Jump to content
IGNORERAD

Dagens tips


frogfish

Recommended Posts

12 timmar sedan, skrev Nicholas:

 

Oklart om det säljs. 

Men tillhandahåller. 

 

Ju det säljs, har själv köpt vissa i marknadsförings syfte. Man kan rätt excat specificiera kriterierna vilka ska vara med.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • rolba

    21

  • Kenneth4618

    12

  • Amigo

    10

  • UglyFarang

    8

11 timmar sedan, skrev Amigo:

Ju det säljs, har själv köpt vissa i marknadsförings syfte. Man kan rätt excat specificiera kriterierna vilka ska vara med.

Har du något bra tips på vart man vänder sig om man vill köpa personuppgifter från skatteverket?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Mankan:

Har du något bra tips på vart man vänder sig om man vill köpa personuppgifter från skatteverket?

Det kan Du säkert lätt Googla fram utan min hjälp. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om frugan blir sjuk, dra så snabbt och långt det går...

De säger att män är klena när de blir sjuka, men de som säger det har aldrig träffat en thaikvinna. Det ska frisknas till på en sekund, annars är det doktor och mer medicin som gäller. Några lama tal om att antibiotikan tar några dagar för att bita är tydligen bara farangsnack.

Så ta tipset, håll er långt borta...🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Om frugan blir sjuk, dra så snabbt och långt det går...

De säger att män är klena när de blir sjuka, men de som säger det har aldrig träffat en thaikvinna. Det ska frisknas till på en sekund, annars är det doktor och mer medicin som gäller. Några lama tal om att antibiotikan tar några dagar för att bita är tydligen bara farangsnack.

Så ta tipset, håll er långt borta...🐸

Prexis, "go doctor take shot"

En vitaminsprura a 500 thb istället för ett stort glas apelsinjuice  a 20 thb....

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-16 at 19:39, skrev Amigo:

Nu när det blir dags att deklarera skriv inte telefon nummer i självdeklarationen. Då får hitta.se, eniro.se mrkoll.se mm det heller. 

 

Jag har aldrig skrivit något telefonnummer på mina deklarationer men har ändå fått mitt privata nummer både på Hitta och Eniro, hur gör jag då?

Varför skulle någon få för sej att skriva sitt nummer på en deklaration, skattemyndigheten kommer knappast ringa och ställa frågor.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-17 at 07:42, skrev Amigo:

Ju det säljs, har själv köpt vissa i marknadsförings syfte. Man kan rätt excat specificiera kriterierna vilka ska vara med.

 

Menar du på allvar att du har kontaktat Skatteverket och köpt uppgifter av dem?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-16 at 18:28, skrev Amigo:

Trots cyniska kommnetarer ger jag ännu en gratis tips.

 

Nu när det blir dags att deklarera skriv inte telefon nummer i självdeklarationen. Då får hitta.se, eniro.se mrkoll.se mm det heller. De köper uppgifterna från skatteverket.

Jag brukar skriva numret till kronofogden 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Menar du på allvar att du har kontaktat Skatteverket och köpt uppgifter av dem?

https://www.statenspersonadressregister.se / Vem får uppgifter från SPAR? kontakt: spar@skatteverket.se

 

https://www.statenspersonadressregister.se / Om SPAR

 

Om SPAR

Statens personadressregister, SPAR, är ett offentligt register som omfattar alla personer som är folkbokförda i Sverige, både svenska och utländska medborgare. I registret ingår även personer som erhållit samordningsnummer och vars identitet är fastställd. Uppgifterna i SPAR uppdateras varje dygn med uppgifter från folkbokföringsregistret. Syftet med SPAR är att lämna ut uppgifter elektroniskt under förutsättning att mottagaren uppfyller vissa villkor.

 

SPAR har funnits sedan slutet av 1970-talet. Sedan mitten av 1980-talet har drift och stor del av marknadsföringen av SPAR skötts av ett externt företag. Huvudman och personuppgiftsansvarig var myndigheten Sparregisternämnden.

 

Skatteverket är huvudman och personuppgiftsansvarig för SPAR sedan 1 januari 2009.

Skatteverket har formulerat sitt uppdrag kring SPAR så här:

Skatteverket ska hålla ett register (SPAR) och elektroniskt lämna ut personuppgifter på ett effektivt sätt, till låg kostnad för användarna samtidigt som den enskildes integritet värnas.

SPAR finansieras uteslutande via försäljningsintäkter som på sikt ska motsvara verksamhetens självkostnad.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Skatteverket ska hålla ett register (SPAR) och elektroniskt lämna ut personuppgifter på ett effektivt sätt, till låg kostnad för användarna samtidigt som den enskildes integritet värnas.

 

Den sista delen gillar jag.....

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte det bästa tipset att inte ha telefon om man vill vara hemlig 🤔

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-17 at 07:42, skrev Amigo:

Ju det säljs, har själv köpt vissa i marknadsförings syfte. Man kan rätt excat specificiera kriterierna vilka ska vara med.

