audirs2 Inlagd September 3, 2024 Dela Inlagd September 3, 2024 Undrar vilket bär det är, blåbär eller lingon?😉 https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/stopp-i-lkabs-pelletsfabrik-efter-haveri Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 4, 2024 Dela Inlagd September 4, 2024 I höst drar vi igång igen. Du måste komma med i vår sångförening. Vi har jätte roligt vi groggar, vi spelar kort och har livat! -Jasså, men när sjunger ni då? -På hemvägen......... 2 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 4, 2024 Dela Inlagd September 4, 2024 En präst har dött och står framför Sankte Per och vill komma in i himmelriket. Plötsligt kommer en busschaufför fram och Sankte Per släpper bara in honom utan något resonemang. Prästen blir uppenbart förvånad och säger till Sankte Per: - Jag har predikat Guds ord i kyrkan i över femtio år,jag har avhållit mig från alla former av synd. Ej druckit sprit och avhållit mig från köttsliga lustar och busschauffören släpper du bara in. Det ligger någonting i vad du säger, säger Sankte Per, men du ska betänka att de sista tio åren du predikade då satt folk och sov, men när han körde buss då bad passagerarna till Gud! 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 4, 2024 Dela Inlagd September 4, 2024 Kom just på att det kan vara farligt att dricka hemma istället för på baren. Efter några groggar höll jag på att fråga frugan om hennes telefonnummer. 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 4, 2024 Dela Inlagd September 4, 2024 Det gamla paret planerade att göra en andra bröllopsresa på sin 50:e bröllopsdag. Den gamla damen frågade: - Vi ska väl resa till samma ställe som då? - Mmmm...... svarade maken. - Vi ska väl göra samma saker som då? - Mmmm....... svarade mannen. - Och vi ska väl älska lika passionerat som då? - Javisst, sa mannen. Men den här gången är det min tur att sitta gråtande på sängkanten och säga: - Den är för stor! Den är för stor!! 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 4, 2024 Dela Inlagd September 4, 2024 En lantbrukare kom in i den kemiska tekniska affären i Piteå för att köpa råttgift. Han brukade använda Cobrax, men han hade glömt namnet. På hyllan fick han syn på ett paket Tampax, javisst så hette det ju. Eftersom det var fråga om många och stora råttor bad han expediten om fyra paket av den grövsta sorten. Medan han stoppade ned paketen i sin väska kom en ung dam och bad att få ett paket Tampax av de små. Lantbrukaren kände samhörighet med damen som tydligen hade samma ärende som han själv och sa: -Jaså, det är till att ha en liten mus? 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 4, 2024 Dela Inlagd September 4, 2024 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 5, 2024 Dela Inlagd September 5, 2024 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 5, 2024 Dela Inlagd September 5, 2024 21 minuter sedan, skrev rolba: Tur du inte heter Enis!! P.😏 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 5, 2024 Dela Inlagd September 5, 2024 Dotter frågar mamman: - Mamma, var kommer bebisen ut? Mamman: - På samma ställe som snoppen åker in... Dottern: - Men sparkar den inte ut tänderna då? 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 5, 2024 Dela Inlagd September 5, 2024 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 6, 2024 Dela Inlagd September 6, 2024 Tre pojkar skröt om hur snabba pappor de hade. Den ena pojken sa: - Min pappa är provförare för ett formel 1 stall. - Det var väl inget, sa den andra pojken. Min pappa är provflygare för JAS. - Min pappa jobbar på kommunen, sa den tredje pojken. Och han slutar kl 5 men han kommer hem halv fem varje dag! 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 6, 2024 Dela Inlagd September 6, 2024 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd September 7, 2024 Dela Inlagd September 7, 2024 Ahmet från Sverige har det inte lätt. En svensk man är hjärtekrossad efter att ha blivit lurad till äktenskap av en thailändsk kvinna och förlorat nästan 360 000 baht. Kvinnan var redan gift och hennes soldatmake kom till och med för att hota honom på polisstationen. Detta fick honom att lämna in ett klagomål via media i Bangkok. Den 5 september kom Ahmet, en 42-årig svensk medborgare, för att lämna in ett klagomål... (Från Thailandsnyheterna som i sin tur läst https://www.khaosodenglish.com/news/crimecourtscalamity/crime-crime/2024/09/05/swedish-man-scammed-in-thai-wedding-loses-money-and-is-threatened/) 2 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd September 7, 2024 Dela Inlagd September 7, 2024 1 timme sedan, skrev lasseiudon: Ahmet från Sverige har det inte lätt. En svensk man är hjärtekrossad efter att ha blivit lurad till äktenskap av en thailändsk kvinna och förlorat nästan 360 000 baht. Kvinnan var redan gift och hennes soldatmake kom till och med för att hota honom på polisstationen. Detta fick honom att lämna in ett klagomål via media i Bangkok. Den 5 september kom Ahmet, en 42-årig svensk medborgare, för att lämna in ett klagomål... (Från Thailandsnyheterna som i sin tur läst https://www.khaosodenglish.com/news/crimecourtscalamity/crime-crime/2024/09/05/swedish-man-scammed-in-thai-wedding-loses-money-and-is-threatened/) Svenska Ahmet hehe 4 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 7, 2024 Dela Inlagd September 7, 2024 Varning. Tänk er för. 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd September 7, 2024 Dela Inlagd September 7, 2024 Vad blir om man korsar en hell angel med en kommunalarbetare? En mördarsnigel. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 7, 2024 Dela Inlagd September 7, 2024 Tre skäl att tatuera en hundralapp på snorren: 1) Skönt med pengar i handen 2) Roligt att se pengarna växa 3) Kul att sticka till frugan en hundralapp ibland 2 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 7, 2024 Dela Inlagd September 7, 2024 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 8, 2024 Dela Inlagd September 8, 2024 Känsliga läsare varnas...🤣 Den store jägaren kom in på baren och skröt att han kände igen hudar och kulhål på nedfallet vilt och han sa: - Knyt för en ögonbindel, ta fram lite öl och djurhuden så ska jag tala om vad det är för djur. Vadet antogs och hudarna togs fram. Han började känna på det första skinnet och sa: - En antilop, skjuten med en 22.a . Vilket var rätt. En öl till honom. Nästa skinn var en tiger, skjuten i hjärtat med en 308.a. Rätt igen och en ny öl. Så fortsatte det. Efter många öl så raglade han hem. Då han vaknade på morgonen så såg han att han fått en riktig blåtira och sa till sin fru: - Visserligen var jag full igår, men jag slogs väl inte? - Nääää, svarade frun, det var jag som gjorde det där. Du kom hem och la dig, satte handen innanför mina trosor, gnuggade lite och sen sa du: - Skunk, dödad med en yxa… 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 9, 2024 Dela Inlagd September 9, 2024 5 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 11, 2024 Dela Inlagd September 11, 2024 Jag var på ICA MAXI nyss och skulle köpa grillade kycklingben. När det var min tur i kassan så frågade jag killen i kassan om han visste om det var fram- eller bakben som jag köpt? Han läste noga på etiketten och sa: -Vänta så ska jag fråga avdelningsansvarige, och gick iväg, och när han kom tillbaka glodde han surt som fan på mig och sa : -Haha skitkul hörru du!!! 15 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 11, 2024 Dela Inlagd September 11, 2024 Greven retar sig på att ljuset är tänt i drängstugan till långt fram på nätterna. Elen är ju dyr. När han träffar en av drängarna så påpekar han detta. Drängen svarar: - Men vi har så roligt på kvällarna. Vi leker. - Leker? undrar greven. - Ja, vi binder för ögonen på en av pigorna, sedan tar en av oss henne och hon får gissa vem det var hon låg med. Gissar hon fel så gör vi om det igen tills hon gissat rätt. Greven tyckte att det lät väldigt intressant så han glömde elräkningen och frågade: - Skulle man få komma in en kväll och titta på? - Javisst, gör det greven! Grevinnan var hos oss igår kväll och hon gissade fel tre gånger. 1 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 11, 2024 Dela Inlagd September 11, 2024 En kvinna som hade förmågan att ha direktkontakt med Gud frågade: "Hur långt tid har jag kvar att leva?" "42 år, 6 månader och 3 dagar", svarade Gud. Kvinnan bestämde sig att njuta av den resterande tiden, och kostade verkligen allt möjligt på sig, bland annat en stor skönhetsoperation. Men ganska snart därefter blev hon överkörd och dog. Besviken säger hon till Gud: "Och du som lovade mig mycket längre levnadstid!" "Jag ber om ursäkt", svarade Gud, "men jag kände inte igen dig!" 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 11, 2024 Dela Inlagd September 11, 2024 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu