Jump to content
IGNORERAD

Känner mig rätt trött på Thailand...


Tommy

Trött på Thailand?  

96 röster

  1. 1. Är ni less på LOS?

    • Ja
      8
    • Nej
      34
    • Både Ja och Nej.
      54


Recommended Posts

Konstigt det verkar som de som har thaidam som tvingar dem åka till Thailand inte gillar Thailand och de som har thaidam som inte låter dem åka till Thailand inget hellre vill än att åka dit. 

 

Tur att man gör som man själv vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    4

  • Nicholas

    4

  • apknug

    4

  • Atom

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Kan rekommendera lägenheterna bakom poolen på Diana Inn 😉

F1010016.thumb.JPG.cf484928c53fc01f7d53530665890645.JPGF1010015.thumb.JPG.e933063225190cf7ad8b9a8ae0bc8867.JPGF1010020.thumb.JPG.23abfe05bf1760275222ac78519f3dcb.JPG

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Kan rekommendera lägenheterna bakom poolen på Diana Inn 😉

F1010016.thumb.JPG.cf484928c53fc01f7d53530665890645.JPGF1010015.thumb.JPG.e933063225190cf7ad8b9a8ae0bc8867.JPGF1010020.thumb.JPG.23abfe05bf1760275222ac78519f3dcb.JPG

De han man aldrig bo i..... Satan! 

 

Har du fler bilder lägg ut! 

 

Men den nya, nya, pool wing som ersatte dessa var bra den å.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde där..närmast barerna på andra sidan soien.. jävla liv på musiken..ingen sömn typ före 03.00 , men väldans bra på Diana.,.saknar det stället..var ofta där när jag bodde på Dragon också 🍺

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Konstigt det verkar som de som har thaidam som tvingar dem åka till Thailand inte gillar Thailand och de som har thaidam som inte låter dem åka till Thailand inget hellre vill än att åka dit. 

 

Tur att man gör som man själv vill.

Absolut inget tvång att åka till Thailand men jäkligt besvärligt att få ta frun med sig till USA där jag trivs väldigt bra så av lättja så hamnar vi mest i Thailand och Sverige 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev rolba:

Absolut inget tvång att åka till Thailand men jäkligt besvärligt att få ta frun med sig till USA där jag trivs väldigt bra så av lättja så hamnar vi mest i Thailand och Sverige 

Lite knepigare att få arbetstillstånd för och kunna öppna en Massage salong i USA också kanske. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Nicholas:

luftföroreningar i Thailand är det största problemet. 

 

Typ 30 till 60 ggr över gränsvärdet. 

 

 

För min egen del kan jag inte säga att jag lider av luftföroreningar i Thailand. Oaktat vad gränsvärderna säger.

Men visst, jag har förstått att det är ytterligare en gnällpunkt i raden för många.

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Joe:

Japp, jag är medveten om föroreningarna och det är ju illa såklart!

 

Jag planerar att installera en luftrenare i Condon så att luften i alla fall blir bra inomhus, jag vet inte om det finns ACs med inbyggd luftrenare?

 

  / Joe

 

Har sett med PM 2.5 filter.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trött på Thailand är jag inte. Däremot gillar jag att utforska nya platser och det har blivit allt svårare här. Har bara Yala, Songkhla och däromkring kvar och det drar jag mig lite för. Blir nog Vietnam en runda i stället och hade jag inte varit gift med en thai så kanske flytten gått dit.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

För min egen del kan jag inte säga att jag lider av luftföroreningar i Thailand. Oaktat vad gränsvärderna säger.

Men visst, jag har förstått att det är ytterligare en gnällpunkt i raden för många.

 

Det är mätbart. 

Så det är knappast en bedömnings-sport. 

Det är inte en subjektiv åsikt. 

Det är ett faktum. 

Du verkar ha fastnat i nån vinkelvolt där ditt val av rövhålet Pattaya måste försvaras in absurdum. 

Kan man förstå om satsat allt på den hästen. 

Inte objektivt. 

Gnälligt och insnöat. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nicholas:

Det är mätbart. 

Så det är knappast en bedömnings-sport. 

Det är inte en subjektiv åsikt. 

Det är ett faktum. 

Du verkar ha fastnat i nån vinkelvolt där ditt val av rövhålet Pattaya måste försvaras in absurdum. 

Kan man förstå om satsat allt på den hästen. 

Inte objektivt. 

Gnälligt och insnöat. 

 

 

Jag ser smoggen, jag läser värdena, men jag lider inte av det i mitt dagliga liv. Det är min enkla åsikt om luftföroreningarna.

Resten av din "rant" (sovit dåligt igen?) lämnar jag därhän.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte trött på Thailand men börjar bli rätt trött på mig själv så därför blir det en (tillfällig) flytt till Sverige nästa år; dock är jag med all säkerhet tillbaka i Thailand för minst säsongsboende efter ett år eller två.

 

Jag har nog aldrig riktigt älskat, men alltid gillat, Thailand och det gillandet har nog legat på en ganska konstant nivå. Väldigt mycket är schysst med Thailand och det mesta som är skit är sådant som man som hyfsat välbärgad västerlänning slipper undan.

 

Som det känns nu vore den ultimata framtiden att ha Sverige som bas mellan mitten av april och mitten av september, med frekventa resor ned till kontinenten. Resterande delen av året ha Thailand som bas med frekventa resor inom landet och Asien. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Atom:

Jag är inte trött på Thailand men börjar bli rätt trött på mig själv så därför blir det en (tillfällig) flytt till Sverige nästa år; dock är jag med all säkerhet tillbaka i Thailand för minst säsongsboende efter ett år eller två.

 

Jag har nog aldrig riktigt älskat, men alltid gillat, Thailand och det gillandet har nog legat på en ganska konstant nivå. Väldigt mycket är schysst med Thailand och det mesta som är skit är sådant som man som hyfsat välbärgad västerlänning slipper undan.

 

Som det känns nu vore den ultimata framtiden att ha Sverige som bas mellan mitten av april och mitten av september, med frekventa resor ned till kontinenten. Resterande delen av året ha Thailand som bas med frekventa resor inom landet och Asien. 

 

Ungefär så vi kommer ha den från i sommar

 

Boende i Skåne maj-oktober och boende i Thailand nära havet i Rayong november - april

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem att vara i Thailand när man ser vinterbilder från Sverige. Sommar i Sverige är heller inte fel. 75% Thailand 25% Sverige.

Ändrades av biran
Link to comment
Dela på andra sajter

Man har ju inte roligare än man gör sig. Jag kan förstå att Thailand inte är någon höjdare om frukosten på hotellet är dagens höjdpunkt 

Personligen är jag nog lika upptagen hela tiden med något som jag gillar både i Thailand och i Sverige. Jag brygger egen ipa. Kollar netflix mm. Älskar bilar. Så jag fixar med mustangen. Nu senast har jag skruvar in en supercharger som ger ca 700 hästar. Har kontakt med både thai och svenska kompisar. Åker ut och reser i Thailand när det går. Går på bilevent. Träffar kompisar i expat car club samt infinity Supercar club. Där jag är medlem. Sen har jag ett företag i Sverige. Som behöver omvårdnad via teamviewer på distans. 

Besöker svenskträff på tisdagar när jag hinner. Sköter poolen och diverse saker hemma. Kort sagt har aldrig tråkigt. Då det nästan aldrig finns tid att fundera på vad som skulle vara annorlunda. Tänker ta mussen till dragracing i pathum thani när den är klar. Grejen är att leva livet varje dag. Detta utan att fundera så mycket var man är. I Sverige samma sak på sommaren tar vi en 2 veckors i europa med mussen. Så nej jag tycker inte Thailand är speciellt tråkigt. Även om jag ska erkänna att jag ibland är ganska less på värmen. På samna nivå som vilken thai som helst. Så länge man inser att gräset inte är bättre på andra sidan. Så kan livet bli ganska mycket kvalitet. 

