Tallviking Inlagd Mars 2, 2012 Dela Inlagd Mars 2, 2012 Berusad Kålle Urgöteborgar´n Kålle sitter på en buss och är påtagligt rund under fötterna. En äldre dam går fram till honom och säger: "Men usch, ni är ju full karl!" Kålle replikerar blixtsnabbt: "Ja. Jag är full, och du är ful. Men imorr´n är det jag som är nykter..." Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Leni Inlagd Mars 4, 2012 Dela Inlagd Mars 4, 2012 När lille Filip en dag öppnade dörren till badrummet visade det sig att där stod mamma och drog fram och tillbaks med pappas snopp. Filip undrade på barns vis vad det var som försegick. Hans mor fann sig snabbt och svarade: - Jo, du förstår pappa har blivit lite rund om magen den sista tiden så jag släpper bara ut lite luft ur honom... Fadern log generat men lättad över hustruns kvicka svar. - Det är ingen ide, sa Filip, Så fort du åkt iväg till jobbet kommer grannkärringen och blåser upp honom igen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 Det var fest i gården ute på den norrländska landsbygden och som förr var brukligt så höll fruntimren till i köket, under ivrigt kaffesörplande och skvallrande, medan karlarna satt i kammaren och läppjade på starkare varor. Rätt som det var så kom herr’n i huset utfarande ur kammaren och började rumstera om i ett av köksskåpen, tills att han fick tag på det han sökte; En tumstock som han med i hö...gsta hugg hade med sig tillbaka in i till de andra gubbarna. Kärringarna kastade menande blickar på varandra och flinade en smula; att det skulle bli någon form av mätning var det ju ingen tvekan om och vad det var som skulle mätas gissade de sig till utan allt för mycken möda. Inifrån kammaren hördes den ena kraftiga skrattsalvan avlösa den andra, men rätt som det var blev det alldeles dödstyst på gubbarna och då säger Kajsa stolt till de andra damerna: – Nu tog Oskar fram våran! bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hoggarn Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 Advokater ska aldrig be en mormor från Mississippi en fråga, såvida de inte är förberedda för svaret ... Följande ägde rum i en rättegång i en sydlig stad i USA: Allmän åklagare kallade sin första vittne i en äldre mormor , till vittnesbåset. Han närmade sig henne och frågade: "Fru Jones, känner du mig. " Hon svarade: "Ja, varför? Jag vet att du är mr. Williams. Jag har känt dig sedan du var en liten pojke, och du har faktiskt varit en stor besvikelse för mig. Du ljuger, du är otrogen mot din fru och du manipulera människor och prata om dem bakom deras ryggar. Du tror att du är så stor och stark, men du har ingen hjärna att inse att du aldrig kommer att bli något mer än en själlös media svärmar. Ja, jag vet du. " Advokaten var förstummad. Utan att veta vad han skulle göra ,så pekade han sitt finger mot den andra sidan av rummet och frågade, "Fru Jones, vet du vem försvararens advokat är? " Återigen svarade hon: "Ja, varför? Jag har känt mr. Bradley sedan han var en liten pojke också. Han är lat, trångsynt och han har ett alkoholproblem. Han kan inte behålla ett normalt förhållande med någon och hans Advokat verksamhet är en av de värsta som finns i staten. Inte minst har han otrogen mot sin fru med tre olika kvinnor. En av dem var din fru. Ja, jag vet honom. " Den försvarsadvokat dog nästan när han hörde svaret från den äldre kvinnan. Domaren kallade båda advokater till bänken och sade med en mycket låg röst: ". Om någon av er idi*ter frågar henne om hon känner mig, Då skickar er både till den elektriska stolen" Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd Mars 6, 2012 Dela Inlagd Mars 6, 2012 En kille fick med sig en brud hem efter krogen och det hamnar i säng! Han lägger sig mellan hennes ben och får en ärta i munnen!! Äsch skit samma och påét igen och då får han även en bit morot i munnen! Han: Mår du dålig eller? Hon: Näe, men han som var där innan gjorde det!!! Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
skåneljungen Inlagd Mars 9, 2012 Dela Inlagd Mars 9, 2012 Vet ni vad Filippa Reinfeldt gör varje morgon när hon rakat klart fittan ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 9, 2012 Dela Inlagd Mars 9, 2012 Veckans fräckis Hustrun kommer hem tidigare än väntat och finner sin man i sovrummet älskande med en mycket attraktiv ung kvinna. Hustrun blir naturligtvis upprörd och skriker gråtande: "Du är ett oförbätterligt svin. Hur vågar du göra så här mot mig en trogen hustru mor till våra barn. Jag lämnar dig och begär omedelbart skilsmässa!" Mannen svarar: "Vänta nu en minut älskling så jag åtminstone får berätta hur detta hände." Hustrun säger: "OK men det blir nog de sista ord du säger till mig!!" Mannen börjar berätta. "Jag hoppade in i bilen för att åka hem, då bad den här unga damen om lift. Hon såg så deppig, ledsen och försvarslös ut så jag tyckte synd om henne och lät henne komma in i bilen. Jag märkte att hon var mager, inte så välklädd och smutsig. Hon berättade för mig att hon inte ätit på tre dagar så i min medkänsla tog jag med henne hem och värmde upp de enchilada jag gjorde till dig i går, men som du inte åt upp för du ville inte gå upp i vikt. Den stackars flickan slukade dom och tyckte det var gott.Då hon behövde bli ren föreslog jag att hon skulle ta en dusch.Medan hon tog en lång välbehövlig dusch såg jag att hennes kläder var så trasiga så jag slängde dom och gav henne de där designade jeansen som du inte använt för du tycker de är för tighta. Så gav jag henne de underkläder du fick av mig på vår bröllopsdag och som du inte använder för du tyckte jag hade dålig smak. Sen hittade jag den där sexiga blusen min syster gav dig i julklapp och som du inte använder bara för att genera henne. Jag gav henne också de dyra bootsen som du köpte i en boutique men som du inte använder för att en annan kvinna på ditt jobb skaffat likadana." Mannen tog ett snabbt andetag och fortsatte. "Hon var såå tacksam för att jag förstod hennes situation så när jag följde henne till dörren när hon skulle gå vände hon sig mot mig med tårar i ögonen och frågade: Är det något mer som din fru inte använder längre?" Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Mars 9, 2012 Dela Inlagd Mars 9, 2012 En gubbe sitter på bussen och framför honom sitter ett yngre nyförälskat par.. De utväxlar kärleksförklaringar hela tiden och gubben råkar bl.a. höra när killen säger: - Jag är så kär i dig så att jag inte ens kan äta!.. Då gubben ofta fått höra av frugan att han gott kunde vara lite mera romantisk tänkte han att det där lät allt som en romantisk sak att säga och bestämmer han sig för att lägga frasen på minnet.. Senare samma kväll när de skall gå och lägga sig så bestämmer han sig för att briljera. Han vänder sig mot sin fru, tittar henne djupt i ögonen och säger: -När jag ser dig, så mister jag aptiten! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
skåneljungen Inlagd Mars 9, 2012 Dela Inlagd Mars 9, 2012 Vet ni vad Filippa Reinfeldt gör varje morgon när hon rakat klart fittan ?? Hon skickar honom till riksdagen.... Mvh skåneljungen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 9, 2012 Dela Inlagd Mars 9, 2012 I lille Kalles klass frågade fröken vad alla skulle bli. Flickorna ville bli fotomodeller och flygvärdinnor, killarna brandmän och snickare. Men lille Kalle ville bli playboy. - Varför? Frågade fröken. - De åker fina bilar, dricker fin sprit och sätter på alla fina tjejer. ... Lärarinnan blev upprörd och gav Kalle en smäll. Resultatet blev samma när Kalle berättade om sitt Val för mamman. Nästa morgon berättade Kalle för fröken att han ändrat sitt yrkesval. - Jag skall bli miniplayboy, as han. Fröken undrade vad en sådan gör. - Cyklar, dricker saft och runkar, svarade Kalle. Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Alla som är kring 50 år eller över, borde läsa detta, kanske även den nya generationen. Jag skulle betala för mig på mataffären nyligen och den unga kassörskan föreslog att jag skulle ta med mina egna kassar eftersom plastpåsar inte är bra för miljön. Jag bad om ursäkt och förklarade att vi inte hade det här miljötänket i våra dagar. Kassörskan svarade att det är problemet. "Er generation brydde sig inte tillräckligt, för att bevara miljön till kommande generationer." Hon hade förstås rätt i en sak - vår generation hade inte miljötänket på "vår tid" Men vad hade vi i vår tid? Efter långt funderande och sökande djupt i min egen själ insåg vad vi hade.. Då hade vi mjölkflaskor som vi lämnade tillbaka, läskflaskor som vi pantade. Butiken skickade tillbaka dem till tillverkaren, som tvättade dem och återanvände. Så de var verkligen återanvända flera gånger. Men vi hade inte miljötänk. Vi gick i trappor för vi hade inte hiss eller rulltrappor i alla affärer, skolor och företagsbyggnader. Vi gick till affären för att handla och vi tog inte bilen varje gång vi skulle förflytta oss några hundar meter. Men kassörskan har rätt, vi hade inget miljötänk. Då, tvättade vi blöjor för att det inte fanns engångsblöjor. Vi torkade våra kläder på linor, inte i ett energiförbrukande monster. Sol och vindkraft torkade våra kläder på vår tid. Barnen ärvde kläder från sina syskon, inte alltid det senast märket. Men kassörskan hade rätt, vi hade inte miljötänket då. På den tiden hade vi en enda TV eller radio i hemmet, inte en i varje rum. Tv:n hade en liten skärm ungefär som en näsduk - inte som halva Gotland. I köket blandade, vispade vi alltid för hand, vi hade inte maskiner som gjorde allt åt oss. När vi packade sköra saker i paket använde vi gamla tidningar att skydda dem, vi hade inte bubbelplast eller styrénkuddar. På den tiden startade vi aldrig en bensinslukande motor bara för att klippa gräset, vi sköt gräsklipparen för hand. Vi motionerade genom att arbeta så vi behövde inte gå till ett gym som använder elmaskiner såsom löpband, trappmaskiner mm. Men kassörskan hade rätt, vi hade inte miljötänket då. Vi drack vatten från kranen istället för att använda en plastmugg eller flaska varje gång. Vi fyllde våra bläckpennor med bläck när de tog slut istället för att köpa en ny. Vi ersatte rakblad i rakhyveln istället för att kasta hela hyveln bara för att bladet är slött. Men vi hade inte miljötänket då. På den tiden åkte folk buss, barnen cyklade eller gick till skolan istället för att göra föräldrarna till en taxirörelse (öppen 24 timmar) Vi hade ett eluttag i varje rum istället för ett dussintal uttag i en förgrening. VI behövde inte ha en datoriserad pryl som skickar datasignaler 2000 mil ut i rymden för att hitta närmsta pizzeria. Är det inte lite sorgligt hur dagens generation beklagar sig över hur slösaktiga den äldre generationen var bara för att vi inte hade "miljötänk"? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Alla som är kring 50 år eller över, borde läsa detta, kanske även den nya generationen. Jag skulle betala för mig på mataffären nyligen och den unga kassörskan föreslog att jag skulle ta med mina egna kassar eftersom plastpåsar inte är bra för miljön. Jag bad om ursäkt och förklarade att vi inte hade det här miljötänket i våra dagar. Kassörskan svarade att det är problemet. "Er generation brydde sig inte tillräckligt, för att bevara miljön till kommande generationer." Hon hade förstås rätt i en sak - vår generation hade inte miljötänket på "vår tid" Men vad hade vi i vår tid? Efter långt funderande och sökande djupt i min egen själ insåg vad vi hade.. Då hade vi mjölkflaskor som vi lämnade tillbaka, läskflaskor som vi pantade. Butiken skickade tillbaka dem till tillverkaren, som tvättade dem och återanvände. Så de var verkligen återanvända flera gånger. Men vi hade inte miljötänk. Vi gick i trappor för vi hade inte hiss eller rulltrappor i alla affärer, skolor och företagsbyggnader. Vi gick till affären för att handla och vi tog inte bilen varje gång vi skulle förflytta oss några hundar meter. Men kassörskan har rätt, vi hade inget miljötänk. Då, tvättade vi blöjor för att det inte fanns engångsblöjor. Vi torkade våra kläder på linor, inte i ett energiförbrukande monster. Sol och vindkraft torkade våra kläder på vår tid. Barnen ärvde kläder från sina syskon, inte alltid det senast märket. Men kassörskan hade rätt, vi hade inte miljötänket då. På den tiden hade vi en enda TV eller radio i hemmet, inte en i varje rum. Tv:n hade en liten skärm ungefär som en näsduk - inte som halva Gotland. I köket blandade, vispade vi alltid för hand, vi hade inte maskiner som gjorde allt åt oss. När vi packade sköra saker i paket använde vi gamla tidningar att skydda dem, vi hade inte bubbelplast eller styrénkuddar. På den tiden startade vi aldrig en bensinslukande motor bara för att klippa gräset, vi sköt gräsklipparen för hand. Vi motionerade genom att arbeta så vi behövde inte gå till ett gym som använder elmaskiner såsom löpband, trappmaskiner mm. Men kassörskan hade rätt, vi hade inte miljötänket då. Vi drack vatten från kranen istället för att använda en plastmugg eller flaska varje gång. Vi fyllde våra bläckpennor med bläck när de tog slut istället för att köpa en ny. Vi ersatte rakblad i rakhyveln istället för att kasta hela hyveln bara för att bladet är slött. Men vi hade inte miljötänket då. På den tiden åkte folk buss, barnen cyklade eller gick till skolan istället för att göra föräldrarna till en taxirörelse (öppen 24 timmar) Vi hade ett eluttag i varje rum istället för ett dussintal uttag i en förgrening. VI behövde inte ha en datoriserad pryl som skickar datasignaler 2000 mil ut i rymden för att hitta närmsta pizzeria. Är det inte lite sorgligt hur dagens generation beklagar sig över hur slösaktiga den äldre generationen var bara för att vi inte hade "miljötänk"? Hon hade väl i sak rätt, men anledningen till brister i miljötänket var nog att miljöförstöringen inte hade den omfattningen som idag och det må vara en förmildrande omständighet, men den diskussionen hade ni inte om jag fattat rätt. Hon var kanske mer ödmjuk än du tror, om ni hade snackat vidare. Kassörskan nämnde väl inget om slösaktighet...eller? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Inaktiv Medlem Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 (ändrad) Alla som är kring 50 år eller över, borde läsa detta, kanske även den nya generationen. Jag skulle betala för mig på mataffären nyligen och den unga kassörskan föreslog att jag skulle ta med mina egna kassar eftersom plastpåsar inte är bra för miljön. Jag bad om ursäkt och förklarade att vi inte hade det här miljötänket i våra dagar. Kassörskan svarade att det är problemet. "Er generation brydde sig inte tillräckligt, för att bevara miljön till kommande generationer." Hon hade förstås rätt i en sak - vår generation hade inte miljötänket på "vår tid" Men vad hade vi i vår tid? Efter långt funderande och sökande djupt i min egen själ insåg vad vi hade.. Då hade vi mjölkflaskor som vi lämnade tillbaka, läskflaskor som vi pantade. Butiken skickade tillbaka dem till tillverkaren, som tvättade dem och återanvände. Så de var verkligen återanvända