Jump to content
IGNORERAD

Bankkrisen är nu här


John Khonken

Recommended Posts

23 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har du inte fattat att många affärer, restauranger, hotell etc är kontantfria sedan flera år, och fler blir det.....

Helt fantastiskt att du är så satans verklighetsfrånvarande!!!

Skit snack från din sida man kan handla med kontanter nästan överallt även i dag, finns

några ställen dom inte tar kontanter men då går jag bara ut, inga pengar för dom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    22

  • Boa52

    12

  • John Khonken

    11

  • Kenneth4618

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Boa52:

man kan handla med kontanter nästan överallt även i dag,

Som sagt du är verklighetsfrånvarande, tom en gubbe i en obygdsby i Isaan har bättre koll än dig....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Som sagt du är verklighetsfrånvarande, tom en gubbe i en obygdsby i Isaan har bättre koll än dig....

Inte många ställen jag inte kan betala med kontanter, Handla på Ica, Tanka, Systemet, kan inte komma på nån men vet det finns. Är det inte så du skriver om saker du inte vet nåt om bara

 för att. Jag bor i Sverige, tillbringar inte halva tiden på en barkbåt och andra halvan i Thai

vad vet man då, ingenting

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Handla på Ica, Tanka, Systemet,

Ja, det är väl dit din värld sträcker sig, Ica-Systembolaget-tappen, ja de flesta livsmedelsaffärer och ev systembolaget tar nog kontanter.

Men upplysningsvis så är de absolut flesta hotell kontantfria, en stor del av alla restauranger, lunchhak etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Ja, det är väl dit din värld sträcker sig, Ica-Systembolaget-tappen, ja de flesta livsmedelsaffärer och ev systembolaget tar nog kontanter.

Men upplysningsvis så är de absolut flesta hotell kontantfria, en stor del av alla restauranger, lunchhak etc.

Ligger alldrig på hotell i Sverige så varför bry sej, lunch hak, restauranger är inget för mej men

var ute på pubben i Umeå i sommar klart dom tog kontanter, pengar är pengar om det, Sen

skulle jag komma in med 10000 kr kontanter skulle dom ta det, om inte är dom dum

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Ligger alldrig på hotell i Sverige så varför bry sej, lunch hak, restauranger är inget för mej men

var ute på pubben i Umeå i sommar klart dom tog kontanter, pengar är pengar om det, Sen

skulle jag komma in med 10000 kr kontanter skulle dom ta det, om inte är dom dum

Varför gå runt med pengar? 

Extremt opraktiskt. 

 

Måste tas ut ur en bankomat. 

Palla. 

 

Måste bäras runt på. 

Palla. 

 

Ska fifflas med vid betalning. 

Palla. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Nicholas:

Varför gå runt med pengar? 

Extremt opraktiskt. 

 

Måste tas ut ur en bankomat. 

Palla. 

 

Måste bäras runt på. 

Palla. 

 

Ska fifflas med vid betalning. 

Palla. 

 

 

grejen var väl att ingen tar emot kontanter som Somsangen skrev, jag säger det gör dom

Sen om man vill bära, ta ut kontanter är väl upp till var och en

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
11 minuter sedan, skrev Boa52:

grejen var väl att ingen tar emot kontanter som Somsangen skrev, jag säger det gör dom

Sen om man vill bära, ta ut kontanter är väl upp till var och en

Hur fick du "många" till ingen ?? 

Lär dig läsa innan du vräker ur dig en massa skit.

Dessutom snurrar inte jorden runt din lilla vedbod, världen är mycket större än så 😉 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

ingen tar emot kontanter

Exakt vart har du läst det?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Exakt vart har du läst det?

Nu hakar du upp dej på ett ord, typiskt sörlänningar men du skrev att dom flesta tar inte

kontanter och där håller jag inte med dej OK

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Nu hakar du upp dej på ett ord, typiskt sörlänningar men du skrev att dom flesta tar inte

kontanter och där håller jag inte med dej OK

Ja tänkt vad ett ord kan göra, du e fan makalöst korkad.....du borde få pokal för det!

 

Jag skrev att de flesta hotell är kontantfria, men det var ju inget som störde dig för du bor aldrig på hotell i Sverige!

Och att många restauranger är kontantfria!

 

Lär dig förfan o läsa om du ska hålla på göra dig dum i var och varannan tråd!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Inte många ställen jag inte kan betala med kontanter, Handla på Ica, Tanka, Systemet

 

Nä, dra på trissor.

Handlar du på Systemet?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev John Khonken:

Det började som vanligt med massa saker som inte hörde till sakfrågan. Men vissa här förstår inte att man kan diskutera sakfrågor som vuxna. 

Ändå trodde jag att det som vanligt skulle vara värre än vad det hittills är. Så fortsätt så . 

 

Mycket kan man säga om dina inlägg Khonken, men att påstå att du skulle hålla dig till sakargument och att de som argumenterar emot dig inte gör det? Roligare än så blir det inte på MPR. 😁😄.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Då tänkte jag roa spoonis

 

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Boa52:

Ligger alldrig på hotell i Sverige så varför bry sej, lunch hak, restauranger är inget för mej men

var ute på pubben i Umeå i sommar klart dom tog kontanter, pengar är pengar om det, Sen

skulle jag komma in med 10000 kr kontanter skulle dom ta det, om inte är dom dum

Du är fan I mig mer än lovligt egotrippad, nu är det ju så att vare sig Sverige eller jordklotet snurrar kring dig, du är, precis som jag, bara en obetydlig bärfis i universum.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Baa:

Du är fan I mig mer än lovligt egotrippad, nu är det ju så att vare sig Sverige eller jordklotet snurrar kring dig, du är, precis som jag, bara en obetydlig bärfis i universum.

Är man egotrippad om man inte tar in på hotell eller äter på restauranger i sverige, det 

handlade om  kontanter

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Peolito:

Vem fan går omkring med kontanter i Sverige.

Jag har alltid lite kontanter i plånboken 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Peolito:

Vem fan går omkring med kontanter i Sverige.

Jag :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag :)

hehe du tvättar väl händerna efter du tagit i pengarna.

13 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Jag har alltid lite kontanter i plånboken 🙂

Du är så gammaldags :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Boa52:

Ligger alldrig på hotell i Sverige så varför bry sej, lunch hak, restauranger är inget för mej men

var ute på pubben i Umeå i sommar klart dom tog kontanter, pengar är pengar om det, Sen

skulle jag komma in med 10000 kr kontanter skulle dom ta det, om inte är dom dum

Nu är jag inte i Umeå så ofta numera. Men till sommaren så går du ner till kajen till restaurangbåten, där tar de inga pengar. Beställer gör du via en app där du också betalar. Går du till baren betalar du med kort.

I Sundsvall skulle jag göra av med pengar och var på en del byggvaruhus, inte många som tar pengar. Inte ens ByggMax. 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Baa:

Då ska du fråga om du inte kan få ett par tunnor tapetklister oxå för använda kontanter går snart inte.

Det räcker nog med en burk

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Wangthong:

Nu är jag inte i Umeå så ofta numera. Men till sommaren så går du ner till kajen till restaurangbåten, där tar de inga pengar. Beställer gör du via en app där du också betalar. Går du till baren betalar du med kort.

I Sundsvall skulle jag göra av med pengar och var på en del byggvaruhus, inte många som tar pengar. Inte ens ByggMax. 

Så är det fler o fler handlare som inte tar kontanter, men jag håller med @Boa52 där, de är dumma ;)

Men även i Thailand använder man ju inte mycket kontanter numera, i princip alla accepterar och föredrar QR-kod, till och med de små byashopparna, skulle tro jag betalar ca 90% i Thailand digitalt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Använder nästan aldrig kontanter längre men har lite hemma ifall jag behöver.

På Grand Canaria gick det mesta med kontanter fortfarande.

Men dom hade börjat använda Blipp som betalform sen vi var där 2000.

 

Tycker det är skönt att slippa sedlar/mynt i plånboken.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det händer att man får betalt i kontanter och de brukar bli liggande i plånkan läääänge.

Frugan däremot hon brukar ha mycket nystrukna kontanter med sig till Thailand 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...