Jump to content
IGNORERAD

LF Bank


Esspe

Recommended Posts

Jag har SEB och aldrig några problem föra över medel till mitt BKB konto. 

 

Men har ju i och för sig aldrig gjort nån överföring till nåt annat konto i nåt annat land. 

 

SEB ringer upp dig om man begär det. En stor fördel att slippa sitta i kö...

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frogfish

    14

  • Amigo

    13

  • Esspe

    7

  • apknug

    4

Mest aktiva i denna tråd

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Byter bank när jag kommer till Sverige. Hur funkar det med utlandsbetalningar i Handelsbanken?

Det är nog likadant, hade svarat deras frågor tidigare och gett Finland o Thailand som länder vart jag skickar ibland, och det har inte varit nån problem, inte ens med relativt stora belopp (för mig alltså o avvikande från tidigare transaktioner) Sedan skulle jag betala en faktura på ca 150 € till Tyskland och då blev det stopp, de ringde upp mig på en lördag, som jag tyckte var märkligt) o meddelade att de inte för över pengarna pga bla bla bla.. Så jag gjorde betalningen via Wise utan att nån ställde nån fråga i saken. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev hakancnx:

Jag har SEB och aldrig några problem föra över medel till mitt BKB konto. 

 

Men har ju i och för sig aldrig gjort nån överföring till nåt annat konto i nåt annat land. 

 

SEB ringer upp dig om man begär det. En stor fördel att slippa sitta i kö...

 

LF gör inte det med hänvisning till att dom ALDRIG ringer upp kunder av säkerhetsskäl, vilket jag kan acceptera.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
8 timmar sedan, skrev Esspe:

Dags igen att förlänga min Coris försäkring dvs kontakta LF 🤮

 

EUR 154 att betala till EU-landet Slovenien. Hade ju den gamla blanketten så det var bara att ändra summan och skicka in till LF Bank i helgen men ringa in fick man vänta med till måndag morgon, alltså idag.

 

För att slippa köer hängde jag på luren 07.30 svensk tid. En massa onödig information om allt mellan himmel och jord, förmodligen så att dom kan börjar räkna kötid först när man kommit genom den skärselden. Ett par knapptryckningar så svarade en människa 😍

 

Ska väl gå smidigt idag eftersom jag gjort allt en gång tidigare till samma mottagare, tänkte jag. Man kan ha väldigt fel ibland.

Blanketten hittade hon men sen började 20 frågor. Dom måste uppdatera kundkännedomen om mig. Trots att jag själv gjorde det i mars 😡

Ringa från Thailand och betala till ett företag i Slovenien övergick hennes fattningsförmåga. 

"Ni har ju redan genomfört det här en gång på ett liknande belopp", försökte jag.

"Ja men jag hittar ingen faktura från företaget i Slovenien på det" kontrade hon.

"Nej det behövdes inte förra gången så varför skulle det behövas nu? Jag har inte heller någon faktura utan får ett belopp att betala in och sen ett försäkringsbevis när det är gjort"

"Ingen faktura??? Jag måste ju ha något underlag på det. Dom var snälla förra gången då. Du måste också förstå att det är för kundernas bästa och utförs enl direktiv från Riksbanken."

Då gick topplocket.

"Kvalificerat skitsnack. Riksbanken har utfärdat vissa direktiv men det är ni själva som satt stopp och begränsat kundernas möjlighet att själva utfärda tjänsten på ett rimligt och enkelt sätt. Om ni nu är rädda för penningtvätt eller att pengarna går till Putin så sätt då en rimlig gräns för summan som ska skickas."

Men det hjälpte ju inte så jag fick ta foto på förra försäkringsbeviset och skicka in till henne. Då var hon nöjd.

 

Konversationen var mycket längre än det här och mellan varven försvann hon för att uppdatera, registrera nåt eller kanske ringa Riksbanken och fråga.

 

Total satt jag i telefon 45 minuter för att få det här genomfört och topplocket gick ett par gånger. Hon önskade mig välkommen tillbaka nästa gång och fick till svar att "det blir ingen nästa gång när ni behandlar era kunder på det här viset."

 

Upprepar, det handlade om 154 EUR!!!

 

Byter bank när jag kommer till Sverige. Hur funkar det med utlandsbetalningar i Handelsbanken?

 

 Öppna konto i EUR på Wise.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-11 at 15:48, skrev frogfish:

 

Gillar inte att ha stora summor på thaikonto. För över till mig själv veckovis.

 

On 2023-05-04 at 16:00, skrev frogfish:

Det är fel, det går bra. Har mitt och förälders bankid på min lur, inga problem.

Så ska man göra oman vill att den som äger kontot inte märker nåt, små belopp märks inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Amigo:

 

Så ska man göra oman vill att den som äger kontot inte märker nåt, små belopp märks inte!

Omöjligt att förstå vad du menar. Men om du menar att jag som äger kontot inte skulle märka att jag för över till kontot, så har du fel. Om det vore du så är det väl möjligt, men för oss normala så vet vi när vi för över till våra egna konton.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

men för oss normala

Du är långt ifrån normal, 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 minuter sedan, skrev frogfish:

Omöjligt att förstå vad du menar. Men om du menar att jag som äger kontot inte skulle märka att jag för över till kontot, så har du fel. Om det vore du så är det väl möjligt, men för oss normala så vet vi när vi för över till våra egna konton.

Tolkar det som den hjärndöda idi*ten påstår att du stjäl pengar från dina föräldrar 🤬

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Tolkar det som den hjärndöda idi*ten påstår att du stjäl pengar från dina föräldrar 🤬

Inte ens den stollen kan väl sjunka så lågt. Förtal kommer man inte undan med bara för att man låtsas vara anonym på ett forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Inte ens den stollen kan väl sjunka så lågt. Förtal kommer man inte undan med bara för att man låtsas vara anonym på ett forum.

Helt rätt, nu har han med siffrorna satt sin sista förolämpning. 

 

Påstå att nån påstår för att man är tolk.

 

Nu blir det polisanmälan. Fast forumet ligger i Thailand, ja då går det ju inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
15 minuter sedan, skrev apknug:

Helt rätt, nu har han med siffrorna satt sin sista förolämpning. 

 

Påstå att nån påstår för att man är tolk.

 

Nu blir det polisanmälan. Fast forumet ligger i Thailand, ja då går det ju inte.

Så dök nästa hjärndöda upp 🤣🤣🤣🤣

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Så dök nästa hjärndöda upp 🤣🤣🤣🤣

Rena Zombie klubben här inne när tillvitelse gänget är igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev frogfish:

Förtal kommer man inte undan

Vad då anonym, namn o annat finns hos surins dagbok, har ni inte besökt honom? Han har ju printat alla medlemmars namn o adress samt storleken på kallingar o satt dem på väggen hos sig. Det var ju anledningen att han fick bygga nytt garage, för att få plats med allt nu när det börjar hända grejer på forumet.

 

det blir även intressant att bli anmält för förtal, polisen får lite att göra, de har nog inte sysselsättning just nu med mord, skjutningar och sprängningar samt rymningar från olika institutioner. Sen får jag också vet din identitet. 

Edit: Glömde nämna att självklart blir det en mot anmälan också! Det är ju jävligt kränkande att ta upp skivfel och att man uttrycker sig felaktig som att "sälja sin kropp" när man skriver om prostitution.

 

Få se vilken framgång Du får med anmälan, om forumet ligger under Thailändskt lag, kommer Sverige utlämna mig dit då?  Prova först tjalla till admin, o visa din missnöje.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Vad då anonym, namn o annat finns hos surins dagbok, har ni inte besökt honom? Han har ju printat alla medlemmars namn o adress samt storleken på kallingar o satt dem på väggen hos sig. Det var ju anledningen att han fick bygga nytt garage, för att få plats med allt nu när det börjar hända grejer på forumet.

 

det blir även intressant att bli anmält för förtal, polisen får lite att göra, de har nog inte sysselsättning just nu med mord, skjutningar och sprängningar samt rymningar från olika institutioner. Sen får jag också vet din identitet.

 

Få se vilken framgång Du får med anmälan, om forumet ligger under Thailändskt lag, kommer Sverige utlämna mig dit då?  Prova först tjalla till admin, o visa din missnöje.

Du är en tragisk liten person. Vill du ha min identitet är det bara att fråga på PM. Men att anklaga mig för att stjäla från mina föräldrar, varav en är avliden, är lågt även för dig.

 

Nu vet jag att du inte har det så lätt. Gammal sjuk gubbe som drivit bordell i Thailand (enligt dig själv), fick slut på pengar och flyttade hem på skattebetalarnas nota, som hittat Jesus i Svedala och blivit nyfrälst, till att lura hem en thaitjej med guld och gröna skogar... För att sedan jaga ut henne i ur och skur för att försörja dig (när inte jag och andra skattebetalare får göra det). Enda positiva är väl att hon slapp kvarta i 20-kvadrataren med storköket i Sugotälje....

 

Så du går från att utnyttja fattiga thaitjejer i Thailand på bordellen, till i princip samma sak i Sverige. Undrar vad Jesus säger om det.

 

Egentligen skulle jag ju skita i det, men iom att du är så jävla otrevlig som person, så får du tillbaka sanningarna på samma sätt.

 

Vill du fakturera detta, så varsågod. Finns risk att fakturan förfaller.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu väntar vi på kopia på polisanmälan efter detta mönsterexempel på försvarstal i sann meto anda! 

 

Nu jävlar briljerar forumet! Flashback släng dig i väggen! 

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
6 minuter sedan, skrev apknug:

Nu väntar vi på kopia på polisanmälan efter detta mönsterexempel på försvarstal i sann meto anda! 

 

Nu jävlar briljerar forumet! Flashback släng dig i väggen! 

Bättre kan du

Öka Öka

:rotfl:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Amigo:

><men fan @frogfish har du glömt internet? Inte ett ord om internet eller A3, bredband2 

Inga dementier, ser jag (svårt att säga emot)....

 

Men det är lugnt. I Sverige tar vi emot allt och alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Inga dementier, ser jag (svårt att säga emot)....

 

Men det är lugnt. I Sverige tar vi emot allt och alla.

Nej jag väntar att polisen utreder även dessa påståenden, som jag förstår uppfyller din beskrivning av mig även människohandeln i två olika punkter. Sen det finns ju inte prostitution i Thailand/Pattaya enl officiella källor så Du har mycket att bevisa.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Nej jag väntar att polisen utreder även dessa påståenden, som jag förstår uppfyller din beskrivning av mig även människohandeln i två olika punkter. Sen det finns ju inte prostitution i Thailand/Pattaya enl officiella källor så Du har mycket att bevisa.

Det är ju dina egna påståenden om dina affärer i Thailand. Du får väl avbevisa dig själv.

 

Sen är väl ingen polis inblandad, att du tycker det är ok att beskylla folk för att stjäla från sina gamla (i vissa fall döda) föräldrar, får väl du stå för själv.

 

Fortsätt du tjafsa på forumet. Det är väl vad socbidraget räcker till (när internet ingår i hyran som soc betalar).

Vi andra är i Thailand och lever som vi vill🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Bättre kan du

Öka Öka

:rotfl:

In med polisanmälan nu! 

 

Eller ännu bättre in med dina specialiteter! Påhopp,  glop ord och alla invektiv du kan!

 

Visa vilket föredöme du är på skolgården för barnbarnen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev frogfish:

Gammal sjuk gubbe som drivit bordell i Thailand

Där var jag lika listig som Du, gästhuset var i dåvarande fruns namn samt alla tillstånden. Jag var bara en vanlig turist som vistades i hennes gästhus. Ajabaja, visst var jag en riktig brottsling?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

Fortsätt du tjafsa på forumet Det är väl vad socbidraget räcker till

Men ge inte upp nu, Den som sig i leken ger, får leken tåla. Inte sjyst att kalla en sjukpensionär för socialbidragstagare. 

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Där var jag lika listig som Du, gästhuset var i dåvarande fruns namn samt alla tillstånden. Jag var bara en vanlig turist som vistades i hennes gästhus. Ajabaja, visst var jag en riktig brottsling?

Ännu ett utnyttjande av ulandskvinnor. Skönt att du erkänner iaf.

Inte många kriminella som står upp för det de gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Men ge inte upp nu, Den som sig i leken ger, får leken tåla.

"leken tåla". Är det en lek för dig?

Försöker bara påvisa för en gammal hallick som dig, att bara för att du nu är hedersmedlem i FI är du samma kvinnoutnyttjare som förr. Bara nu hemma i en kvart väntande tills sambon kommer hem med gnopengarna.....

 

Fortsätt du med din "lek"....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...