flera gånger. Men vi hade inte miljötänk. Vi gick i trappor för vi hade inte hiss eller rulltrappor i alla affärer, skolor och företagsbyggnader. Vi gick till affären för att handla och vi tog inte bilen varje gång vi skulle förflytta oss några hundar meter. Men kassörskan har rätt, vi hade inget miljötänk. Då, tvättade vi blöjor för att det inte fanns engångsblöjor. Vi torkade våra kläder på linor, inte i ett energiförbrukande monster. Sol och vindkraft torkade våra kläder på vår tid. Barnen ärvde kläder från sina syskon, inte alltid det senast märket. Men kassörskan hade rätt, vi hade inte miljötänket då. På den tiden hade vi en enda TV eller radio i hemmet, inte en i varje rum. Tv:n hade en liten skärm ungefär som en näsduk - inte som halva Gotland. I köket blandade, vispade vi alltid för hand, vi hade inte maskiner som gjorde allt åt oss. När vi packade sköra saker i paket använde vi gamla tidningar att skydda dem, vi hade inte bubbelplast eller styrénkuddar. På den tiden startade vi aldrig en bensinslukande motor bara för att klippa gräset, vi sköt gräsklipparen för hand. Vi motionerade genom att arbeta så vi behövde inte gå till ett gym som använder elmaskiner såsom löpband, trappmaskiner mm. Men kassörskan hade rätt, vi hade inte miljötänket då. Vi drack vatten från kranen istället för att använda en plastmugg eller flaska varje gång. Vi fyllde våra bläckpennor med bläck när de tog slut istället för att köpa en ny. Vi ersatte rakblad i rakhyveln istället för att kasta hela hyveln bara för att bladet är slött. Men vi hade inte miljötänket då. På den tiden åkte folk buss, barnen cyklade eller gick till skolan istället för att göra föräldrarna till en taxirörelse (öppen 24 timmar) Vi hade ett eluttag i varje rum istället för ett dussintal uttag i en förgrening. VI behövde inte ha en datoriserad pryl som skickar datasignaler 2000 mil ut i rymden för att hitta närmsta pizzeria. Är det inte lite sorgligt hur dagens generation beklagar sig över hur slösaktiga den äldre generationen var bara för att vi inte hade "miljötänk"? Ja det är inte mycket som var bättre förr, tur att utvecklingen går framåt Ändrades Mars 10, 2012 av r1000 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Hon hade väl i sak rätt, men anledningen till brister i miljötänket var nog att miljöförstöringen inte hade den omfattningen som idag och det må vara en förmildrande omständighet, men den diskussionen hade ni inte om jag fattat rätt. Hon var kanske mer ödmjuk än du tror, om ni hade snackat vidare. Kassörskan nämnde väl inget om slösaktighet...eller? Har du missat att rubriken är "Dagens Skämthistoria" ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Har du missat att rubriken är "Dagens Skämthistoria" ? Yes! Sorry. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Ja vi fortsätter väl med dagens skämthistoria då, den här kanske skulle översättas till Thai? Information från Svenska Brukskarlsklubben TILL DIG SOM TÄNKT SKAFFA KARL! Ursprung Den tama mannen har funnits som sällskap och bruksman till kvinnor så långt tillbaks i tiden som vi kan minnas. Användningsområdena har givetvis växlat, allt från jakt och jordbruk till dagens rena sällskaps- och avelskarlar. ... ... När du bestämt dig för att skaffa karl vill vi ge dig lite tips och råd för att förenkla din vardag med mannen. Det första du behöver tänka på är om du verkligen har tid med en karl. En karl är ingenting man lättvindigt kan lämna bort till vänner och bekanta. Ännu finns inga godkända pensionat i Sverige. Lyckligtvis är karlar idag accepterade i de flesta offentliga miljöer. Det är dock ej tillrådligt att ta med karlar överallt. Exempelvis butiker brukar framkalla nervositet och i vissa fall aggressioner. Det är inte ovanligt