Jump to content
IGNORERAD

Dagens tips


frogfish

Recommended Posts

Hittar ingen bra tråd för tips, så startar en. Troligen är det jag som letar dåligt, but here we go.

 

Vi har länge haft problem med stora jävla kackerlackor. Omöjligt att bli av med dem, oavsett städning och tätning. Har provat fällor, men omöjligt att vinna. Gift går bort då det finns barn överallt.

Men då fick vi tipset att sprida ut lite krita på de "kritiska" ställena, och se på fan. Sen dess ser jag kanske 1 jävel i veckan (som dör snabbt).

Så för er som har kackerlackor, lägg 20 baht på krita så försvinner de🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • rolba

    21

  • Kenneth4618

    12

  • Amigo

    10

  • UglyFarang

    8

Är att Furu is sa shit, det är sedan gammalt 

 

@M33 dags att investera, @ellim63 håll hårt i ditt köksbord och dalalampa 🤣

 

1782609C-7DE2-4146-B1C6-53CAA2CDEDD2.thumb.jpeg.bda2cc7f7e436df63f554dc814334884.jpeg

 

5A447A7B-6757-48BB-B1AA-F79EA6C507A6.thumb.jpeg.ab87ab5f1bcb0cb833e9c82f0895783d.jpeg

 

1FE0E202-5609-4F4E-8FC6-C2173FD4109C.thumb.jpeg.19767459d3015f5a335028040e34b4ce.jpeg

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Enis:

Är att Furu is sa shit, det är sedan gammalt 

 

@M33 dags att investera, @ellim63 håll hårt i ditt köksbord och dalalampa 🤣

 

1782609C-7DE2-4146-B1C6-53CAA2CDEDD2.thumb.jpeg.bda2cc7f7e436df63f554dc814334884.jpeg

 

5A447A7B-6757-48BB-B1AA-F79EA6C507A6.thumb.jpeg.ab87ab5f1bcb0cb833e9c82f0895783d.jpeg

 

1FE0E202-5609-4F4E-8FC6-C2173FD4109C.thumb.jpeg.19767459d3015f5a335028040e34b4ce.jpeg

 

enis

Ja, det har ju skenat med priserna på ved.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill ni spara energi på dusch 

Brukar det allmänna rådet att duscha kortare tid. Men det handlar ju bara om hur mycket varmvatten man gör av med i slutänden. Så sänk istället trycket i kranen. Så gör man helt plötsligt av med hälften varmvatten mot vad man gör annars på samma tid. Och undvik takdusch som gör av med mycket vatten. Då den springande punkten är mängden varmvatten man gör av med. Inte hur länge man duschar. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ska ställa av bilen längre tid i Thailand, några kanelstångar här o där håller elkablarna hela. 

Inte en eller två bilar som blivit förstörda pga gnagare.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev frogfish:

Hittar ingen bra tråd för tips, så startar en. Troligen är det jag som letar dåligt, but here we go.

 

Vi har länge haft problem med stora jävla kackerlackor. Omöjligt att bli av med dem, oavsett städning och tätning. Har provat fällor, men omöjligt att vinna. Gift går bort då det finns barn överallt.

Men då fick vi tipset att sprida ut lite krita på de "kritiska" ställena, och se på fan. Sen dess ser jag kanske 1 jävel i veckan (som dör snabbt).

Så för er som har kackerlackor, lägg 20 baht på krita så försvinner de🐸

 

Vet du om det är gipspulver du har köpt?

Blandar man det med vatten så härdar det.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Amigo:

Om man ska ställa av bilen längre tid i Thailand, några kanelstångar här o där håller elkablarna hela. 

Inte en eller två bilar som blivit förstörda pga gnagare.

 

Malkulor funkar också bra.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Vet du om det är gipspulver du har köpt?

Blandar man det med vatten så härdar det.

Det var tydligen nån krita avsedd för detta, men enligt thaiarna här är det vanlig krita. Funkar gör det iaf😀

20230129_122648.thumb.jpg.7adf53f8e7ef3b39755fa1fb752516a7.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Norrlandsost 79kr / kg till veckan på Willys (FattigmansVästerbotten )

 

Enis

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-28 at 17:44, skrev frogfish:

Hittar ingen bra tråd för tips, så startar en. Troligen är det jag som letar dåligt, but here we go.

 

Vi har länge haft problem med stora jävla kackerlackor. Omöjligt att bli av med dem, oavsett städning och tätning. Har provat fällor, men omöjligt att vinna. Gift går bort då det finns barn överallt.

