Jump to content
IGNORERAD

Formel 1, 2023


Nicholas

Recommended Posts

Pga lite för mycket thailandsvistelse har jag inte sett första loppet ännu. 

 

Jag är mest sugen på att kolla in dom nya förarna. 

 

Speciellt den liraren som Zak snodde från Alpine, snacka om sömnigt team som inte håller koll på sina förare. 

 

Mick Schumacher var ju ingen förlust annat än för tyska medborgare på sin höjd. 

 

Daniel Riccardo, gapade över mycket, förlorade hela stycket. 

 

Jag gillar Gassly så ska se om det går bättre nu i Alpine. 

 

Hoppas att Max kan vara lite mer ödmjuk inför Sergio,  även om Sergio nog inte är nån duvunge själv. 

 

Redbull öppnar starkt, men det gjorde Ferrari också förra året. 

 

I Ferrari är Binotto väck så möjligen mindre taktiska fel, kan omöjligt bli fler än förre året iallafall. 

 

Mersa om dom bättrat på bilen ska bli intressant att se. 

 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Kenneth4618

🙂

Ferrari mechanics putting the 312 to good use for serving lunch of antipasti and red wine. #ferrariF1

FB_IMG_1687954673651.thumb.jpg.31347070b062279b51035f23e016de2e.jpg

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-03-06 at 12:07, skrev Nicholas:

Pga lite för mycket thailandsvistelse har jag inte sett första loppet ännu. 

 

Jag är mest sugen på att kolla in dom nya förarna. 

 

Speciellt den liraren som Zak snodde från Alpine, snacka om sömnigt team som inte håller koll på sina förare. 

 

Mick Schumacher var ju ingen förlust annat än för tyska medborgare på sin höjd. 

 

Daniel Riccardo, gapade över mycket, förlorade hela stycket. 

 

Jag gillar Gassly så ska se om det går bättre nu i Alpine. 

 

Hoppas att Max kan vara lite mer ödmjuk inför Sergio,  även om Sergio nog inte är nån duvunge själv. 

 

Redbull öppnar starkt, men det gjorde Ferrari också förra året. 

 

I Ferrari är Binotto väck så möjligen mindre taktiska fel, kan omöjligt bli fler än förre året iallafall. 

 

Mersa om dom bättrat på bilen ska bli intressant att se. 

 

 

Daniel kan ev var på gång att ratta igen om inte Perez blir bättre , sa Marco!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Daniel kan ev var på gång att ratta igen om inte Perez blir bättre , sa Marco!

Ja märkligt att Perez e så kass i år å samma med Lecrerc, har dom ändrat bilarna så jäkla mycket att dom inte fixar att köra dom länge? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Ja märkligt att Perez e så kass i år å samma med Lecrerc, har dom ändrat bilarna så jäkla mycket att dom inte fixar att köra dom länge? 

Dock kommer ju inte Riccardo hjälpa, ur askan i elden. 

 

Bättre ta tillbaka Albon, men allra helst sno över Russell, oklart hur många år han skrev på för Merca. 

 

Nåväl, enklare att veta vilka som måste lämna ASAP,  Bottas den snigeln. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Nicholas:

Dock kommer ju inte Riccardo hjälpa, ur askan i elden. 

 

Bättre ta tillbaka Albon, men allra helst sno över Russell, oklart hur många år han skrev på för Merca. 

 

Nåväl, enklare att veta vilka som måste lämna ASAP,  Bottas den snigeln. 

 

Botti måste få snabbare bil! Skall åka förbi hans hemstad Lahti på fredag! Kan ge han en spark i rumpan!:buba:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Botti måste få snabbare bil! Skall åka förbi hans hemstad Lahti på fredag! Kan ge han en spark i rumpan!:buba:

Bottas kan gå in som en robot och köra snabbaste varv på kommando om han har fri bana, men köra om... inte hans grej. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Nicholas:

Bottas kan gå in som en robot och köra snabbaste varv på kommando om han har fri bana, men köra om... inte hans grej. 

 

Ja ja, vi vet att du gillar Bottis!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vilket kval vi fick bevittna!!

Börja kvalet på en blött, upptorkande bana är alltid ett bra recept för ett spännande resultat och det var precis vad vi fick.

 

Har varit ett tungt år hittills för oss Mclaren fans men det börjar att se bra ut måste jag säga.

Först Österrikes GP och nu detta kval, hoppas såklart på en eller helst två McLaren förare på pallen imorgon....

Men Perez och hans kvalande är helt obegripligt, måste ju vara något mentalt som blockerar Perez körning!

Att missa Q3 fem gånger i rad nu är helt otroligt pinsamt och borde inte vara möjligt i en Red Bull men så är det

 

Haha, min gamla favorit Mika Häkkinen sa ju för ett tag sedan att McLaren skulle bli Red Bulls farligaste konkurrent och han ser ut att få rätt!

Hoppas på regn imorgon, då kanske, kanske en Mclaren till och med hota Verstappen....

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Drik:

Vilket kval vi fick bevittna!!

Börja kvalet på en blött, upptorkande bana är alltid ett bra recept för ett spännande resultat och det var precis vad vi fick.