att man ser oroliga och gnällande karlar väntandes vid kassan. Även om du anser dig ha tid över till både en och två och kanske tre karlar vill vi inte rekommendera mer än en. Ofta visar de oro och till och med svartsjuka om "matte" bryr sig för mycket om andra karlar! Kostnader Det är givetvis något som man bör tänka på innan man skaffar karl. Att ha karl är inte billigt. En karl äter mycket och behöver kläder, bil mm. En duktig arbetskarl kan ofta själv tjäna ihop till sitt uppehälle. Har man en skicklig jägarkarl kan han bidra till hushållet med bland annat älgkött. På höstarna kan man till och med se hur karlar beger sig ut i flock för att jaga älg. Se till så att just din karl har tillstånd, dvs. licens, för detta annars bör man inte låta dem löpa omkring hur som helst i skog och mark. Om din karl saknar det rätta intresset för jakt kan du kanske istället träna honom till att bli en skicklig bär- och svampplockare. Allmän skötsel För att din karl ska få leva ett långt, friskt och lyckligt liv behöver han god mat, frisk luft, daglig motion och någon eller några aktiviteter som inspirerar honom. Tänk även på att hålla din karl vacker. Västerbottningen är vanligen renlig av sig och sköter det mesta själv till exempel ansning av skägg och naglar. Tandvård och trimning av huvudhår bör man överlåta till en fackman. OBS! All kupering är strängt förbjudet i Sverige, sådant kan till och med medföra rättsliga följder i vissa fall!! Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Panik... Jag behövde ett par dagars semester, men visste att chefen inte skulle ge mig ledigt. Jag funderade länge på vad jag skulle göra, och fick en snilleblixt, jag skulle låtsas vara sinnessjuk och då skulle jag säkert skickas hem på grund av stress. Så jag hängde mig i taklampan och började surra lite. Min blonda kollega frågade vad jag sysslade med. Jag svarade: "Jag låtsas vara en gl...ödlampa så chefen ska tro att jag har fått psykbryt och skickar hem mig ett par dagar." Efter några minuters hängande i taklampan kom chefen förbi och skrek: "Vad i helvete gör du där uppe?" "Jag är en glödlampa", svarade jag. Chefen tittade på mig en stund och sade: "Jag ser att du har bränt ut dig helt, gå hem och vila ett par dagar!" Jag klättrade ner och skulle just gå ut ur rummet när min blonda kollega ställde sig upp och följde efter mig. "Å vart ska du då?!", frågade chefen. Blondinen tittade på chefen och svarade: "Jag går också hem. Jag kan ju inte jobba i mörker Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Panik... Jag behövde ett par dagars semester, men visste att chefen inte skulle ge mig ledigt. Jag funderade länge på vad jag skulle göra, och fick en snilleblixt, jag skulle låtsas vara sinnessjuk och då skulle jag säkert skickas hem på grund av stress. Så jag hängde mig i taklampan och började surra lite. Min blonda kollega frågade vad jag sysslade med. Jag svarade: "Jag låtsas vara en gl...ödlampa så chefen ska tro att jag har fått psykbryt och skickar hem mig ett par dagar." Efter några minuters hängande i taklampan kom chefen förbi och skrek: "Vad i helvete gör du där uppe?" "Jag är en glödlampa", svarade jag. Chefen tittade på mig en stund och sade: "Jag ser att du har bränt ut dig helt, gå hem och vila ett par dagar!" Jag klättrade ner och skulle just gå ut ur rummet när min blonda kollega ställde sig upp och följde efter mig. "Å vart ska du då?!", frågade chefen. Blondinen tittade på chefen och svarade: "Jag går också hem. Jag kan ju inte jobba i mörker Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Den var bra Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Ja vi fortsätter väl med dagens skämthistoria då, den här kanske skulle översättas till Thai? Information från Svenska Brukskarlsklubben TILL DIG SOM TÄNKT SKAFFA KARL! Ursprung Den tama mannen har funnits som sällskap och bruksman till kvinnor så långt tillbaks i tiden som vi kan minnas. Användningsområdena har givetvis växlat, allt från jakt och jordbruk till dagens rena sällskaps- och avelskarlar. ... ... När du bestämt dig för att skaffa karl vill vi ge dig lite tips och råd för att förenkla din vardag med mannen. Det första du behöver tänka på är om du verkligen har tid med en karl. En karl är ingenting man lättvindigt kan lämna bort till vänner och bekanta. Ännu finns inga godkända pensionat i Sverige. Lyckligtvis är karlar idag accepterade i de flesta offentliga miljöer. Det är dock ej tillrådligt att ta med karlar överallt. Exempelvis butiker brukar framkalla nervositet och i vissa fall aggressioner. Det är inte ovanligt att man ser oroliga och gnällande karlar väntandes vid kassan. Även om du anser dig ha tid över till både en och två och kanske tre karlar vill vi inte rekommendera mer än en. Ofta visar de oro och till och med svartsjuka om "matte" bryr sig för mycket om andra karlar! Kostnader Det är givetvis något som man bör tänka på innan man skaffar karl. Att ha karl är inte billigt. En karl äter mycket och behöver kläder, bil mm. En duktig arbetskarl kan ofta själv tjäna ihop till sitt uppehälle. Har man en skicklig jägarkarl kan han bidra till hushållet med bland annat älgkött. På höstarna kan man till och med se hur karlar beger sig ut i flock för att jaga älg. Se till så att just din karl har tillstånd, dvs. licens, för detta annars bör man inte låta dem löpa omkring hur som helst i skog och mark. Om din karl saknar det rätta intresset för jakt kan du kanske istället träna honom till att bli en skicklig bär- och svampplockare. Allmän skötsel För att din karl ska få leva ett långt, friskt och lyckligt liv behöver han god mat, frisk luft, daglig motion och någon eller några aktiviteter som inspirerar honom. Tänk även på att hålla din karl vacker. Västerbottningen är vanligen renlig av sig och sköter det mesta själv till exempel ansning av skägg och naglar. Tandvård och trimning av huvudhår bör man överlåta till en fackman. OBS! All kupering är strängt förbjudet i Sverige, sådant kan till och med medföra rättsliga följder i vissa fall!! Tänk fan om frugan hade fått läst detta för 12 år sedan En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 14, 2012 Dela Inlagd Mars 14, 2012 David och hans fru väntar med sina nio barn på busshållplatsen. En blind man ställer sig hos sällskapet ett par minuter senare. När bussen kommer är den redan full, och endast frun och de nio barnen lyckas pressa sig ombord. ... Så barnafadern och den blinde bestämmer sig för att gå. Efter ett tag blir fadern irriterad av klickandet som den blinde mannens käpp avger när den slår i gatan, så han säger till den blinde: - Varför kan inte du sätta en bit gummi på din pinne? Det där ljudet driver mig från vettet. Den blinde replikerar indignerat: - Om du hade satt en bit gummi på din pinne så hade vi båda rymts på bussen! Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 14, 2012 Dela Inlagd Mars 14, 2012 En killes berättelse: Jag har aldrig riktigt kommit underfund med varför mannens och kvinnans sexualdrift skiljer sig så mycket. Jag har aldrig heller förstått det där med Venus och Mars. Jag har aldrig kommit underfund med varför männen tänker med huvudet och kvinnor med sina hjärtan. ... Till exempel. En kväll förra veckan gick min flickvän och jag till sängs. Passionen börjar glöda i sovrummet, när hon till sist säger: - jag känner inte för det, jag vill att du bara ska hålla om mig'. Jag sade 'VA??!! vad var det där?!'. Så säger hon dom orden alla pojkvänner fasar att höra. - Du är inte tillräckligt i kontakt med mina emotionella behov som kvinna, för att jag ska kunna tillfredsställa dina fysiska behov som man'. Hon besvarade min frågande med att säga, 'Kan du inte bara älska mig för den jag är och inte vad jag gör för dig i sovrummet?' När jag förstod att inget skulle hända den natten så somnade jag. Nästa dag så tog jag ledigt från jobbet för att vara med henne. Vi gick ut och åt en fin lunch och gick och shoppade i ett stort, stort onämnt shoppingcenter. Jag gick med henne i affärerna när hon provade flera olika verkligt dyra klädesplagg. Hon kunde inte bestämma sig vilken hon skulle ta så jag sade åt henne att vi tar alla. Hon ville ha skor som komplement till hennes nya kläder. Så jag sa att vi får köpa ett par till varje ensemble. Vi gick sedan till juvelavdelningen där hon valde ut ett par diamantörhängen. Tillåt mig säga.. Hon var så upphetsad. Hon måste ha trott att jag var ett steg från mentalsjukhuset. Jag började tro att hon testade mig när hon frågade om hon kunde få ett tennisarmband, när hon inte ens kan spela tennis. Jag tror att hon trodde jag var knäpp när jag sa, 'Det går bra älskling'. Hon var nästan nära sexuell tillfredställelse av allt shoppande. Med ett jättestort leende sade hon till sist, 'Jag tror att det är allt älskling, vi går och betalar'. Jag kunde knappt hålla mig när jag till sist sade, 'Nej älskling, Jag känner inte för det'. Hennes ansikte blev helt vitt och hennes haka föll till marken med ett förvånat 'VA?'. Jag sade sedan 'älskling! Jag vill bara att du håller sakerna en stund. Du har inte tillräcklig kontakt med mina finansiella behov som man, för att jag ska kunna tillfredställa dig som kvinna'. Sedan när hon såg ut som om hon skulle döda mig, fortsatte jag, 'varför kan du inte älska mig som den jag är istället för dom saker jag köper åt dig?'. Tydligen kommer jag inte att ha sex ikväll heller. Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tobias Vara Inlagd Mars 14, 2012 Dela Inlagd Mars 14, 2012 Här är mitt dagens. Det bästa var att det är sant och utspelades då jag och frugan var på väg hem från jobbet idag. Någon mil hemifrån och jag satt i mina egna tankar då plötsligt frugan utbrister. -Älskling sakta ner! Fartkameran är här så kör inte för fort för jag har inte sminkat mig! Visst var det en helt underbar kommentar, nästan så man blev sugen på att betala några tusen för en fortkörning bara för att få se henne när fotot kommit hem och hon var osminkad. he he bara så damen får veta så kommer passageraren inte med på bilden,det har tydligen skapat problem tidigare//////Toby Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Mars 14, 2012 Dela Inlagd Mars 14, 2012 Om man super i smyg är man hemlighetsfull då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 16, 2012 Dela Inlagd Mars 16, 2012 Tvåspråkig hund En hund var på väg gatan fram när han fick syn på en skylt i ett kontorsfönster: "Sekreterare sökes. Måste kunna skriva 70 ord i minuten. Måste kunna använda datorer. Måste vara tvåspråkig." Hunden sökte jobbet, men fick kalla handen. "Jag kan inte anställa en hund till det här jobbet", sa kontorschefen. Men hunden gav sig inte. Han skulle absolut ha jobbet. "Okej", suckade kontorschefen till slut, "kan du skriva maskin?" Hunden gick tyst bort till en skrivmaskin och knackade snabbt och smidigt fram ett brev. "Kan du handskas med en dator?" frågade chefen. Hunden satte sig ner vid en terminal, skrev ett program och körde det perfekt. "Hörnu, jag kan ändå inte anställa en hund som sekreterare", sa kontorschefen trött. "Du är duktig, men jag behöver någon som är tvåspråkig. Det står faktiskt så på skylten. "Hunden tittade då upp på kontorschefen och sa:"Miao." Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu