Jump to content
IGNORERAD

Hur åka mellan Suvan och DM.


Wangthong

Recommended Posts

Dottern kommer ner om några veckor. Hon kommer till Suvan kl 15 en lördag och det går ett flyg kl 18.15 från Don Muang.

På 3 timmar bör hon hinna till DM tycker jag. 

Vilket är snabbaste och enklaste sättet att ta sig mellan Suvan och DM. Har åkt både Taxi och Shuttle bus så dom har jag lite koll på. 

De har länge pratat om något rälsbundet mellan flygplatserna men jag har ej sett att de kommit igång.

Någon som har ett bra tips? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte flyget försenat så bör det gå tycker jag. Hon flyger med bara handbagage, så hon tjänar lite tid där. Jag har sagt till henne att hon kan gå på thaisidan om det är mycket kö vid immigration. 

Vad jag har kvar att göra för att skynda på är att se till att hon har Baht. 

Shuttle bus verkar lite snabbare än Taxi. Förut behövde man inte köa för att köpa någon biljett om man hade flygbiljett från DM. 

Ska man åka taxi har jag åkt på en djäkla kö för att komma ut till Taxina förrut så det känns inte bra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
On 2023-02-10 at 08:23, skrev Kenneth4618:

Dottern kom hit upp i går kväll. Fast track fungerade bra. Planet var lite tidigt så hon hade rätt gått om tid. Drygt två timmar tog det nog med Limo. 

Hon ringde och tyckte det var pinsamt och sitta på golfbilen och alla andra fick flytta på sig för att de skulle komma fram. Sedan hade de bra flyt genom immigration. Det gick så fort att limofolket inte han med. När hon kom ut därifrån så fick hon leta efter limon men hittade inte. Hon frågade en del andra som stod med plakat men ingen visste. Sedan kom ett helt "Lost and found"-gäng med hennes foto och det blev en rackarns lättnad när de hittade henne. De sa till henne att det hade gått för fort för henne i immigration så de hann inte möta upp henne där. 

Det gick bra i varje fall till Donnan. 

 

Enda nackdelen som jag kan se är att du kunde bara betala en del av limoservicen. Det återstod ca 500 baht som du skulle betala chaffisen. Det innebär att du var tvungen att ha en del thaibaht med dig. 

Jag sa till henne att det kan hon säkert växla på flygplatserna efter vägen. Hon jobbar utomlands så hon åkte inte från Sverige, och mellanlandade på ett ställe under resan. Ingen av dessa flygplatser hade baht. Så hon växlade på suvan. MMen ändå en irriterande sak. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde ju vara nåt för Fridolin-Air att starta upp en flight mellan BKK-DMK, de har ju god erfarenhet av BMA-ARN...

  • Haha 1

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

Tar alltid bussen samma våning som ankommande snabbt och smidigt 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev soi covboy:

Tar alltid bussen samma våning som ankommande snabbt och smidigt 

Vi har gjort det, någon gång också. Inget fel på det. Har man väldigt kort om tid fungerar det dock inte. 

Fast track och limo fixade det den här gången. 

Även om det kostade 3000 baht sparade vi bra med pengar på det. Alternativet har varit att åka och hämta ca 5000 baht och 10 - 12 timmar. Eller att ta in på hotell en natt. 

Båda dessa alternativ har försenat med en natt. Är man här en kort tid är det värt mycket.

Ändrades av Wangthong
  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
On 2023-03-05 at 17:28, skrev Wangthong:

Dottern kom hit upp i går kväll. Fast track fungerade bra. Planet var lite tidigt så hon hade rätt gått om tid. Drygt två timmar tog det nog med Limo. 

Hon ringde och tyckte det var pinsamt och sitta på golfbilen och alla andra fick flytta på sig för att de skulle komma fram. Sedan hade de bra flyt genom immigration. Det gick så fort att limofolket inte han med. När hon kom ut därifrån så fick hon leta efter limon men hittade inte. Hon frågade en del andra som stod med plakat men ingen visste. Sedan kom ett helt "Lost and found"-gäng med hennes foto och det blev en rackarns lättnad när de hittade henne. De sa till henne att det hade gått för fort för henne i immigration så de hann inte möta upp henne där. 

Det gick bra i varje fall till Donnan. 

 

Enda nackdelen som jag kan se är att du kunde bara betala en del av limoservicen. Det återstod ca 500 baht som du skulle betala chaffisen. Det innebär att du var tvungen att ha en del thaibaht med dig. Det var en intressant semester men bättre rent a boat Lanzarote

Jag sa till henne att det kan hon säkert växla på flygplatserna efter vägen. Hon jobbar utomlands så hon åkte inte från Sverige, och mellanlandade på ett ställe under resan. Ingen av dessa flygplatser hade baht. Så hon växlade på suvan. MMen ändå en irriterande sak. 

jag håller med fullständigt

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev hrystyn:

jag håller med fullständigt

Intressant med kommentarer och att det varit andra som har liknande upplevelser. Kan säkert vara till hjälp för någon. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...