Jump to content
IGNORERAD

New Nordic scam


Esspe

Recommended Posts

https://www.andrew-drummond.com/2021/03/18/oops-i-did-it-again-got-lost-in-the-game/?fbclid=IwAR3ZXN5qpQjX8IpFeugqcQyRRrMyU2nyCaBpyhtft3B9KdSrRgNWAFx3Yks

 

Sköna pojkar som håller till i Pattaya. New Nordic skaparen har tydligen lämnat landet för att fortsätta sina tjänster för en bättre värld nån annanstans men en del finns kvar.

 

Ser hans "imperium" från mitt fönster och har ofta undrat vad som ska hända med det. Börjar komma ut lite sale/rent annonser nu so be careful out there.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mickey1969

Alltid bra med information, men jag är ganska övertygad om att dom flesta känner till Kurts förhavanden både tidigare, här, på Samui och Kambodja m.m.

 

Folk som inte reagerar på en årlig kickback på 10% vid köp av lägenhet kanske inte ska försöka sig på investeringar.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mickey1969:

Alltid bra med information, men jag är ganska övertygad om att dom flesta känner till Kurts förhavanden både tidigare, här, på Samui och Kambodja m.m.

 

Folk som inte reagerar på en årlig kickback på 10% vid köp av lägenhet kanske inte ska försöka sig på investeringar.

 

 

Artikeln är två år gammal. 

 

Nån som vet hur det gick med de som "köpte" i New Nordic? 

 

Loosade de allt? Hur "ägs" lägenheterna nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mickey1969

Jag kan inte påstå att jag vet men misstänker att det är ungefär som när en bostadsrättsförening är på väg att gå i konkurs.

 

Så du äger en del av föreningen och om föreningen kommer på fötter igen så är väl allt bra, men den utlovade avkastningen kan dom ju glömma misstänker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer

Denna herre sprang jag på 2018 när en av fruns kompisar, en välställd dam, hade tänkt investera men tvivlade på just avkastningens storlek. Jag föjde med henne på ett möte och mer väloljat munläder får man leta länge efter. Hon avstod att investera som tur är. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Mickey1969:

Jag kan inte påstå att jag vet men misstänker att det är ungefär som när en bostadsrättsförening är på väg att gå i konkurs.

 

Så du äger en del av föreningen och om föreningen kommer på fötter igen så är väl allt bra, men den utlovade avkastningen kan dom ju glömma misstänker jag.

Ja ingen äger sin egen lägenhet, satt väl ett Thaibolag som ägare av fastigheten och sen delägarskap i bolaget. Blir i praktiken som en BRF.

 

 

 

Det jag läst att en del av bolagen gick i rekonstruktion. Där borde man försökt få ner kostnaderna och öka intäkterna. Befintliga aktier kan ha blivit värdelösa och med det ingen lägenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha läst artikeln förstår man ju varför det varit så tyst i media om det. Jag ifrågasatte en annons på FB för nåt år sen och blev överöst med kommentarer om att jag skulle ge fan i det. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...