 

Har varit ett tungt år hittills för oss Mclaren fans men det börjar att se bra ut måste jag säga.

Först Österrikes GP och nu detta kval, hoppas såklart på en eller helst två McLaren förare på pallen imorgon....

Men Perez och hans kvalande är helt obegripligt, måste ju vara något mentalt som blockerar Perez körning!

Att missa Q3 fem gånger i rad nu är helt otroligt pinsamt och borde inte vara möjligt i en Red Bull men så är det

 

Haha, min gamla favorit Mika Häkkinen sa ju för ett tag sedan att McLaren skulle bli Red Bulls farligaste konkurrent och han ser ut att få rätt!

Hoppas på regn imorgon, då kanske, kanske en Mclaren till och med hota Verstappen....

Kanske Perez redan har fått sparken? 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev audirs2:

Kanske Perez redan har fått sparken? 

Näe, det tror jag inte faktiskt.

Men Perez måste börja att kvala bättre annars ligger han nog risigt till för 2024!

Red Bull är ju fortfarande en överlägsen bil men man kan ju inte räkna med att så fortsätter 2024.....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Drik:

Vilket kval vi fick bevittna!!

Börja kvalet på en blött, upptorkande bana är alltid ett bra recept för ett spännande resultat och det var precis vad vi fick.

 

Har varit ett tungt år hittills för oss Mclaren fans men det börjar att se bra ut måste jag säga.

Först Österrikes GP och nu detta kval, hoppas såklart på en eller helst två McLaren förare på pallen imorgon....

Men Perez och hans kvalande är helt obegripligt, måste ju vara något mentalt som blockerar Perez körning!

Att missa Q3 fem gånger i rad nu är helt otroligt pinsamt och borde inte vara möjligt i en Red Bull men så är det

 

Haha, min gamla favorit Mika Häkkinen sa ju för ett tag sedan att McLaren skulle bli Red Bulls farligaste konkurrent och han ser ut att få rätt!

Hoppas på regn imorgon, då kanske, kanske en Mclaren till och med hota Verstappen....

Jag skulle säga att piastri blir verstappens värsta konkurrent. 

 

Men om inte max klantar sig så vinner han imorgon, dvs om Hamilton låter bli att knuffa honom av banan. 

 

Tror inte max har nån DNF i år, så rätt som det är så kommer den. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Årets bästa race hittills!

Mycket imponerande race av Norris och Piastri måste man ju säga.

Att se en McLaren ledda ett race igen trodde jag var helt omöjligt 2023 efter den starten på året....

 

Men att se båda McLaren förarna på hårda däck vs alla andra på mjuka däck vid safety car starten var nervöst!

Lite tråkigt och surt att Piastri tappade sin säkra tredje plats när safety car kom ut....

Men Starkt att hålla Merca gubbarna bakom sig med hårda däck.

Inte mycket att göra åt Verstappen och hans Red Bull de är fortfarande i en egen liga.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Drik:

Årets bästa race hittills!

Mycket imponerande race av Norris och Piastri måste man ju säga.

Att se en McLaren ledda ett race igen trodde jag var helt omöjligt 2023 efter den starten på året....

 

Men att se båda McLaren förarna på hårda däck vs alla andra på mjuka däck vid safety car starten var nervöst!

Lite tråkigt och surt att Piastri tappade sin säkra tredje plats när safety car kom ut....

Men Starkt att hålla Merca gubbarna bakom sig med hårda däck.

Inte mycket att göra åt Verstappen och hans Red Bull de är fortfarande i en egen liga.

kunde för mitt liv inte förstå varför McLaren inte tog mjuka, sedan har vi Ferrari som tydligen vill återgå till den tiden med binotto då strategierna var helt knas, dom tappade 3-4 platser pga dålig taktik. 

 

håller med om att det var underhållande race,  Zak brown verkar vara en listig man, först norpade han piastri och sedan förstod han hur red bull gjort med Aero dynamiken. 

 

Piastri är nog glad han slapp alpha tauri. 

 

kul med getingboet bakom max riktigt tajt minst 10 platser där bakom. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ricciardo ersätter De Vries med omedelbar verkan!

Inte helt oväntat men jag tycker nog att De Vries gott kunde att fått lite mera tid på sig men typiskt Red Bull agerande, de har inte mycket tålamod...

Hehe, gissar att Perez blev lite nervös över detta besked!

 

https://the-race.com/formula-1/de-vries-axed-as-ricciardo-gets-f1-race-return-for-rest-of-2023/

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Dokumentär just nu på svt2 Monacos Grand Prix: När Formel 1 kommer till stan

SVT2 idag 23 aug kl 20:00-21:00

Sedan 1929 har Monacos Grand Prix i Monte Carlo varit juvelen i F1-kalendern. Den smala banan som slingrar sig igenom staden lockar inte bara världens främsta förare utan även en väldigt glamourös publik. Men att arrangera racingloppet kräver stora förberedelser och under veckan som Grand Prix:et går av stapeln är inte staden sig lik. Följ med bakom kulisserna och se hur ett av världens mest legendariska lopp skapas och hur en stad förvandlas. Medverkar gör bland annat Charles Leclerc, Alain Prost och prins Albert av Monaco. Producerat år 2020.

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 3

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...