended Posts

Vaxet older version

Inte lätt att komma till Sverige och byta kultur, de flesta från Thailand integreras enligt min erfarenhet inte så mycket in i det Svenska samhället utan hamnar istället i en sfär av andra inflyttade, oftast andra från Thailand och deras Svenska partners. Ja ungefär som de flesta Faranger gör i Thailand och vi gör här ?

När man är ung vuxen och ser hur andra kan leva i Sverige är det lättare att försöka ta en genväg till att tjäna pengar istället för att ta den vanliga vägen genom skola och hårt jobb, det ser man ju dagligen i Sverige numera.

 

Nåväl, denna kille hävdar att hans spelmissbruk lett till att han begick övergrepp på ca 4000 barn med konsekvensen att han får drygt 4 år i fängelse, i verkligheten 2 år.

Kanske dags för denna tragiska pojk att inse att han är fast i Sverige nu, Thailand har garranterat sin syn på vad de ämnar göra med honom den dagen han landar här igen.

 

https://www.dn.se/sverige/23-aring-doms-for-sexualbrott-mot-tusentals-flickor/

https://www.expressen.se/nyheter/nattavat-serttian-ledde-barnporrnatverk--fran-bandhagen/

 

(antar att man får länka här annars får Mr P3 radera)

 

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • apknug

    6

  • janne_h

    5

  • Vaxet older version

    5

  • Tallviking

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Synd att man inte får lämna ut aset, han hade fått en mysigare framtid i Thailand.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
24 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Synd att man inte får lämna ut aset, han hade fått en mysigare framtid i Thailand.

 

Ja antagligen, nu har han ingen framtid i Thailand alls, antagligen inte i Sverige heller. Inget som förgyller hans CV direkt, eller ?

""2019 till 2023 arbetade jag i mitt egna icke registrerade företag med inriktning på att skapa och leverera dagsfärska foton på nakna Thailändska barn till pedofiler.""

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det Sverige i sitt nötskal igen, lämnar inte ut "Svenskar" inga brottslingar lämnas ut verkar det som
Men skötsamma personer som har jobb och drar sitt strå till stadskassan, dom slängs ut på löpande band bla. Bara för att deras namn inte var rätt i ansökan då dom kom till Sverige som ex. Deras andranamn har blivit tilltalsnamn, och när dom vill ändra det efter några år då går korståget igång mot personen och den åker ut från Sverige.

Medans våldtäktsmän, mördare, allmänt kriminella mm. Får stanna, nä skicka ut han då brotten har begåtts i både i Thailand och Sverige.
Låt han även sitta i en Thailändsk domstol och få sitt straff även från det landet,  han och hans kompisar tvingande tjejer till olika handlingar och även fast du sitter i Sverige och begår brott genom internet skall han dömas i det land det verkliga brottet har begåtts.

 

Och Sverige vill ha hem den kriminella räven från Turkiet då han styr sina brott därifrån, och denna person har ju styrt sina brott från Sverige men det faktiska brotten har gjorts i Thailand.
 

Fy fan för svenska rättsväsende som skyddar brottslingar, dom vill ha hem dom och dom skickar inte ut dom, hur fan ska vi få ordning alla dessa gäng utan att sätta ner foten.

 

Jag vill inte vara med och betala skatt för dom svinen för att dom skall sitta på ett hotell med fritidsnöjen som ex. Lyfta skrot så att dom kommer ut starkare och begår nya brott nä ut men dom direkt, ta tillbaka UT, Svensk medborgarskap  mm. Så skall ni se att brotten kommer minska drastiskt. 

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kan man ju undra vad det är för äckliga kräk som köper dessa filmer. Synd att dom inte också blir straffade.

PS. Dömd till 4 års fängelse blir i verkligheten 2 år och 8 månader. Fy fan vilket lindrigt straff...

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nerike:

Nu är det Sverige i sitt nötskal igen, lämnar inte ut "Svenskar" inga brottslingar lämnas ut verkar det som
Men skötsamma personer som har jobb och drar sitt strå till stadskassan, dom slängs ut på löpande band bla. Bara för att deras namn inte var rätt i ansökan då dom kom till Sverige som ex. Deras andranamn har blivit tilltalsnamn, och när dom vill ändra det efter några år då går korståget igång mot personen och den åker ut från Sverige.

