Jump to content
IGNORERAD

Thailand första land som kräver pengar åter


John Khonken

Recommended Posts

On 2023-02-05 at 03:42, skrev M33:

Nä, inte skulle väl Konken…

 

Obetalbart. Thailändska staten beställde dessutom nya doser nu i veckan.

 

Allra bästa är att snubben som skrutit om sitt Mensa-medlemskap gav karma för ett inlägg som en normalbegåvad 8-åring hade kunnat flaggat som false.

 

Att alla länder, rent etiskt, borde kunna begära en refund, med tanke på hur dåligt vaccinet fungerat, är en helt annan sak. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Atom:

 

Obetalbart. Thailändska staten beställde dessutom nya doser nu i veckan.

 

Allra bästa är att snubben som skrutit om sitt Mensa-medlemskap gav karma för ett inlägg som en normalbegåvad 8-åring hade kunnat flaggat som false.

 

Att alla länder, rent etiskt, borde kunna begära en refund, med tanke på hur dåligt vaccinet fungerat, är en helt annan sak. 

Thailands militärer får väl en kick-back, det är ju så hjulen rullar har jag hört.

 

Konken behöver uppmuntras, han är långt mer roande än BTT.

 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nicholas:

Thailands militärer får väl en kick-back, det är ju så hjulen rullar har jag hört.

 

 

Självklart finns det alltid kick-backs i all statlig upphandling; en del hamnar i militära fickor och annat hos personer som står dem nära. 

 

Kan dock inte se vad det har med saken att göra; inköpet av senaste 100,000 doserna av Pfizer står nog för under en mijondel av årets mutskörd. Mer intressant vore ju att höra hur du kunde gå på Konkens löjliga länk.

 

Med tanke på att du säger dig tro på makthavarnas korruption så bli det ju än mer absurt att du skulle tro på att de skulle begära återbetalning. Det är som att tro på något du tror dig vara fel baserat på något du borde veta vara fel. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Atom:

 

Självklart finns det alltid kick-backs i all statlig upphandling; en del hamnar i militära fickor och annat hos personer som står dem nära. 

 

Kan dock inte se vad det har med saken att göra; inköpet av senaste 100,000 doserna av Pfizer står nog för under en mijondel av årets mutskörd. Mer intressant vore ju att höra hur du kunde gå på Konkens löjliga länk.

 

Med tanke på att du säger dig tro på makthavarnas korruption så bli det ju än mer absurt att du skulle tro på att de skulle begära återbetalning. Det är som att tro på något du tror dig vara fel baserat på något du borde veta vara fel. 

Jag analyserade inte konkens länk/video så noga faktiskt måste jag säga.

Jag förstår nu att jag måste handskas varligare med likes, det är saker som kan betyda mycket.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Nicholas:

Jag analyserade inte konkens länk/video så noga faktiskt måste jag säga.

Jag förstår nu att jag måste handskas varligare med likes, det är saker som kan betyda mycket.

 

 

I det verkliga livet så har nog ett like på MPR noll betydelse men i vår lilla värld så har det viss betydelse. Jag har varit medlem på Soi Sixten och framåt i runt 20 år och har sedan länge slutat bedöma medlemmar efter hur/vad de skriver; många jävligt schyssta och trevliga personer är helt enkelt dåliga på att uttrycka sig i skrift.

 

Vad medlemmar gillar är nog en mer rättvis bedömning om man vill bilda sig en uppfattning av vilken typ av människa som gömmer sig bakom nicket, så vill man framställa sig som en intelligent och välutbildad person så ser det helt klart illa ut när man gillar ett inlägg som en normalbegåvad 8-åring kunde flaggat som false.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Atom:

Allra bästa är att snubben som skrutit om sitt Mensa-medlemskap gav karma för ett inlägg som en normalbegåvad 8-åring hade kunnat flaggat som false.

 

OM personen ifråga verkligen är medlem i Mensa, så bevisar det väl helt enkelt att steget från högt IQ till vansinne och/eller total avsaknad av förnuft  är rätt kort. 

 

Själv hör jag dock till de som tror att Mensagänget bland MPR-medlemmar är klart mindre än vad som uppgetts ( mest egenintygade) 😎

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Nicholas:

Jag analyserade inte konkens länk/video så noga faktiskt måste jag säga.

Jag förstår nu att jag måste handskas varligare med likes, det är saker som kan betyda mycket.

 

 

Snygg pudel, värt ett mensakarma.  

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev spooncreek:

Själv hör jag dock till de som tror att Mensagänget bland MPR-medlemmar är klart mindre än vad som uppgetts ( mest egenintygade) 😎

 

Hur är det då med MPR-dasarna....

 

Skall min värld även rämna där så att står där själv i min ensamhet med en 14":are

 

ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går det för prinsessan. Får hon Ivermectin nu. Har hon vaknat. Ni på MPR verkar inte bry er. Försöker bara skjuta budbäraren som vanligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev John Khonken:

Ni på MPR

?

