Jump to content
IGNORERAD

Pekar med hakan.


Thaiger

Recommended Posts

Såg i en frågesport att det är ofint att peka med handen, utan man gör det med hakan, stämmer det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man köper en termos av Hakan så ska den iallafall vara grön...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
7 timmar sedan, skrev Thaiger:

Såg i en frågesport att det är ofint att peka med handen, utan man gör det med hakan, stämmer det? 

Det har jag faktiskt sett en del göra. 
Det är nog en av orsakerna till att många har underbett. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har vissa det lättare än andra. :big_smile:, det kanske finns vissa på forumet som känner igen han?

Hakan.jpg

Ändrades av Jed
Felstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Jed:

Då har vissa det lättare än andra. :big_smile:, det kanske finns vissa på forumet som känner igen han?

Hakan.jpg

JF, favorit när man var yngre :D

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-03-14 at 22:01, skrev Thaiger:

Såg i en frågesport att det är ofint att peka med handen, utan man gör det med hakan, stämmer det? 

Frågan gäller i Thailand, i en frågesport var det ett påstående att det anses oartigt att  peka med handen. Svaret var att man pekade med hakan i stället, kan detta stämma? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev Thaiger:

Frågan gäller i Thailand, i en frågesport var det ett påstående att det anses oartigt att  peka med handen. Svaret var att man pekade med hakan i stället, kan detta stämma? 

Svar nej

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Thaiger:

Frågan gäller i Thailand, i en frågesport var det ett påstående att det anses oartigt att  peka med handen. Svaret var att man pekade med hakan i stället, kan detta stämma? 

 

Nog någon som blandat ihop lemmarna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

I min bransch pekar man med hela handen. Annars blir inget gjort. Sticket du ut hakan får du en snyting😀

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Jag tror att detta är helt rätt. Det är förmodligen inte lika i hela landet. Men jag har sett att man pekar med hakan, dessa gånger jag sett detta är mellan folk som känner varandra väl. Issan är platsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-03-14 at 22:18, skrev Benriach:

Om man köper en termos av Hakan så ska den iallafall vara grön...

"Men var den grön, får du en ny"

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-03-16 at 12:14, skrev Risifrutti:

I min bransch pekar man med hela handen. Annars blir inget gjort. Sticket du ut hakan får du en snyting😀

Boxare?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga en thai = du kan fråga vilken ovetande person som helst.

Visserligen "vill" thai hjälpa dig, vill absolut inte visa sig ovetande men svaret/svaren man får måste man ta med en nypa salt.

Tidsangivelser - helt omöjligt (kan de över huvud taget klockan), vägbeskrivningen är oftast helt uppåt vägarna, be om hjälp = man får ändå göra om det så det blir ok.

MEN finns det pengar att erhålla verkar thai kunna genomföra/erbjuda vad som helst.

Å andra sidan kan de blåsa en dum farang så tvekar de inte en sekund - med ett stort leende i ansiktet.

Trots allt gillar jag thai och deras lättsamma sätt, de tar oftast dagen som den kommer, oroar sig inte i onödan.

Det är en dag i morgon också, då löser vi allt, om inte, skit samma.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev evert 1:

Fråga en thai = du kan fråga vilken ovetande person som helst.

Visserligen "vill" thai hjälpa dig, vill absolut inte visa sig ovetande men svaret/svaren man får måste man ta med en nypa salt.

Tidsangivelser - helt omöjligt (kan de över huvud taget klockan), vägbeskrivningen är oftast helt uppåt vägarna, be om hjälp = man får ändå göra om det så det blir ok.

MEN finns det pengar att erhålla verkar thai kunna genomföra/erbjuda vad som helst.

Å andra sidan kan de blåsa en dum farang så tvekar de inte en sekund - med ett stort leende i ansiktet.

Trots allt gillar jag thai och deras lättsamma sätt, de tar oftast dagen som den kommer, oroar sig inte i onödan.

Det är en dag i morgon också, då löser vi allt, om inte, skit samma.

 

Ärligt talat; du har en intelligens som ligger långt under snittet i Sverige, så är du verkligen rätt person att uttala dig om thailändares intelligens?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...