Medans våldtäktsmän, mördare, allmänt kriminella mm. Får stanna, nä skicka ut han då brotten har begåtts i både i Thailand och Sverige.
Låt han även sitta i en Thailändsk domstol och få sitt straff även från det landet,  han och hans kompisar tvingande tjejer till olika handlingar och även fast du sitter i Sverige och begår brott genom internet skall han dömas i det land det verkliga brottet har begåtts.

 

Och Sverige vill ha hem den kriminella räven från Turkiet då han styr sina brott därifrån, och denna person har ju styrt sina brott från Sverige men det faktiska brotten har gjorts i Thailand.
 

Fy fan för svenska rättsväsende som skyddar brottslingar, dom vill ha hem dom och dom skickar inte ut dom, hur fan ska vi få ordning alla dessa gäng utan att sätta ner foten.

 

Jag vill inte vara med och betala skatt för dom svinen för att dom skall sitta på ett hotell med fritidsnöjen som ex. Lyfta skrot så att dom kommer ut starkare och begår nya brott nä ut men dom direkt, ta tillbaka UT, Svensk medborgarskap  mm. Så skall ni se att brotten kommer minska drastiskt. 

 

Svårigheterna i att lämna ut brottslingar beror ofta på det mottagande landet vägrar ta emot dom och utlämningen därmed inte kan genomföras.

Har till och med skett en hel del resor med en utvisad och ledsagande poliser som fått vända vid immigration i det mottagande landet för att dom "ändrat sig" och vi får glatt betala återtransport till Sverige igen

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Svårigheterna i att lämna ut brottslingar beror ofta på det mottagande landet vägrar ta emot dom och utlämningen därmed inte kan genomföras.

Har till och med skett en hel del resor med en utvisad och ledsagande poliser som fått vända vid immigration i det mottagande landet för att dom "ändrat sig" och vi får glatt betala återtransport till Sverige igen

Men just denna person tror jag Thailand vill ha, för där kommer han inte få nån kalle anka dom

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Svårigheterna i att lämna ut brottslingar beror ofta på det mottagande landet vägrar ta emot dom och utlämningen därmed inte kan genomföras.

Har till och med skett en hel del resor med en utvisad och ledsagande poliser som fått vända vid immigration i det mottagande landet för att dom "ändrat sig" och vi får glatt betala återtransport till Sverige igen

Samtidigt som sosse-SIDA betalar dessa länder bidrag rakt ner i fickan på nån diktator.

Only in (s)weden.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nerike:

Men just denna person tror jag Thailand vill ha, för där kommer han inte få nån kalle anka dom

Jag är nog tveksam till det. Han kommer ju kosta den thailändska staten rätt mycket pengar i rättegång och fängelseplats

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag är nog tveksam till det. Han kommer ju kosta den thailändska staten rätt mycket pengar i rättegång och fängelseplats

 

Vi kan troligen få ihop en bra summa om vi gör en liten insamling.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev UglyFarang:

 

Vi kan troligen få ihop en bra summa om vi gör en liten insamling.

Kan man inte böja honom över en stol och låta frivilliga spela in film? Sen kan staten sälja dessa filmer, det verkar ju finnas en marknad......

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag är nog tveksam till det. Han kommer ju kosta den thailändska staten rätt mycket pengar i rättegång och fängelseplats

Om alla länder var som England där dömda perversa personer blir av med sitt pass så att dom inte kan åka från England och begå brott, även dom som ha begått sitt brott utomlands och suttit av sitt straff i det landet.
Så vill England ha hem dom och ta passet ifrån dom, så att dom inte skämmer ut England mer samt har kontrollen på svinen.

Titta på svinet Glitter som inte vill åka hem till England efter avtjänat straff, och alla länder neka han till att komma in i landet han försökte flyga till, men till slut var tvungen att åka hem till England och vart av med sitt pass.
Men väl där så kunde svinet inte hålla sig och åkte dit rätt fort igen för dom hade koll på han.

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Nicholas:

Samtidigt som sosse-SIDA betalar dessa länder bidrag rakt ner i fickan på nån diktator.

Only in (s)weden.

 

Sosse Jämtin får inte fortsätta på Sida då hennes förordnande upphör. Får se vad det kommer för ny person, kan bli lite lattjo lajbans då på Sida då eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

Svårigheterna i att lämna ut brottslingar beror ofta på det mottagande landet vägrar ta emot dom och utlämningen därmed inte kan genomföras.

Har till och med skett en hel del resor med en utvisad och ledsagande poliser som fått vända vid immigration i det mottagande landet för att dom "ändrat sig" och vi får glatt betala återtransport till Sverige igen

Han Erdogan i Turkiet tjatar som fan att Sverige ska skicka ner hans terrorist kurder.  Inte heller det klarar Sverige av....

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev apknug:

Han Erdogan i Turkiet tjatar som fan att Sverige ska skicka ner hans terrorist kurder.  Inte heller det klarar Sverige av....

Och Turkiet skickar oss de som jagas för mord och andra stora åtal?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev 65Selander:

Och Turkiet skickar oss de som jagas för mord och andra stora åtal?

 

 

Har det varit tal om fångutbyte? Ta hit "svenskarna" och ge dem skall ett hotell med fritidsnöjen som ex. Lyfta skrot så att dom kommer ut starkare och begår nya brott nä låt dem stanna där och ut med de andra terroristerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version

Första tråden jag startade på minst 12 år, men MPR har närmat sig Flashback verkar det som.

 

Anser personligen att frågan om hur en 19 årig inflyttad Thaikille kan dra igång och sedan driva denna verksamhet i nästan 4 år innan han grips utan att hans familj vetat något, är mycket mer intressant. Pengar strömmade väl in antar jag, så någon borde väl ha undrat och jag håller det för otroligt att ingen annan visste. 

 

4000 övergrepp, rysk hemsida, ja och mycket mer. Måste ha varit ett heltidsjobb hemifrån. Kanske 3990 barn hade sluppit detta om omgivningen i Sverige hade haft det minsta lilla intresse för vad som pågick. Eller ??? ? Antagligen är det väl som så ofta att så länge pengarna kommer in så blundar många för vad och var de kommer ifrån.

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Vaxet older version:

Första tråden jag startade på minst 12 år, men MPR har närmat sig Flashback verkar det som.

 

Anser personligen att frågan om hur en 19 årig inflyttad Thaikille kan dra igång och sedan driva denna verksamhet i nästan 4 år innan han grips utan att hans familj vetat något, är mycket mer intressant. Pengar strömmade väl in antar jag, så någon borde väl ha undrat och jag håller det för otroligt att ingen annan visste. 

 

4000 övergrepp, rysk hemsida, ja och mycket mer. Måste ha varit ett heltidsjobb hemifrån. Kanske 3990 barn hade sluppit detta om omgivningen i Sverige hade haft det minsta lilla intresse för vad som pågick. Eller ??? ? Antagligen är det väl som så ofta att så länge pengarna kommer in så blundar många för vad och var de kommer ifrån.

Hoppas också att det kan bli en seriös tråd av detta. 

Eftersom det är tidningsartiklar så fattas det mycket information. Jag är mest intresserad av hur kom det sig att denna 19 åring började med detta. 

Att han höll på 4 år är kanske inte så konstigt. Barnporr är väl inget man skryter om att man försörjer sig på. Från början fick han säkert inte in så mycket pengar. En miljon i skadestånd låter mycket men vi vet egentligen inte hur mycket han själv drog in. 4000 övergrepp och en miljon i skadestånd är egentligen heller inte så mycket per övergrepp.

 

Det hela har förmodligen börjat långt innan han drog igång det som skulle bli hans levebröd. Det behövs mycket engagemang för att en thailändare ska anpassa sig till svensk kultur. Den svenska kulturen är så annorlunda. 

Om jag får gissa så är han tagen hit av sin mamma. Hur tidigt han kom hit har stor betydelse. Har styvpappan fått engagera sig? Hur ofta är det mamma och pojken som har det gemensamma språket och pappan blir ställd utanför. Det är då enkelt att grabben får en dator och kan spela så ofta han vill. Då är han i varje fall inte utför.

 

Naturligtvis är det föräldrarna som inte tagit sitt ansvar! Ibland är det väldigt svårt att få till det med denna kulturskillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
28 minuter sedan, skrev Wangthong:

Hoppas också att det kan bli en seriös tråd av detta. 

Eftersom det är tidningsartiklar så fattas det mycket information. Jag är mest intresserad av hur kom det sig att denna 19 åring började med detta. 