Mig får du inte träff på, jag har begärt spärr mot direktreklam via SPAR.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Är inte det bästa tipset att inte ha telefon om man vill vara hemlig 🤔

Handlar inte om att vara hemlig utan slippa onödiga samtal från försäljare.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Amigo:

Handlar inte om att vara hemlig utan slippa onödiga samtal från försäljare.

De kan man lägga i spärrlistan

Får nästan aldrig sådana samtal längre och känner jag inte igen numret svarar jag icke och kollar upp det.

Antingen ringer jag upp eller lägger det i spärren

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Jag har aldrig skrivit något telefonnummer på mina deklarationer men har ändå fått mitt privata nummer både på Hitta och Eniro, hur gör jag då?

Varför skulle någon få för sej att skriva sitt nummer på en deklaration, skattemyndigheten kommer knappast ringa och ställa frågor.

Jodå har blivit uppringd av en mycket trevlig person när de råkat gjort ett fel en gång 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

De kan man lägga i spärrlistan

Får nästan aldrig sådana samtal längre och känner jag inte igen numret svarar jag icke och kollar upp det.

Antingen ringer jag upp eller lägger det i spärren

Så gör jag också, en del är envisare än andra och ringer från olika nummer men de brukar ge upp efter några försök. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev GreenValley:

Så gör jag också, en del är envisare än andra och ringer från olika nummer men de brukar ge upp efter några försök. 

Ja Comhem Tele2 var väldigt envisa ett tag.

Sade upp Tele2 internet och Tv igår så nu kommer de nog att försöka igen 😉

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju så att även om man har anmält sitt nummer till NIX register får de lämna (sälja) numret om man är befintlig kund hos företaget. Spärren gäller inte mot enkäter, marknadsundersökningar, samhällsinformation, politiska kampanjer, religiös upplysning och liknande, och inte heller mot samtal från företag där personen är kund hos eller har beställt information från. Vidare är det tillåtet att ringa till ett nixat nummer om personen lämnat uttryckligt medgivande till att kontaktas eller personen själv har lämnat personuppgifter och därvid fått information att företaget kan önska ringa denne. 

 

Men även om man har "nixat" sitt tel.nr, förbjuder det inte att mrkoll.se, eniro.se och hitta.se lägger numret ut på deras sajt.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Amigo:

Det är ju så att även om man har anmält sitt nummer till NIX register får de lämna (sälja) numret om man är befintlig kund hos företaget. Spärren gäller inte mot enkäter, marknadsundersökningar, samhällsinformation, politiska kampanjer, religiös upplysning och liknande, och inte heller mot samtal från företag där personen är kund hos eller har beställt information från. Vidare är det tillåtet att ringa till ett nixat nummer om personen lämnat uttryckligt medgivande till att kontaktas eller personen själv har lämnat personuppgifter och därvid fått information att företaget kan önska ringa denne. 

 

Men även om man har "nixat" sitt tel.nr, förbjuder det inte att mrkoll.se, eniro.se och hitta.se lägger numret ut på deras sajt.

 

Samma med ratsit.se

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Amigo:

Det är ju så att även om man har anmält sitt nummer till NIX register får de lämna (sälja) numret om man är befintlig kund hos företaget. Spärren gäller inte mot enkäter, marknadsundersökningar, samhällsinformation, politiska kampanjer, religiös upplysning och liknande, och inte heller mot samtal från företag där personen är kund hos eller har beställt information från. Vidare är det tillåtet att ringa till ett nixat nummer om personen lämnat uttryckligt medgivande till att kontaktas eller personen själv har lämnat personuppgifter och därvid fått information att företaget kan önska ringa denne. 

 

Men även om man har "nixat" sitt tel.nr, förbjuder det inte att mrkoll.se, eniro.se och hitta.se lägger numret ut på deras sajt.

Nix funkar bara mot seriösa säljföretag, i Sverige. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-20 at 11:23, skrev Kenneth4618:

Jodå har blivit uppringd av en mycket trevlig person när de råkat gjort ett fel en gång 🙂

 

När skattekontoret gjorde en grov miss mot mej för ganska många år sedan så fick jag inte ens en ursäkt när jag hade lyckats att få idi*ten att begripa att hon hade fel.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Var inte barfota om ni ska flytta en felparkerad bike en meter med sidostödet nere.

20230304_125923.thumb.jpg.ac4c52bc00bdea689e02f31e8452bc17.jpg

 

Idag kan man med gott samvete ta några stänkare i smärtstillande syfte.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev rolba:

Var inte barfota om ni ska flytta en felparkerad bike en meter med sidostödet nere.

20230304_125923.thumb.jpg.ac4c52bc00bdea689e02f31e8452bc17.jpg

 

Idag kan man med gott samvete ta några stänkare i smärtstillande syfte.

Nog säkrast att besöka kliniken.,.smuts där kan sluta illa 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam jai:

Nog säkrast att besöka kliniken.,.smuts där kan sluta illa 🤔

Frugan handlade upp halva apoteket så får se hur det ser ut imorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...