Jump to content
IGNORERAD

Dagens skämthistoria

gubben4906

Recommended Posts

Handlaren hade byggt upp en fin liten verksamhet. Ekonomin gick mycket bra men han började bli till åren o kände det skulle vara skönt om någon annan stod i butiken.

Han satte in en anons och en ung man kom på intervjuv. Handlaren frågade den yngre mannen vad han trodde gjort hans verksamhet så framgångsrik. Den yngre mannen funderade länge o sa tillslut, nääää.

Merförsäljning sa handlaren. Jag får människor att köpa mer än vad dom tänkt sig.

Just då kom en äldre dam in. Handlaren tittade på den unga mannen o sa, titta nu så ska du få se vad jag menar. 

Den äldre kvinnan la upp gardiner på disken o när hon skulle betala säger handlaren, men skall det inte va lite fönsterputs när du ska hänga upp nya gardiner, så det blir riktigt fint. 

Jooo sa damen, självklart, tack för tipset. När damen gått frågade handlaren den yngre mannen om han förstod vad merförsäljning va nu. Jaa sa den yngre mannen, nu förstår jag precis!!

Bra sa handlaren, jobbet är ditt!!!

Dagen efter satt handlaren i rummet bakom disken o skötte bokföringen när dagens första kund kom in. Han spetsade öronen för o höra hur det gick för den unga mannen.

Det var en ung kvinna som kom fram till disken. Unge mannen frågade vad en så vacker dam ville ha. Ett paket tamponger svarade kvinnan. 

Jaha sa unge mannen o plockade ner tamponger från hyllan. 

När hon skulle betala så säger den unge mannen : 

MEN skall det inte va lite fönsterputs också?

Kvinnan blev tyst en stund o frågade sedan med irriterad röst varför i hela fridens namn hon skulle ha fönsterputs.

Unge mannen svarade:

Ja va faaan kan du inte k**lla så kan du ju lika gärna putsa fönster !!!!

• Haha 9
Dela på andra sajter

Man undrar hur det står till med svenska språket bland våra journalister..... 😀 😀 😀
Sydsvenska Dagbladet:
Våldtäktsman dömd till 2 år i Eslöv
(Fy för att tillbringa 2 år i Eslöv)
21-åringen anhölls misstänkt för grov stöld av åklagare.
(Åklagare är hett eftertraktade på Svarta börsen har jag hört!)
Nordvästra Skånes Tidningar:
Mannen dog medan kvinnan avled.
(Och skillnaden är...?!)
Örebrokuriren:
Gynekolog hittade knarkgömma.
(Var undrar man genast?!)
Svenska Dagbladet:
Färre gökar i södra Sverige.
(Vilket låter märkligt med tanke på hur många barn som fötts hittills i år!)
Ingen av de omkomna hade livshotande skador
(Istället dog de av...??)
Uppsala Nya Tidning:
Högsta Domstolen prövar manlig omskärelse.
(Tur att man inte är anställd där ....)
Bergslagsposten:
Inga spår efter skidåkare.
(Han måste ha flugit fram)
Huset som brann ned till grunden blev totalförstört.
(Nähä....?)
Ölandsbladet:
Mindre poliser till Borgholm.
(Vad är maxlängden?)
Helsingborgs Dagblad:
Vi skriver alt dåligare.
(Det jör vi vel inte!)
Dagens Nyheter:
Audis dieselversion av A8 imponerar med sin låga bensinförbrukning.
(Inte undra på!!)
Expressen:
Svältdöd blir vardagsmat.
(Vad blir då festmat?)
Dagen:
Lam pojke bortsprungen.
(Hur lam var han sa du?)
Aftonbladet:
Arbetslösa har rätt till dagisplats.
(Då är de ju åtminstone sysselsatta!)
Polisen grep torsk i fiskhamnen.
(Var hittar man annars torsk?)
Storgråtande bedyrade den 30-åriga porrstjärnan sin oskuld.
(Yeah right!)
Östersundsposten:
Krockade med älg på motorcykel.
(Åker älgar motorcykel...?)
Metro:
Yrkesmördare misstänkt för mord.
(Vadå, han gjorde ju bara sitt jobb !!)
Tre greps för våldtäkt på Finlandsfärja.
(Hur stor är sannolikheten att det finns TRE män som tänder på
Finlandsfärjor ??)

• Haha 4
Dela på andra sajter

Det var 'prova på dag' på golfbanan och drängen Sven hade följt med en grannens son Per dit. 
Ingen av dom hade sett golf förut, och Sven blev först ut att prova.
-Lägg bollen på den lilla pinnen där, sa intruktören
-Ta sen klubban å slå iväg den.
-Vartåt då? undrade Sven lite vilset.
-Du ställer dig här och slår den mot flaggan långt därborta.
-Ok.
Sven gör en kraftig sving och träffar faktiskt bollen. 
Den far i en vid båge och landat faktiskt på green.
Förvånade går de fram på green och ser bollen ligger 
6 cm från koppen.
-Vad gör jag nu, frågar Sven
-Du puttar i den, bollen ska ner i koppen.
-Det kunde du väl ha sagt med en gång!

• Haha 8
Dela på andra sajter

Herr och fru Svensson hade varits gifta i 43 år. 
Under hela tiden hade Svensson haft ett skåp i hallen, ett hörnskåp, som bara han hade nyckel till. 
Många gånger hade han öppnat skåpet och 'fipplat' där, men han låste  noggrant efter varje besök. 
När dom varit gifta i 43 år, glömde Svensson nyckeln i låset. 
Fru Svensson kunde inte låta bli att öppna skåpet. 
Där låg två ägg och 14 tusenlappar. 
När Svensson kom hem på kvällen och dom åt middag, sade fru Svensson; 
- Vet Du, jag såg att nyckeln satt i i hörnskåpet och jag kunde inte låta bli att titta i det, Blir Du ledsen? Men jag kunde inte låta bli! 
- Nej för sjutton, sade han, men det är på det här  viset. 
När vi gifte oss, bestämde jag mig för att varje gång som jag är otrogen mot Dig, skall jag lägga ett ägg i skåpet. 
Fru Svensson funderade, han hade varit en exemplarisk äkta man. Det hade aldrig fattas något, vare sig sexuellt eller ekonomiskt i äktenskapet. 
Två gånger på 43 år, ja vad är det. 
Hon sade: 
- Jag förlåter dig för dom två gångerna, men vad är dom där 14 tusenlapparna då? 
- Ja, jag har ju faktiskt sålt lite ägg  också........

• Haha 8
Dela på andra sajter

kolla min fot

Lasse sitter vid frukostbordet och läser Dagens Nyheter när hans fru

går fram till honom och dänger en kastrull i huvudet på honom.

- Aj aj, varför gjorde du så där? frågar Lasse och gnider sin ömma skalle

med handen.

- Jag hittade en lapp i din ficka igår med namnet Jennifer på,

svarar frugan.

- Men kära vän, jag var ju på Solvalla igår och hästen jag satsade på i

tredje loppet var Jennifer.

Hans hustru tror på förklaringen och ber skamset honom om ursäkt.

Ett par veckor senare när han som vanligt sitter och läser sin

morgontidning vid frukostbordet går hans fru fram till honom och ger

honom ett våldsamt slag med stekpannan i huvudet.

När han kvicknar till efter några minuter säger han med en svag stämma:

- Varför i hela fridens namn slår du mig på det där viset?

Hustrun stirrar på honom med en blick som kunde döda:

- Hästjäveln ringde igår!!! 

• Ge karma 1
  • Haha 4
Dela på andra sajter

kolla min fot

En 85-årig man från en liten by i Norrland gick till doktorn och ville få gjort ett spermatest. 
Doktorn, som var Stockholmare, gav mannen en burk och sa:
– Ta den här burken och kom tillbaka imorgon med ett spermaprov. 

Nästa dag kom mannen tillbaka och överräckte burken till doktorn. Burken var lika ren och tom som dagen innan. 
Doktorn undrade vad som hände och den gamle mannen sa:
– Jo doktorn! Det är så här, först försökte jag med högra handen, inget hände. Sedan försökte jag med vänstra handen, fortfarande hände inget. Då kallade jag på min fru för hjälp. 
Hon försökte först med högra handen och sedan med vänstra handen, fortfarande hände inget. Hon försökte då med munnen, först med tänderna i, sedan utan tänder, fortfarande hände inget. 

Vi ringde till och med på hos vår granne, Agda och hon är bara 76. Hon försökte också. Först med båda händerna, sen i armhålan. Hon försökte till och med att klämma den mellan knäna, men inget hände. 
Doktorn var chockad!
– Ni kan inte mena allvar! Bad ni verkligen grannen om hjälp? 

– Jo sa den gamle mannen. Och vad vi än försökte med så fick vi inte av det förbannade locket!

• Haha 6
Dela på andra sajter

kolla min fot

En bensinstationsägare i Norrland behövde öka på sina inkomster så han kom på att satte upp en skylt utanför macken.
“Gratis sex när du tankar full tank”

Det tog inte låg tid innan den lokala invånaren Johan kom in på macken för att tanka. När han såg skylten skyndade han sig på att fulla upp hela tanken sedan gick han in på macken med ett leende på läpparna och frågade om han skulle få sex? 

Ägaren, som var rätt slug, sa att om Johan hade läst baksidan av skylten skulle han ha sett att man måste gissa rätt på en fråga också för att få gratis sex. Han bad Johan att välja en siffra mellan 1-9, Johan gissade på nummer 8.

”Det var nära,” sa ägaren. ”Men numret var 7. Jag är ledsen. Inget gratis sex den här gången.”

En vecka senare körde samme Johan, tillsammans med sin vän, Berra, in på macken igen och fyllde upp tanken. Återigen frågade han efter det utlovade gratis sexet och ägaren bad honom att gissa på en siffra mellan 1-9.

Johan gissade på nummer 2 denna gång. Ägaren svarade att han var ledsen men den här gången var det nr 3 som var rätt.

“Du var nära, men inget gratissex den här gången heller.”

När Johan körde från macken sa han till Berra, “Jag tror att det är något lurt med det där siffergissandet, jag tror inte att han bjuder på gratis sex”.

Berra svarade, “Nä nä för fan det är inte alls uppgjort. Min fru vann två gånger förra veckan.”

• Ge karma 1
  • Bullseye 2
  • Haha 8
Dela på andra sajter

kolla min fot

En rödhårig flicka i "The Red District" annonserar att det blir halva priset om man kan namnge två bilder som hon har tatuerat på kroppen.  

På vänstra låret har hon ett porträtt av Gorbatjov och det högra en bild av Reagan.

Först kommer det en ryss som tvärsäkert känner igen Gorbatjov men inte den andra så han får betala.

Nästa kund är en amerikan som känner igen Reagen men inte den andra. Han får också betala.

Som tredje kund kommer en tysk, och han säger att han inte känner igen han till vänster eller han till höger, men den i mitten är Boris Becker!

• Ge karma 1
  • Haha 5
Dela på andra sajter

Hur märks det att man har blivit gammal?

Man köper kondomer och expediten undrar om hon ska slå in dom som present.

• Haha 10
Dela på andra sajter

A biker was is sitting at a bar staring at his drink when a large, troublemaking biker sits next to  him grabs his drink and gulps it down in one swig. The troublemakers says “Well, whatcha gonna do about it?” menacingly,  the other biker suddenly burst into tears.“Oh, come on, man,” the troublemaker biker says, “I didn’t think you’d CRY. I hate seeing a man cry.

“This is the worst day of my life,” the biker said. “I’m a complete failure. I was late to a meeting and my boss fired me. I go to the parking lot to ride home and noticed my bike had been stolen and I don’t have any bike insurance. I left my wallet in the cab I took home. I found my wife in bed with the gardener, and then my dog bits me.”

So I came to this bar to work up the courage to put an end to my life. I buy a drink, I drop a capsule of poison in my drink as I am  sitting here watching the poison dissolve; you show up and drink my entire drink!

Then he  looks at the troublemaker and said, enough about me, how’s your day going?” 

• Ge karma 3
  • Haha 9
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev rolba:

A biker was is sitting at a bar staring at his drink when a large, troublemaking biker sits next to  him grabs his drink and gulps it down in one swig. The troublemakers says “Well, whatcha gonna do about it?” menacingly,  the other biker suddenly burst into tears.“Oh, come on, man,” the troublemaker biker says, “I didn’t think you’d CRY. I hate seeing a man cry.

“This is the worst day of my life,” the biker said. “I’m a complete failure. I was late to a meeting and my boss fired me. I go to the parking lot to ride home and noticed my bike had been stolen and I don’t have any bike insurance. I left my wallet in the cab I took home. I found my wife in bed with the gardener, and then my dog bits me.”

So I came to this bar to work up the courage to put an end to my life. I buy a drink, I drop a capsule of poison in my drink as I am  sitting here watching the poison dissolve; you show up and drink my entire drink!

Then he  looks at the troublemaker and said, enough about me, how’s your day going?” 

Enligt dina inlägg så är alla här ena dj på Engelska , tvilar du får bara respons ändå

Svenska gubbar måste vara ena duktig på Engelska , hur kommer det sej tror du

bara får karma men ingen förstår texten

• Ge karma 1
  • Minus 1
  • Snurrigt 2
  • Haha 2
Dela på andra sajter

kolla min fot
7 minuter sedan, skrev Boa52:

Enligt dina inlägg så är alla här ena dj på Engelska , tvilar du får bara respons ändå

img_1_1727672893139.jpg

• Ge karma 1
  • Bullseye 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Alla förstår texten utom du.

Du klarar ju inte ens av svenska 🫠

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 2

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Alla förstår texten utom du

Hur vet du det Alla gammla över 60 har völ inte så god läsförståelse på Engelska ok 

prata lite men att läsa svårare

• Minus 1
  • Snurrigt 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Hur vet du det Alla gammla över 60 har völ inte så god läsförståelse på Engelska ok 

De flesta som har klarat den vanliga skolan gör det.

Dit hör tydligen inte du, fick du inte läsa engelska på din 4 åriga ingenjörsutbildning 🤣

Är 71 och läser och pratar engelska utan några problem

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 2
  • Bullseye 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

kolla min fot
16 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför tror du att du Belönats med så många Minuskarma?

img_5_1691139871979.jpg

• Haha 1
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Boa52:

jag är nära nog gubbe och är över 60 bast... men jag förstår engelskan, så dra inte alla gubbar över samma kam... 🙂

ta denna länken och kopiera in den engelska texten, så får du det översatt till svenska

https://translate.google.com/?sl=en&tl=sv&op=translate

• Ge karma 2

Född Söderkis, Alltid Söderkis, Forca Bajen!

"Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon"

Dela på andra sajter

kolla min fot
9 minuter sedan, skrev Boa52:

Har du någon stattestick över att alla på forumet är över sextio år gamla?

När man är så infantilt korkad som du,

så mjölken surnar i paketet när du går förbi så borde du fundera över varför just du blir så "missförstådd"

I dom flesta inlägg som du försökt knåpa ihop...

• Ge karma 1
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Da_Ling_Boy:

jag är nära nog gubbe och är över 60 bast... men jag förstår engelskan, så dra inte alla gubbar över samma kam... 🙂

ta denna länken och kopiera in den engelska texten, så får du det översatt till svenska

https://translate.google.com/?sl=en&tl=sv&op=translate

Drar inte alla över en kam men nog vet du att alla kan inte Engelska som i grann forumet

skriver jDet betyder jag ska göra inlägg på mat mau khoa skriver han. Det betyder att

det är damer som lagar mat hoppas inte han tänker laga mat på dom

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Drar inte alla över en kam men nog vet du att alla kan inte Engelska som i grann forumet

skriver jDet betyder jag ska göra inlägg på mat mau khoa skriver han. Det betyder att

det är damer som lagar mat hoppas inte han tänker laga mat på dom

På detta forum är du nog den enda som inte kan engelska.  Det är bara du gnäller över det gång på gång 😁

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

På detta forum är du nog den enda som inte kan engelska.  Det är bara du gnäller över det gång på gång 😁

Till dej så skulle jag säga ingen vill erkänna att dom inte kan läsa Engelska så .Träffat 

många Svenskar i Thai deras Engelska är inte bra som thai Engelska. Nu menar jag

inget dumt men svenskar som är äldre har svårt ått läsa Engelska. Snacka lite ok

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Boa52:

Till dej så skulle jag säga ingen vill erkänna att dom inte kan läsa Engelska så .Träffat 

många Svenskar i Thai deras Engelska är inte bra som thai Engelska. Nu menar jag

inget dumt men svenskar som är äldre har svårt ått läsa Engelska. Snacka lite ok

Kom igen, Boa. Det här är en tråd för roliga historier.

Nog för att man kan skratta åt dig, men bjud till med en historia om du ska fortsätta gnälla.

Här kommer en för formalia:

Ögonläkaren till patienten: 

- Resultaten på testerna du gjorde var dessvärre inte så bra.

- Kan jag få se dem?

- Troligen inte.

• Haha 8
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...