Att han höll på 4 år är kanske inte så konstigt. Barnporr är väl inget man skryter om att man försörjer sig på. Från början fick han säkert inte in så mycket pengar. En miljon i skadestånd låter mycket men vi vet egentligen inte hur mycket han själv drog in. 4000 övergrepp och en miljon i skadestånd är egentligen heller inte så mycket per övergrepp.

 

Det hela har förmodligen börjat långt innan han drog igång det som skulle bli hans levebröd. Det behövs mycket engagemang för att en thailändare ska anpassa sig till svensk kultur. Den svenska kulturen är så annorlunda. 

Om jag får gissa så är han tagen hit av sin mamma. Hur tidigt han kom hit har stor betydelse. Har styvpappan fått engagera sig? Hur ofta är det mamma och pojken som har det gemensamma språket och pappan blir ställd utanför. Det är då enkelt att grabben får en dator och kan spela så ofta han vill. Då är han i varje fall inte utför.

 

Naturligtvis är det föräldrarna som inte tagit sitt ansvar! Ibland är det väldigt svårt att få till det med denna kulturskillnad.

 

Tack för ett intressant och välformulerat inlägg. Det var just detta jag ville komma fram till när jag startade tråden. Frågan jag finner intressant att diskutera på detta forum är hur en 19 åring får denna ide och hur kontakter knutits. Precis som du skriver, måste detta ha börjat tidigare och det måste varit fler som var inblandade eller i alla fall visste.

Link to comment
Dela på andra sajter

image.png.0c61ba0e8fdf9f8a82af9c894d9b093a.png

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Nattavat Serttian ledde barnporrnätverk från Bandhagen

 

bild.png.a88433e55d77c6531e45ab35b0c1e092.png

Nattavat Serttian ledde barnporrnätverket från en lägenhet i Bandhagen i södra Stockholm.

 

Minst 4 000 barn och ungdomar i Thailand, i åldrarna 10-19 år, tros ha utsatts för brott av barnporrnätverket.

 

 

 

Bangkok. ”Grip honom omedelbart.”

Den desperata uppmaningen kom från den thailändska polisen och blev startskottet för en svensk brottsutredning kring Thailands största barnporrnätverk – som leddes av Nattavat Serttian, 24, från en lägenhet i Bandhagen i södra Stockholm. 

Nakenbilder och filmer på 4 000 unga flickor – de yngsta bara tio år gamla – såldes för miljoner via hemliga chattgrupper på nätet. 

På tisdagen dömdes han till fyra och ett halvt års fängelse och han ska betala nästan en miljon kronor i skadestånd till offren. 

 

https://www.expressen.se/nyheter/nattavat-serttian-ledde-barnporrnatverk--fran-bandhagen/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-03-28 at 16:20, skrev apknug:

Han Erdogan i Turkiet tjatar som fan att Sverige ska skicka ner hans terrorist kurder.  Inte heller det klarar Sverige av....

Å andra sidan har Turkiet hyst svenska brottslingar i flera år. Snacka om att kasta sten i glashus. Kurdiska räven är ju bara ett exempel i raden.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

Å andra sidan har Turkiet hyst svenska brottslingar i flera år. Snacka om att kasta sten i glashus. Kurdiska räven är ju bara ett exempel i raden.

De kan stanna och ruttna, eller fortsätta sin kriminella verksamhet, där nere. Vi vill inte ha tillbaka dem.

 

Skick ner terroristerna också! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev apknug:

De kan stanna och ruttna, eller fortsätta sin kriminella verksamhet, där nere. Vi vill inte ha tillbaka dem.

 

Skick ner terroristerna också! 

Ruttna. Många a v dom är väldigt välmående. Och radiostyr kriminalitet i Sverige. Bättre att sätta dom där dom hör hemma. I fängelse. Istället för att dom ska leva lyxliv i turkiet. Tror nog mycket kriminalitet i Sverige skulle dö ut. Om dessa personer kom bakom lås och bom.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

Ruttna. Många a v dom är väldigt välmående. Och radiostyr kriminalitet i Sverige. Bättre att sätta dom där dom hör hemma. I fängelse. Istället för att dom ska leva lyxliv i turkiet. Tror nog mycket kriminalitet i Sverige skulle dö ut. Om dessa personer kom bakom lås och bom.

Jag vill inte ha dem i Sverige alla fall. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...