Vill du vara lite mer specifik vilka du menar? Eller gäller det alla?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

?

Vill du vara lite mer specifik vilka du menar? Eller gäller det alla?

Lite boa varning på den kommentaren.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Atom:

 

I det verkliga livet så har nog ett like på MPR noll betydelse men i vår lilla värld så har det viss betydelse. Jag har varit medlem på Soi Sixten och framåt i runt 20 år och har sedan länge slutat bedöma medlemmar efter hur/vad de skriver; många jävligt schyssta och trevliga personer är helt enkelt dåliga på att uttrycka sig i skrift.

 

Vad medlemmar gillar är nog en mer rättvis bedömning om man vill bilda sig en uppfattning av vilken typ av människa som gömmer sig bakom nicket, så vill man framställa sig som en intelligent och välutbildad person så ser det helt klart illa ut när man gillar ett inlägg som en normalbegåvad 8-åring kunde flaggat som false.

Kanske det viktigaste är att se vilka som "break ranks"

Så man kan tukta in dom i ledet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-12 at 15:04, skrev John Khonken:

Hur går det för prinsessan. Får hon Ivermectin nu. Har hon vaknat. Ni på MPR verkar inte bry er. Försöker bara skjuta budbäraren som vanligt. 


 

du kan ju söka efter din fakta här


 

https://bakomkulisserna.biz


🤣

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-12 at 15:04, skrev John Khonken:

Hur går det för prinsessan. Får hon Ivermectin nu. Har hon vaknat. Ni på MPR verkar inte bry er. Försöker bara skjuta budbäraren som vanligt. 

 

Ivermectin har givetvis sina användningsområden men hjälper det även mot en svår hjärtinfarkt? Jag har hört många teorier om varför en i övrigt stark och relativt ung person kan få en dödlig hjärtinfarkt och jag är tämligen säker på vilken teori jag tror på, men att det skulle vara Covid-relaterat har jag inte hört ens den mest inavlade bybon påstå. Kanske var det inte det du menade men vore intressant att veta vad du hört och från vem. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
On 2023-02-12 at 09:04, skrev John Khonken:

Hur går det för prinsessan. Får hon Ivermectin nu. Har hon vaknat. Ni på MPR verkar inte bry er. Försöker bara skjuta budbäraren som vanligt. 

Jag tillhör den gamla stammen som tror att utbildade läkare är lämpligast att rekommendera vad de sjuka ska behandlas med. Varför undrar du om hon har fått Ivermedicin?

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Enis:


 

du kan ju söka efter din fakta här


 

https://bakomkulisserna.biz


🤣

enis

 

För 15 år sedan så kunde Lorry eller Galenskaparna gjort en sketch men någon som på värmländska hade läst samma text. Hela Sverige hade skrattat; förutom en snubbe i Molkom och en i Hägersten som faktiskt hade trott att det var sant. 

 

Idag har spelplanen ändrats; vi har minst 5-10 personer på MPR som ofta skriver delar av vad den här snubben säger; och sedan försvarar det när vi andra ironiserar över absurditeten. Jag hoppas verkligen att MPR inte representerar gemene svensk, men är vi ens nära 1% som tror på ens 1% av vad den snubben säger så finns det anledning att oroa sig över vår nations framtid.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Atom:

 

För 15 år sedan så kunde Lorry eller Galenskaparna gjort en sketch men någon som på värmländska hade läst samma text. Hela Sverige hade skrattat; förutom en snubbe i Molkom och en i Hägersten som faktiskt hade trott att det var sant. 

 

Idag har spelplanen ändrats; vi har minst 5-10 personer på MPR som ofta skriver delar av vad den här snubben säger; och sedan försvarar det när vi andra ironiserar över absurditeten. Jag hoppas verkligen att MPR inte representerar gemene svensk, men är vi ens nära 1% som tror på ens 1% av vad den snubben säger så finns det anledning att oroa sig över vår nations framtid.

Nu är vi 5 nära personer som enligt test varit infekterade med covid,2-3dagar har vi varit friska efter ivermectin behandling. 

Är vi vilse?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev berlitz:

Nu är vi 5 nära personer som enligt test varit infekterade med covid,2-3dagar har vi varit friska efter ivermectin behandling. 

Är vi vilse?

Jag som blev det utan ivermedicin är jag ett unikum eller har jag dött av vaccinet och yrar? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni människor som svarat får faktiskt ta vilka beslut ni vill. Vill man inte ha hjälp så slipper man. Så enkelt är . Njut nu av att vara helt frisk och lördag kväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev berlitz:

Nu är vi 5 nära personer som enligt test varit infekterade med covid,2-3dagar har vi varit friska efter ivermectin behandling. 

Är vi vilse?

 

Ja - ni är vilse 😉

 

Flera miljoner människor (inklusive jag och min fru) har blivit helt friska på tre dagar helt utan ivermectin.

 

/Krille 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...