 

 

20230222_115717.thumb.jpg.00178bc14ee00a4094496982736e5a78.jpg20230303_183134.thumb.jpg.e42f931d3a5456f1469d98a2103685be.jpg

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Även om jag ska erkänna att jag ibland är ganska less på värmen. På samna nivå som vilken thai som helst. Så länge man inser att gräset inte är bättre på andra sidan. Så kan livet bli ganska mycket kvalitet. 

 

Precis så jag ser på det hela; klart man kan vara trött på värmen i Thailand eller kylan i Sverige men antingen så gillar man läget eller så försöker man hitta en lösning där man undviker den värsta hettan i Thailand och kylan i Sverige.

 

Vantrivs man i Sverige så kommer man snart vantrivas i Thailand för vantrivs gör man bara om man inte trivs med sig själv och sig själv är den ende man inte kan flytta från.

 

Jag tycker att jag blivit för lat och att livet här är för enkelt så när dottern nästa sommar tar studenten så passar vi på att flytta. Jag vill bara prova något annat innan jag är för gammal och ser det inte som att jag lämnar Thailand; bara en längre resa för att få nya perspektiv. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Atom:

 

Precis så jag ser på det hela; klart man kan vara trött på värmen i Thailand eller kylan i Sverige men antingen så gillar man läget eller så försöker man hitta en lösning där man undviker den värsta hettan i Thailand och kylan i Sverige.

 

Vantrivs man i Sverige så kommer man snart vantrivas i Thailand för vantrivs gör man bara om man inte trivs med sig själv och sig själv är den ende man inte kan flytta från.

 

Jag tycker att jag blivit för lat och att livet här är för enkelt så när dottern nästa sommar tar studenten så passar vi på att flytta. Jag vill bara prova något annat innan jag är för gammal och ser det inte som att jag lämnar Thailand; bara en längre resa för att få nya perspektiv. 

Alla år vi olika, vi har haft jätte kallt - 20 på natten  jag och helst inte min Thai fru klagar

över det,man kan klä på sej säger hon. I dag- 5 och en underbar vinterdag, våren här

med snö sol några minus grader det skulle jag sakna mest om vi flytta till Thai. Sen har

vi olika syn eller tanke på hur man vill leva, som jag läser vill ni sörlänningar mest vilja

sitta och tjöta med likasinnande och äta, dricka, inte min eller min frus grej vi vill ha nått

att göra jobba med

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nicholas:

Det är mätbart. 

Så det är knappast en bedömnings-sport. 

Det är inte en subjektiv åsikt. 

Det är ett faktum. 

Du verkar ha fastnat i nån vinkelvolt där ditt val av rövhålet Pattaya måste försvaras in absurdum. 

Kan man förstå om satsat allt på den hästen. 

Inte objektivt. 

Gnälligt och insnöat. 

 

På vilket sätt försvaras Pattaya i hans inlägg?

 

Att någon skriver att han personligen inte störs av smogen kan väl knappast tolkas som ett försvarstal av en ort.

 

Luftföroreningarna är ju dessutom inte ett lokalt problem, många länder i Asien har extremt höga siffror just nu.

 

Som jag själv skrev tidigare så störs inte jag heller av smogen förutom att det blir jävligt smutsigt på alla ytor utomhus.

 

Tjejen däremot är känsligare och känner av det ganska ordentligt.

 

Men vi är alla olika...

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Mickey1969:

På vilket sätt försvaras Pattaya i hans inlägg?

 

Att någon skriver att han personligen inte störs av smogen kan väl knappast tolkas som ett försvarstal av en ort.

 

Luftföroreningarna är ju dessutom inte ett lokalt problem, många länder i Asien har extremt höga siffror just nu.

 

Som jag själv skrev tidigare så störs inte jag heller av smogen förutom att det blir jävligt smutsigt på alla ytor utomhus.

 

Tjejen däremot är känsligare och känner av det ganska ordentligt.

 

Men vi är alla olika...

Tänk på att även om du inte känner av det så är det skadligt. När jag åker ner så håller jag till i Samut Prakan, känner inte av föroreningar men vet att dom finns där. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Inte trött på Thailand men 50/50 är nog lagom. Då får man det bästa från 2 världar då jag även gillar att resa runt i Europa också.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Mickey1969:

På vilket sätt försvaras Pattaya i hans inlägg?

 

Att någon skriver att han personligen inte störs av smogen kan väl knappast tolkas som ett försvarstal av en ort.

 

Luftföroreningarna är ju dessutom inte ett lokalt problem, många länder i Asien har extremt höga siffror just nu.

 

Som jag själv skrev tidigare så störs inte jag heller av smogen förutom att det blir jävligt smutsigt på alla ytor utomhus.

 

Tjejen däremot är känsligare och känner av det ganska ordentligt.

 

Men vi är alla olika...

Försvaret av Pattaya syns inte i detta inlägg, der krävs att man läst fler inlägg för att se det mönstret. 

Just detta att när man själv valt Thailand med hull och hår så tolkas all kritik emot Thailand (ens val här i livet) som kritik emot ens val, dvs man tar det personligt, då blir man sur och avfärdar det som gnäll. 

Sedan vidgår Spooncreek att han är väl medveten om luftföroreningarna, men avfärdar det med att hans hjärna inte har ont av det , kroppen verkar dock inte tillfrågad. 

 

Luftföroreningarna verkar vara mindre i östra Isan, enligt vad jag lagt märke till. 

Värst är dom uppe i norra, typ runt CM. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Inte trött på Thailand men 50/50 är nog lagom. Då får man det bästa från 2 världar då jag även gillar att resa runt i Europa också.

 

Jag kan omöjligt tänka mig att det finns någon svensk som inte vill spendera åtminstone några sommarveckor i Sverige; jag sticker ut hakan och säger att de som predikar motsatsen helt enkelt inte har råd med Sverigeresan, och givetvis inget fel att erkänna det. Det krävs något jag inte upptäckt under 25 år för att påstå att Thailand är bättre än Sverige i juli.

 

En resan till Sverige med frun/flickvännen, med två veckor på hotell, kostar dock minst 40,000 SEK och de 140,000 THB kan man givetvis tycka att man kan göra bättre saker för i Thailand.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
19 minuter sedan, skrev Atom:

 

Jag kan omöjligt tänka mig att det finns någon svensk som inte vill spendera åtminstone några sommarveckor i Sverige; jag sticker ut hakan och säger att de som predikar motsatsen helt enkelt inte har råd med Sverigeresan, och givetvis inget fel att erkänna det. Det krävs något jag inte upptäckt under 25 år för att påstå att Thailand är bättre än Sverige i juli.

 

En resan till Sverige med frun/flickvännen, med två veckor på hotell, kostar dock minst 40,000 SEK och de 140,000 THB kan man givetvis tycka att man kan göra bättre saker för i Thailand.  

Tänker behålla både bil och boendet här då frun gillar bär och svampplockning. Kanske hoppa in som examinator någon fredag ibland då det är oförskämt bra betalt 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Atom jag kan hålla med dig att turista i Sverige är inte billigt.  Vad jag tycker är att det är skönt att bara byta miljö. Komma bort utan rutiner. Det räcker för mig. 

Vi får se vad som händer i sommar. Kanske militären släpper in oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev John Khonken:

Atom jag kan hålla med dig att turista i Sverige är inte billigt.  Vad jag tycker är att det är skönt att bara byta miljö. Komma bort utan rutiner. Det räcker för mig. 

Vi får se vad som händer i sommar. Kanske militären släpper in oss.

Jag har åkt in tre gånger på ett år och militären har inte stoppat mig. Tror det går bra om två veckor också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...