Men då fick vi tipset att sprida ut lite krita på de "kritiska" ställena, och se på fan. Sen dess ser jag kanske 1 jävel i veckan (som dör snabbt).

Så för er som har kackerlackor, lägg 20 baht på krita så försvinner de🐸

Funkar på myror oxå kan tilläggas. Gjorde några Picasso-streck där myrorna gick, och nu har de hittat nya vägar.

Det blir lite kritstreck här och där, men det är taget varje dag i veckan för att få bort de små jävlarna🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2023-01-28 at 23:46, skrev Amigo:

Om man ska ställa av bilen längre tid i Thailand, några kanelstångar här o där håller elkablarna hela. 

Inte en eller två bilar som blivit förstörda pga gnagare.

Stångar😀😀

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-29 at 09:23, skrev frogfish:

Det var tydligen nån krita avsedd för detta, men enligt thaiarna här är det vanlig krita. Funkar gör det iaf😀

20230129_122648.thumb.jpg.7adf53f8e7ef3b39755fa1fb752516a7.jpg

Långt ifrån vanlig krita.
Men, ja det funkar, använder det själv, samt en"sylt" som finns på liten tub, vi kan säga att det är helt vanlig sylt för sakens skull.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots cyniska kommnetarer ger jag ännu en gratis tips.

 

Nu när det blir dags att deklarera skriv inte telefon nummer i självdeklarationen. Då får hitta.se, eniro.se mrkoll.se mm det heller. De köper uppgifterna från skatteverket.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Amigo:

Trots cyniska kommnetarer ger jag ännu en gratis tips.

 

Nu när det blir dags att deklarera skriv inte telefon nummer i självdeklarationen. Då får hitta.se, eniro.se mrkoll.se mm det heller. De köper uppgifterna från skatteverket.

Cynismen har tydligen påverkat dig starkt eftersom du tror skatteverket säljer dina uppgifter.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Mankan:

Cynismen har tydligen påverkat dig starkt eftersom du tror skatteverket säljer dina uppgifter.

 

Oklart om det säljs. 

Men tillhandahåller. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

Oklart om det säljs. 

Men tillhandahåller. 

 

Myndigheter är skylig att tillhanda hålla uppgifter enligt offentlighetsprincipen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Myndigheter är skylig att tillhanda hålla uppgifter enligt offentlighetsprincipen.

Därför kör man hemligt nummer från operatören

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev 65Selander:

Därför kör man hemligt nummer från operatören

ok hoppas det funkar. Att jag skulle börja med hemligt nummer är inte aktuellt.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Mankan:

Myndigheter är skylig att tillhanda hålla uppgifter enligt offentlighetsprincipen.

Ok då får ovannämnda företag tillgång till deras data utan att betala.  Det är antingen skatteverket eller folkbokföringsregister alt SPAR (Statens person­adress­register) de hämtar "mina" uppgifter.

Poängen i min tips gick förbi för Dig, men du fick nog en micro-orgasm igen bara för att kunna peka.

 

Jag har ingen hemlig nummer men tel.nr finns inte med i eniro.se eller såna websidor. Enda jag gjord är att jag slutat skriva tel nummer i deklaration.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Amigo:

Ok då får ovannämnda företag tillgång till deras data utan att betala.  Det är antingen skatteverket eller folkbokföringsregister alt SPAR (Statens person­adress­register) de hämtar "mina" uppgifter.

Poängen i min tips gick förbi för Dig, men du fick nog en micro-orgasm igen bara för att kunna peka.

 

 

Ok du vill säga vad? Uräkta men du har ju bekräftat det jag sade.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Ok du vill säga vad?

Nu när det blir dags att deklarera skriv inte telefon nummer i självdeklarationen. Då får hitta.se, eniro.se mrkoll.se mm det heller. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Nu när det blir dags att deklarera skriv inte telefon nummer i självdeklarationen. Då får hitta.se, eniro.se mrkoll.se mm det heller. 

Du låter som en sur gammal gubbe som inte fått rätt i en enda diskussion du försökt engagera dig i under 20 års tid

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Mankan:

Du låter som en sur gammal gubbe som inte fått rätt i en enda diskussion du försökt engagera dig i under 20 års tid

Fine,

 

förresten verkar du ha fel som vanligt, t.ex min enkla tips resulterade en massa inlägg som Du kan se i tråden. 

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...