audirs2 Inlagd Oktober 19, 2024 Dela Inlagd Oktober 19, 2024 1 timme sedan, skrev UglyFarang: Vad har du för bank som har koll på vad du äter och dricker på en restaurang? Jag får bara en post med totalbeloppet och vilket ställe när jag har varit på lokal och betalat med kortet. Tyvärr så har jag Swedbank! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 Efterlysning! Igår somnade jag i soffan. Jag skulle gissa på att det skedde vid 23-tiden. När jag sen slog upp mina blå, så var klockan 04:30. Men döm om min förvåning när jag fortfarande låg kvar i soffan när jag vaknade. Därför efterlyser jag en sån där soffa man hade när man var liten. Då spelade det ingen roll vilken tid man somnade, nog fan vaknade man alltid i sängen dagen efter. Helt jävla magiskt. Om nån vet vart man hittar en sån soffa idag så får ni gärna höra av er! 1 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 10 timmar sedan, skrev audirs2: Tyvärr så har jag Swedbank! Min bank är ansluten till deras internetbank men inget sådant här, än så länge kanske jag ska tillägga. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 11 timmar sedan, skrev audirs2: Tyvärr så har jag Swedbank! Specificerat Som tam och vodka? Är det något nytt? Det här är vad som syns på mitt Swedbank konto... Transaktioner Transaktionsdatum Bokföringsdatum Belopp Saldo 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 20 timmar sedan, skrev UglyFarang: En souz vide till att koka ägg?? Nu är det ju dagens skämthistoria, fast detta är inte ett skämt. De som kokar mycket ägg kör i vissa fall sous vide. Pasteurisering av hela ägg · 57,5 °C ; Mycket löskokta ägg · 64,5 °C ; Löskokta ägg · 65,5 °C ; Medium kokt ägg · 66 °C ; Hårdkokt ägg · 70 °C 67 °C passar utmärkt för mig. Gulan blir lite krämig. Så pass krämig att den passar bra att skära och lägga på mackan. Det går fortare i äggkokaren men ska du ha många är det enklare med ca en timme på 67 °C med sous vide. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 15 minuter sedan, skrev Wangthong: Nu är det ju dagens skämthistoria, fast detta är inte ett skämt. De som kokar mycket ägg kör i vissa fall sous vide. Pasteurisering av hela ägg · 57,5 °C ; Mycket löskokta ägg · 64,5 °C ; Löskokta ägg · 65,5 °C ; Medium kokt ägg · 66 °C ; Hårdkokt ägg · 70 °C 67 °C passar utmärkt för mig. Gulan blir lite krämig. Så pass krämig att den passar bra att skära och lägga på mackan. Det går fortare i äggkokaren men ska du ha många är det enklare med ca en timme på 67 °C med sous vide. Jo, jag vet att det är dagens skämthistoria men jag misstänkte att det kunde ligga något allvar i det. Hur lång tid vid dessa temperaturer? Jag brukar bara använda bonnaägg så de är lite större än normalt. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 9 minuter sedan, skrev Wangthong: Nu är det ju dagens skämthistoria, fast detta är inte ett skämt. De som kokar mycket ägg kör i vissa fall sous vide. Pasteurisering av hela ägg · 57,5 °C ; Mycket löskokta ägg · 64,5 °C ; Löskokta ägg · 65,5 °C ; Medium kokt ägg · 66 °C ; Hårdkokt ägg · 70 °C 67 °C passar utmärkt för mig. Gulan blir lite krämig. Så pass krämig att den passar bra att skära och lägga på mackan. Det går fortare i äggkokaren men ska du ha många är det enklare med ca en timme på 67 °C med sous vide. Nja, för egen del kör jag flapssteak och entrecote som är vakuum förpackad upp till två grader mindre än önskad stegrad. Sen vila en halvtimme, en lätt kyss i rejält het panna med bra smör på alla sidor. Att dra fram sous vide kitet för att koka ägg tycker jag inte är värt besväret. Ägg 10-12 stycken åker ner i grytan åtta och en halv minut. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 22 minuter sedan, skrev Wangthong: Nu är det ju dagens skämthistoria, fast detta är inte ett skämt. De som kokar mycket ägg kör i vissa fall sous vide. Pasteurisering av hela ägg · 57,5 °C ; Mycket löskokta ägg · 64,5 °C ; Löskokta ägg · 65,5 °C ; Medium kokt ägg · 66 °C ; Hårdkokt ägg · 70 °C 67 °C passar utmärkt för mig. Gulan blir lite krämig. Så pass krämig att den passar bra att skära och lägga på mackan. Det går fortare i äggkokaren men ska du ha många är det enklare med ca en timme på 67 °C med sous vide. Fan va gott! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 12 timmar sedan, skrev audirs2: Tyvärr så har jag Swedbank! Du får fråga Garfield angående anledning till att dina inköp specificerats, ingen som jag känner (vad jag vet) får ett bankkonto besked om vad som konsumerats om det inte är begärt extra Gör som ormet 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 12 timmar sedan, skrev audirs2: Tyvärr så har jag Swedbank! Som Sagts, Du gör hur Du vill Nuff said Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 Precis nyss, skrev kolla min fot: Som Sagts, Du gör hur Du vill Nuff said Spasiba toverishi! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 1 minut sedan, skrev audirs2: Spasiba toverishi! 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 En man ringer uppbragt till Polisen: - Hjälp, det sitter en otäck gorilla i min björk! - Jaha, då ska ni ringa till Kommunens Gorillajour. - Finns det verkligen sådana? sa mannen. - Javisst, svarade polisen. Mannen ringde Gorillajouren. - Holgersson, Kommunens gorillajour! - Jo jag har en otäck gorilla i min björk! - Inga problem, svarade Holgersson. Jag kommer direkt. Tre minuter senare bromsar en liten skåpbil in framför mannens villa. - Holgersson, sa mannen och tittade upp i björken: - Ja det var en otäck gorilla minsann, jag hämtar mitt gorilla-kit i bilen. Han kommer tillbaka med ett par handklovar, ett hagelgevär och en tax. - Ja, sa Holgersson. Nu behöver jag lite hjälp från er. - Jaha, med vad? - Så här går det till: Jag klättrar upp i björken och skakar kraftigt på den. Gorillan ramlar då ner på marken och då rusar min gorillatränade tax fram och biter gorillan i snoppen, varvid gorillan för ner händerna om densamma. - Det är då ni kommer in i bilden, fortsatte Holgersson. Det enda ni behöver göra då är att rusa fram och sätta på handklovarna. Enkelt! - Men vad skall jag med geväret till då, frågade mannen ? - Ja, svarade Holgersson, ibland händer det att jag ramlar ner först och då skjuter du hunden... 1 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 3 timmar sedan, skrev rolba: Efterlysning! Igår somnade jag i soffan. Jag skulle gissa på att det skedde vid 23-tiden. När jag sen slog upp mina blå, så var klockan 04:30. Men döm om min förvåning när jag fortfarande låg kvar i soffan när jag vaknade. Därför efterlyser jag en sån där soffa man hade när man var liten. Då spelade det ingen roll vilken tid man somnade, nog fan vaknade man alltid i sängen dagen efter. Helt jävla magiskt. Om nån vet vart man hittar en sån soffa idag så får ni gärna höra av er! Det var inte bara soffan! Sängen hämtar dig när soffan säger åt den. Så du måste ha både en säng med hämtfunktion (finns visst bara i mindre storlekar) och en soffa med kommunikationslänk. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 1 1 4 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 20, 2024 Dela Inlagd Oktober 20, 2024 (ändrad) 1 timme sedan, skrev UglyFarang: Jo, jag vet att det är dagens skämthistoria men jag misstänkte att det kunde ligga något allvar i det. Hur lång tid vid dessa temperaturer? Jag brukar bara använda bonnaägg så de är lite större än normalt. De behöver ju ligga i så länge att temperaturen hinner gå in i hela ägget. Har bara kört ägg en gång när jag haft behov av många så jag brukar låta dom ligga i en bra stund. Rekommendationen är en timme men jag tror det går fortare. När du kokar med hög temp så går ju värmen in fortare. Men hur mycket längre tid det tar med sluttemperaturen är frågan. Fast man vill ju inte chansa med en massa ägg. Ta upp ett efter en halvtimme och se hur det blivit. Vitan koagulerar först, inte för att den är längst ut, utan för att den har en lägre koaguleringstemperatur. Vill du ha löstkokt kan du alltså ställa in den temp ca 63 grader och ha äggen i en timma eller mer. Gulan kommer aldrig att stelna med den temperaturen eftersom gulan har högre koaguleringstemp. Kommer snart någon expert som vet exakt på sekunden! Ändrades Oktober 20, 2024 av Wangthong 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 21, 2024 Dela Inlagd Oktober 21, 2024 Bonden städade upp på logen och hittade en låda med dynamit i all bråte. -Vad bra, tänkte han, nu kan jag äntligen spränga det jädrans gamla utedasset som retat mig i en herrans massa år. Han lade ut dynamiten och sprängde. Då kom ett öra flygandes i luften! -Jävlar, tänkte bonden, drängen satt väl inte på dasset? Jodå! Mycket riktigt, när dammet lagt sig satt drängen där med byxtrasorna vid knäna och en porrtidning i handen. -Hur gick det med örat? Skrek bonden -Skit i örat, skrek drängen, du har inte sett en hand med en k*k i? 1 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 21, 2024 Dela Inlagd Oktober 21, 2024 Pelle fick höra av en vän att män kan ha sex längre om dom onanerar en stund innan. Han bestämde sig för att försöka men visste inte var. Inte på kontoret och inte i parken. På vägen hem stannade han på en p-ficka och kröp under bilen och låtsades undersöka den. Nöjd och kåt drog han ner gylfen och började dra. Han blundade och när han började närma sig orgasm kände han att någon drog längst ner i byxorna. Han fortsatte blunda för att inte gå miste om orgasmen när han hörde röster: - Detta är polisen, vad är det som händer? - Jag kollar bakre hjulaxeln, svarade Pelle. - Då kan du kolla bromsarna på samma gång för din bil rullade iväg för fem minuter sen! 1 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 21, 2024 Dela Inlagd Oktober 21, 2024 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 23, 2024 Dela Inlagd Oktober 23, 2024 En något överförfriskad kille träffar en präst en söndagseftermiddag vid den stora älven, som rinner genom byn. -Herrn, är ni redo att finna Kristus? Frågar prästen. -Visscht, inga problem, svarar killen. Prästen doppar killens huvud i älven för att döpa honom. Sedan frågar han: -Nå, har du funnit Kristus ännu? -Nej, svarar killen. Då upprepar prästen behandlingen för att se om en ökad dos möjligen kan ge bättre verkan. Men inte heller denna gång hjälper det. Den tredje gången håller prästen killens huvud i nästan trettio sekunder under vattnet. När han kommer upp frågar prästen återigen: -Nå, har du funnit Kristus än? -Nej, svarar killen. Är du säker på att det var här han föll i? 1 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 23, 2024 Dela Inlagd Oktober 23, 2024 1 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 26, 2024 Dela Inlagd Oktober 26, 2024 -Vad krokig du har blivit så här på gamla dar! -Jag är böjd att hålla med. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 26, 2024 Dela Inlagd Oktober 26, 2024 4 1 5 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 26, 2024 Dela Inlagd Oktober 26, 2024 4 4 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu