Jump to content

Dagens skämthistoria

gubben4906

Recommended Posts

• Replies 3.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• rolba

581

• Tallviking

279

• ellim63

184

• acarls

172

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Påven är på besök i New York. En limousinchaufför mötte honom vid flygplatsen. Efter att allt bagage var nerpackat i bakluckan märkte chauffören att Påven stod kvar och tvekade på trottoaren. ”Ursäkta

Jag gick till socialen för att skaffa socialbidrag år min hund. Damen bakom disken påstod, att det är omöjligt, hundar är inte berättigade bidrag.  Jag förklarade att min hund är svarthårig, har ing

Posted Images

audirs2
1 timme sedan, skrev rolba:

Norrländska tips på hur du skyddar ditt hem! 

1. Köp ett par stövlar i storlek 46-48 och sätt utanför ytterdörren.

2. Köp ett antal tidningar av märket Jakt & Fiske eller liknande och sätt i stövlarna

3. Köp ett par stora hundskålar och sätt utanför ytterdörren med stövlarna.

4. Skriv en lapp och sätt upp vid dörren:

- Hej Knut! Jag och min fru är på affären för att köpa mer öl och ammunition. Vi har låst in hundarna. De attackerade brevbäraren ganska brutalt idag, så du bör vänta utanför tills vi är tillbaka.
Kommer snart ....

5. Skvätt lite ketchup vid brevlådan. Och kasta ut några avrivna bitar från kläder.

Fast den texten bör nog vara på något annat språk, typ från öst sidan!

• Ge karma 2
  • Haha 1

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

rolba

Sjuksköterskan på dårhuset gick runt med mat, och hittade som vanligt Olle sittande på sängkanten och lekte lastbil.
 - Jaha vart bär de iväg idag då, frågade sköterskan.
 - Idag ska jag till Oslo och lossa, svarade olle. Jag äter när ja får tid.
 Sköterskan fortsatte in till Nisse som satt på sängkanten, febrilt runkande.
 - Men vad håller du på med Nisse, utbrast hon.
 - Håll käft och stör mig inte. Jag passar på att sätta på Olles kärring nu när han är i Norge...

• Haha 8
rolba

Ett äldre par firade sitt 60-års bröllopsdag. Paret, som älskade varandra sedan barndomen hade flyttat tillbaka till sin gamla stadsdel efter att de hade gått i pension. Hållande varandras händer promenerade de tillbaka till sin gamla skola. Skolan var inte låst, så de gick in och hittade det gamla skrivbordet som de hade delat, där Carl-Gustaf hade ristat in "Jag älskar dig Ann-Marie ❤"

På vägen hem föll en väska med pengar ur en Securitas bil, som landade precis vid deras fötter. Ann-Marie plockade snabbt upp väskan och hon visste inte säkert vad de skulle göra med den, så de tog den med sig hem. Väl hemma så räknade hon pengarna. En halvmiljon kronor!

Carl-Gustaf sa: "Vi måste lämna in det till polisen".

Ann-Marie sa: "Den som hittar, den får behålla."

Hon lade tillbaka pengarna i väskan och gömde den på vinden.

Nästa dag var två poliser i grannskapet och letade efter pengarna och de knackade på makarnas dörr. "Förlåt att vi tränger oss på, men hittade någon av er en väska som föll ut ur en Securitas bil igår?

Ann-Marie sa: "Nej, vi har inte hittat någon väska."

Carl-Gustaf sa: "Hon ljuger. Hon har gömt den på vinden."

Anne-Marie sa: "Tro inte på honom. Han är senil".

Poliserna vände sig till Carl-Gustaf och började ifrågasätta honom.

En av poliserna sa: "Berätta historian från början."

Carl-Gustaf började: "Tja, när Anne-Marie och jag gick hem från skolan igår ...."

Den första polisen vände sig till sin partner och sa: "Öh, vi drar nu!" 

• Ge karma 1
  • Haha 6
kenke

Det var en gång tre myror som var bjudna på barndop. Tidigt på morgonen steg de upp, tvättade sig och kammade antennerna och fyllde på färsk myrsyra i tankarna. Så gav de sig iväg. Men fast de gick hela dagen, hann de inte fram innan det blev mörkt. De vek av från stigen för att leta reda på något lämpligt ställe att övernatta. - Under en tät gran låg en hovdam och sov. Det här var på den tiden som damerna inte hade några underbyxor, så den första myran hittade lätt ett litet hål att krypa in i. Den andra myran kröp lite högre upp, där hittade han ett lämpligt avlångt hål att övernatta i. Den tredje myran klättrade ännu lite högre upp och hittade ett litet, litet hål, där han kröp in och lade sig att sova. - På morgonen kom de tre myrorna ut ur sina hålor och tittade på varandra. Den första myran hade blivit alldeles svart, den andra hade blivit röd och den tredje var helt gul. - När de berättade för varandra hur natten hade varit sade den röda myran: -Där jag skulle sova var det fullt av röd fruktsaft. Men det värsta var att mitt i natten kom där in en flintskallig herreman och började jaga runt väggarna i huset. När han inte fick tag i mig blev han så arg att han spottade på mig. - Den svarta myran berättade: -Där jag sov var det mörkt och svart och luktade skit. Men nån herreman såg jag inte till. Däremot stod det en tiggare och dunkade med en säck mot min dörr halva natten. - Då sa den gula myran: -Där jag låg var det väldigt trångt, men jag sov gott hela natten utan besök. Fast på morgonen förstod jag att jag hade lagt mig i duschen för då spolades jag ut fortare än kvickt! - Sedan den dagen finns det rödmyror, svartmyror och pissmyror.

• Haha 7